User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: Gereginden buyuk intercooler

  1. #20
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben eskiden 300hp arabamda 6lt Hgmotorsports hft series kullanıyordum dynometrede oldugu yerde 2-3 kosuda bıle gücü dusmuyordu.

    Lt mevzusuna cok takılmamak lazım petek yapısı ve borulama seklı cok daha onemlı.

    Bir de nerede kullanacagın cok onemlı süreklı 100-120km nın altına dusmeyeceksen en cok gecırgen petek yapısına sahip olanı alman gereklı.1 bar basıcan 1 bar gecıcek karsıya gibi..
    DynoDynamics in Ecutuned

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ibocum 20 dakika pistten çıktıktan sonra intercooler a bir dokun istersen ne kadar ısınıyor anlarsın. Karşıdan soğuk hava geliyor ama içerisinden de sıcak hava geçiyor ve bulunduğu ortamda sıcak.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #22
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anahtar kelime median.

    Yani gerektigi yere gore gerken dizayni kullanabilmek. Konu tube and fin mi bar and plate mi degil yani. Gene Turk usulu tartisma cikmis pirelli mi michelin mi iyi lastik der gibi. Az detaya inin artik, yuzeysel yuzeysel nereye kadar.

    Detayini merak edene Hz.Google bir tik kadar yakin, ben yazip geciyorum sonucu.

    Bar&plate uretim olarak hem daha masrafli hemde daha guvenilir sonuc verir. Yuksek basinca dayinimi fazla, dis etkenlere karsi (tas toprak cakil bocek kus at esek dinazor vs) daha saglamdir ancak tube and fin'e gore neredeyse 2 kat daha agirdir. (neredeyse yaziyor, tam iki kati yazmiyor, atlamayin)

    Tube&fin'in avantaji hafifligi ve gecirgen yapisidir.

    Ancak bu demek degildir ki her durumda her sartta BP > TF. Basta da yazdim gene yaziyorum ki nasil dusunmek lazim anlasilsin diye, duruma gore kullanilacak araca gore ikisi de tercih edilebilir, mutlak bir ustunluk yok yani, artisi var eksisi var. Bu bircok parca icin boyle zaten ama anlamak istemiyorsunuz nedense boyle oldugunu, ille "X > Y" duymak istiyorsunuz, oyle degil bu isler, maalesef yani.

    Bu arada soru soran arkadasin cevabini kimse veremez, deneyip goreceksin. Ha sahsi fikrimi sorarsan ucuz olani al ve hayatina devam et, bu kadar dusundugune deymez.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #23

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gunes bey verdiginiz bilgilerin hepsi burada yazildi cizildi. Biz kotu Türkleri kotulemeye gerek yok detayina indik, ben cok detayci, heyecanli bir insanim bu konularda, yazdiginiz hersey burada yazildi, flow, dayaniklilik, hafiflik, sinek bocek vs. tecrube olayini sordum ,11lt bar plate yerine 13 lt tube fin arasinda kalmistim, Erhan ve Alper abi de onu anlayip yazmislar. Yine de tesekkur ediyorum, boyle teknik konularin konusuldugu topicleri son zamanlar gormek zor oldu.

  5. #24
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anahtar kelime median.

    Yani gerektigi yere gore gerken dizayni kullanabilmek. Konu tube and fin mi bar and plate mi degil yani. Gene Turk usulu tartisma cikmis pirelli mi michelin mi iyi lastik der gibi. Az detaya inin artik, yuzeysel yuzeysel nereye kadar.

    Detayini merak edene Hz.Google bir tik kadar yakin, ben yazip geciyorum sonucu.

    Bar&plate uretim olarak hem daha masrafli hemde daha guvenilir sonuc verir. Yuksek basinca dayinimi fazla, dis etkenlere karsi (tas toprak cakil bocek kus at esek dinazor vs) daha saglamdir ancak tube and fin'e gore neredeyse 2 kat daha agirdir. (neredeyse yaziyor, tam iki kati yazmiyor, atlamayin)

    Tube&fin'in avantaji hafifligi ve gecirgen yapisidir.

    Ancak bu demek degildir ki her durumda her sartta BP > TF. Basta da yazdim gene yaziyorum ki nasil dusunmek lazim anlasilsin diye, duruma gore kullanilacak araca gore ikisi de tercih edilebilir, mutlak bir ustunluk yok yani, artisi var eksisi var. Bu bircok parca icin boyle zaten ama anlamak istemiyorsunuz nedense boyle oldugunu, ille "X > Y" duymak istiyorsunuz, oyle degil bu isler, maalesef yani.

    Bu arada soru soran arkadasin cevabini kimse veremez, deneyip goreceksin. Ha sahsi fikrimi sorarsan ucuz olani al ve hayatina devam et, bu kadar dusundugune deymez.
    Sende turk usulu bitirmeseydin iyiydi

  6. #25
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sende turk usulu bitirmeseydin iyiydi
    Yok o bitirisin altindaki felsefe baska, sonuc ayni olunca Turk usulu gozukmus olabilir tabi..
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •