Ben birşey sormak istiyorum, bazı yerlerde normal motorlara nazaran toplanması daha kolay basit ve ucuz yazıyorlar peki neden sandık motor çok pahalı ?
Printable View
Ben birşey sormak istiyorum, bazı yerlerde normal motorlara nazaran toplanması daha kolay basit ve ucuz yazıyorlar peki neden sandık motor çok pahalı ?
Selamlar :) o aracı biliyorum dediğim gibi yazılım vs. olmadıktan sonra turbo takmanın pek bir anlamı yok. Greddy ile gelen mavi cihazdaki yazılım çok bir şey ifade etmiyor o sebepten o araç öle pek yürümüyor.
Motor dayanıklılığı aynı klasmandaki diğer araçlar ile karşılaştırdığınızda pek bir fark yok açıkçası. Bütün spor arabalar aynı şekilde iyi bakmassan elinde patlar. Heryer'de bu konu öne çıkıyor ama yağını vs. eksik bırakmadığın sürece hiçbişi olmaz araca.
Piyasa piston kırmamış, motor kırmamış vs. kaç tane spor araç var allah aşkına ? Şahsen motor fiyatı sandık olarakta diğer performans araçlarının tamamından ucuz =)
M3'lerin, S2K ların motor kırdığı, hatta Corvette'in o koca motorunu rahatça kırabilen bir Ülkede yaşıyoruz :) Bu yüzden Türkiye'de rotary motor kırılmasına şaşırmamak lazım ...
Benim aracımda şu an 68K km de . Maşallahı var çünki adam gibi bakıyorum :) Kırılsa bile herhangi işini bilen bir motor ustasnda rahatça yaptırabilir. En pahalı parça Housing ki 900 dolar, Rotor desen 800 dolar civarı, Seal 3mm liği 350 dolar, conta seti 300 dolar :d kısaca Piston'lu bir motordan çok daha ucuz =)
ya tayyar daha çabuk devir çeviriyor yada vites oranları baya kısa :)
E yazdım fiyatları :)
Housing tanesi 900 dolar civarı ki ikisinide parçalamak zor iş =) Genelde zarar gören parça rotorlar ve sealları oluyor. Seal 3mm takıımı 350 dolar, side seal desen oda ucuz bişi çok pahalı deil ,
Kısaca bütün motoru piç etsek total cost 3000 dolar civarı olacaktır. sandığa çokda gerek yok servis tamir ile uğraşmamak için sandık satıor herkeze
Aynen öyle ki zaten Greddy kit öyle inanılmaz bir güç veren bir kit değil. 260 whp civarı yapıyor. Benim şu an arabam 220 whp zaten ... 40 whp için 5000 dolara gerek olacağını sanmıyorum haha =))
Tamemen custom bir kit yapıyorum ben. Manifolt olsun, intercooler olsun vs. hepsi farklı markalar yada el yapımı. Sadece Rotary üzerine çalışan Easytuning George ile çalııyorum. Şu anda yazılımımda onun tarafından yapıldı gayet memnunum.
Hayırlısı ile bir gidelim gelelim bakalım neler olacak
ya olm balayında araç turbolamak nedir?
O kızın hakkını ödeyemezsin :D
Selamlar:)Piyasada motor kıran m3 ler s2k lar ortalama 150k km de iken Rx-8 ler yarı km de bunu yapıyor.Tabi uzun km dayananları var onlarda benim gözlemim canı alınan Rx-8 ler....bu motor devirlli kullanınca daha uzun km dayanıyor benim gördüğüm kadarıyla.Çünkü şaşıran arkadaşlar vardı "yav aracıma bebek gibi baktım hiç gazlamadım 60k km de motor bitti benim bi arkadaşım var Rx-8'inin canını alıyor 100k km de motorunda tık yok" filan
Selamlar proje konusu yok tamamladıktan sonra hazır halindeki her parçayı tek tek yazacağım, şu an özellikle yazmıyorum çünki Turbo'cu ile pazarlıklarımız sürmekte. Uygun fiyata takabileceğimiz en büyük turboyu takmaya çalışıyoruz =) Aracın resimleri şu şekilde bitince proje konusuda açacağım az kaldı kısmetse
https://i.imgsafe.org/dda7f25.jpg
https://i.imgsafe.org/fd84444.jpg