User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
54 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: RX8 Turbo?

  1. #1
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.934
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    RX8 Turbo?

    selamlar

    Konu başlığını nasıl açacağımı bilemedim özellikle (?) koydum
    Genel olarak herkes bu motordan korkuyor hemen bitiyor çabuk bitiyor çok yakıyor uçak motoru kulaktan dolma onlarca bilgi
    çok şükür aracımın motorundan şimdiye kadar bir şikayetim olmadı haftasonu gezmesine bile çıksam dönüşte mutlaka yağını suyunu kontrol eder öyle bırakırım
    Yurt dışında bu araçların neredeyse stok motorlusu yok bir çok kişi yapıştırmış devam etmiş.Türkiyede bırakın turboyu motorun başına bir iş gelse servis harici revizyon yapacak yer bir elin parmağını geçmez
    Sanırım daha önce Kayseri'de bir deneme yapılmış sonra yeniden motor yapmak zorunda kalmışlar.Swap motor aracın şase ve aerodinamiğine pek uygun değil sanırım tabi bahsettiğim swaplar biraz aykırı motorlar

    Genel olarak Türkiye'de bu işi yapabilecek kimse yokmu hala gelemedilermi acaba o seviyeye
    böyle bir iş için para gömsem çöpemi gider.Sanırım Yunanistan bu konuda baya başarılı atlayıp aracı götürsem orada yapsam sonrasında yine burada bir ustaya ihtiyaç olacak.Bir kaç gündür yabancı forumları takip ediyorum turbo sonrası 100K mil kullanan bile var ama genelde RX7 leri turbolamışlar

    Daha önce denemeye niyetlenmiş yada araştırmasını yapmış kimseler varmı aramızda.***** ciddi bilgili kişiler var forumda.Aracı Yunanistan'a götürüp yaptırma konusunda da şaka yapmıyorum 400 hp ler benim için yeterli.Böyle bir iş için ne kadar bütçe ve zaman ayırmalıyız? Türkiyede bu işin altında kalkacak ustalar varmıdır? (silkmeden )
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  2. #2
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)



    burda dursun

  3. #3
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.934
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok sinir bozucu
    Tabi benim kafamdaki bu değil iyi kötü günlük kullanıma da uygun olmalı
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  4. #4

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzos işi sizin pisikolociyi iyiden iyiye bozmuş

    Kayseriden sonra bizim bir arkadaşımız da Turbo yaptı 1000-1500 km kullanabildi kaç bar basıldı, işlem nasıl yapıldı bilmiyorum, aradan geçti 7-8 sene.. Ama yerinizde olsam turbo değil de 3 rotor yaparım, bildiğim kadarıyla çok kolay bir işlem.

    https://www.youtube.com/watch?v=2vEWzIzsAD8

  5. #5
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.934
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bomonti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzos işi sizin pisikolociyi iyiden iyiye bozmuş

    Kayseriden sonra bizim bir arkadaşımız da Turbo yaptı 1000-1500 km kullanabildi kaç bar basıldı, işlem nasıl yapıldı bilmiyorum, aradan geçti 7-8 sene.. Ama yerinizde olsam turbo değil de 3 rotor yaparım, bildiğim kadarıyla çok kolay bir işlem.

    https://www.youtube.com/watch?v=2vEWzIzsAD8
    Aslında tam olarak o bozmadı ama çok fazla yapılmış bir şey olmadığı için düşünüyorum.Belki yürütürüz en kötü sıfır km bir motorumuz olur
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PiscocuK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında tam olarak o bozmadı ama çok fazla yapılmış bir şey olmadığı için düşünüyorum.Belki yürütürüz en kötü sıfır km bir motorumuz olur
    Bence de çok güzel olur hak ettiği güçlerde yürümüş olur.. Bu arada R3 lerin motorlar eskilere göre daha pahalı biliyorsunuz değil mi ? Motor kırmayı göze alarak yakın bir arkadaşıma r3 alacaktık. Kenarda motor parası da tutacaktı gidip servisle görüştük anahtar teslim 30 bin fiyat istediler.. Rakam korkunç yani bir kaç kez daha düşünün derim

  7. #7
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bomonti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence de çok güzel olur hak ettiği güçlerde yürümüş olur.. Bu arada R3 lerin motorlar eskilere göre daha pahalı biliyorsunuz değil mi ? Motor kırmayı göze alarak yakın bir arkadaşıma r3 alacaktık. Kenarda motor parası da tutacaktı gidip servisle görüştük anahtar teslim 30 bin fiyat istediler.. Rakam korkunç yani bir kaç kez daha düşünün derim
    30 bine sandık motoru veriyorlar mı ? herşey içinde ise bedava

  8. #8
    MertSerhanÖ. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    ıstanbul
    Mesaj
    4.091
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    burda dursun
    Bi chargerlı fn2 değil
    Sizin Maymun Olmanıza Darwin de Şaşkın.

    Belly Detail

  9. #9
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya marka gözetmeksizin şu eski arabalardaki dizayn şekil hiç bişeyde yok.
    74 model sehpa...

  10. #10
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı MertSerhanÖ. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi chargerlı fn2 değil
    ne zaman alıyosun

  11. #11
    MertSerhanÖ. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    ıstanbul
    Mesaj
    4.091
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne zaman alıyosun
    Abi anlaşmayı yaptık senle hemen bi fn2 bulalım bana takaslı yarın alıyorum charge'ı koyuyoruz sonrası ***** tatatat
    Sizin Maymun Olmanıza Darwin de Şaşkın.

    Belly Detail

  12. #12
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biz onun argesini baya yaptık bende R3 varken

    Biraz maliyetli oluyor, turbo zaten 30 hatta 35 olmalı. Kit olarak en iyisi esmeril racing in kiti, ama onun içinde motoru açıp apex seal ları değiştirmek gerekiyor, orjinal ecuyla olmicağı için tabi standalone beyin enjektörler vs vs derken 25-30 lu rakamlar söz konusu, eğer niyetlenirseniz R3 lerin pinout diagramı bende var.

    Birde greddy nin kiti var oem motor içiyle uygulanabiliyor ama 0.8 bar açabiliyorsunuz. Çokta bir güç vermiyor

    Ben onun yerine SC yapmaya niyetlenmiştim. Ama sc kitleri aşırı pahalı bizde o zamanlar uyguna bi s2000 vortech blower almıştık. SC de iş daha kolay. Primary enjektörlere secondary takınca enjektör almaya gerek kalmıyor ekstaradan, onada standalone beyin lazım ama motor açmadan 350hp ler mümkün. öle custom bir projede sadece plate i trde custom yaptırtmak gerekiyor, onu Peak garage ben yaparım demişti. Onun dışında intercooler vs borulaması. Tam projeye girişecekken kompresyon aldırmıştım 7.2 li değerler gelince hiç girmedim sattım herşeyi. Ama turbo ve sc işinin araştırmasına çok ciddi zaman harcadık, birsürü yabancı firmayla yazıştık. Turblown, Esmeril. Yunanistandaki tunerlarla görüştüm vs olmicak bir iş değil ama dediğim gibi bütçe ve göz yeme meselesi.

    Ama hedef 350+ ise motor açmadan imkansız gibi diyebilirim
    LSX

  13. #13
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.934
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana da ucuz geldi fiyatı 30K ise...Zaten Aren yıktı hayallerimizi 2jz yapalım dedi oda bir rx8 parası

    Yunanistan komşumuza ufak çaplı bir motor gezisi yapsakmı acaba
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  14. #14
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bomonti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzos işi sizin pisikolociyi iyiden iyiye bozmuş

    Kayseriden sonra bizim bir arkadaşımız da Turbo yaptı 1000-1500 km kullanabildi kaç bar basıldı, işlem nasıl yapıldı bilmiyorum, aradan geçti 7-8 sene.. Ama yerinizde olsam turbo değil de 3 rotor yaparım, bildiğim kadarıyla çok kolay bir işlem.

    https://www.youtube.com/watch?v=2vEWzIzsAD8
    3 Rotor yani 20b yi getirmek 50.000 tl civarı rakamlar tutuyor, Ve 20b daily kullanmaya uygun bir motor değil malesef
    LSX

  15. #15
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2JZ çok uğraştırır elektrik tesisatı vs çok alengirli bir iş. TR de Paşaoğlu daha önce Turboladı rx, Biz girişsek peak garage ile çalışacaktık.

    Burda adım adım karar vermek lazım

    Hazır kit mi, custom kit mi. Kaç hp lerde olucak, motor açılıcakmı, vsvs

    Yunanistanda peynir ekmek gibi rotary turboluyorlar, ama orada işçilik maliyetleri bize göre çok yüksek tabi

    Swap düşünülücekse FD3S RX-7 motoru swaplanabilir zaten Turbo olduğu için upgrade i daha kolay olur
    LSX

  16. #16
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.934
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biz onun argesini baya yaptık bende R3 varken

    Biraz maliyetli oluyor, turbo zaten 30 hatta 35 olmalı. Kit olarak en iyisi esmeril racing in kiti, ama onun içinde motoru açıp apex seal ları değiştirmek gerekiyor, orjinal ecuyla olmicağı için tabi standalone beyin enjektörler vs vs derken 25-30 lu rakamlar söz konusu, eğer niyetlenirseniz R3 lerin pinout diagramı bende var.

    Birde greddy nin kiti var oem motor içiyle uygulanabiliyor ama 0.8 bar açabiliyorsunuz. Çokta bir güç vermiyor

    Ben onun yerine SC yapmaya niyetlenmiştim. Ama sc kitleri aşırı pahalı bizde o zamanlar uyguna bi s2000 vortech blower almıştık. SC de iş daha kolay. Primary enjektörlere secondary takınca enjektör almaya gerek kalmıyor ekstaradan, onada standalone beyin lazım ama motor açmadan 350hp ler mümkün. öle custom bir projede sadece plate i trde custom yaptırtmak gerekiyor, onu Peak garage ben yaparım demişti. Onun dışında intercooler vs borulaması. Tam projeye girişecekken kompresyon aldırmıştım 7.2 li değerler gelince hiç girmedim sattım herşeyi. Ama turbo ve sc işinin araştırmasına çok ciddi zaman harcadık, birsürü yabancı firmayla yazıştık. Turblown, Esmeril. Yunanistandaki tunerlarla görüştüm vs olmicak bir iş değil ama dediğim gibi bütçe ve göz yeme meselesi.

    Ama hedef 350+ ise motor açmadan imkansız gibi diyebilirim
    yazını şimdi okudum.Bilgiler için çok teşekkürler benimde niyetim bahsettiğin gibi greddy olacaktı ama az bi basınç onca emek değer mi bilmiyorum kafamda deli sorular.Sonra Aren abi gerek yok 2jz yapalım dedi ama oda extra bir araba parası.kafamda 1-2 iş var onlar olumlu netleşirse swap daha mantıklı duruyor.O zamana kadar ciddi bir arge ve araştırma işine girerim.En kötü olmadı kışa girerken tane tane parçaları toplayıp önümüzdeki sezona aracı toplamaya çalışırım

    SC olayına pek sıcak bakmıyorum.Hatta ben bu olay için motor ömrünün biraz bitmesini bekleyecektim. 7.2 çıktıktan sonra rebuild düşünmediniz mi.komple revizyondan geçmiş olurdu sağlam motoru yormamış olurdun.Benim motor bitik olsa hiç beklemeden iki seçenekten birine girerdim.Şuan ki tamamen kaba et kaşıntısı
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  17. #17
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.934
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2JZ çok uğraştırır elektrik tesisatı vs çok alengirli bir iş. TR de Paşaoğlu daha önce Turboladı rx, Biz girişsek peak garage ile çalışacaktık.

    Burda adım adım karar vermek lazım

    Hazır kit mi, custom kit mi. Kaç hp lerde olucak, motor açılıcakmı, vsvs

    Yunanistanda peynir ekmek gibi rotary turboluyorlar, ama orada işçilik maliyetleri bize göre çok yüksek tabi

    Swap düşünülücekse FD3S RX-7 motoru swaplanabilir zaten Turbo olduğu için upgrade i daha kolay olur
    O koca motor aracın muhteşem dengesini bozar gibi düşünüyorum ama yanılıyor da olabilirim.Kesinlikle haklısın adamlar deli gibi turbolu araç yapıyorlar hadi gözü kararttık yaptırdık bilen kişilere ona da laf yok.Benim gözümü korkutan ondan sonrası.Burda kiminle devam edeceği.Sonuçta bu arabanın kimyasıyla oynadıktan sonra her deneme sonrası yada belirli aralıklarla bilen bir ustaya götürüp gerekli kontrollerin sağlanması gerekir. 2-3 ayda bir Yunanistan çekilmez birde herşeyin ters gittiğini yolda kaldığımızı düşünürsek aman aman
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  18. #18
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PiscocuK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazını şimdi okudum.Bilgiler için çok teşekkürler benimde niyetim bahsettiğin gibi greddy olacaktı ama az bi basınç onca emek değer mi bilmiyorum kafamda deli sorular.Sonra Aren abi gerek yok 2jz yapalım dedi ama oda extra bir araba parası.kafamda 1-2 iş var onlar olumlu netleşirse swap daha mantıklı duruyor.O zamana kadar ciddi bir arge ve araştırma işine girerim.En kötü olmadı kışa girerken tane tane parçaları toplayıp önümüzdeki sezona aracı toplamaya çalışırım

    SC olayına pek sıcak bakmıyorum.Hatta ben bu olay için motor ömrünün biraz bitmesini bekleyecektim. 7.2 çıktıktan sonra rebuild düşünmediniz mi.komple revizyondan geçmiş olurdu sağlam motoru yormamış olurdun.Benim motor bitik olsa hiç beklemeden iki seçenekten birine girerdim.Şuan ki tamamen kaba et kaşıntısı
    Ya 5 sene binmiştim zaten sıkılmıştım biraz açıkçası, NOS fln uygulamıştık zaten baya hevesimi almıştım o enerjiyi göremedim kendimde

    Greddy için kesinlikle değmez, 13B-REW swap i bir araştırın çok daha maliyetsiz olur
    LSX

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rotary zaten stock haliyle bile yeterince narin.Turbo pek sağlıklı olmaz.Rx-7 den sonra Rx-8 in turbosuz yapılmasının sebebi bu.Mazda bile üstesinden gelemedi bu sorunun.Üstelik Tr de yapılan Greddy Turbolu Rx-8 verimsiz olmuştu.Eksoz filtre yazılımlı Type-r geçiyordu.Rx-8 için atmosferik çözümler üretmenizi tavsiye ederim.250-260hp gibi sağlıklı kullanılabilir.Atmosferik makine turbolamak zaten macerayken rotary turbolamak delilik bana göre,hani trilyonlarımın olması lazım yapmak için İşin fayda/maliyet boyutu var çünkü...20-30bin harcayacaksınız yinede attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmeyecek sizin sadece turboya verdiğiniz paraya e36 alıp 15 bine stroker+turbo yapan yanınızdan uçup gidecek.Rx-8 le e36 tabiki alakasız kıyaslanamaz ama demek istediğim olay saf güç performanssa Rx-8 bu işlerin arabası değil.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •