User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
43 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Throttle Body???

  1. #20
    paliojet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    helsinki,adana
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    braz fazla soru soruyorum kusura bakmayın turbolanmış bı motora uygulanabilirmi
    GERMAN CAR, TURKISH DRIVER.

  2. #21
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben hiç görmedim duymadım galiba olmuyo çünki yanlışım varsa biri beni düzeltsin.
    Turboyu fitre başına bağlıyorlar birde egsoz manifoltuna bağlıyorlar.
    Turbo konusunda pek bişi bilmiyorum ama. 2 turbolu arabalarda bi egsoz manifoltuna birde filtre boğazına bağlanmış gördüm.

  3. #22

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende derecelı sorası uygulanmalı ust devirlerde ciddi guc artısı sağlar devir bandıda ustlere kayar.. tabı ayar tutturmak kolay deıl..

  4. #23
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben hiç görmedim duymadım galiba olmuyo çünki yanlışım varsa biri beni düzeltsin.
    Turboyu fitre başına bağlıyorlar birde egsoz manifoltuna bağlıyorlar.
    Turbo konusunda pek bişi bilmiyorum ama. 2 turbolu arabalarda bi egsoz manifoltuna birde filtre boğazına bağlanmış gördüm.
    BMW M3 lerde mesala orjinal İTB vardır.... İTB deyince insanların aklına öle borozanlar ortada açık açık basıosun gaza böğürte böğütre geziosun die geliyor ancak günlük kullanmında onların ağızı öyle açık olmuyor... Üzerine filtre takılıyor...Yoksa toz toprak sinek böcek ne varsa emersin...

    Turbo uygulamalarında ise tam borozanların üzerine bir box yapılıyor... Tubodan gelen basınç, o box a geliyor sonra boğazlardan pistonlara ulaşıyor. O kutununda bir adı var ama tam olarak bilmiyorum...

  5. #24
    emre2blue
    Misafir
    Alıntı partner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    braz fazla soru soruyorum kusura bakmayın turbolanmış bı motora uygulanabilirmi
    Turbolu Araca da uygulanır. Borular (Runner) bir Manifold içine konuluyor. Resimdeki PiperCross Filtre yerinde bir tüp var. Bunu ağzı açık ve intercoolerden gelen hava ile besleniyor. Filtrede zaten turbonun girişinde.

  6. #25
    Absinthé - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Çekmeköy-İstanbul
    Mesaj
    1.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu uygulamada dipgazdaki emiş sesi normal manifolda göre fena olur sanırım?
    Belong to beyond of your horizon.

  7. #26
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    itb mi yaptırmak istiyorsun yoksa sadece mevcut throttle body nin genişletmek mi istiyorsun?
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  8. #27

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW M3 lerde mesala orjinal İTB vardır.... İTB deyince insanların aklına öle borozanlar ortada açık açık basıosun gaza böğürte böğütre geziosun die geliyor ancak günlük kullanmında onların ağızı öyle açık olmuyor... Üzerine filtre takılıyor...Yoksa toz toprak sinek böcek ne varsa emersin...

    Turbo uygulamalarında ise tam borozanların üzerine bir box yapılıyor... Tubodan gelen basınç, o box a geliyor sonra boğazlardan pistonlara ulaşıyor. O kutununda bir adı var ama tam olarak bilmiyorum...
    aynen
    e36m3lerde fılan standrt olarak sunuldu, lıtre basına 100hpnın yakalanmasında buyuk etken tabi
    e30 m3te varmıydı tam emın deılım.. benım aklıma takılan acıkta kalan boruların sıcak cekme olayı kaputtan cıkarılsa daha verımlı olabilir kanımca(amerıkan işi)


    ömer itb yapıcak bu arada

  9. #28
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben hiç görmedim duymadım galiba olmuyo çünki yanlışım varsa biri beni düzeltsin.
    Turboyu fitre başına bağlıyorlar birde egsoz manifoltuna bağlıyorlar.
    Turbo konusunda pek bişi bilmiyorum ama. 2 turbolu arabalarda bi egsoz manifoltuna birde filtre boğazına bağlanmış gördüm.

    filtreye ne bağlanıyo turbmu?


    çift turbo eğer sıralı ise bişi farketmez mantık aynı tek turbo gibidir intercooler kullanıyosa basınçlandırıp hızlandırdığı havayı intercoolera gönderir


    itb bence atmosferikte yapılacak en son şeylerden biri diğer egzantrik yüksek sıkıştırmalı piston işlenmiş kapak aftermarket ecu gibi şeyleri yaptıktan sonra yapsan bence daha iyi olur.

    itb ye benzer manifold tasarımları turbodada var ama kısıtlama atmosferiğe göre nasıl olur bilemem sonuçta hava basınçlanıp gelicek kesit alanı çok küçülüyosa akış hızlanır fakat çok fazla akışkanın geçişine izin vermezse pek performanslı bi uygulama olmaz uygun ölçüleri seçmek gerekir


    silindir başına kelebek performans uygulamaları için genelde daha iyi performans verir fakat tune yada düşük devirdeki performans tüketim değerleri fakat silindir başı debi kayıpları daha azdır

    tek gaz kelebeği daha basittir ayar imkanı daha iyidir düşük devirlerdeki tüketimi performansı çoklu sistemlere göre daha iyidir. cadde kullanımı için genelde daha uygun bi yapıdır
    körler sağırlar

  10. #29
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    resiimdeki gibi orj e30 m3 s14 motorda throttle var. ve bu throttle m10 316 veya 42 318is e ufak işemlerle montaj edip biraz daha guclenmesını saglayabılıyorsunuz...



    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  11. #30

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tmm hatırladım e30m3te, e34m5tede vardı bu sıstem yıllardır bılınıo sanırım bmw 80lerde kullandğına göre??

  12. #31
    emre2blue
    Misafir
    Throttle Body'de manifoldun çıkıntılarına "Runner" Ana gövdeye ise "Plenum" diyorlar.
    "Runner" uzunluğu aracın max torkunun hangi devirde vereceğini belirler. Mesela Uzun olması Alt devirlere, Kısa olması Üst devirlere taşır torku. Bunun ayarına da "wave tuning" adı veriliyor. Bazı arabalarda bu uzunluk sabit iken, bazılarında bu uzunluklar ayarlanabiliyor Ör: Mazda 787B .

    Google "wave tuning throttle body" yazın orda yeterinden fazla bilgi var. Herzamanki gibi

  13. #32

    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    856
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itb mi yaptırmak istiyorsun yoksa sadece mevcut throttle body nin genişletmek mi istiyorsun?

    sonunda yaw 3 sayfadır okuyorum acaba kim hatayı görücek diye.

    başlık sahibine: sen throttle body den mi bahsediyosun yani gaz kelebeğinden mi??yoksa ITB (Individual Throttle Bodies) yani herkezin sana anlattığı şeyden mi??
    BATIKAN

  14. #33
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ITB atmosferikte son noktadır. ITB yapılacak bir araç var ise listesine yüksek sıkıştırmalı piston ve biraz yüksekçene dereceli egzantirik bulunmalı bence. Ayrıca 200 ytl ye yaptırılacak korsan chipler ile araçlar düzensiz çalışacak. Çok iyi bir yazılım yapılması yani özel bir yazılım yapılması lazım. Hatta mümkünse VEMS, OMEX tarzı peugeot uyumlu bir beyin ve yanına wideband olsa çok iyi olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #34
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tmm hatırladım e30m3te, e34m5tede vardı bu sıstem yıllardır bılınıo sanırım bmw 80lerde kullandğına göre??
    BMW bu konuda oldukça başarılıdır evet... Ama sadece M modellerinde kullanır. 80 öncesine dayanır BMW nin İTB ve Turbo teknolojilerini kullanmadı F1 geçmişli bir marka olması en büyük etkenlerden biridir bu sistemleri verimli kullanmasında.

    "Runner" uzunluğu konusunda benim motorun orj manifoltunun oldukça uzun olarak tasarlanmış mesela. Orj. Astra GSi SFi ların orjinalinde kısa olan emme Lexmaull ile değiştirilerek uzatılıyor mesela...

  16. #35
    sipahi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Şehir
    adapazar
    Mesaj
    904
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    throttleden gerisi yalan
    ome-R

  17. #36
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    s.a abılerım pekıkafam karıstı bıraz sımdı karburatorlu arabaya ıtb uygulanmaz mı yazılım demıs bı abıı ondan sordum ..sızce 4 weber mı ıtb mı ..ses.. malıyet.. verım hangısınde daha fazla karıslamtrmaz yapablrmyz ( bılımıyorum acaba ıksıde olurmu )

  18. #37
    21dc963 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    s.a abılerım

    s.a abılerım pekıkafam karıstı bıraz sımdı karburatorlu arabaya ıtb uygulanmaz mı yazılım demıs bı abıı ondan sordum ..sızce 4 weber mı ıtb mı ..ses.. malıyet.. verım hangısınde daha fazla karıslamtrmaz yapablrmyz ( bılımıyorum acaba ıksıde olurmu )

  19. #38
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında anlamı gaz kelebeği tarzında birşey ama millet bunu İTB sistemiyle karıştırarak herkes artık throttle dediğinde itb gibi zannediyor..
    -ER- nickli arkadaşın gösterdiği gibi itb şeklide olabilir veyaa tamamen bazı firmaların yaptığı custom manifoldda yapılabilir..
    eğer araçta yüksek flow cr ve agresif bir egz. varsa İTB bence en doğru seçim olabilir ama diğer türlü bazı şeyler oem'e yakın şekildeyse custom manifold seçimi daha iyi olabilir..
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •