User Tag List

Sayfa 5/5 İlkİlk ... 345
92 sonuçtan 77 ile 92 arası

Konu: :) evet turbo uygulamasında lpg olmaz dıyenlere gelsin.

  1. #77
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0m42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tt de genel olarak birbirine karşı bi ezme çabası, alaycı küçük düşürme edaları vs. Söz konusu ve bunları yapan da hep aynı kişiler.derdiniz nedir anlamıyorum yönetici arkadaşlar da görüyor bunları uyarı yada ceza vermiyormu bu arkadaşlara ? Forumun, açılan konunun keyfini tadını kaçırıyor bu arkadaşlar yönetimden rica ediyorum bu durumun önüne geçsin bu insanlara uyarı, gerekiyorsa ceza versin burada kimse kimsenin atarını giderini ağzını çekmek zorunda değil.
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu sözlerin altına imzamı atarım, fakat aynı şekilde iddialı açılan topiclerin de altı doldurulmalı... Bak kaç sayfa olmuş, teknik 1 tane bilgiye ulaşamadım.... Ne kullanılmış, nereden verilmiş, kaçlık meme, ayar nasıl yapılmış, lpg-benzinli karşılaştırması vs... Insan bunları okumak istiyor ki okuduğumuza değsin, oldu, süper oldu, mükemmel oldu, nasıl da lastik yakıyor vs ile olur mu bu işler? Bilgi paylaşmak için öncelikle konunun buna müsait olması gerekir, haksız mıyım?
    Alıntı 0m42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haklı olabilirsin abi ama kafada oluşan soru işaretleri için daha uysal bir tavırla daha doğru düzgün kelimeler kullanılarak ta sorulabilir.Özetle demek istediğim özellikle bazı arkadaşlar sanki kendilerine fırsat doğmuşcasına bilerek bazı arkadaşların üzerine gidiyor.sadece belli başlı noktaları (işine gelen kısımları) özellikle gereksiz irdeliyor.neticede bu insanlar da ortamın tadını muhabbetin keyfini de kaçırıyor benim takıntım bunlar.

    Ayrıca şöyle bir şeyde var kim olursa olsun ne olduğu belli olmayan kıllandırmaktan başka bir işe yaramayan bir üslupla gelip bana soru sorarsa ister istemez bende kıllanır ve o kişiye karşı tavrımda üslupümde farklı olur.farkındamısınız bilmiyorum ama forumdaki arkadaşların bir çoğu foruma konu açmaya çekiniyor acaba dalga konusu olurmuyum biri gelir konumu piç edermi ne duruma düşerim tarzında kaygıları var.
    Alıntı maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soruya ben açıklık getireyim biraz

    şimdi bu tarz çalışmalara daha çok otomobil ile yüzeysel takılan forumlarda destek gelir yada onay gelir
    hani araç bakımı ,yok cila, paspas değişimi, stoplara led takanlar falan vardır ya, işte öyle bir ortamlarda gelecek cevapları yazayım bak aynen şöyledir...

    Ooo usta büyük adamsın beee
    uuu süper
    helal olsun sana vay beeee
    bravo valla
    paylaşım için teşekkürler

    şimdi
    farkındaysanız techturkey forumunun teknik kısmı hakkatten ağır basar
    yani öyle projeler öyle çalışmalar varki gerçekten taktire şayan.
    O yüzden burada bir iş, bir proje yapıyorsan insanlarda bunun detayını eşelemek ister.
    Teknik sorular gelir.

    Yaptım oldu
    o biçim patinaj çekiyo
    gibi ifadeler ayıplanmaz tabi ama dikkatte çekmez! Pek anlam ifade etmez yani.

    Olay bu

    aslında bence çok faydalı bir konu oldu bu
    başlığa bakarmısın
    demekki hala turbo ya lpg olmaz diye düşünen sanayi ustaları var oralarda bir yerlerde.
    Keşke yazılan cevapları okuyabilseler belki başka bir araçta uygulama yapacak cesaretleri olurdu.
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yapılmış olması, olduğunu göstermiyor. Beceremeyeceğini düşünen olmaz diyerek işin içinden çıkarken, kendine güvenen bir şekilde yapıyor. Yada yapmış olmak turbonun paf caf sesini duymak için elindeki beygirleride kaybederek yapanlar var. Burada teknik kısımda o kadar bilgili adam varken yaptım oldu demekle işler olmuyor. Adamlara somut bir sonuç göstermek gerkli.










    arkadaslar ben sanayİcİ degilim ben buyuk konserlerde ses ve iŞik sistemi kullaniyorum yani tonmaİsterim benim sanayici motorcu ustam yok bu arabanin motor kismini ben kendim yaptim ewet ama burdaki hergununu bu isin icinde geciren ustalar gibi degil ben turboyu takarken siz degerli ustalar gibi piston su kadar sikistiriyo sukadar hava yakit karisiyo su kadar basinc var buna su kadar basinc verirsem calisir sistemiyle yapmadim el yordamiyla ayarladim bastim olmadi ayarladim bastim olmadi en sonunda calisti ama motor her yerinden yag basti dusundum mantik yuruttum yag buhar cikislarini turbonun emisine verirsem motorun icinde yag basinci azalir dedim denedim basarili oldu anlatabildim mi derdimi yani isi kagit uzerinde hesaplamarla yapmadim anam babam usulu deneme yanilma yontemiyle yaptim oldu calisti gayette basarili oldu ortolama 1000 km kadar yol gittim arabayla sikistirarak ne otoru elime aldim nede baska bisey gayet sagliklida oldu

  2. #78
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neden lpg mikserini direk normal kelebek yerine takmadınız ?
    neden takmadim cunku gazi kestigimde geri basinctan dolayi patlama yapmasin diye zamaninda bu forumda biri yasamis lpgde taunus turbolayip intercool falan patlatmis o sorunu yasamamak icin

  3. #79
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuda teknik hiç bir bilgi bulamadım daha önce de yazmıştım konu hala aynı şekilde devam ediyor, ne aracın sıkıştırması belli ne turbonun kaç bar bastığı ne afr ne egt vs...

    Yaptım oldu süper oldu ile konu 4. Sayfaya girmiş helal olsun... Lpg ile alakalı gurcell görse de yazsa kaç tane turbolu araca lpg bağlayıp yürütmüşler hatta şu an kullandıkları lpg li legacy ile piste bile girdiler, yani oluyor güzel kardeşim sana olmaz diyen usta otorite olmadığına göre sıkıntı yok ama biraz daha teknik gitsek nasıl olur? Hem biz hem de diğer okuyanlar bir şeyler görmek öğrenmek isterler...
    arkadaslar ben sanayİcİ degilim ben buyuk konserlerde ses ve iŞik sistemi kullaniyorum yani tonmaİsterim benim sanayici motorcu ustam yok bu arabanin motor kismini ben kendim yaptim ewet ama burdaki hergununu bu isin icinde geciren ustalar gibi degil ben turboyu takarken siz degerli ustalar gibi piston su kadar sikistiriyo sukadar hava yakit karisiyo su kadar basinc var buna su kadar basinc verirsem calisir sistemiyle yapmadim el yordamiyla ayarladim bastim olmadi ayarladim bastim olmadi en sonunda calisti ama motor her yerinden yag basti dusundum mantik yuruttum yag buhar cikislarini turbonun emisine verirsem motorun icinde yag basinci azalir dedim denedim basarili oldu anlatabildim mi derdimi yani isi kagit uzerinde hesaplamarla yapmadim anam babam usulu deneme yanilma yontemiyle yaptim oldu calisti gayette basarili oldu ortolama 1000 km kadar yol gittim arabayla sikistirarak ne otoru elime aldim nede baska bisey gayet sagliklida oldu

  4. #80

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neden takmadim cunku gazi kestigimde geri basinctan dolayi patlama yapmasin diye zamaninda bu forumda biri yasamis lpgde taunus turbolayip intercool falan patlatmis o sorunu yasamamak icin
    blow off varmıydı patlayan araçta acaba ilginç geldi bana, ellerinize sağlık bu arada umarım geliştirirsiniz projeyi
    ...

