XSi Nickli Üyeden Alıntı
atmosferik halde LPG de sıkıntısız çalışıyordur kesin..
ben motor ilk çalıştığında kelebek kapalıyken bypass valve neden açılmıyor onu merak ediyorum.. bypass valve problem olmasın?
vakum pompası yok ise, atmosferik halde çalışan motorun vakumuna birşekilde bypass valfi bağlayıp düzgün çalıştığına emin olma imkanın var mı?
normalde gaz kelebeği kapalı olduğu zaman gaz kelebeği ile SC nin girişinde mutlaka vakum olması lazım, bu vakumda bypass valfi açıp normal şekilde aracın çalışması lazım..
setupı değiştirmeden önce bypass valfin düzgün çalıştığına emin olmak lazım bence..
bypass valf ilk çalışma esnasında açılmıyorsa bir terslik var gibi geliyor..
teori olarak, yırtık diyaframlı bypass valfinin yırtık diyaframından motor hava emip, fakire gidebilir, AFM hiç ölçmediği için bu havayı doğrudan fakir karışıma neden olacaktır!
aynısı vectrada başıma geldi, depo havalandırma hattındaki vakum kaçağı yüzünden, araba havalandırma valfini çalıştırdığı yarım yük konumunda karışım fakire gittiğinden, beyin karışımı zenginleştiriyordu, bu hatayı anlayıp, havalandırma valfini fişini çekip iptal edince, karışım düzeltme ortadan kalktı, yakıt %20 azaldı..
valfin testini şu şekilde yapabilirsin:
valfin hortumunu çıkarıp, bir parça ile tıka (hava ememesin), valfide elle açık konuma getir, wideband da karışım normale dönerse, bypass valf diyaframı yırtık ve kaçırıyor olma ihtimali yüksek.