twin scroll manifold ( bölünmüş manifold )

Thread: twin scroll manifold ( bölünmüş manifold )

  1. MECOO's Avatar

    MECOO said:
    Quote Originally Posted by levent View Post
    Mecit abi 25psi falan basıyor sanırım, eleman oem kapak + billet pal + 21 derece avans + 2008cc haliyle 0.82 ar'la 4600 devirde 32psi görüyor, kapak yaptıktan sonra 4400 devir.. Enjektörleri 1600cc ye geçiyor bu arada.

    25 psi a 3600 devir civarında oturuyor boost map i var linkteki konuda dyno üzerinde okunmuş

    Aynen sadece twinscroll ile malesef diyoruz
    stock hacim le (1800cc) 1.8 barı 4500 4600 gibi full boost yapıyor benim araç, bu işlerde ayrıntılar çok önemli yapılan araçlarda herkes kendi düşüncesine göre ve bilgisine göre yapıyor, tecrübe edinilmiş sağlam bir yerden referans alınması gerek.
     
  2. levent's Avatar

    levent said:
    Abi sorunun cevabını ben buldum dün işte,

    hacim, egzoz supapları, emme egzantriği, twin scroll ile 1000 devir aşağı geliyor full boost AGU/AEB big port kapakta.
     
  3. MECOO's Avatar

    MECOO said:
    Quote Originally Posted by levent View Post
    Abi sorunun cevabını ben buldum dün işte,

    hacim, egzoz supapları, emme egzantriği, twin scroll ile 1000 devir aşağı geliyor full boost AGU/AEB big port kapakta.
    5500 de gelen aracı 4500 e çekmek için yapılan masrafın üzerine fazladan en az 5000TL harcamak gerek o zaman
     
  4. levent's Avatar

    levent said:
    Abi sen bahsettiklerini yap, gelecek yıla da o şekle hazırlık, altyapı tamamlarsın bence Ki zaten en güzeli yavaş yavaş sindire sindire
     
  5. MECOO's Avatar

    MECOO said:
    Quote Originally Posted by levent View Post
    Abi sen bahsettiklerini yap, gelecek yıla da o şekle hazırlık, altyapı tamamlarsın bence Ki zaten en güzeli yavaş yavaş sindire sindire
    Levent bu proje benim aracın için değil benim aracın durumundan memnunum, konuştuğumuz ekleri yapıp binmeye devam edicem benim araca, konudaki proje ayrı bir araç olacak inşallah, araç tamamen bunun için kullanılacak
     
  6. Kts97's Avatar

    Kts97 said:
    Quote Originally Posted by MECOO View Post
    5500 de gelen aracı 4500 e çekmek için yapılan masrafın üzerine fazladan en az 5000TL harcamak gerek o zaman
    Turboyu daha çabuk spool etmek için nos basmayı düşündünüz mü acaba?
    http://www.zex.com/zx/turbo-nitrous-systemhtml/ şu tarz bir sistem işinizi görebilir gibi duruyo.Gerekli switch desteği ile turbo spool yaptığında tamamen devreden çıkabiliyor.
     
  7. MECOO's Avatar

    MECOO said:
    Quote Originally Posted by Kts97 View Post
    Turboyu daha çabuk spool etmek için nos basmayı düşündünüz mü acaba?
    http://www.zex.com/zx/turbo-nitrous-systemhtml/ şu tarz bir sistem işinizi görebilir gibi duruyo.Gerekli switch desteği ile turbo spool yaptığında tamamen devreden çıkabiliyor.
    Evet nos olayınıda çok konuştuk, işin hem kolay hem ekonomik yolu nos, standolen beyin var kolaylıkla kontrol edilebilir, ama bu tarz işlemlerde çok fazla uğraşmak gerekiyor yani methanol ü tolien i nos u hatta direk e85 ile de çalıştırılabilir, şuanki düşüncemiz met ve %20 gibi tolien ile yapabilmek.
     
  8. Kts97's Avatar

    Kts97 said:
    Quote Originally Posted by MECOO View Post
    Evet nos olayınıda çok konuştuk, işin hem kolay hem ekonomik yolu nos, standolen beyin var kolaylıkla kontrol edilebilir, ama bu tarz işlemlerde çok fazla uğraşmak gerekiyor yani methanol ü tolien i nos u hatta direk e85 ile de çalıştırılabilir, şuanki düşüncemiz met ve %20 gibi tolien ile yapabilmek.
    Anladım,ben pompa benzini ile yürüdüğünüzü var saymıştım.Bu koşullarda siz içeriye daha fazla yakıt sokarak değil de içerideki gazı daha hızlı tahliye ederek turboyu doldurmayı amaçlıyorsunuz sanırım.
     
  9. MECOO's Avatar

    MECOO said:
    Quote Originally Posted by Kts97 View Post
    Anladım,ben pompa benzini ile yürüdüğünüzü var saymıştım.Bu koşullarda siz içeriye daha fazla yakıt sokarak değil de içerideki gazı daha hızlı tahliye ederek turboyu doldurmayı amaçlıyorsunuz sanırım.
    Evet aynen öyle, teknik olarak seçtiğimiz ekipmanlarla alt devirlerde hem daha çok hava hemde daha soğuk hava sokmayı amaçlıyoruz, nos haricinde intercooler a sıkılarak soğmasını sağlayan ekipmanlarla gazlar da var, zaten yeterince yakıtla uğraşıyoruz (met ve tolien) dahada karıştırmak istemiyoruz bu durumu.
     
  10. esesli_m's Avatar

    esesli_m said:
    konu dayanımlı ama konu dışı bmw 318is m42 e30 sıkıstırma stock motor (kol krank std) su an 9.5 dıelım bana alt dewırler canlı olsun kafı yanı 4000 yada 4500 dewır dolu olsun yeterlı aman aman bı gucte ıstemıyorum roll drag yok ne turbosu kullanılmalı ??? sımdıden tesekkurlerr...