  5. #81
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    blow off varmıydı patlayan araçta acaba ilginç geldi bana, ellerinize sağlık bu arada umarım geliştirirsiniz projeyi
    bilmiyorum hic gormedim o projeyi banada bi arkadasim bahsetmisti. Ins suan kaportaya giristik zaten motor istedigim duzeye geldi yeter simdilik

  6. #82
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar ben sanayİcİ degilim ben buyuk konserlerde ses ve iŞik sistemi kullaniyorum yani tonmaİsterim benim sanayici motorcu ustam yok bu arabanin motor kismini ben kendim yaptim ewet ama burdaki hergununu bu isin icinde geciren ustalar gibi degil ben turboyu takarken siz degerli ustalar gibi piston su kadar sikistiriyo sukadar hava yakit karisiyo su kadar basinc var buna su kadar basinc verirsem calisir sistemiyle yapmadim el yordamiyla ayarladim bastim olmadi ayarladim bastim olmadi en sonunda calisti ama motor her yerinden yag basti dusundum mantik yuruttum yag buhar cikislarini turbonun emisine verirsem motorun icinde yag basinci azalir dedim denedim basarili oldu anlatabildim mi derdimi yani isi kagit uzerinde hesaplamarla yapmadim anam babam usulu deneme yanilma yontemiyle yaptim oldu calisti gayette basarili oldu ortolama 1000 km kadar yol gittim arabayla sikistirarak ne otoru elime aldim nede baska bisey gayet sagliklida oldu
    şimdi oldu mu? inşallah olmuştur ama istatistikteki olasılık hesabı gibi, o kadar parametre içinden doğru olanları bulabildiyseniz tebrik ederim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #83
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sımdılık buldmusum kı 1000 km yurudu bu motor

  8. #84

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yabancı kaynaklı bir dergide şöyle bir yorum okudum.
    Turbolu motorlardaki kompresyon oranı ile turbo basıncı arasındaki ilişki şöyle hesaplanıyor:

    Kompresyon oranı x ( turbo basıncı + 1) = maksimum 16 olmalıdır.

    Alıntıdır;
    Örneğin R5 GT Turbo: Kompresyon oranı 7.9:1, turbo basıncı 0.7 bar. 7.9 *(0.7+1)=13.43 (normal 115 HP haliyle). Bu motor bu kompresyon oranı ile maksimum 1.02 bar kullanabilir (avansı ile oynanmadığı sürece), 7.9*(1.02+l)=l6.00 (135 HP civarlarına geliyor). Bu yazılanları biz deneyerek doğruladık. R5 GT Turbo'ya kompresyon oranı 6.6 olan Group A pistonlar koyduk ve turbo basıncını açmaya başladık en son 1.4 bardan sonra avans vurmaya başladı. Yani 6.6*(1.4+1)=15.84 oranı bizi doğrulanmış oldu

    Konuyla ilgili zamanında araştırmam olmuştu..
    http://www.techturkey.com/forum/asir...-secimi-2.html

  9. #85
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kim demiş canım turboya lpg olmaz diye

  10. #86
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam gazda 200 300 metre kadar gıttım 2. viteste ama boruları tam anlamıyla yerlestırmedıgımız ıcın kelepceden patlattı orjınalı 112 beygır suanda 180 200 hp cıvarında tam olcumunu henuz yapmadık

    bu arada burdakı mesele turbonun verımlılıgı degıl turbonun lpg ıle verımlı calısmasıydı ve bu vıdeodada lpg ıle ne kadar verımlı calıstıgı gorulebılıyo
    konunun kalan kısmını akumadım belki açıklamasını yapmışlardır...

    ben bu videoda aracın lpg de verimli çalıştığına dair hiçbirşey göremiyorum, widebandın varmı? tam gazda afr değerlerin devire göre nerelerde? avansın nasıl? vs vs vs vs diye bu liste uzarda gider....

    ama hertürlü maşşallah....

  11. #87
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben cıft turbo neden takmadım cunku cıft turbo takıp basıncı dengelemekle ugrasmak ıstemedım ılk sebeb bu asıl sebebde motorun ıcını komple forgedlemedıgım ıcın cok asırı bı basınc almayacaktım o yuzdende 2. bı turbo olmasının bı anlamı yoktu tek taktım buyuk taktım ılerde ıhtıyac olursa basıncı acarım
    iki ayrı turbonun basıncını eşitleme gibi bi durum yok, eğerki iki turboda aynı olur üzerlerinde aynı sertlikte wastegeler olursa ve sen bu wastegetelere giden vakumu tek notadan alıp bir T ile iki bölüp iki turboyada eşit verirsen iki turboda aynı basıncı basar.... mevcut kullandığın turbodan daha ufak 2 adet turbo tercih edebilir tek turboyla bastığın basıncı basit bi düzenekle bu iki küçük turboylada basabilirdin, hatta wastegete ine göre şuanki mevcut turbonun 2 tanesine bile düşük basınç bastırabilirsin...

  12. #88
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten suanda bu turbonun basıncını ful actık wastgate hıc hareket etmıyo bıle ay nı turbodan bı tane daha alıp 2. bı turboya gecme ıhtımalımız var tabıı kı turbolu arac deneyımını bu sekılde tamamladıktan sonra sımdıye kadar hep atmosferık surdum once bı bu sıstemdekı acemılıgımı atmam gerek

  13. #89
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu uzun zamandır takip ediyorum en sonunda bi yorum yazmaya karar verdim..

    aslında LeKLeK arkadaşımızın yaşadığı veya anlatmaya çalıştığı şeyin özünde malesef bulunduğumuz şehirde uzun yıllardır taktıkları at gözlüğünü çıkarmak istemeyen ustalarımız yatıyor.. yukarıda da yazdığı gibi arkadaş usta motorcu değil başka bi mesleği var ve arabasını seviyor bişeyler yapmak istiyor.. haliyle karşılaştığı "usta"lara bu işin nasıl yapıldığı konusunda fikir alış verişi yapmak istiyor.. ancak bizi bu "usta" larımız olmaz diyip çıkıyprlar.. o da iş başa düştü diyip girişiyor işe bismillah diyip..

    aynı olayı ben de kocaman bi eaton M90 supercharger ı kendi arabama takmak istediğimde yaşadım.. o süpercharger kaputun altına giremeyecek kadar büyükken şu an 0,5 bar basıyor ve sistem çalışıyor..

    peki siteden gelen yorumlar bu işin neresinde?? evet gerçekten bu site Türkiye için çok değerli bulunmaz bi site.. içinde çok bilgili arkadaşlar sistemin uzun vadeli olabilmesi için en iyi performasta olması gerektiğine haklı olarak inandıkları için bu profosyonelliği karşılarına çıkan her projede arıyorlar.. ama bizler emin olun bi ankara ya da istanbul gibi şehirlerde olsaydık çok daha bilgili insanlarla çok daha güzel işçiliklerle çok daha güzel projeler ortaya çıkardı..

    ben bir üniversitede öğretmenim.. bildiğim kadarıyla Türkiyede ilk E30 3.18is 'e SC yapan da benim.. tam bir yıl sürdü ama en çok da insanlara bişey yaptırmak istediğimde onlara laf anlatamamaktan yoruldum..

    misal: gidiyorum bak bana emişle çalışan emiş olduğunda kelebeğin açıldığı olmadığında kapandığı aha şu elimdeki sistemin küçüğü lazım nasıl bişey yapabiliriz nasıl üretebiliriz?? die soruyorum...

    aldığım cevap: abi ben onu bilmem sen getirecen şunu şuraya kaynak diyecen ben kaynatacam o kadar..

    imkansızlıklar içinde emek veren herkese saygı duyuyorum.. bu emeği profosyonellikle mümkün olduğu ölçüde birleştiren kişileri de ayrıca taktir ediyorum..

    son olarak o olmaz diyen "usta"lara: passat 1.8T gibi araçlara LPG takanları veya bu tür araçları kullananları yada V motor araçlara takılan çift regülatörleri hiç görmemiş bunlardan hiç haberdar olmamış "usta"larımızı da saygıyla anıyorum..

    kimseyi kırmak ya da incitmek amacında değilim.. sürçü lisan ettiysek affola..
    E30 - 3.18is supercharged...

  14. #90
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel açıklamışsın resul aklına kuvvet parmaklarına sağlık
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #91
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    galiba benım durumumu kayserıde olan bırı olarak resul cok ıyı anladı cokda ıyı yorumladı tsk ederım agzına yuregıne saglık bu arada senın arabayı bı turlu goremedım bayagı bı baktım aradım ama ılla unıversıtede mı takılalım hocam

  16. #92
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok az kaldı blow off u taktım mı tamam.. şimdi basınç ayağını gazdan çekince fazla geldiği için boruları çıkarıyo ben de asılmıyorum.. çalıştığım için de ilgilenemiyorum bi hafta içinde biter inşallah.. sen bana bi pm filan at telefon numaranı.. görüşürüz inşallah..
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •