User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
65 sonuçtan 58 ile 65 arası

Konu: Avans -rötar - oktan ilişkisi ?

  1. #58
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de işini çözecek birini bulamamış arkadaş. Beraber çalıştığı yabancı firma da yeterince destek olmuyor. Internetten video bakıp sorununu anlamak dışında ne yapabilir?.

    eticet06, iat sensörün nerede? Cooler'ın öncesinde mi yoksa sonrasında mı? Açık havaya aldığında ne değer okuyor, o anki hava sıcaklığı ile örtüşüyor mu gördüğün değer?
    Dün yeniden referans almak için bizdeki s70 t5 in degerleri ile karşılastıralım dedim ve onun degerlerini kontrol ettim top speed ve ara hızlanmalarında ama ne yazıkki okudugumuz degerler bize gercek iatı veremedi.S70 t5 de iat sensörü yok tahminim mafdan okuyor degerleri.Yukarıdaki videoda cooler öncesi ve sonrası degerler almak için sensör baglanmiş.Kendi aracımı sıkıştırdıktan sonra iat sensörünü söktüm dışarıya ve sıcaklık düştü.Sensör çalışıyormu diye üstüne balata spreyli siktim ve deger anında düştü bu demek oluyor ki sensörüm saglam.

    Benim araçtaki iat sensörü kelebege 20 cm uzaklıkta coolerdan sonra.Basınc fazla diyemi iat tavan yapıyor diye düşündüm.Mbc takarak basıncı 1 bara sabitledim iat yine aynı .Şuanda deneyecegim tek bir şey kaldı oda iat sensörüne bir potansiyemetre takıp iattın sıcaklıgını 50 dereceye ayarlayıp yeniden log almak .Eger İat 50 derecede sabitken avansı kısmıyorsa sorunu çözmüş olucam.Bu hafta intercooler montajınıda yapıp onunda farkını görücem.

  2. #59
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam internette binlerce video var, hangisi doğru hangisi güvenilir nereden bilecek? ciddi güçler almayı beklemek için bütün sensörleri ile beraber bir beyin+tesisat kurup hem aracın gerçek durumunu görmek hem de yazılımı buna göre yapmak daha mantıklı değil mi?
    Siz de haklısınız ama bütçe her zaman standalone a imkan vermiyor. Kaldı ki o standalone'u kurmak ve bütün cruise durumlarına göre ayarlamak hem büyük emek hem de büyük masraf.
    Bir de arkadaşın hali hazırda yaptığı masraf var, elindeki sistemi çalışır hale getirmeye çalışması bence yerinde bir davranış.

  3. #60
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dün yeniden referans almak için bizdeki s70 t5 in degerleri ile karşılastıralım dedim ve onun degerlerini kontrol ettim top speed ve ara hızlanmalarında ama ne yazıkki okudugumuz degerler bize gercek iatı veremedi.S70 t5 de iat sensörü yok tahminim mafdan okuyor degerleri.Yukarıdaki videoda cooler öncesi ve sonrası degerler almak için sensör baglanmiş.Kendi aracımı sıkıştırdıktan sonra iat sensörünü söktüm dışarıya ve sıcaklık düştü.Sensör çalışıyormu diye üstüne balata spreyli siktim ve deger anında düştü bu demek oluyor ki sensörüm saglam.

    Benim araçtaki iat sensörü kelebege 20 cm uzaklıkta coolerdan sonra.Basınc fazla diyemi iat tavan yapıyor diye düşündüm.Mbc takarak basıncı 1 bara sabitledim iat yine aynı .Şuanda deneyecegim tek bir şey kaldı oda iat sensörüne bir potansiyemetre takıp iattın sıcaklıgını 50 dereceye ayarlayıp yeniden log almak .Eger İat 50 derecede sabitken avansı kısmıyorsa sorunu çözmüş olucam.Bu hafta intercooler montajınıda yapıp onunda farkını görücem.
    Bence sensörü yanıltmaya çalışmadan evvel, sensör araç dışındayken okuduğun değeri o anki hava sıcaklığıyla bir karşılaştır, cinsini görelim değerin. Hava sıcaklığı dışarıda 20 derece celcius ise, sen de sensörden 20 derece celcius civarı bir değer okuyorsan, okuduğun 80 lik değerin celcius olduğundan emin olursun.

    İstersen adamlar ile yazışmalarını bana özelden at, ona göre bir soru yönelteyim adamlara. Logları onlar görebiliyor, avans sıkıntısı görüyorlar mı, bu yakıttan mı kaynaklanıyor, iat'tan mı, yoksa başka birşeyden mi öğrenelim.
    Bir yerde de gaz kelebeği %75'i geçmiyor demişsin, onu da araştırmak gerekli.

  4. #61

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hüseyin iat yerine ayarlı veya sabit direnç bağlayarak durumu görmek mantıklı.

    Avans iat dan dolayimi değişiyor anlaşılır boylece.

  5. #62

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hüseyin bu arada videoyu tekrar izledim de

    Senin avans derece IAT a gore dusmuyor, ilk gazlayip basınç yükseliyor devirde 4000-5500 arası olunca avans düşüyor.

    5500 üstü olunca avans derecesi gene yükseliyor.

    Videonun başında ilk gazlamaya başladığında iat daha 40 derece göstermekte ama gene 4000 devir üstüne çıkınca avans derecesi düşüyor fakat 5500 ustunde artmaya başlıyor.

    Sanki avansin böyle olması yazılımdan dolayı gibi.

  6. #63
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araca fmic cooler yaptım 8.5 litre iatim yine 80 dereceleri buluyor ama eskisi 2 sn de 80 derece olmuyor top speede dogru 80 leri görüyor.Aracın yazılımını ankaradaki tanımış yazılımcı arkadaşımla okuduk bana dediği avansı adamlar çok açmış ve araba ondan yürümüyor 4 viteste dedi .Avansı arabanın orjinal avansına geri getirdik ve yeni alıdıgım loglarda 10 derecelerde geziyor avans ama yakıtla yaklasık %20 tolyen ile .Arkadaşımın dediğine göre adamların yaptıgı yazılımla baya güç çıkar ama 100 oktan a yakın benzınım olması gerekmiş.Gecenlerde bir astra h turbo deneme sansım oldu iatını olçtuk oda 100 derece cıkıyor ama şuanda aracın gidişi baya iyi oldu .Gerçi ard firmasıda yeni bir guncelleme yaptı ama denemedim daha adamlara avans 5 dereceye dusuyor dedım 4 vıteste avans yeni yazılım yaptım dedı bir dene dedi bakalım.





    İntercooler ve emiş borusunu custom yaptıktan sonra en fark eden bir olayda mafın eskıden 220gr/sn okurken şuanda 240 245 gr/sn hava emmesi

  7. #64
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar bir konu hakkında bilgiye ihtiyacım var aracıma Fmıc cooler yapmadan önce iat 90 dereceleri gaza oturmala görüyordu fmic cooler yaptıım yine 80 derecelerde ama şuanda cabuk yukselmıyor misal 4 vitesin ortasına kadar dip gazla gelirsen görüyor.Buda haliyle çoksıcak çalışıyor oluyor.İatın yüksek olmasının mekanik bir sorun olabilirmi ? Eger olursa neden olur .Sentesi kacık olabilir dendi aracın bundan dolayi avans kısar araba ve iat yükselir dendi ilk işim bunu kontrol etmek olucak orijinal cooler 5 litre iken benim şuanda yaptıgım cooler 8.5 litre

  8. #65
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracıma yapılan en son ayarlarla beraber teker 260 hp olarak guc aldık benim aracım için bence gayet iyi bir deger iatımız aynı nerede ise Ama aracın gidişi gerçekten çok iyi şuanda dyno mustang dynodur



Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •