User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
64 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Blow-off'tan sonra Stop etme sorunu hakkında

  1. #39
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölanti valfin toplamıyor... bunun sebepleri:

    1- rölanti valfin arızalı
    2- BOV arızalı, çok açık kalıyor
    3- herzaman dediğimiz gibi ECU ile ayar yapma şansın olmadığı için, araban kendini hala atmosferik ve standart zannediyor, normalde boşa attığında beyin rölantiyi çok az yükseltir araç stop etmesin diye, burada program karıştırıyor olabilir
    4- intercooler ı da çıkartmışsın, 0.5 bar az bir basınç değil, hortumlarda emişlerde yırtılma olmuş olabilir, o da rölantiyi toplamasını engelleyebilir
    abi senin yorumların beni bitiriyo ya.. "to the point" diyoz ingilizcede Türkçesi tam karşılamıyo to the point yorumlar yapıyon nokta atışı.. ama her seferinde de yardımını esirgemiyon teşekkür ederim..

    rölantı valfi çalışıyo
    Kesinlikle BOV çok açık kalıyo
    ecu aslında iyi bile dayandı.. saçmalama yok arabada sadece araba aşırı sıcakken bov devreye girince yapıyo bu olayı..
    E30 - 3.18is supercharged...

  2. #40
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi senin yorumların beni bitiriyo ya.. "to the point" diyoz ingilizcede Türkçesi tam karşılamıyo to the point yorumlar yapıyon nokta atışı.. ama her seferinde de yardımını esirgemiyon teşekkür ederim..

    rölantı valfi çalışıyo
    Kesinlikle BOV çok açık kalıyo
    ecu aslında iyi bile dayandı.. saçmalama yok arabada sadece araba aşırı sıcakken bov devreye girince yapıyo bu olayı..
    bildiğim bir konu ise cevaplamaktan zevk alıyorum ben de araba ısınınca demişsin, sıcak hava çekiyor olmasın emişten?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #41
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewet abi araba ısınınca bu durum kendini çok belli ediyor.. aslında ben arabamı iyi tanıyorum yapmış olduğum sistemde kafama yatmayan iki nokta var bunlardan birincisi SC dan önce olan IAT onu sonraya almam lazım çünkü blow off tan çıkan havaya bi elimi tuttumda bir insan onbeş dakka o sıcak havaya maruz kalsa herhalde bi kese atılır yani ilk giren hava ile SC dan sonra emmeye giren hava arasında ciddi sıcaklık farkı var.. bunun için kullanabileceğim bi ısı sensörü arayışı içindeyim..

    ikinci durum ise benim araba normalde termik ile soğutma yapıyordu ama ben alır almaz bozulan termiklerden ve kırılan pervanelerden buktığım için opellerin çift kademeli fanlarından alarak 83 te yavaş devir 89 da hızlı deviri aldığım çift kademeli bi müşür sayesinde fana geçtim termikten kurtuldum.. gayet de memnunum.. ancak araç çok ısındığında özellikle şehir içi trafik yada sehir içi aşırı kullanımlarda fan devreye girince haliyle çektiği akımdan dolayı rolantıda bi düşme oluyor.. bu rolantıdaki düşme farlarda kaloriferde filan olmuyo sadece fan da oluyo aslında fan elektriği de direk almıyo arada role var.. ben sıkıntımı en çok fan devreye girince (yani araba baya ısınınca) yaşıyorum.. bu arada blow offun fazla boşaltma sorunu var o ayrı-- yine kendi bilgi dağarcığım fanı beyin kontrol etmediği için bu sıkıntıyı yaşıyor olabilir miyim dio ama şu an sanki uzak bi ihtimal.. bu ara beyinleri de inceliyorum ya bazı beyinlerde fan kontrolü olduğu için böyle bişey geldi aklıma.. çok saçma gelebilir bazılarınıza..

    olay böyle yani..
    E30 - 3.18is supercharged...

  4. #42
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    72 ford mustang convertable mustang - YouTube&fs=1" width="644" height="390">72 ford mustang convertable mustang - YouTube&fs=1" />BORKED


    bak mesela bu benım bow turbodan cıkıp emıse gırıyo acılıp kapanma zamanına bak
    http://www.youtube.com/watch?v=FF-K-Nc4YEM

  5. #43
    35AR5226 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi greedy marka bov lara baktım da sanki yay sertliği ayarlanabiliyor gibi bunlarda.. yukarda bi vida var.. doğru mudur??
    replika hks ninde arkasında bi vida olması lazım ordan ayarlanıyo .. benimkinde öyle yani.
    ikinci olarakta fren vakumundan yapmak zordur dizellerde öyle yapılıyo blow. swich pnomatik vana elektronik devresi gibisinden malzemeler gerekir ama zamanını istediğin gibi ayarlarsın

  6. #44
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fren vakumu kasar da.. iyice bi elime alıp bakıyım bakıyım bov u.. ayarı var mı ya da yay a müdahale edilir mi..
    E30 - 3.18is supercharged...

  7. #45
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 35AR5226 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    replika hks ninde arkasında bi vida olması lazım ordan ayarlanıyo .. benimkinde öyle yani.
    ikinci olarakta fren vakumundan yapmak zordur dizellerde öyle yapılıyo blow. swich pnomatik vana elektronik devresi gibisinden malzemeler gerekir ama zamanını istediğin gibi ayarlarsın
    ben fren merkezınden aldım bowu hıc bı parca kullanmadım bı t attım bowa taktım

  8. #46
    35AR5226 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eminmisin fren vakumu heran vakum yapar bence iyice bi bak derim aldığın yere

  9. #47
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emınım cunku motoru ındırırken merkezden sokuorm hortumu

  10. #48
    35AR5226 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilemicem fren vakumu sürekli vakum yapar ilk defa senden duydum gazdan cektiğinde vakum yaptığını

  11. #49
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 35AR5226 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilemicem fren vakumu sürekli vakum yapar ilk defa senden duydum gazdan cektiğinde vakum yaptığını
    benzinli araçların bazıları fren vakumunu emmeden alır. dolayısı ile gazı bırakınca emme oluşur.

    dizellerde emme vakumu olmadığı için frenden vakum alınıyor. onlarda vakum motorundan dolayı sürekli vakum var. o yüzden zaten elektrili vana + pedal switch kullanıyorsunuz.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  12. #50
    35AR5226 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım çalışma prensipleri farklı o zaman vestenhauslar ın

  13. #51
    dorukky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    london
    Mesaj
    1.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede sureklı olan rolantı ve stop sorunu buyuk ıhtımal vakum kacagıdır

  14. #52

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 35AR5226 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilemicem fren vakumu sürekli vakum yapar ilk defa senden duydum gazdan cektiğinde vakum yaptığını
    dostum senin araban dizel..

    benzinli motorda vakumu motorun kendisi yapar yapar , dizel arabada ise vakum yapan bir emiş pompası vardır..

    benzinli motorda gaz kelebeği kapndığında gaz kelebeğinden yanma odasına kadar olan alanda vakum oluşmaya başlar, dizelde gaz kelebeği olmadan vakum oluşmaz, bu nedenlede mekanik pompa ile vakum oluşturulur..

    bu vakum öncelikle frenlerde kullanılır, hatta eski mersolarda bmw lerde arka koltuk kafasını kaldırıp indirmek için bile kullanılır bu vakum kaynağı neyse çok uzaklaşmayalım konudan

    sonuçta ikinizde haklısınız , dizelde sürekli vakum vardır, benzinlide ise gaz kelebeği kapanınca vakum vardır

    edit: GökhanRs benden önce açıklamış zaten

    Alıntı 35AR5226 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım çalışma prensipleri farklı o zaman vestenhauslar ın
    westinghausların çalışma prensibi aynı, westinghouse vakum ile çalışır, motorların çalışma yapısı farklı

  15. #53
    35AR5226 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım teşekkürler

  16. #54
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer katkım olacaksa açıklamak istediğim birkaç birşey var..
    sc araçta devir döndükce hava basar değilmi herkes biliyordur..
    blow off ise emişteki havayı boşaltıyor fakat sadece boşaltıyor
    benim araştırmam sonucu ( focus 1.6 zetec e yapacaktık vaz geçtik )
    basınç emme paline tekrar gönderiliyordu yani taşıma suyuyla değirmen misali

    kelebekteki dönüp sc emmesine..

    bunun için bosch bypass valfi var çünki sc ler için bay pass valfi diye tabir ediliyor.. veya dump valve

    bunlar basınç ile çalışır basınç yok ise açıktır birnevi westgate

    Connecting site...

    bazı fotoğraflar daha detay için

    http://image.mustang50magazine.com/f...pass_valve.jpg

    http://www.members.shaw.ca/rabello/u...alvedetail.jpg


    http://www.strutpatent.com/image/get...101-D00000.jpg

    http://www.faqs.org/patents/img/20100300415_05.png

    http://www.jagweb.com/aj6eng/by-pass_race.jpg

  17. #55
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    değerli yorumun için teşekkür ederim kardeşim... yalnız benim sistemimde zaten bi bypass valfi var... kısaca anlatıyım...

    setup şu şekilde: hava filtresi + akışmtre+ SC + (blow off) + gaz kelebeği + emme manifoldu

    bu setupta bypass SC 'ın öncesiyle SC 'ın sonrasını bypass ediyo ve emme manifoldundaki emiş/basınç la aktive oluyo veya kapanıyor.. yani resimlerde göstermiş olduğun sistem araçta var zaten..

    peki niye blow off kullandık o zaman?? setupa bakıldığında gazdan ayağını çekince yani gaz kelebeğini kapatınca bypass açılana kadar (belki bu bi sanıyelik yada 1.5 saniyelik bi meseledir ama yeterli olmuyo) Sc 'ın bastığı havanın gideceği bi yer yok hal böyle olunca bu durum iki sıkıntıya yol açıyo.. birince araç değil SC da bu basılan hava bi yere gidemediği için bi yığılma oluyo ve bu yığılma SC çok hızlı devir dönerken birden durmaya çalıştığı için kayışa binen yük bu arada artıyo ve kayış kaçırmaya başlıyo.. bu olay çok kez terkarlanınca kayış çok kısa ömürlü oluyor.. işte tam bu noktada devreye giren bi blow off o anlık oluşan basıncı tahliye etsin SC da yığılma olmasın ve kayışımız kaçırmasın uzun ömürlü olsun die düşündüm.. ama dikkat ettim benim stop etme sorunum daha önceki mesajlarda da bahsettiğim gibi blow off havayı boşalttığı anda uzun süre açık kaldığı için oluyor.. mesela devir saati 1000 devire iniyo hala blow off açık ses geliyo..

    bu bi sıkıntı bence ve giderip bi bakmak lazım ancak yine yukarda da söylediğim gibi benim emme manifoldundan giren havaya göre değil de İAT (ısı) sensörüm akışmtre üzerinde olduğunda olduğu için sisteme ilk giren havanın ısısı ölçülüyo ve yakıt buna göre gönderiliyor.. bu problem stop etme problemini pek açıklamaz gibi zira araba çok ısınınca bile blow off devreye girmezse stop etme problemi yok gibi bişey.. sadece fan açıldığı an ile benim ayağımı gazdan çektiğim an denk gelirse (bakın burda blow off un bi etkisi yok) o zaman stop ediyo ama öncelikle diğer problemleri çözmem gerekiyo sanırım..

    bu anlatımdan sonra gelecek yorumlarınız da benim için önemli.. katkıda bulunan herkese teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  18. #56
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ikinci sıkıntıdan bahsetmemişim

    bu surumun yol açtığı ikinci sıkıntı da SC ın bastığı hava şu an zaten 0,5 barlarda gaz kelebeği açıkken.. e haliyle zaten kapandığı anda oluşan problemi çözmeye çalışıyoz.. kapanınca bi yere gidemeyen basınclıu hava muhtemelen 0,6-0,7 lere çıkıyordur burda en zayıf yerden bı basıncı tahliye etmeye çalıştığı için boruları ya kelepçelerden yada bi yerlerden patlatıyo/ attırıyo/ çıkartıyor..

    durum bu yani.. blow off 1500 devirde boşaltmayı durdursa sanırım bi sorun olmaz.. tabi sanırım
    E30 - 3.18is supercharged...

  19. #57
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    durumu çözdük (inşallah) -çünkü bi kaç gün binip bakmam lazım-

    şimdi bu setup da bow olmasa nolur dedim sırf denemek için.. ve blow off un emişi iptal ettim önceleri bi sıkıntı yok gibi gözükse de yaklaşık üç gün sonra sıkıntı baş gösterdi.. o oluşan basınç anlık SC ı durdurmaya çalıştığı için kayışa binen yük etkisini bi kaç gün içinde gösterdi.. ve kayış koptu.. kopan SC kayışı devirdayim ve şarz dinamosunun kayışını da etkiliedi arasına girmiş sanırım.. ama bunlar bizim için çok büyük sorunlar değil şükür iki tane kayış aldım taktık.. sıkıntının çözülmesi için bov çalışmalı ancak uzun süre açık kalmamalıydı..

    ikinci adım... başladım bovu sökmeye.. HKS replika bu arada... diyafram tarafında bi yay var olay o yayda bitiyor altına sanırım 3 ya da 4 tane kalın pul koydum ve özenle geri kapattım.. şu an bov devreye girdiğinde (mükemmel ses gelmiyo ama) yaklaşık 2000-2500 devirlerde tekrar boşaltmayı durduruyor.. sanki pullardan biri daha alınabilir gibi ama bakalım o iş kolay neticede..

    şu an ki durum gayet güzel.. arabada stop etme sorunu yok.. 0,5 hatta üst devirlerde 0,6 lara doğru bi basınç oluyo.. herşey güzel gibi gözüküyor..

    bu mesaj başına böyle bi şey gelen olursa bilgilensin die yazılmıştır.. emeği geçen arkadaşlara teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •