User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
41 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: 3 Silindiri Turbolama

  1. #20
    kinder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    178
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Astarı yüzünden pahalı olur. Aracınızın kasasında daha güçlü motorlarda var o yüzden turbolasanız ve biriyle yürüseniz kiöse şaşırmaz. Mazda3 te sonradan turbo yapılmıştı. Maliyetide 10-13 bin arası bir rakkamdı 105@180 hp 200-200 hp lik araçlarla kafa kafaya gidince bune len dedirtiyordu. Oldukça keyifli bir drum ama siz nekadar güç akırsınız bilemem ama yazılımı kim yapacak parcaları kim takacak bunlar hep bir soruişareti. Kimse custom yapılmış bir arabayla uğraşmak istemşyorlar. Çünkü senin aracına harcayacağı zamana 3-5 araca yaılım yapıp şükredeceklerdir ben unichip e 6 ay boyunca yazılım yaptırmak için uğraştım sonunda arabadan soğutuyorlar insanı. Dişimi sıkıp polo gtı aldım şimdi kime gitsemde yazılım yaptırsam diye seçme zevki bende. Hevesinizi kırmak gibi olmasın ama stock turbolu bir araba almaya çalışmak inanın hem sizin sağlığınız için hemde zamanınızı boşa harcamamak adına düşünün derim. Hım param çok oyuncak olsun diyosanız bir vw tech te yaptırmıştı arabamın ilk sahibi imkanı varmış zamanında bastırmış parayı herşeyin en iyisinden taktırmış oda bende yıllardır sorunsuz bindik ama mazda 3 e harcanan toplam masraf 17bin tl deymişmiydi bence evet ama o kasada öylebir güç zaten türkiyede yok diye. Ayrıca sadece turbolamak yetmiyor tüm değerleri görmeniz gerekli maxi ekran olmasa 10 kere motor yerdim. Egt,afr, olt. Gibi ya basıncı vs. Bir çok değeri görmen gerekli üst limitleri g
    Farketmeden geçersen birde motorl uğraşmak zorunda kalırsınız. Yaparsanızda tavsiyem 0,7 barı geçmeyin zaten ort. %70 bir artış sizin alıştığınız gücün üstüne çok farklı hissettirecektir.

  2. #21
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu biraz okudum arkadaşların çok değerli yorumlu var kesinlikle dikkate alınması gereken.. ben işin olur ya da olmazını tartışmıycam istedikten sonra herşey olur.. gerekli para emek ve zaman harcanırsa herşey olur.. olmaz denen SC ı uzun uğraşlar sonunda oldurmuş ve sonra SC ı söküp turboya geçiş yapmış bir insan olarak söylüyorum bunları..

    bence fiestaların küçüçük fındık gibi turboları var sıfırı yada revizelisi 900 civarı sanırım alınabilir.. dobloların coolerı var ince uzun 75-100 lira gibi çıkmacıda.. custom yapılacak bi manifold ve downpipe sanrım 500-750 arası gibi tutacaktır.. AFR saati 500 boost saati 50 yağ sıcaklık 50 yağ basınç 50 EGT 50 bunun yanı sıra beyin ve yazılım işi en ucuzu ms1 sadece ateşlemeyi ve enjektörleri ms e almak kaydıyla senseörler yazılım montaj 1250 gibi ihtiyacın olan üçtane büyük enjektör eminim 150-200 gibi alınır çıkma olarak.. ve bunlar ıvır zıvır işçilik falzdan 1000 diyelim..

    şu evdeki hesap çarşıya uyarsa 4900-5000 diyelim gibi bi rakama biter gibi gözüksede biz en az 6000-6500 ü göze alalım artarsa para bizim zaten cebimizde kalır..

    şu halde unuttuğum bişey varsa arkadaşlar ekleyecektir.
    E30 - 3.18is supercharged...

  3. #22
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olmaz diye bir şey yok. Ancak, hevesini kırmak istemem ama turbolayacağın arabanın buna değer bir şey olması lazım. Çünkü çok para ve çokça da emek harcayacaksın ama karşılığında ikinci elde kimsenin yanaşmayacağı bir araçla baş başa kalacaksın. Hem senin gözünde kıymetli olabilir ancak polo en nihayetinde seri üretim, halen sıfırı satılan, piyasada bolca muadili olan, ikinci elde de hızla satıp yerine başka alternatifleri değerlendirebileceğin bir araç. Üstelik harcayacağın paraya karşılık elde edeceğin sonucun da seni tatmin etmeyeceği alternatiflerden yalnızca biri... Yani kimse yapmadıysa vardır bir sebebi...

    Sıfırdan turbolamak yerine zaten turbo motorlu bir araç alıp ufak dokunuşlarla çok daha iyi, güvenilir ve stabil sonuçlar alıp, istediğin zaman da piyasasında satabilmek daha güzel bir tercih. Paran yetiyorsa Polo tsi alırsın. O kadar para yoksa zaten turbo da yapılmaz. Para yetmiyorsa da Polo özel üretim bir araba değil. Poloyu nasıl sevmişsen, sonraki aracını da öyle seversin. Mesela alırsın bir Punto t-jet, sadece 400TL'ye bir turbo değişimi ve 600TL'ye bir yazılımla 200hp'lere 1000TL'ye ulaşmış olursun, gibi...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #23
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    plan güzel fakat k04 ü 2.0 tsi doldurur ancak

    onun yerine daha küçük spool edecek ama basınç açamdan yürüyecek bişey gerek

    tabi eksozcu kromdan bi manifolt yapacak araçta map sensörü olmadığında orjinal beyin yazılamayacak

    aem fic veya ms gibi standalone bi beyin gerekecek yakıt ve ateşleme kablosunu kesince araç limp mode düşmezse iyidir

    bu cihaza aynı şekil krank sensörü vs de girilecek

    orj sıkıştırmada basınca göre kol kırılmı kırılmazmı bilmiyoruz kalın contada gerekebilir..

    bunun cooler ı var ayrıca enjektör yetmez diye düşünüyorum üstündeki taş çatlasın 120 cc falandır

    kısacası 1.2 tsi alıp üstüne bi eksoz yazılım yapıp 135-140 hp civarı kullanmak en güzeli olacaktır

    yoksa bunu turbolamak tamamen başa bela olur

  5. #24
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @kinder aradığım cevap tam olarak buydu, fiilen uyguladığınız için yorumunuz önemliyidi teşekkürler.

    diğer yorumlar için tek tek cevap yazamasam da ayrıca teşekkür ederim.

    @osman bahadır olay polonun özel bir araç olması değil, hatta hiç de özel bile değil. genelde bu zamana kadar sedan ağırlıklı ve 2000cc civarları tercih eden bir araç kullanıcısı idim ve bu aracı bile mırın kırın ederek almıştım. Yani renault fiat skoda olmasından, markadan ziyade bu segmenti sevmiyorum ve tek yakın bulduğum araç polo oldu. Sorunsuz olması, yeni olması, marka değeri beni buna itti.

    Sağlık olsun, ilanı verdim bir süre önce, bütün beklentiler aynı anda karşılanamıyor malesef.

  6. #25

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben SC tavsiye etsem turbo yerine?
    Bir kasnak bir kayışa bakar seçilen SCnin kendi yağ haznesi varsa.
    Hiç yazılıma falan girmeden bile güç artışı elde edilir, long time fuel trim ile %25e kadar fazla yakıt püskürtecek ecu zaten. Hadi biraz geri çekelim, %20 ile sınırlayalım. 100hp civarına yaklaşmak, yazılım ve IC olmadan işten bile değil.

    İlerleyen zamanda MS, IC, gerekiyorsa benzin pompası, enjektör vs ile daha da ilerletilebilir güçlendirme işi.
    Üstelik örneği olmadığı için turbo seçimi, doldu-dolmadı, manifold-dp işleriyle kafa yormaya, deneme yanılma yapmaya gerek de kalmaz.

    Merruse yazsın okursa, 125lik ford motorundan 160 almıştı ecusuz yazılımsız.

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben SC tavsiye etsem turbo yerine?
    Bir kasnak bir kayışa bakar seçilen SCnin kendi yağ haznesi varsa.
    Hiç yazılıma falan girmeden bile güç artışı elde edilir, long time fuel trim ile %25e kadar fazla yakıt püskürtecek ecu zaten. Hadi biraz geri çekelim, %20 ile sınırlayalım. 100hp civarına yaklaşmak, yazılım ve IC olmadan işten bile değil.

    İlerleyen zamanda MS, IC, gerekiyorsa benzin pompası, enjektör vs ile daha da ilerletilebilir güçlendirme işi.
    Üstelik örneği olmadığı için turbo seçimi, doldu-dolmadı, manifold-dp işleriyle kafa yormaya, deneme yanılma yapmaya gerek de kalmaz.

    Merruse yazsın okursa, 125lik ford motorundan 160 almıştı ecusuz yazılımsız.
    eksoza manifold ve downpipe yapmak çok daha basit, manifold dp ye kafa yoruluyor da, kayış, kasnak, gergi, bağlantı ayakları bunlar havadan düşmüyor. çok daha hesap kitap gerektiriyor.

    sc yi seçen basitliğinden değilde ,tepklili olmasından seçiyordur.

    Birde fuel trimle fazla giren havaya yakıt çaresi olmaz, mevcut enjeksiyon sistemi ile basınca girmezsen herşey normal çalışcak zaten, basınca geçtiğin anda araç MAF lı ise bir yere kadar "idare" eder, MAP sensörlü ise doğrudan fakirdesin, muhtemelen arıza ışığı vs yanacak..

    bir çeşit yakıtı arttıracak ve ayarlanabilecek ekipman şart mutlaka.

  8. #27

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Söylediklerine katılmamak elde değil. Ama burada maliyeti düşünerek bu öneriyi yaptım.
    Örneğin, diyelim ki turbolandı ve seçilen turbonun alt devirlerde dolmadığı görüldü. Yapılacak şey turboyu küçültmek olacak, şanslı ise aynı manifold ve dpyi de kullanabilecek. Scde böyle bir hata olduğunda kasnak değiştirerek büyük ölçüde telafi etmek mümkün olacak.
    Mafa veya mapa bakmadan, ecu o2 sensöründe fakir gördüğünde daha fazla yakıt gönderecek ve uzun süre kullanıldığında long time fuel trim ile nşa %25e kadar fazla yakıt gönderebilecek. Ötesinde arıza yanacak elbette.
    Evelden örneği olan bir uygulama olsa, kopyala yapıştır, turbola, sıkıntı yok. Ama ilk kez yapılacak ve ilk seferde büyük ihtimalle düzeltilmesi gereken bir şeyler çıkacak.
    Bence maliyet ve hesap hatalarını sc uygulaması daha fazla tolere edecektir.

    Tekrar yazıyorum, örneğini canlı gördüğüm için bu kadar rahat yazabildim. Görmemiş olsaydım ben de senin gibi karşı çıkardım bu fikre.

  9. #28
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.740
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylediklerine katılmamak elde değil. Ama burada maliyeti düşünerek bu öneriyi yaptım.
    Örneğin, diyelim ki turbolandı ve seçilen turbonun alt devirlerde dolmadığı görüldü. Yapılacak şey turboyu küçültmek olacak, şanslı ise aynı manifold ve dpyi de kullanabilecek. Scde böyle bir hata olduğunda kasnak değiştirerek büyük ölçüde telafi etmek mümkün olacak.
    Mafa veya mapa bakmadan, ecu o2 sensöründe fakir gördüğünde daha fazla yakıt gönderecek ve uzun süre kullanıldığında long time fuel trim ile nşa %25e kadar fazla yakıt gönderebilecek. Ötesinde arıza yanacak elbette.
    Evelden örneği olan bir uygulama olsa, kopyala yapıştır, turbola, sıkıntı yok. Ama ilk kez yapılacak ve ilk seferde büyük ihtimalle düzeltilmesi gereken bir şeyler çıkacak.
    Bence maliyet ve hesap hatalarını sc uygulaması daha fazla tolere edecektir.

    Tekrar yazıyorum, örneğini canlı gördüğüm için bu kadar rahat yazabildim. Görmemiş olsaydım ben de senin gibi karşı çıkardım bu fikre.
    hocam gerçekten çok teşekkür ederim.

    bu bahsettiğiniz örneğin her hangi bir sitede konusu var mı acaba ve bu örneği siz mi uyguladınız?

    tam olarak gerekli ekipman ve fiyatları konusunda biraz daha bilgi vermeniz mümkün mü?

  10. #29
    aga81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye düzce
    Mesaj
    2.193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k03 ü doldurması lazım senın arac yapılırsa sıkıştırmada 10.5 var 0.4 cıvarından yukarı cıkmazsın bunada sanırım ıntercollır bıle ıstemez ama olsada ıyı olur yağbakımını 5000de bır yapman gerekıcek yakıtın artıcak bi şekılde yurur arac ugrastırır ama bu arada zaten ıstesende basıncı 0.4 lerın uzerıne cıkamazsın vuruntu yapar malesef sıkıstırmadan dolayı. bu dusuk basıncla yakaladıklarını atmosferıkte yakalayabılırsın ama beyınsız zor en güzeli filtre egsoz devam etmek. İlerde bi arac hoşuna gıder rahat bı şekılde değiştirirsin
    Alıntı ErHaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir arabaya şenolun eli değdiyse o araba olur kardeşim..
    USTAM DEMİR GARAJ DÜZCE
    SARAY EKMEK VE UNLU MAMULLERİ HİPERMARKET...

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylediklerine katılmamak elde değil. Ama burada maliyeti düşünerek bu öneriyi yaptım.
    Örneğin, diyelim ki turbolandı ve seçilen turbonun alt devirlerde dolmadığı görüldü. Yapılacak şey turboyu küçültmek olacak, şanslı ise aynı manifold ve dpyi de kullanabilecek. Scde böyle bir hata olduğunda kasnak değiştirerek büyük ölçüde telafi etmek mümkün olacak.
    Mafa veya mapa bakmadan, ecu o2 sensöründe fakir gördüğünde daha fazla yakıt gönderecek ve uzun süre kullanıldığında long time fuel trim ile nşa %25e kadar fazla yakıt gönderebilecek. Ötesinde arıza yanacak elbette.
    Evelden örneği olan bir uygulama olsa, kopyala yapıştır, turbola, sıkıntı yok. Ama ilk kez yapılacak ve ilk seferde büyük ihtimalle düzeltilmesi gereken bir şeyler çıkacak.
    Bence maliyet ve hesap hatalarını sc uygulaması daha fazla tolere edecektir.

    Tekrar yazıyorum, örneğini canlı gördüğüm için bu kadar rahat yazabildim. Görmemiş olsaydım ben de senin gibi karşı çıkardım bu fikre.
    abi yanlış anlama lütfen ama enjeksiyon sistemleri bu şekilde çalışmıyor.. dediğim gibi map sensörlü ise basıncı gördüğü anda maflıysada, muhtemelen çok az bir basınç olsa bile arıza ışığı yakacak..

    bu dediğin şekilde sağlıklı çalışan tek bir araç söyle bana lütfen, hangi araba bu (marka model)

    turbo doldurmadı, sc kasnağı büyük geldi konusuna gelirsek, flow map ler bu yüzden var, motorun hacmi, istediğin basınca göre doğru turboyu / doğru sc ve kasnak çapını seçmek için.. yanlış turbo seçme gibi bir ihtimal sc yi avantajlı yapmaz..

    sırf sc kasnaklarına, bağlantı ayaklarına ve geri sistemine harcayacağın paralar ile manifold + downpipe yaptırırsın. kaldıki sc uniteleride ucuz şeyler değil.

    ben hiç bir avantajını görmüyorum.

    zaten bu tarz bir uygulamaya girilecekse, önce artan yakıt ihtiyacını nasıl karşılanacak, ayar nasıl yapılacak bunlar öncelikli olmalı.

    en basit piggyback cihaz + büyük enjektörler + wideband olmazsa olmazlar.

    mekanik kısım öyle yada böyle halledilir.

  12. #31

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olmaz diye bir şey yok. Ancak, hevesini kırmak istemem ama turbolayacağın arabanın buna değer bir şey olması lazım. Çünkü çok para ve çokça da emek harcayacaksın ama karşılığında ikinci elde kimsenin yanaşmayacağı bir araçla baş başa kalacaksın. Hem senin gözünde kıymetli olabilir ancak polo en nihayetinde seri üretim, halen sıfırı satılan, piyasada bolca muadili olan, ikinci elde de hızla satıp yerine başka alternatifleri değerlendirebileceğin bir araç. Üstelik harcayacağın paraya karşılık elde edeceğin sonucun da seni tatmin etmeyeceği alternatiflerden yalnızca biri... Yani kimse yapmadıysa vardır bir sebebi...

    Sıfırdan turbolamak yerine zaten turbo motorlu bir araç alıp ufak dokunuşlarla çok daha iyi, güvenilir ve stabil sonuçlar alıp, istediğin zaman da piyasasında satabilmek daha güzel bir tercih. Paran yetiyorsa Polo tsi alırsın. O kadar para yoksa zaten turbo da yapılmaz. Para yetmiyorsa da Polo özel üretim bir araba değil. Poloyu nasıl sevmişsen, sonraki aracını da öyle seversin. Mesela alırsın bir Punto t-jet, sadece 400TL'ye bir turbo değişimi ve 600TL'ye bir yazılımla 200hp'lere 1000TL'ye ulaşmış olursun, gibi...
    osman hocam nasıl olacak o, biz yaptık neredeyse 5000 tl. yi buldu 200 hp. almak için

  13. #32
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ... Sorunsuz olması, yeni olması, marka değeri beni buna itti.
    ..
    Burada anahtar kelime "sorunsuz"luk, sonradan turbolanacak bir arabanın sorunsuz yürümesi diye bir durum sözkonusu değil.

    Teknik olarak her motora turbo takılabilir, yeterli bilgi ve bütçe ile yüksek güç alınır, ama fabrikadan atmosferik olarak üretilmiş bir motora turbo takıp, sonra yazın sıcağında da , kışın soğunda da marşa basıp yürüyüp gitmek, yolda kalmayacağından emin olmak diye birşey sozkonusu olamaz.

    Ben de bunu yaptım, arabaya kendi değerinden fazlasını harcayıp turboladım, motor kırıp tekrar yaptım, sonra tekrar yaptım, sonra tekrar yaptım, ve çok eğlendim, öğrendim.

    Fakat kendin yapacağın turbo ile arabanın sorunsuz olacağını düşünmek çok yanlış olur.

    Ayrıca, böyle yapılmamış işlere girişmeden önce, kenarda bir sıfır motor parasının -veya daha iyisi yedek bir motorun- bulunduğuna emin olsan iyi olur, turboyu taktın, kırdın, ya araban yatar ya da öyle satmak zorunda kalırsın...

    Genelde bu tür konularda mantıklı cevap, "o arabayı sat, biraz para ekleyip daha güçlüsünü al" oluyor, ama insanoğlu kaşınmayı sever; e yapmadan da öğrenemezsin, ayrıca sanayide ustalar da ekmek yiyecekler, direk gir bu işe, en azından paranla tecrüben yer değiştirmiş olur...

    Kolay gelsin...

  14. #33
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı t-jet ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    osman hocam nasıl olacak o, biz yaptık neredeyse 5000 tl. yi buldu 200 hp. almak için
    Herşeyi abarth olarak yaparsanız tabi ki 5000TL tutacaktır. GT1446 bile tek başına 2500TL zaten. TD04, custom downpipe ve yazılımla ekonomik bir sonuç kastediyorum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #34

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    osman hocam evet gt 1446 taktık ama ikinci el 800' e aldık.öncedende tf035 montaj tecrübemiz oldu, gt 1446 yı bulunca setup değiştirdik. ikinci el temiz turbo 700-800, ona göre yağ hortumları, su hortumu, contalar, gerekirse(tf035 'e gerekti) flanş, işcilik v.s. minumum iyimser tahmin 1000-1200,dp 60 lık egzoz sona kadar 1000 tl,daha büyük ic şart olacak montajı ıvır- zıvırı 700-800 tl., aracı nasıl kontrol altında tutacağız en kötü wıdeband ve boost saati şart oluyor 1000tl.( egt, yağ yok) geldik yazılıma yapan bir kaç kişi var ve fiyat 700 ile 2000 tl arası değişiyor, bu sorun çıkmadığını düşünerek yapılan fiyatlama. arada daha yapılan ufak tefek denilen masrafları toparlasanız oda baya bir meblağ tutuyor tabii.

  16. #35

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi yanlış anlama lütfen ama enjeksiyon sistemleri bu şekilde çalışmıyor.. dediğim gibi map sensörlü ise basıncı gördüğü anda maflıysada, muhtemelen çok az bir basınç olsa bile arıza ışığı yakacak..

    bu dediğin şekilde sağlıklı çalışan tek bir araç söyle bana lütfen, hangi araba bu (marka model)

    turbo doldurmadı, sc kasnağı büyük geldi konusuna gelirsek, flow map ler bu yüzden var, motorun hacmi, istediğin basınca göre doğru turboyu / doğru sc ve kasnak çapını seçmek için.. yanlış turbo seçme gibi bir ihtimal sc yi avantajlı yapmaz..

    sırf sc kasnaklarına, bağlantı ayaklarına ve geri sistemine harcayacağın paralar ile manifold + downpipe yaptırırsın. kaldıki sc uniteleride ucuz şeyler değil.

    ben hiç bir avantajını görmüyorum.

    zaten bu tarz bir uygulamaya girilecekse, önce artan yakıt ihtiyacını nasıl karşılanacak, ayar nasıl yapılacak bunlar öncelikli olmalı.

    en basit piggyback cihaz + büyük enjektörler + wideband olmazsa olmazlar.

    mekanik kısım öyle yada böyle halledilir.
    (geç okudum pardon)
    yanlış anlamam, bilakis bildiklerime eklerim yeni bir şey okursam.
    istersen ben sana o istediğin tek örneği vereyim;
    merruse'nin mondeo 1.6 125hp arabası yazılımsız sadece sc ile 160hp çıkarmıştı. canlı gördüm dediğim örnek buydu. okursa kendisi de yazar zaten.
    daha sonra daha fazla alabilmek için piggy bağladı ve 200hpye yaklaşmıştı hatırladığım kadarıyla.
    arıza yakma konusunda ise bildiklerimden şöyle bir ekleme yapayım, her arıza lambasının yanması ecuyu limp moda sokacak diye bir şey yok. bazı arabada lamba yanar ama yürümeye devam eder, bazısında lamba yandığı anda devir limiti veya yakıt limitini aktive eder. bazısında da lamba yakmaz, loga ekler arızayı. tabi hangisinin olacağı arızanın ne olduğuna da bağlı. ecunun okuyacağı basıncı ve/ya akışı basit elektronik elemanlarla limitlemek çok zor bir işlem değil nihayetinde, yakarsa da öyle bir çözüm düşünülür.
    ben tüm yazılanlara rağmen yine de sc yapardım kendi arabam olsa. satacağım zaman söküp orjinal haline getirmek böylelikle çok daha kolay olurdu.

    edit: bak konuyu buldum.
    merruse mondeo sc mod
    gerçi burada piggy bağlamadan önceki tecrübesinden bahsetmemiş. okusa da o kısmı da yazsa...

  17. #36

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuda da yaziyor aem fic kullanilmis. Wideband var ve buyuk enjektor var.

    Bunlar olmadan saglikli calisamaz zaten.

    Aem fic olmasa bile bi safc/afc neo lazim en azindan.

  18. #37

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerçi burada piggy bağlamadan önceki tecrübesinden bahsetmemiş. okusa da o kısmı da yazsa...
    ben öncesinde de arabanın yürüdüğünü gördüm. sağlıklısı elbette konuda yazdığı gibi yapmak.

  19. #38

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben öncesinde de arabanın yürüdüğünü gördüm. sağlıklısı elbette konuda yazdığı gibi yapmak.
    o araçta maf var, bazı araçlarda maf ın kapasitesi yettiğince olabilir, ama afr ye müdahale edilemeyeceğinden sağlıklı değil

    zaten map sensörlü bir araçta olası değil, araç basınca geçerse, map sensörü basıncı yani fazla havayı algılamayacağından karışım fakir kalır ve çok geçmeden motor güm!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •