User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: aramızda air to water ( su soğutmalı ) intercooler kullanan var mı ?

  1. #1
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    aramızda air to water ( su soğutmalı ) intercooler kullanan var mı ?



    aklıma takılan şeyler var ? günlük kullanımda veya yüksek basınçta ne gibi problemler çıkartır yada problem çıkartırmı ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  2. #2
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Problem cikartmaz , boru yolu ciddi azaldigi icinde fmic e gore spool olayi bayagi asagi iniyor. Sivi sogutma oldugu icinde daha iyi sogutma sagliyor. Bundan sonra bi arac yapacak olsam keisnlikle bunu koyarim

  3. #3
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi nette bakındığım kadarıyla genellikle drag arabalarında yaygın kullanılıyomuş
    günlük kullanılan arabada problem yaratırmı orasına ingilizcem yetmedi
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  4. #4
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi nette bakındığım kadarıyla genellikle drag arabalarında yaygın kullanılıyomuş
    günlük kullanılan arabada problem yaratırmı orasına ingilizcem yetmedi
    bide aklıma yüksek basınçta cooler patlarmı gibi bişey takıldı çünkü air to air e göre boyutları efsane küçük ve turbonun ağzında
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    türkiyede nedense sevilmiyor
    belkide gösterişli değil ondan
    arabanın önünde çek-yat kadar intercooler olacak pehhh

  6. #6
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yuksek basincta problem olmaz, ben zamaninda yaparken bu malzemeyi bilseydim kesinlikle takardim. Gunluk yada race icin farketmez takilir guzelce kullanilir

  7. #7
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal coolera göre biraz daha meşakatli belkide sevilmemesinin sebebi budur . benimde ilk araştırma sebebim oem tamponumu kullanabilmek ve büyük turboda lag a elveda
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  8. #8
    altugkocer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.227
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    maliyeti ne civarlarda acaba ?

  9. #9
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.frozenboost.com/shopping_cart.php

    maliyeti custom bişeyler yaparak dahada aşağıya inebilir mesela su radyatörünü ve cooler ı kale radyatöre sipariş vermek gibi ama sadece netten baktığım için buna ek olarak neler çıkar hiç bilmiyorum
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avantajı da var dezavantajı da...

    Aracın süratinden ve karşı rüzgardan bağımsız soğutma kapasitesi, kısalan borulama ile düşen lag, daha küçük ve hat üstü istediğin yere konumlandırabileceğin cooler, sıvı olarak kullanılabilecek başkaca kimsayallarla verimliliği arttırabilme vs...

    Ama sıvı kaçak ihtimali, yüksek hızlarda yüksek basınçla uzun süre kullanımda hızla azalan soğutma kapasitesi, ilave montaj malzemeleri, pompa, borulama vs ve artan arıza ihtimali...

    Düşük hızlarda şehir içinde kullanılacaksa motor hacmi de ufaksa lagdan kurtulmak için tercih edilebilir. Ama uzun yolda top speed sabit sürüşlerde air to air coolerla görmeniz mümkün olmayan seviyelerde sıcaklık değerleri görme ihtimalini de unutmamak lazım.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam problemine denk geldik
    hız arttıkca air to air coolerda soğumada artıyo ama water to air da sistem sabit kapalı kutu içinde olduğu için soğutmada sabit
    kaput üstünde hem cooler için hemde su kabı için scoop açılsa soğutmaya extra faydası olurmu ?
    benim düşündüğüm sistemde radyatörün önünde bu sistem için bir adet radyatör ve fan kaput altınada su kabı düşünüyorum ( silecek suyu yerine mesela )
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaputta cooler için açacağın scoop fayda sağlamaz. Sonuçta kapalı kutu.

    Öndeki cooler su radyatörünü büyük tutarsan sorun çözülür. Pompayı da sabit hızda değil de core sıcaklığına göre artan hızda döndürürsen süper olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    MSK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    275
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın.

  14. #14
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MSK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın.
    vw 1.4 tsi 122 lerde bu sistemi kullanıyor maliyet burda en önemli faktördür bence

  15. #15
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    1.2 tsi ve son nesil 1.6 tdi larda da mı bu var yoksa aftercooler mı vardı?

  16. #16
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaputta cooler için açacağın scoop fayda sağlamaz. Sonuçta kapalı kutu.

    Öndeki cooler su radyatörünü büyük tutarsan sorun çözülür. Pompayı da sabit hızda değil de core sıcaklığına göre artan hızda döndürürsen süper olur.
    İcine sivi olarak methanol koyulsa nasil olur ?

  17. #17
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    su ve kuru buzu dayıcaksın buna devam

  18. #18
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Meth baya ise yarar diye dusundum kuzen

  19. #19
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MSK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle çok faydalı bilgiler ama sormak istediğim. Araba markaları neden air to air tercih ediyor? Ya da şöyle sorayım daha fazla bilgisi olan paylaşsın.
    Air to water da yok değil. Almandan japona birçok üretici kullanıyor bunu. Üretici açısından maliyet tabi ki bir kriter. Ama aracın kullanımının da buna uygun olması gerekiyor. Daha çok küçük hacim düşük basınç şehiriçi kullanımı yüksek olan araçlarda tercih ediliyor. TSI'da var ama onda bile manifold içine monte coolerdan kaçak sorunları mevcut.

    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İcine sivi olarak methanol koyulsa nasil olur ?
    Başka sıvılar uygun ama methanol gibi uçucu ve yanıcı bir sıvı pek de uygun değil. Kaçak ihtimaline karşı da risk. Methanol olmasının bir özelliği de yok zaten. Emiş ile teması olmayacak. Isı transfer özelliği daha yüksek sıvılar tercih edilebilir. Ancak yine de cooler sıvısı radyatörünün ölçüleri en büyük limit.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •