Düşük hacim sadece tr'de trend degil ki , artık tüm dünya pazarlarında hacimler düşüyor, + alternatif yakıtların kullanımı artarken, direk e85'lik bir otomobil üretilecegini hiç sanmıyorum, hele ki hacmi bu kadar düşürüp, teknolojiyi bu kadar abartmışken, iyice cazibe haline getirmek için illaki pompayla çalışacaktır bence.
Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot
Instagram : mehmetguliaytar
Seneler önce 2004 auto show du sanırım 1.4 TSI GOLF GT tanıtıldığında (ilk downsize araç diye hatırlıyorum hem super hem turbocharger bulunan downsizing akımını başlatan araç) herkes bu motorlar patlar, çatlar tutmaz diyordular. Bunca sene atmosferik motorlarla boşa uğraşıldı ne yazikki. 1.4 ler bile artık büyük motor geliyor. 1.0 - 0.7 motorlarla içten yanmalı motorlar son evrelerini yaşıyacaktır önümüzdeki 7-8 sene de benim görüşüm.
Bunun tr ye gelişinin önünü keserler yada vergi sistemi değişir beygire falan döner paracıklar kaçmasın diye![]()
yüksek hacim dünyada hala güzel satıyor.. amerika koca kıta kaç tane 1.0 - 1.4 motor satıyor.. ortadoğuda varmı yok.. asya pazarında bile fazla küçük hacim satmıyor onlar küçük hacimi mantıklı olarak 2 tekerleklilerle çözmüşler. türkiye çerçevesinde olaya bakmamak lazım..
bu kadar yüksek yakıt ve ötv baskısı altında küçük hacim çok doğal bu ülkede.. Türkiyede benzin üstündeki ağır vergileri alsalar benzin 2tl olsa yüksek hacimde ağır ötv'yi kaldırsalar ne küçük hacimi kalır ne trendi kalır ..![]()
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
20 yıldır zaten hep 5 senede bir bütün dünya elektriğe geçiyor.. bu arada mazda mercedes vw dahil hepsi atmosferik üstünde çalışmalarada devam ediyor.. vw w motoru yapalım derken bentley için fabrikayı yakıyorlardı az kalsın.. artık amaç atmossferik motorları alternatif yakıtlarla çalıştırmaya çalışmak bunun üzerinde çalışıyorlar daha çok.. birde yakıt ekonomisi.. blue teknolojileri bunun en güzel örneği. alternatif yakıtlarda hidrojen yakıtla çalışıcak motorlar bu neslin ilki olucak.. elektrik hep var olucak ama romatik bir sevdadan öteye bence bile demiyorum kesinlikle geçemez.. hybridler zaten 96 yılından beri var..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
bu downsizing'den en çok ben korkuyorum sanırım. Düşünsenize 220volt typeR.
06 DG 977 / AlfaRomeo 159 JTDm
06 AU 9180 / AlfaRomeo GT 2.0 JTS Selespeed
06 BY 7881 / AlfaRomeo 147 1.6 TwinSpark
yıl 1985 çocukduk büyüklerimiz sohbetlerde hatırlıyorum derlerdiki 90 lılarda her yer elektrili araçlar olucak benzinli araç biticek. o zamanlar bize bilim kurgu gibi gelirdi..vay be gelecek nasıl olucak derdik..
yıl 90 insanlar diyorduki 5 yıl sonra tüm dünya elektrikli araca geçicek 2000 li yıllarda uçan arabalar çıkıcak artık insanlar karada yolculuk etmiycek..
o sıra ilk nesil clio nun 106 nın elektrikli araçlarıda çıkmışdı hatta pejo elektrikli 106 ları fransada posta teşkilatına vermişdi trt2 de belgeselde izlemişdimbaşka kanal yoktu zaten o yılarda belki star vardı .. belgeseller de işde benzinlikdeki elektrik pompaları gösterilip 3-4 sene sonra tüm benzinliklerde elektrik pompaları olucak falan deniyordu..
yıl 96 hybridler çıkmaya başladı pure elektriklilerin yanında artık geçiş başladı 2000 li yıllarda artık her yerde hybrid ve pure elektrikli olucak deniyordu..
yıl 2000 .... 10 sene ye elektrikli araçlar her yeri sarıcak deniyordu köşe yazılarında araba dergilerinde o zamanın internet bulletinboardlarında ilk nesil forumlardı..
yıl 2010 .. denmişdir gene bi şeyler
ve yıl 2015 hala aynı şeyler söyleniyor
vel hasıl Bana göre benim fikrim 85 yılından bu yana aslen bir adım ileri atamadık hala 4 tekerlekli içden yanmalı motorlarla asfalttan yollarda yol alıyoruz gene lastiğimiz patlıyor gene benzinliğe girip benzin alıyoruz.. hala aynı hızlarda gidiyoruz.. 85 model arabada 120 ile gidiyor 2015 model 300 bin liralık arabada 120 ile gidiyor..
tek değişen şey hacimler yakıt ekonomisi aracın üstündeki bolcana oyuncaklar şerit takip sistemleri uyku sensörleri v.b. ama ana tema aynı o zamanda insanlar arabaya binip a noktasından b noktasına gidiyorlardı şimdide öyle.. o zaman benzin fiyatları normaldi bir aracın çok yakması kimseye etkilemiyordu şimdide benzin fiyatları yüksek araçlar az yakıyor v.b.. aslında olduğumuz o noktadan çokda ileri gidemedik... benim fikrim..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Değişik bir bakış açısı. Dışarıdan bakınca doğru.
Günümüz araçları o 80li 90lı yılların yarış teknolojisinin ekmeğini yiyor şu an. Bu hep böyle olmuştur, teknoloji ya yarış için yada savaş için gelişir, imkan olursa 10 sene sonra halka uyarlanır.
Hala elektrikli araçlara binememizin birkaç nedeni var,
1) petrol hala bol bol var, petrolden para kazanan bir dünya düzeni var, buna bağlı zincirler çok fazla.
2) pil ve benzeri alternatif enerji sistemlerinin en büyük yatırımcıları ve patent sahipleri petrol firmaları
Petrol bitmeden o araçlara binemeyiz, şu an için mecburi geçişin tek nedeni emisyonlar ve çevre kirliliği.
Bu konu o kadar ciddi ki, birtakım ülkelerde şehir merkezlerinde içten yanmalı motor yasak, yada fazla vergisi var vs. ve de alternatif enerjili araçlara devlet desteği var.
Bu sayede alternatif enerji kaynaklı araçlar piyasada tutunmaya başladı.
Öyle yada böyle içten yanmalı motorların son 10 senesi bana göre. Elon Musk diye bir gerçek var. Tesla diye bir otomobil firması çıkardılar ve adamlar çatır çatır Elektrikli Super Spor otomobil üretiyorlar. Burda tek etken denildiği gibi petrol firmalarının piyasayı yönlendirişi. Teknoloji olarak herşey hazır bana göre. İçten yanmalı motorların karmaşık düzenine göre elektrik li motorların yapısı da aslında çok hoşuma gidiyor. Bakalım görelim ne olacak ilerde ne bitecek.
ben bu sistemleri yakından takip ediyorum.. büyük ülkelerin şu anda önceliği alternatif motorlar değil mevcut motorlara alternatfi doğa dostu yakıtlar yani arabanı alıp çöpe atıp sıfır elektrikli araç almak bir külfet bir gider ve israf.. bunun yerine mevcut aracına alternatif yakabiliceği yda basit uyarlamalarla kitlerle yakabiliceği bir yakıt kullanman hem daha ekonomik hem aracının sistemde hala işlemesi çalışması demek daha verimli..
bunun için shell şu anda yosundan benzin üretmekde ve başardılar gene shell hidrojen yakıtla mevcut araçları çalıştıra biliyor ama bu alternatif yakıt tipleri petrol komple bitmedikçe sanmam ki çıkartsınlar.. elektrikli araç pure dan bahsediyorum batarya yada akü mekanizması ile verimli değil menzil kısa hemde çok kısa.. en uzunu tesla onlarda arabanın altını komple batarya döşemişler resimleri vardı yolda giderken durup dururken yanan tesla falan vardı..
elektrikli araç hep olucak ama verimli birincil araç olarak kullanılabilirliliği yok.. nasıl olur twizy gibi araçlar çok işlevsel olabilir.. özellikle ufak mesire yerlerinde sahil kasabalarında yada kısa mesafe ufak kasaba köylerde. scooter niyetine binilir..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
tesla nın öyle ultimate bir teknolojisi yok.. arabanın altını olduğu gibi batarya döşemişler ve bazı teknisyenler ısınan bataryaların şişme yapabiliceği ve yangın çıkartabiliceğini falan yazmışdı makalelerde.. keza yolda giderken yanan tesla da vardı resmi falan dolanıyordu internette... teslanın yaptığını bir renault yada diğer elektrikli araç üreticisi bu konuda çok ilerlemiş firmalar niye yapmıyor mühendisleri çok mu beceriksiz yada bilgisiz yada düşünemiyor en kötüsü demiyorlarmı bir tane tesla alıp parçalayıp bakalım bu adamlar nasıl yapmış bu aracı..tabiki biliyorlar ama yanlış gördükleri bir şeyler varki uyarlamıyorlar pure elektrikli araçlarına ki renault bu konuda hakkını yemeyelim en ileri mühendislik bilgi tecrübeye sahip firması adamlar 90 lı yılların başından beri pure elektrikli araçlar üretiyorlar..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
bence güzel bişey olmuş umarım türkiyeye gelir
EVOLUTION X
1.4 tsi lar 160 üzerinde biraz mod ile zorlayınca kırarken , fabrika çıkışı kırık olanı icat etmişler , tebrik etmek gerekli.
Yahu, adamlar senelerce arge yapiyorlar, o kadar para yatiriyorlar, yakit tasarrufu ve emisyon degerleri dussun diye, sen geliyorsun adamlara kirik motor yapmis diyorsun. Helal olsun bende seni tebrik ediyorum. Bu mentaliteyle zaten oldugumuz yerde sayariz biz, hem araba konusunda hemde baska sahalarda.... Neyse Baska bir arkadasta yazmis amerikada hic boyle kucuk motorlu araclar yok diye, evet hakli ben suan new yorkta oturuyorum ve bunu kendimde goruyorum, bizim memleketteki 1.4tsi gibi araclar burada 2.0 lt altinda motorlar kullanmiyor. Peki neden? Cunku amerika tuketici bir ulke, cunku amerikada galonu 2.79$ benzinin ( 1lt-1.91tl hesap az yanlis olabilir) ama sonuc olarak adam zaten o kadar cok benzin tuketmese o benzini ucuza getirmesinin bir anlami olmayacak. Yani artik 10 sene onceki "atmosferik baba motordur, cigeri olan motordur" "1.0 turbo neymis kardes yok yag yakar yok kirilir yatak sarar" "hybrid olur mu ulen" gibi yorumlari isterseniz yapin ama bare bu kadar ugrasa, yararli seylere *** atmayin. Sonucta, insanlari dusuk emisyon degerlerine cagirmak, daha az yakit tuketmeye yonelik teknolojiler gelistirmek, dusuk vergili ancak hala yeterince guclu ve tatminkar motorlar uretmek, insanlarin zararina degil yararinadir. Mclaren bile yeni aracinda 3.6 turbo+elektrikli motor kullaniyor. Yahu sorarim size techturkey, kimse mi bisi bilmiyorda, bir biz turkler hakliyiz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)