User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
94 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Süpercharger... Nerde Hata Yapıyoruz?? Yardım..

  1. #58

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OM42 sana da katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.. yeni gelişmeler şöyle:

    cuma günü aracı gaz kelebeğinin yerini değiştirmeden SC devreye soktuk.. rölantı da haliyle hiç bi sıkıntı olmadı.. AFR vs çok iyi.. ancak ben 13 cm lik bi kasnak kullanmıştım ilk çalıştırmada güvenli olsun die.. o da 0 ın hafif üzerine çıkıyordu bypass kapandığında yani 0.1 bar bile değil..

    neyse sonuç olarak artık aracı olmadı hadi hoop tekrar atmosferiğe dönder durumu ortadan kalkmıştı en azından SC devredeyken de kasnak büyük olduğu için atmosferik devam edebiliyorduk.. iyi bi gelişme..

    Cumartesi akşama doğru müsait oldum ve gittim elimdeki 8cm kasnağı bağladım ve çalıştırdım.. zaten artık rölantı problemi vs yok.. kaç bar basacağı merak konusuydu.. LPG den yüksek milisaniyelerde gazı açtık aracı fakire de düşmüyordu.. gaz verdik by pass kapandı ve hooop basınç 0,4-0,5 lerde tam istediğimiz gibi..

    bir deneme yapıyım dedim.. yola çıktım bi asıldım araç süper olmuş yok böyle bi zevk.. tam ikiye çektim gaz bitti neyse gaz almaya gitti baktım araba rölantıda alıp vermeye başladı tabi gazda gidiyor tekrar tüpe aldım deponun dibini sıyıralım die neyse gaz aldım bi yaklaşık 100 metre daha gittim rölantı da alıp verme kalmadı.. bi daha neyelim dedim baktım basınç gitmiş.. sıfırın üstüne çıkmıyor.. ve bu arada garip bi ses de geliyor hafiften.. neyse akşam olduğu için tekrar söküp bakamadım..

    tahminim şu an setup a bi blow off gerekiyor çünkü gaz kelebeği kapandığında by pass görevine başlamadan önce gaz kelebeğinin orda bi saniyelik bi basınç oluyo gözle görebiliyorsun.. bunu blow off halleder.. basınç kaybının sebebi de inşallah hortumlardan vs biri patlamıştır inşallah.. ikinci tahmin gelen sese paralel olarak SC da bişey olmuştur belki diyorum ama SC kolay kolay bozulacak bişey değil.. bakalım en kısa zamanda sökünce bakacaz..

    ama şunu söyleyebilirim SC ayrı bi keyif...
    çok sevindim sistemin çalışmasına.. hayırlı olsun, güle güle kullan inşallah..

  2. #59
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok sevindim sistemin çalışmasına.. hayırlı olsun, güle güle kullan inşallah..
    çok teşekkür ederim.. bi de su basınç sıkıntısını çözelim bakalım inşallah.. sistem çalıştıktan sonra çok büyük bi sorun değil gibi geliyo ama açınca belli olacak..

  3. #60
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewet dün itibariyle basınç problemi de çözüldü sorun bizim alelade taktığımız kasnaktan kaynaklanmış kasnak kendisi döyüro SC ı döndürmüyormuş... o kasnağın bastığı 0,5 şimdilik beni korkuttuğu için biraz büyüğünü taktım zira yakıtı ayarlamak şu an regülatör vs elime gelmediği için zor olacaktı bu kasnak şu an 0,2 bar basıyo vs burdaki yakıtı bi şekilde ayarlayabiliyorum ne rölanti sorunu var ne bişey.. yani araç 0,2 barda yürüyo sıkıntısız..

    naapsam şimdi bi project cars'da topc mi açsam ki

  4. #61
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar araç LPg de yüürüyo bilindiği üzere ama ne kadar açarsam açıyım LPg yi 4000 devirden sonra araç fakire düşüyo.. her viteste 4000 e kadar sorun yok... sebep ne olabilir??

  5. #62
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet basit, standart ECU desteklemiyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #63
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewet ama bunun sebebi milisaniyenin mi artırılması gerektiği yoksa 4000 devirden sonraki yakıt miktarının mı artırılması?? çünkü ben 4000 devir sonrası LPG miktarını artırdım hatta bypass kapatmadığı durumda araç 9-10 AFR lere bile düşüyo ama boost gelince 4000 e kadar iyi yürüyo araç 4000 der demez AFR 22 de çakılıyor...

    birde bu durumu enjektör ve benzin regülatörü ile çözmek mümkün müdür??

  7. #64
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mümkün değil, stand alone lara o nedenle bu kadar para veriyoruz işte, sadece yakıt değil ki ateşlemenin de ayarlanması gerekli devir ve yakıta göre, ayrıca rölanti AFR sinin çok zengin olması ya da düşük devirlerde o kadar zengin olması da motor için sağlıklı değil, yağın özelliğini bile bozar, pistonlara zarar verir ama 4.000 den sonra 22 AFR direk motoru kırar aman diyeyim...

    en azından belli basınca kadar destekleyecek bir yazılım yazdırmalısınız stand alone almayacaksanız...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #65
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu anda 400odevir üstüne hiç çıkıyorum diyebilirim anlık çıkıyorsada en fazla bi iki saniye.. konunun başlangıcında downing atlanta kitden bahstmiştim adamlar bu sorunu regülatör ve enjektör ile çözmüşler yani kit ile birlikte yazılım gelmiyor.. bu olayın espirisi nedir o zaman?? onlar nasıl çözdü aceba işi??

    birde enjektör seçimi bu durumda nasıl yapılmalı?? bizim hedefimiz 0,5 bar..

  9. #66
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam tamamen kara düzen olur, AFR'en 9 dan başlar atıyorum 5500 de 13 olur aracı benzine boğarsan (tamamen sallıyorum), önemli olan benzini daha da açmak değil, benzini gerektiğinde açmaktır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #67
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam tamamen kara düzen olur, AFR'en 9 dan başlar atıyorum 5500 de 13 olur aracı benzine boğarsan (tamamen sallıyorum), önemli olan benzini daha da açmak değil, benzini gerektiğinde açmaktır...
    yorumlarınız sisin içinde ilerleyen araç gibi gözümün önünü aydınlatıyor..

    şimdi benim öğrenmek istediğim başka bişey de benim aracım normalde atmosferik olduğu için manifold basıncını ölçen bi sensörüm yok.. SC sonrasında manifoldda bi basınç oluştu ancak bu basınç kesin şu devirden sonra geliyor diye bişey de yok bypass dan dolayı.. bazen 2000 devirde artıyo manifold masıncı bazen 3000 devirde.. bu durumu nasıl yönetmek lazım??? yani yeni bir beyin ya da standart ECU da yazılımla bu nasıl çözülür???

  11. #68
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracına bir stand alone bağlarsan, sıcaklık ve basınç sensörleri de kutuda geliyor... biz 86 model BMW M535 e Vipec44 bağladık, eski araçları bile biranda ne kadar sağlıklı hale getirdiğini gördük ayar sonrası...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #69
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sayın ghibli06 (Adınızı bilmediğim için böyle hitab ediyorum kusura bakmayın) stand alone ve Vipec44 nedir..

    Resul kardeşim..Turbocharge veya Supercharge fark etmez

    1- Blowoff takman gerekir.. gerektiği kadar basıncı içerde tutup fazlasını dışarı verip motora zarar gelmesin ve dengeli çalışma bozulmasın diye.. Yani BYPASS işini bu yapıcak..

    2- MAP Sensor takman gerekir.. manifold basıncını ölçmeli ve buna göre benzin hava karışımını ayarlamalı yani senin ayarlar ile oynayarak yapmak istediğini yapacak olan şey ..
    Turbo motorlarda Kesinlikle :Rolanti AFR : 14.00 Tam gaz AFR : 12.00 olmalı..
    Kolay gelsin..

  13. #70
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın ghibli06 (Adınızı bilmediğim için böyle hitab ediyorum kusura bakmayın) stand alone ve Vipec44 nedir..

    Resul kardeşim..Turbocharge veya Supercharge fark etmez

    1- Blowoff takman gerekir.. gerektiği kadar basıncı içerde tutup fazlasını dışarı verip motora zarar gelmesin ve dengeli çalışma bozulmasın diye.. Yani BYPASS işini bu yapıcak..

    2- MAP Sensor takman gerekir.. manifold basıncını ölçmeli ve buna göre benzin hava karışımını ayarlamalı yani senin ayarlar ile oynayarak yapmak istediğini yapacak olan şey ..
    Turbo motorlarda Kesinlikle :Rolanti AFR : 14.00 Tam gaz AFR : 12.00 olmalı..
    Kolay gelsin..
    sayın Metin Bey;

    stand alone dediğimiz işletim sistemleri kısmında bir hayli detaylı anlatılıyor, harici beyin işte ayarlanabilen, Vipec de markalardan biri...

    arkadaşımızın sıkıntısını BOV çözmez ne yazık ki, ayrıca kendiniz demişsiniz MAP sensörü takılmalı diye de tek başına MAP sensörü neyi ayarlayacak?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #71
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Resul en kötüsü piggyback ecu ile işi çözersin. Ankara'daysan bilirsin, İlker Yılmaz (Yılmaz Tork Konvertor) 'de TSI piggyback ecu olmalı, onu takıp ayarlattırabilirsin. İlker abi montaj konusunda da yardımcı olur.

    TSI olmaz ise greddy e-manage ile de sürebilirsin.

    Fakat Bülent abinin de dediği gibi en doğrusu standalone ecu yapmak. Ya da senin ecu'nun yeniden programlanması lazım.

  15. #72
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Map Sensör elbette tek başına bir şeye yaramaz. Beyine proglamamak lazım..Açıkçası bu arabanın beyinini bilemiyorum..

    Bence ayarlı benzin basınç regülatörü bu sorunu tek başına çözebilir.. Regülatörün üstüne bağlı bir hortum ile manifolda bağlı manifold basıncı artınca benzin basıncınıda artırıyor veya düşüyor.
    Üniversal Benzin Basınç Regülatörü diye satılıyor. Ebayda var..

  16. #73
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.. öncelikle aracımda bosch motronic 1.7 ECU var bu OBD I ben daha önce bi ebayden chip aldım yani bildiğim kadarıyla beyin chip sayesinde yeniden programlanabiliyor.. şu an beyin vs düşünmüyorum maddiyattan dolayı.. onun için uygun bi yazılım yapacak arkadaşa ihtiyacım var ancak yine de daha önce de dediğim gibi aracın atmosferik halinde MAP (manifold basıncını ölçüyo sanırım) yok bu durumda yeniden yazılım yapılırken bu manifolddaki basıncı nasıl ölçüp ona göre yazılım yapılacak açıkcası eksik bilgilerimden dolayı soru işaretleri var kafamda...


    shkodra: bypass SC da olmazsa olmaz yani blow off u onun yerine takmayacağım yanlış anlaşılmasın gaz kelebeğinin yerini değiştirmediğim için SC gaz kelebeğinden önce ve ben gaz kelebeğini kapattığımda SC ın o devirde bastığı hava gaz kelebeği ie SC arasında anlık bi basınç oluşturuyo by pass açana kadar sadece ordaki basıncı boşaltmak için düşündüm...

    Bir diğer sıkıntı ise ben kayserideyim.. bütün bu setup ı montajı her bişeyi ben kandim yaptım burda ayarlı benzin regülatörü siparişi de verdim yurt dışından yolda ne zaman gelecek bilmiyorum ama o gelene kadar zaten takılan büyük kasnakla 0,1-0,2 bar basınçla aracı 4000 devir üzerine çıkmadan yürütüyorum.. ben de bu olayı benzin regülatörünün en azından kısa vadede çözeceğini düşünüyorum ama uzun vadede iyi bi yazılım gerekli biliyorum.. yazılım işini kayseride çözebilecek miyim onu henüz bilmiyorum bu iş uzaktan yapılabilir mi onu da bilmiyorum..

  17. #74
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dün LPG bitip benzinde gitmek zorunda kalınca gördüm ki benzinde bi sıkıntı yok araç stok ekipmanlarıyla 0,2 barı hiç bi sıkıntı olmadan destekliyor.. sıkıntının LPG de olduğunu görünce akşam biraz uğraştık şu an LPG de de bi sıkıntı yok fakire düşmüyor.. muhtemelen ayarlı regülatörüm gelince 0,5 de de bi sıkıntı olmaz inşallah..

  18. #75
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün LPG bitip benzinde gitmek zorunda kalınca gördüm ki benzinde bi sıkıntı yok araç stok ekipmanlarıyla 0,2 barı hiç bi sıkıntı olmadan destekliyor.. sıkıntının LPG de olduğunu görünce akşam biraz uğraştık şu an LPG de de bi sıkıntı yok fakire düşmüyor.. muhtemelen ayarlı regülatörüm gelince 0,5 de de bi sıkıntı olmaz inşallah..
    LPG Sistemlerinden hiç anlamam nasıl çalışır bilmem fakat ayarlı regülatör işini görecektir diye düşünüyorum.
    Eğer denemek için ayarlı regülatör istersen bende fazla var alabilirsin veya satabilirim fark etmez.

  19. #76
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    LPG Sistemlerinden hiç anlamam nasıl çalışır bilmem fakat ayarlı regülatör işini görecektir diye düşünüyorum.
    Eğer denemek için ayarlı regülatör istersen bende fazla var alabilirsin veya satabilirim fark etmez.
    ben de bu işin regülatörle çözüleceğini düşünüyorum yurt dışından sipariş ettik gelecek die bekliyoz 3 hafta oldu.. biraz daha bekleyim gelmezse ulaşırım size..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •