User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
87 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Vw 1.0 tsi 268 hp Yeni Motor

  1. #39
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orasını vw'a soracaksınız, daha piyasaya çıkmamış motor detaylarını bende bilmiyorum.

    wrc motorundan; ebooster ile günlük kullanıma optimize edilmeye çalışılmış, turbo bir motordan 270hp gibi makul bir gücün alınabilmesi, günümüzde şaşılacak bir durum değil, ayrıca bu motorun kırmızı ile yazdığınız "normal 95-97 oktan benzin" ile çalıştığına dair herhangi bir yazı göremedim. Engineers promises (yani taahhüt etmek) demişler. ayrıca da okursanız "The company has not confirmed production plans for the high-performance straight-three." demişler, yani daha ortada fol yok yumurta yok, olmayan bir motorun hangi benzin ile çalıştığını bilip, bu gücü çıkardığından emin olabiliyorsunuz?
    doğru ortada bişey yok daha
    belki gücünü düşürecekler ilerde, belki hiç çıkmayacak
    ama standart benzin ile çalışmayan arabayıda satamazlarki piyasada
    ha şu var belki E85 yakıtına göre tasarladılar? işte o olabilir

  2. #40
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğru ortada bişey yok daha
    belki gücünü düşürecekler ilerde, belki hiç çıkmayacak
    ama standart benzin ile çalışmayan arabayıda satamazlarki piyasada
    ha şu var belki E85 yakıtına göre tasarladılar? işte o olabilir
    Düşük hacim sadece tr'de trend degil ki , artık tüm dünya pazarlarında hacimler düşüyor, + alternatif yakıtların kullanımı artarken, direk e85'lik bir otomobil üretilecegini hiç sanmıyorum, hele ki hacmi bu kadar düşürüp, teknolojiyi bu kadar abartmışken, iyice cazibe haline getirmek için illaki pompayla çalışacaktır bence.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  3. #41
    SerkanKurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Seneler önce 2004 auto show du sanırım 1.4 TSI GOLF GT tanıtıldığında (ilk downsize araç diye hatırlıyorum hem super hem turbocharger bulunan downsizing akımını başlatan araç) herkes bu motorlar patlar, çatlar tutmaz diyordular. Bunca sene atmosferik motorlarla boşa uğraşıldı ne yazikki. 1.4 ler bile artık büyük motor geliyor. 1.0 - 0.7 motorlarla içten yanmalı motorlar son evrelerini yaşıyacaktır önümüzdeki 7-8 sene de benim görüşüm.

  4. #42
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SerkanKurt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Seneler önce 2004 auto show du sanırım 1.4 TSI GOLF GT tanıtıldığında (ilk downsize araç diye hatırlıyorum hem super hem turbocharger bulunan downsizing akımını başlatan araç) herkes bu motorlar patlar, çatlar tutmaz diyordular. Bunca sene atmosferik motorlarla boşa uğraşıldı ne yazikki. 1.4 ler bile artık büyük motor geliyor. 1.0 - 0.7 motorlarla içten yanmalı motorlar son evrelerini yaşıyacaktır önümüzdeki 7-8 sene de benim görüşüm.
    7-8 seneyi bile bulmaz bence. Atmosferik motor kalmadı gibi bir şey neredeyse şimdi bile. Supersportlar bile turbo motorlara geçmeye başladı.

  5. #43
    emir91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.009
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunun tr ye gelişinin önünü keserler yada vergi sistemi değişir beygire falan döner paracıklar kaçmasın diye

  6. #44
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7-8 seneyi bile bulmaz bence. Atmosferik motor kalmadı gibi bir şey neredeyse şimdi bile. Supersportlar bile turbo motorlara geçmeye başladı.
    sende biliyorsun hakan o turbonun nedeni başka
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  7. #45
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SerkanKurt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Seneler önce 2004 auto show du sanırım 1.4 TSI GOLF GT tanıtıldığında (ilk downsize araç diye hatırlıyorum hem super hem turbocharger bulunan downsizing akımını başlatan araç) herkes bu motorlar patlar, çatlar tutmaz diyordular. Bunca sene atmosferik motorlarla boşa uğraşıldı ne yazikki. 1.4 ler bile artık büyük motor geliyor. 1.0 - 0.7 motorlarla içten yanmalı motorlar son evrelerini yaşıyacaktır önümüzdeki 7-8 sene de benim görüşüm.
    yüksek hacim dünyada hala güzel satıyor.. amerika koca kıta kaç tane 1.0 - 1.4 motor satıyor.. ortadoğuda varmı yok.. asya pazarında bile fazla küçük hacim satmıyor onlar küçük hacimi mantıklı olarak 2 tekerleklilerle çözmüşler. türkiye çerçevesinde olaya bakmamak lazım..

    bu kadar yüksek yakıt ve ötv baskısı altında küçük hacim çok doğal bu ülkede.. Türkiyede benzin üstündeki ağır vergileri alsalar benzin 2tl olsa yüksek hacimde ağır ötv'yi kaldırsalar ne küçük hacimi kalır ne trendi kalır ..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  8. #46
    SerkanKurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7-8 seneyi bile bulmaz bence. Atmosferik motor kalmadı gibi bir şey neredeyse şimdi bile. Supersportlar bile turbo motorlara geçmeye başladı.
    7-8 sene kaldı derken artık elektrik motorlara geçilcek demek istedim Yoksa bu saatten sonra zaten atmosferik motor geliştiren kalmadı.

  9. #47
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    20 yıldır zaten hep 5 senede bir bütün dünya elektriğe geçiyor.. bu arada mazda mercedes vw dahil hepsi atmosferik üstünde çalışmalarada devam ediyor.. vw w motoru yapalım derken bentley için fabrikayı yakıyorlardı az kalsın.. artık amaç atmossferik motorları alternatif yakıtlarla çalıştırmaya çalışmak bunun üzerinde çalışıyorlar daha çok.. birde yakıt ekonomisi.. blue teknolojileri bunun en güzel örneği. alternatif yakıtlarda hidrojen yakıtla çalışıcak motorlar bu neslin ilki olucak.. elektrik hep var olucak ama romatik bir sevdadan öteye bence bile demiyorum kesinlikle geçemez.. hybridler zaten 96 yılından beri var..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  10. #48
    Doğa977 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Şehir
    TR/Ankara
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu downsizing'den en çok ben korkuyorum sanırım. Düşünsenize 220volt typeR.
    06 DG 977 / AlfaRomeo 159 JTDm
    06 AU 9180 / AlfaRomeo GT 2.0 JTS Selespeed
    06 BY 7881 / AlfaRomeo 147 1.6 TwinSpark

  11. #49
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    20 yıldır zaten hep 5 senede bir bütün dünya elektriğe geçiyor.. bu arada mazda mercedes vw dahil hepsi atmosferik üstünde çalışmalarada devam ediyor.. vw w motoru yapalım derken bentley için fabrikayı yakıyorlardı az kalsın.. artık amaç atmossferik motorları alternatif yakıtlarla çalıştırmaya çalışmak bunun üzerinde çalışıyorlar daha çok.. birde yakıt ekonomisi.. blue teknolojileri bunun en güzel örneği. alternatif yakıtlarda hidrojen yakıtla çalışıcak motorlar bu neslin ilki olucak.. elektrik hep var olucak ama romatik bir sevdadan öteye bence bile demiyorum kesinlikle geçemez.. hybridler zaten 96 yılından beri var..
    hibritler patentler yüzünden kilit durumda. onunda önü acılacak ama.

  12. #50
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    yıl 1985 çocukduk büyüklerimiz sohbetlerde hatırlıyorum derlerdiki 90 lılarda her yer elektrili araçlar olucak benzinli araç biticek. o zamanlar bize bilim kurgu gibi gelirdi..vay be gelecek nasıl olucak derdik..

    yıl 90 insanlar diyorduki 5 yıl sonra tüm dünya elektrikli araca geçicek 2000 li yıllarda uçan arabalar çıkıcak artık insanlar karada yolculuk etmiycek..

    o sıra ilk nesil clio nun 106 nın elektrikli araçlarıda çıkmışdı hatta pejo elektrikli 106 ları fransada posta teşkilatına vermişdi trt2 de belgeselde izlemişdim başka kanal yoktu zaten o yılarda belki star vardı .. belgeseller de işde benzinlikdeki elektrik pompaları gösterilip 3-4 sene sonra tüm benzinliklerde elektrik pompaları olucak falan deniyordu..

    yıl 96 hybridler çıkmaya başladı pure elektriklilerin yanında artık geçiş başladı 2000 li yıllarda artık her yerde hybrid ve pure elektrikli olucak deniyordu..

    yıl 2000 .... 10 sene ye elektrikli araçlar her yeri sarıcak deniyordu köşe yazılarında araba dergilerinde o zamanın internet bulletinboardlarında ilk nesil forumlardı..

    yıl 2010 .. denmişdir gene bi şeyler

    ve yıl 2015 hala aynı şeyler söyleniyor

    vel hasıl Bana göre benim fikrim 85 yılından bu yana aslen bir adım ileri atamadık hala 4 tekerlekli içden yanmalı motorlarla asfalttan yollarda yol alıyoruz gene lastiğimiz patlıyor gene benzinliğe girip benzin alıyoruz.. hala aynı hızlarda gidiyoruz.. 85 model arabada 120 ile gidiyor 2015 model 300 bin liralık arabada 120 ile gidiyor..

    tek değişen şey hacimler yakıt ekonomisi aracın üstündeki bolcana oyuncaklar şerit takip sistemleri uyku sensörleri v.b. ama ana tema aynı o zamanda insanlar arabaya binip a noktasından b noktasına gidiyorlardı şimdide öyle.. o zaman benzin fiyatları normaldi bir aracın çok yakması kimseye etkilemiyordu şimdide benzin fiyatları yüksek araçlar az yakıyor v.b.. aslında olduğumuz o noktadan çokda ileri gidemedik... benim fikrim..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  13. #51
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Değişik bir bakış açısı. Dışarıdan bakınca doğru.
    Günümüz araçları o 80li 90lı yılların yarış teknolojisinin ekmeğini yiyor şu an. Bu hep böyle olmuştur, teknoloji ya yarış için yada savaş için gelişir, imkan olursa 10 sene sonra halka uyarlanır.

    Hala elektrikli araçlara binememizin birkaç nedeni var,
    1) petrol hala bol bol var, petrolden para kazanan bir dünya düzeni var, buna bağlı zincirler çok fazla.
    2) pil ve benzeri alternatif enerji sistemlerinin en büyük yatırımcıları ve patent sahipleri petrol firmaları

    Petrol bitmeden o araçlara binemeyiz, şu an için mecburi geçişin tek nedeni emisyonlar ve çevre kirliliği.
    Bu konu o kadar ciddi ki, birtakım ülkelerde şehir merkezlerinde içten yanmalı motor yasak, yada fazla vergisi var vs. ve de alternatif enerjili araçlara devlet desteği var.
    Bu sayede alternatif enerji kaynaklı araçlar piyasada tutunmaya başladı.

  14. #52
    SerkanKurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öyle yada böyle içten yanmalı motorların son 10 senesi bana göre. Elon Musk diye bir gerçek var. Tesla diye bir otomobil firması çıkardılar ve adamlar çatır çatır Elektrikli Super Spor otomobil üretiyorlar. Burda tek etken denildiği gibi petrol firmalarının piyasayı yönlendirişi. Teknoloji olarak herşey hazır bana göre. İçten yanmalı motorların karmaşık düzenine göre elektrik li motorların yapısı da aslında çok hoşuma gidiyor. Bakalım görelim ne olacak ilerde ne bitecek.

  15. #53
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Değişik bir bakış açısı. Dışarıdan bakınca doğru.
    Günümüz araçları o 80li 90lı yılların yarış teknolojisinin ekmeğini yiyor şu an. Bu hep böyle olmuştur, teknoloji ya yarış için yada savaş için gelişir, imkan olursa 10 sene sonra halka uyarlanır.

    Hala elektrikli araçlara binememizin birkaç nedeni var,
    1) petrol hala bol bol var, petrolden para kazanan bir dünya düzeni var, buna bağlı zincirler çok fazla.
    2) pil ve benzeri alternatif enerji sistemlerinin en büyük yatırımcıları ve patent sahipleri petrol firmaları

    Petrol bitmeden o araçlara binemeyiz, şu an için mecburi geçişin tek nedeni emisyonlar ve çevre kirliliği.
    Bu konu o kadar ciddi ki, birtakım ülkelerde şehir merkezlerinde içten yanmalı motor yasak, yada fazla vergisi var vs. ve de alternatif enerjili araçlara devlet desteği var.
    Bu sayede alternatif enerji kaynaklı araçlar piyasada tutunmaya başladı.
    ben bu sistemleri yakından takip ediyorum.. büyük ülkelerin şu anda önceliği alternatif motorlar değil mevcut motorlara alternatfi doğa dostu yakıtlar yani arabanı alıp çöpe atıp sıfır elektrikli araç almak bir külfet bir gider ve israf.. bunun yerine mevcut aracına alternatif yakabiliceği yda basit uyarlamalarla kitlerle yakabiliceği bir yakıt kullanman hem daha ekonomik hem aracının sistemde hala işlemesi çalışması demek daha verimli..

    bunun için shell şu anda yosundan benzin üretmekde ve başardılar gene shell hidrojen yakıtla mevcut araçları çalıştıra biliyor ama bu alternatif yakıt tipleri petrol komple bitmedikçe sanmam ki çıkartsınlar.. elektrikli araç pure dan bahsediyorum batarya yada akü mekanizması ile verimli değil menzil kısa hemde çok kısa.. en uzunu tesla onlarda arabanın altını komple batarya döşemişler resimleri vardı yolda giderken durup dururken yanan tesla falan vardı..

    elektrikli araç hep olucak ama verimli birincil araç olarak kullanılabilirliliği yok.. nasıl olur twizy gibi araçlar çok işlevsel olabilir.. özellikle ufak mesire yerlerinde sahil kasabalarında yada kısa mesafe ufak kasaba köylerde. scooter niyetine binilir..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  16. #54
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SerkanKurt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öyle yada böyle içten yanmalı motorların son 10 senesi bana göre. Elon Musk diye bir gerçek var. Tesla diye bir otomobil firması çıkardılar ve adamlar çatır çatır Elektrikli Super Spor otomobil üretiyorlar. Burda tek etken denildiği gibi petrol firmalarının piyasayı yönlendirişi. Teknoloji olarak herşey hazır bana göre. İçten yanmalı motorların karmaşık düzenine göre elektrik li motorların yapısı da aslında çok hoşuma gidiyor. Bakalım görelim ne olacak ilerde ne bitecek.
    tesla nın öyle ultimate bir teknolojisi yok.. arabanın altını olduğu gibi batarya döşemişler ve bazı teknisyenler ısınan bataryaların şişme yapabiliceği ve yangın çıkartabiliceğini falan yazmışdı makalelerde.. keza yolda giderken yanan tesla da vardı resmi falan dolanıyordu internette... teslanın yaptığını bir renault yada diğer elektrikli araç üreticisi bu konuda çok ilerlemiş firmalar niye yapmıyor mühendisleri çok mu beceriksiz yada bilgisiz yada düşünemiyor en kötüsü demiyorlarmı bir tane tesla alıp parçalayıp bakalım bu adamlar nasıl yapmış bu aracı.. tabiki biliyorlar ama yanlış gördükleri bir şeyler varki uyarlamıyorlar pure elektrikli araçlarına ki renault bu konuda hakkını yemeyelim en ileri mühendislik bilgi tecrübeye sahip firması adamlar 90 lı yılların başından beri pure elektrikli araçlar üretiyorlar..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  17. #55
    kazım2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence güzel bişey olmuş umarım türkiyeye gelir
    EVOLUTION X

  18. #56
    alpbodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 tsi lar 160 üzerinde biraz mod ile zorlayınca kırarken , fabrika çıkışı kırık olanı icat etmişler , tebrik etmek gerekli.

  19. #57

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yahu, adamlar senelerce arge yapiyorlar, o kadar para yatiriyorlar, yakit tasarrufu ve emisyon degerleri dussun diye, sen geliyorsun adamlara kirik motor yapmis diyorsun. Helal olsun bende seni tebrik ediyorum. Bu mentaliteyle zaten oldugumuz yerde sayariz biz, hem araba konusunda hemde baska sahalarda.... Neyse Baska bir arkadasta yazmis amerikada hic boyle kucuk motorlu araclar yok diye, evet hakli ben suan new yorkta oturuyorum ve bunu kendimde goruyorum, bizim memleketteki 1.4tsi gibi araclar burada 2.0 lt altinda motorlar kullanmiyor. Peki neden? Cunku amerika tuketici bir ulke, cunku amerikada galonu 2.79$ benzinin ( 1lt-1.91tl hesap az yanlis olabilir) ama sonuc olarak adam zaten o kadar cok benzin tuketmese o benzini ucuza getirmesinin bir anlami olmayacak. Yani artik 10 sene onceki "atmosferik baba motordur, cigeri olan motordur" "1.0 turbo neymis kardes yok yag yakar yok kirilir yatak sarar" "hybrid olur mu ulen" gibi yorumlari isterseniz yapin ama bare bu kadar ugrasa, yararli seylere *** atmayin. Sonucta, insanlari dusuk emisyon degerlerine cagirmak, daha az yakit tuketmeye yonelik teknolojiler gelistirmek, dusuk vergili ancak hala yeterince guclu ve tatminkar motorlar uretmek, insanlarin zararina degil yararinadir. Mclaren bile yeni aracinda 3.6 turbo+elektrikli motor kullaniyor. Yahu sorarim size techturkey, kimse mi bisi bilmiyorda, bir biz turkler hakliyiz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •