Tavsiyem 120 k daki motora kesinlikle 83 mm piston ve stok cr
Printable View
Tavsiyem 120 k daki motora kesinlikle 83 mm piston ve stok cr
Yahu contadan neden bu kadar korkuyorsunuz yada neden bu kadar takıldınız anlamadım. :)
Bu araçta ne var peki bilen var mı?Sesi falanda gayet iyi.
Caméra embarqué Record Megane RS 500 Nurburgring Nordschleife (onboard) - YouTube
aynen orjin contaya takılmayın. orjinal contası çok dayanıklı onla ilgili sıkıntınız olmasın. 83 mm içinde yeterli.
ancak gtx28 yada ayarında turbo takmadan 400ü unutun. orjinal turbo 300 bile alınamaz. alınsa 2 gün dayanır. 14t nin flowu belli ciğeri belli hayal kurmamak lazım
anlaşılan orjinal conta kalınlığı işimi görücek.
wössner 83mm piston; 0.65mm kalınlığında conta 9.5:1, 1.30mm(orjinal) kalınlığında conta ile yaklaşık 9.0:1 sıkıştırma yakalabiliyormuş
peki bu iki kol arasında ne fark var?
http://www.engine-dynamics.com/produ...3514143119.jpg
http://www.engine-dynamics.com/produ...3515162039.jpg
Alttaki oluklu olan ı-beam diye adlandırılan normal üstteki forged koldan daha sağlam olanı.misal forged 600hp ye dayanıklıysa ı-beam forged 800hp ye kadar dayanıklı,fiyat farkıda yarısı kadar fazla.orjinal contayla düşük sıkıştırma yakalamanız bu makine için daha faydalı olur diye düşünüyorum ince conta kullanmayın bence
sıkıştırma oranı yükseldikçe turbonun olmadığı yerlerde tepki artıyor. Sıkıştırma oranı yükseldikçe patlama şiddeti artıyor her devirde. Sıkıştırma oranına takılma fazla uçuk kaçık bişey yapmayacaksan. 9.5 da yapabilirsin. 11 sıkıştırmalı 35R turbosu olan Evo da var. Yüksek basınç açamıyorsun sadece çok fazla ısındığı için. Metanolle falan desteklersen sıkıntı olmaz. Yeterki intaketen girecek havayı soğut. Emmeye uzak bi noktadan nos ta basabilirsin az miktarda IC ya mesela. .
Methanol Injection Kit kullanmayı düşünüyorsan yüksek (nispeten) sıkıştırmayı öneririm. Özellikle büyük turbo kullanıcaksan spool iyileşecek daha erken dolacak turbon. Tepkin artıcak. Daha düşük basınçta aynı gücü elde edebileceksin.
Araçta var mı gelişme :)
Nasıl gidiyor İnanç abi buraya da yaz ara sıra :)
pazartesi günü bırakıcam aracı, ingiltereden piston kol gelicek oda 7-10 gün arası sürer. gelişme oldukca paylaşırım :)
hiç hesapta yokken hafif volanda çıktı :)
merak ediyorum nasıl bişey çıkacak ortaya :)
Ne kadar hafif o kadar iyi :)
Wössner 83.50mm 9.0:1 / 9.5:1cr Piston
PEC I-Beam Rods With ARP Bolts
OE Big End Bearing
OE Crankshaft Thrust Washers
OE Main Bearing
OE Oil Pump
OE Timing Belt
Megane Sport 1.30mm Head Gasket Set
K-Tech Lightweight Flywheel
Forge Intercooler
Custom Air Intake
Forge DV Red Spring
Varex
Liste şimdilik bu kadar. Eğer durumu biraz düzeltirsem 70 lik Down Pipe'da yaptırmak istiyorum hazır inmişken. Sonra çok güç oluyor :) ***** fransız arabası, cat sökmek için sağ teker, aks ne varsa çıkıyor.
kanka allah kolaylık versın ısın zor ama tatlı
:D
enjektorleri buyutene kadar turbo stock kalicak, daha sonra sigarsa GT30 sigmazsa GT28 dusunuyorum. zamanla bakicam ne kullanicagima :)
saol kanka, bi yola girdik bakalim allah utandirmaz insallah.
kirmizi yay 1.5bar dayanikli,
ic sanirim 90 lik gidip bakmam gerek girislerine hic bakmadim :)
Yaw durup dururken nereden çıktı bu aşk. O çıktığımız akşam bi yağ çubuğun çıktı. Yataklarda sorun mu oldu da komple motora giriştin bir anda.
Güzel bişey olacak sanırım...
Senin yag cubugu attiginda sen yatak sarmismiydin abi?
Zamaninda 1.6 cliom varkende ugrasmistim. Yani illa bi sorun olmasi gerekmiyo boyle bi ise kalkismak icin. Subaru alip yapilmisi yapmaktansa yapilmayani yapmak daha cok hosuma gidiyor. Herkes bu motorla ugrasmanin vakit kaybi oldugunu soluyor ama bence boyle degil. Guzel sonuclar alicam insallah ve gelebildigim son noktaya kadar gelicem kismetse. Ama olur ama olmaz, ben olucagina inaniyorum olmazsada guzel bi ugras olucak benim icin. Ama yaparsam olur :)
inanç abi napıyosun ya :) okuyorum konunu takipteyim
Burda ufaktan bi çubuk atıştırması çıkıcak gibi :D
Yağ çubuğu atan Megane rs'in segman veya piston sorunu yaşadığnı duymuştuk basıncın direk kartere inmesinden ötürü.. Eğerki sorun yaşanıp projeye girildiyse geçmiş olsun.Umarım sonucu güzel olur bizlere örnek teşkil eder :)
İnanç abi süper ya :) bi modifiye yerleri var ki mekan tam custom :)
Megane Rs piyasası baya şenleniyor bu ara,bunu görmek gerçekten güzel.
Yazık ediyorlar canım arabaya...
İnanç bu listeye eğer bütçe el veriyorsa R26 nın LSD ekle, tadından yenmez olur.
Nolsun gordugun gibi patlak motorla ugrasiyorum :D kol cikardi blok kirdi piston catlatti. :D
Yag cubugu aracın bi sebepten sebep yaga su karısması ve suyun buhara donusmesi sonucunda su buharinin ust blok icerisinde cikacak en zayif noktasidir.
Benim yag cubugunun atmasinin nedeni o ringinin artik omrunu tamamlamasi ve islevini yerine getirememesinden dolayıydı. En ufak sarsıntıda yerinden çıkıyodu biraz sıkıstırınca basınca dayanamayıp attı. Zaten bu durumda enjektor enjeksiyom hatası veriyor 3000dd yi gecmiyor.
Degerini bilenin elinde bu arac :) saolasın.
Megane RS piyasası harbiden şenleniyor... Bu araçlar hak ettikleri yeri bulmada geç bile kaldılar...:rolleyes:
Tabiki geç bile kalındı, ne kadar çok iyi örnek olursa o kadar çok alternatif artar.
Kardeşi emegine saglık.. :) Gezdiricen mi bi gün?