User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
65 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Avans -rötar - oktan ilişkisi ?

  1. #39
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dilimin döndüğü, kafamın bastığınca anlatayım.

    Öncelikle avans ne?

    Hava yakıt karışımını tutuşturduğunda, belli bir sürede yanma gerçekleşiyor. Bu yüzden biz sıkıştırma esnasında spark'ı veriyoruz, tam yanmanın tepe noktadan sonra gerçekleşmesini hedefliyoruz. İdeal'den daha evvel yakarsan, pistonun sıkıştırması esnasında pistona ters güç uyguluyor, hem güç kaybediyorsun hem de zarar veriyorsun. İdeal noktadan daha ileride yakarsan, kompresyonun en yüksek olduğu noktada yakmamış oluyorsun, güç kaybediyorsun.

    İdeal nokta ne?

    Bunun cevabı allah bilir olmalı. O anki silindir içi sıcaklı, hava sıcaklığı, yakıt kalitesi vs flame speed'i değiştirirken, pistonun o anki hızı da verilen derecenin ne kadar süreye denk geldiğini değiştirdiğinden baya karmaşık ve önceden kestirmesi imkansıza yakın birşey benim anladığım. Herkes deneye yanıla, pingletene kadar avans verip, sonra birkaç tık azaltıyor benim takip ettiğim kadarıyla. Ya da dyno üstünde tork eğrisini izliyorlar. Avans vere vere bir yere kadar tork yükseliyor, sonrasında biraz düz gidip düşmeye başlıyor. düz gitmeye başladığında bahsettiğimiz ideal noktaya yaklaştıklarını anlıyorlar.

    Unutmamak lazım ki ideal nokta ideal şartlar altında geçerli. Şartlarımız ideal olmadığından dolayı, idealin berisinde güç kaybettiğimizden, ötesinde ise motoru kaybettiğimizden berisinde kalmayı seçiyoruz. Veya, bilumum sensör vasıtasıyla motor bizi daha beriye itiyor. Mesela knock duyduğunda makina kendini güvenli tarafa zıplatıyor.

    Mesela hangi sensörler?

    Ecu'dan ecuya değişir. IAT olur, knock sensörü olur, yağ sıcaklığı olur, map verisi olur, load limit olur ....

    Senin loglarda gördüğün avans ne?

    Anlık avans'ın değeri. O devirde ve loadda, haritada ne değer girilmiş bilmiyoruz. Rötar var mı yok mu orda uçuşan rakkamlardan anlaşılmaz bence. Benim impreza'ya taktığım ecu da haritanın üstüne eklediği rötarı görebiliyordun. Şu anda log aldığın platform çok ilkel, devir bile gözükmüyor. Bence ilk adımda araç hangi araç, üzerinde ne motor var, ne ile log almaya çalışıyorsun onları bir yaz bilelim. Belki biz buluruz google'dan log tutmanın daha düzgün bir yolunu.

    Gerçekten çok açıklayıcı olmuş anlattıkların.Ben speclerim ve arac hakkında bir bilgi vereyim ve lo dosyaları hakkında .

    Volvo S60 t5 2001 model 450000 km orijinal motor komprasyon değerleri normal çıkıyor halen b5234t3 motor kodu me7 ecu var üzerinde

    Specler

    K&N kutu içi hava filtresi

    76 mm Downpipe

    76 mm krom eksoz sonda warex başka susturucu yok

    Bosch motor sport bobin yüksek ateşleme serisi

    Orijinal buji

    tdo4hl 19t turbo orijinali tdo4hl 16t

    Ard marka yüksek kapasiteli n75

    orijinal 390 cc enjektör var araçta

    Orijinal crank güçü 250hp/330 nm

    hedeflenen crank gücü 330/400 nm

    Araç geartronic sanzuman 5 ileri

    Araçta dumpvale iptali var onun yerine hks blow off

    Afr değerleri dip gazda şuanda 11.8 12.3 arası

    1-2 viteste tork limiter dene bir sistemi var ve full boost ve güm 3-4-5 viteste geliyor

    Yazılımı Ard volvo yapıyor

    Tr deki isim vermeme gerek yok firmalar araca yazılımı stabil yapamadı ve limp moda düştü sürekli ve afr hep fakirdi.

    Onun yüzünden yabancı bir firma tercih etmek zorunda kaldım.

    Aracın log larını volvonun yetkili servisinin kullandıgı vida dice programı ile alıyorum ama bunu açamıyorum yazılımı yapan firma kendi görebiliyor benim aldıgım logları.

    Aldıgım logları yukledım buraya belki acabiliriz

    Dosya.tc -

  2. #40
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Logların açılmaması sizin yüzünüzden değil, o log bütün CAN-BUS mesajlaşmaları imiş, anlaşılabilir hale getiren bir yazılım da yok son kullanıcıya sunulan araştırdığım kadarıyla.

    ARD tuning loglara ne yorum yaptı? Hangi devirde knock var? Uzaktan haritayı değiştirme imkanı var mı?

  3. #41
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Logların açılmaması sizin yüzünüzden değil, o log bütün CAN-BUS mesajlaşmaları imiş, anlaşılabilir hale getiren bir yazılım da yok son kullanıcıya sunulan araştırdığım kadarıyla.

    ARD tuning loglara ne yorum yaptı? Hangi devirde knock var? Uzaktan haritayı değiştirme imkanı var mı?
    Bende çok uğraştım ama açamadım logları her gönderdğimde teşekür etti ve çok işime yaradı dedi ama benim pek işime yaramadı yazılımı aldıgımdan beri belki 10 kere güncelleme yaptı araca ama pek bir ilerleme kaydemedik.Benim merak ettigim konu mesela iat 80 derecelere geldiğinde bunu Ard de görüyor ama bana iatla alakalı sorunun var vs dememesi ilğimi çekti.Aracıma metanol kitmi yoksa fmic mi yapmam gerektiğini söyledim de benim aracımda fmic çok daha başarılı olacagını söyledi .İşin garibi ingilizcem pek iyi değil zaten ama adamlar aracın herşşeyine mudahale edebiliyor bir kaç önerileri var mesela kafama takılan wasgate i 3.7 psi a ayarlı olması gerektiğini söylüyor ve bujilerin gap aralıgınında 0,50 mm olması gerektiğini söylüyor ama ben wasgate i dedikleri ayara aldıgımda isteninlen basıncı alamadım sıfır turboda taktım alamadım sonra kendileri güncelledi ve aracımda 1-2 viteste tork limiter oldugunu ve 3 vitestekii degerler full spool ve boost dedi dynodada 4 viteste bak aracına dedi sadece .Log videolarında gördüğüm mesela benim kelebek %75 acılıyor sadece neden %100 acılmıyor merak ettim.

  4. #42
    anilgny - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    93
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tork limitörü gaz kelebeğine müdehale edip gücünü kesiyor olabilir.
    US Performance

  5. #43
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugun torque pro satın aldım adroıdde ama bazı sacmalıklar var ama knock detector dıye bır uygulaması var onda normal kullanımda ıat 32 derecelere gelıyor ama dıp gazda max 55 dereceoluyor sımdı ben hangısıne gore ıattın gercek oldugunu dusunecem suanda apexı 8.5 litre cooler aldım ustune metanolkıt takmayı dusunuyorum bakalım coolerdan sonra bır farklılık olucak mı aracta

  6. #44
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Torque programında elmden gördüğünüz her değer doğrudur belki geç gelir düzgün loglamaz ama neredeyse tam tutar oradaki peak değerler saliselik gecikmede daha fazla peakler oluşmadıysa ki zor o da. Normal kullanımda 32 olan iat de doğru gazladığında 55 olanda ama sen 55 i baz al çünkü bu kadar uğraşı sabit kullanım için vermiyorsun.

  7. #45
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar obden log almaya çalıştım bugun öncesi ve sonrası adına intercooler fmic upgrade yapacam araca obd ect sensörünü okumuyor ama volvonun programı okuyor anlamadım onu arac üst viteslerde 4-5 de avansı kısıyor sanırım intake temp 80 dereceleri buluyor bundan emin oldum artık gercı havada baya sıcak bu videoyu gece aldım dısarıda hava sıcaklıgı 20 derece dıyordu arac yorumlarınızı alabılırmıyım


  8. #46
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Derdine derman olamıyacam ama log almak için gösterdiğin çabayı takdir ediyorum, şapka çıkarıyorum

  9. #47
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iat 80lere cıkarken afr ne durumda ?

    İlker G.

  10. #48
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı !KO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iat 80lere cıkarken afr ne durumda ?
    Afr 11.7 lerde 11.5 arasi

  11. #49
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Derdine derman olamıyacam ama log almak için gösterdiğin çabayı takdir ediyorum, şapka çıkarıyorum

    Teşekkür ederim ozans uğraşıyorum ama pek bir ilerleme yok Avansı kısıyor iattan dolayı sanırım 6 lara düşüyor avans tamanlamadıgımdan araştırıyorum ama iattın çok yüksek oldugu aşıkar.8 litre intercooler aldım fmic yapacam.Bakalım ne kadar etkilecek benim anlamadıgım bu adamlar bu iattı görmüyor mu En son attıgım maiile kelebek %75 acılıyor iat 80 derece dedim ve arac 230 hp tekerde verdi dedim dyno üzerinde .Bana dynoya pek güvenme demiş ama farkli bir aracımız daha var volvo onu baz alırsam ondan çok hızlı olmam gerekir.Bana attıgı hesaplamayı paylaşayım burdan belki işine yarayanda olur

    Maf =300 grams/ seconds

    300/0.8 :375 bhp demiş

    Benım bu hesap a göre aracım 284 hp felan çıkıyor araç zaten 250 hp hybrıd turbo komple eksoz downpipe kn fıltre bosh motor sport ateşleme mac tipi n75 ve yazılımla ile 34 hp mi aldık şımdı Bunların vaad ettiği güç 330 motor 280 tekerde idi

    Benim merak ettiğim burdaki avans normal mi ? Turbom yeni ama fön makinesine mi dönüyor yoksa ?İngilizcem de iyi olmadıgı için tam olarak adamla anlaşamıyoruz veya o anlaşmak istemiyor


    Aldıgım fmic yapmak için de cooler bu ürün 8 litre umarım yeterli olur

    [IMG][/IMG]


    [IMG][/IMG]

  12. #50
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 litre intercooler ile lag oluşmayacak mi?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #51
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8 litre intercooler ile lag oluşmayacak mi?
    oem cooler 6 litre diyorlar 8 litre litre genede takılıyor hazır kıtlerın ebatlarına bakarak aldım en yakın bulabıldıgım deger az once geldım bızdekı dıger volvo s70 t5 den obd den onun ıntake tep ıne baktım top speed yaptım sureklı yuklenıp cektım ama araba 26 dereceyı gecmedı bu işte bir anaormallık var benımkısı cok yuksek onunkısı cok dusuk iat sensorunu soktum balata sprey sıktım deger dusecekmı dıye dustu demekkı sensor okuyor anlamadım bu işi walla

  14. #52
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte aradıgım degerleri az çok buldum stok s70 t5 iat degerleri


  15. #53
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hala internetten video vs bakarak yapmaya çalışıyorsun, bunların ideal değerler olduğunu nereden bileceksin?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #54
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye'de işini çözecek birini bulamamış arkadaş. Beraber çalıştığı yabancı firma da yeterince destek olmuyor. Internetten video bakıp sorununu anlamak dışında ne yapabilir?.

    eticet06, iat sensörün nerede? Cooler'ın öncesinde mi yoksa sonrasında mı? Açık havaya aldığında ne değer okuyor, o anki hava sıcaklığı ile örtüşüyor mu gördüğün değer?

  17. #55
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada İngilizce konusunda sıkıntı yaşıyorsan ben yardımcı olabilirim, sen bana yaz Türkçe, İngilizce'ye çevirip yollayayım.

  18. #56
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de işini çözecek birini bulamamış arkadaş. Beraber çalıştığı yabancı firma da yeterince destek olmuyor. Internetten video bakıp sorununu anlamak dışında ne yapabilir?.

    eticet06, iat sensörün nerede? Cooler'ın öncesinde mi yoksa sonrasında mı? Açık havaya aldığında ne değer okuyor, o anki hava sıcaklığı ile örtüşüyor mu gördüğün değer?
    hocam internette binlerce video var, hangisi doğru hangisi güvenilir nereden bilecek? ciddi güçler almayı beklemek için bütün sensörleri ile beraber bir beyin+tesisat kurup hem aracın gerçek durumunu görmek hem de yazılımı buna göre yapmak daha mantıklı değil mi?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #57
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hala internetten video vs bakarak yapmaya çalışıyorsun, bunların ideal değerler olduğunu nereden bileceksin?
    İnternet çagımızın bence en iyi buluşu artı o referasn aldıgım videolar volvo nun yetkili tune firmaları bunlara güvenmeyip neye güvenebilirim ki ? örenekleyebilirseniz sevinirim ?Bence mulafet olmak olmak için yazıyorsunuz.Bunu demeden önce videoyu izleyip en basiti ipd nedir diye baksaydınız niye referans aldıgımı anlardınız.1963 den beri volvoya tune eden bir firma bu ve sadece volvo .Bu aracın yazılımını ankaradaki en bilinen yazılımcı arkadaşlar denedi zaten ondan böyle bir yol izledik.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •