User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Biturbo Nasıl yapılır ?

  1. #1
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Biturbo Nasıl yapılır ?



    Büyük turbonun egzoz çıkışına küçük turbonun egzoz girişi şeklinde mi oluyor ?

    Bu sistemi küçük hacimli bir dizelde alt devirleri canlandırmak adına kullanabilir miyiz?
    Küçük turbo altlarda bile 0.8 bar basabilsin flow ne kadar düşük olursa olsun. büyük turbo o basınca gelince hop küçük turbonun wg si açılmalı.. Bunu aracıma uygulamak istiyorum.

  2. #2
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyni değiştirmen gerekecektir muhtemelen kardeşim. Aynı beynin 2 turboyu da idare edebileceğini sanmıyorum.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  3. #3
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Boldenon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyni değiştirmen gerekecektir muhtemelen kardeşim. Aynı beynin 2 turboyu da idare edebileceğini sanmıyorum.
    Yorumun için teşekkür ederim abi , diğer turbo mekanik wg li olucak diye düşünüyorum , 0.8 bar olunca selonoidler ile hem emmeye giden havayı dışarı vericek hemde sürekli açık olan selonoid kapanıcak havanın kaçmasını engelliyecek.

  4. #4
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  5. #5
    anilgny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim de merak ettiğim bir konu. Custom olarak yapılabilir mi? Yapılırsa artıları eksileri neler olacaktır? Özellikle bmw nin kullandığı turbo setuplar çok dikkatimi çekiyor dizel arabaya 3 turbo koyup sürekli birini devreden çıkarıp diğerini sokuyor bir nevi nabza göre şerbet veriyor arabayı baya zevkli hale getiriyor. Konu hakkında bilgi sahibi kişiler bizleri de bilgilendirirse çok sevinirim

  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi turbo ile twin-turbo farklı şeyler...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi turbo ile twin-turbo farklı şeyler...
    Bende onu söylüyorum abi 2 silindire bir turbo olmuyacak. Altlarda 1 turbo üstlerde 1 turbo..

  8. #8
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlgilenen yok mu ?

  9. #9
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde merak ettiğim bir konu bi turbo olayında araç üreticileri alt devirden üst devire kadar tork u düşürmemek için yapmışlardır ve genellikle 4 1 headers ve egzoz manifoldu başlamışlardır ilk önce küçük turbo sonra büyük turbo koymuşlardır nedeni küçük turbo çıkan ilk gazdan hemen dolup hava versin küçük turbonun egzoz palinden çıkan gaz büyük turboyu doldurmaya başlayacak ama sonradan yapılan bi turbo benim kaanatim içerisinde mekanik wastegateli olması lazım beyinle birlikte olmaması ama şu da varki takacağınız turbo elektronik wastegateli olanları aratmamalı çünkü en nihayetinde eski teknolijidir ve turboyu taktık varsayalım egzozu da hallettik sıra geldi intercooler a burada artık küçük hiç intercooler a baglamadan mı geçirirsiniz yoksa ikisinide intercoolera geçirirsiniz keyfinize kalmış mekanik wastegate in sıkıntısı her devirde aynı barı basacaktır güzel proje hayata geçirirsiniz inşallah

  10. #10
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı anilgny Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim de merak ettiğim bir konu. Custom olarak yapılabilir mi? Yapılırsa artıları eksileri neler olacaktır? Özellikle bmw nin kullandığı turbo setuplar çok dikkatimi çekiyor dizel arabaya 3 turbo koyup sürekli birini devreden çıkarıp diğerini sokuyor bir nevi nabza göre şerbet veriyor arabayı baya zevkli hale getiriyor. Konu hakkında bilgi sahibi kişiler bizleri de bilgilendirirse çok sevinirim
    bmw m550d modelinde kullandı 3.0 triturbo ve ona nispeten vw passat 2.0 tdi 272 ama passattaki üçüncü turbo elektronik gücünü elektirkten alıyor triturbo sisitemde başta küçük sonra ortanca daha sonra büyük turbo çalışmaya başlar ve büyük turbo çalışmaya başladığında diğerleride çalışıyor olacağından turboların hepsi çalışıyor ve 780nm gibi güzel tork meydana geliyor

  11. #11
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Niye ilk önce küçük turbo oluyor ? O kadar gaz küçükten geçince yavaşlamaz mı yahu biraz daha?

  12. #12
    sinisa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    242
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıralı sistem diyebileceğimiz sequential setuplarda söylediğiniz gibi alt devirlerde küçük turbo, üst devirlerde de büyük turbo kullanılıyor. bir de compound setup diye bi sistem var gönderdiğiniz resimdeki gibi, motora havayı tüm devirlerde küçük turbo sağlıyor. büyük turboda küçük turboya hava basıyor. alt devilerde küçük turbo çabuk spool olurken üst devirlerde de büyük turbodan küçük turboya zaten basılmış have gittiği için daha yüksek bir basınç ve akış elde ediliyor.

  13. #13
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gazlara bir şey olmaz ve min 100 c lik bi ısı var arac rölantide dursun siz gaza bastığınızda ilk küçük turbo dolacakki ve egzoz gazına hemen ulaşaması gaz tepkilerinin iyi olmasını sağlayacak normal gidiyorsunuz ayağınızı gazdan çektiniz araç gidiyor olsun tekrar basıp araçtan hemen tepki almak istiyorsanız küçük turboyu doldurup fazla zaman geçirmede flow yapmaya başlaması büyük turbo ilk önce olursa gaz çekip tekrar bastığınızda büyük turbo tam dolmaz ve sanki küçük turbo ile manfold arasında mesafe gibi bir olur böylelikle küçük turbo ile istenilen gaz tepkisi gerçekleşmez yukarda attığınız biturbo sistem negatif yönleri flow tarafındadır ilk turbodan basınçlı ve sıcak hava ikinci bir kompresyona maruz kalır onun yerine oradaki salyangoz birleişimi yerine çift air intake yapılabilirve daha az sıcaklık sahip olunabilir

  14. #14
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Küçüğün egzozuda küçük olacağı için sorun yaratır diye düşündüm , ben büyüğün egzozuna bulabildiğim en küçük turboyu takıcam denicem.Surge yapmasın diyede iki tane emiş 2 tane çıkış olucak.

  15. #15
    MEGFB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    konya
    Mesaj
    676
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vaktin bol ise ilk önce kendi dediğin şekilde yap daha sonra benim dediğim gibi yaparsın yada daha farklı bir sistem hangisi daha iyiyse onunla devam edersin ben gaz tepkisinin ölmemesi için ilk önce küçük turboyu önerdim kullanacağınız turboların kodunu biliyor musunuz

  16. #16
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MEGFB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vaktin bol ise ilk önce kendi dediğin şekilde yap daha sonra benim dediğim gibi yaparsın yada daha farklı bir sistem hangisi daha iyiyse onunla devam edersin ben gaz tepkisinin ölmemesi için ilk önce küçük turboyu önerdim kullanacağınız turboların kodunu biliyor musunuz
    hocam tahminimce 1.0 dizelin turbosu

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu sistem çok kararlı çalışan bir sistem olur bence ki bu uygulamayı nasip olursa yapacağım çalışma şekli de basit zaten, küçük bitmeye yakın kafasından aşağıya basmaya devam eden büyük bir turbo daha olduğundan hiç bir kesilme azalma artma söz konusu olmayacak bu afr haritası oluşturmayı bile kolaylaştırır.

    Ayrıca siz küçük turboyu motoru tıkayacak kadar küçük bir şey olarak düşünüyorsunuz sanırım öyle olsa en başta egt alır başını gider zaten..İlk turbo zaten erken bitsede motoru besleyebilecek en alttan en üste bu motorla çalışabilecek kapasitede bir turbo olacak ondan sonraki ise ondan daha büyük bir turbo olacak.

    Yani atıyorum ilk turbo 4000 devirde bitmeye başladığında daha önceden dolmuş ve üfleyen büyük turbo onun eksiğini çoktan kapatmış olacak kesintisiz üst devirlere kadar boost ayağının altında süpercharger gibi bir şey
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu sistem çok kararlı çalışan bir sistem olur bence ki bu uygulamayı nasip olursa yapacağım çalışma şekli de basit zaten, küçük bitmeye yakın kafasından aşağıya basmaya devam eden büyük bir turbo daha olduğundan hiç bir kesilme azalma artma söz konusu olmayacak bu afr haritası oluşturmayı bile kolaylaştırır.

    Ayrıca siz küçük turboyu motoru tıkayacak kadar küçük bir şey olarak düşünüyorsunuz sanırım öyle olsa en başta egt alır başını gider zaten..İlk turbo zaten erken bitsede motoru besleyebilecek en alttan en üste bu motorla çalışabilecek kapasitede bir turbo olacak ondan sonraki ise ondan daha büyük bir turbo olacak.

    Yani atıyorum ilk turbo 4000 devirde bitmeye başladığında daha önceden dolmuş ve üfleyen büyük turbo onun eksiğini çoktan kapatmış olacak kesintisiz üst devirlere kadar boost ayağının altında süpercharger gibi bir şey
    Hocam araba 5 bin devir dönüyor boost 3 binde geliyor 3250 de oluyor kimi zaman bu. .1560 cc hacim var.
    3 binde 0.8 barla başlıyorum, düşüncem şehir içi için. EGT için methanol kit kullanıyorum ciddi fark ediyor hem iat de hem egt de.

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Be senin yerinde olsam daha küçük bir turboyu ilk turbo olarak kullanırdım zaten devirbandın kısa 5000 çeviriyorum diyorsun.

    1500 maksimum 2000 lerde doldurmaya başlayan bir turboyu ilk turbo olarak kullanabilirsin turbonun gücünden daha uzun süre faydalanırsın.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •