usta seçimi çok önemli dikkat edin
Printable View
usta seçimi çok önemli dikkat edin
Yapılmasına yapılır illa ama bende olsa satar bütçeme uygun turbo motor araba alır onunla uğraşırdım.
Arkadaşlar şu an bende pro ceed var zaten, Lancer'ın bende yeri ayrı, eğer tanıdığınız güvenilir bir usta varsa ona yaptırmayı planlıyorum, tabii bütçe çok önemli bu işte.
CZT döküm Lancer alü blok bile olsa alü turbolanmaz diye bi kaide yok, piston çapları aynı görünen kadarıyla, yükseklik vs uyuyorsa (parçacıda ikisinden birer tane alıp ölçerek karşılaştırmak yeterli bunu anlamak için) CZT pistonu alınır, lancer'a kol yaptırılır düzgün beyin egzoz turbo ayar gösterge vb yapılır 200 hp civarında yürütülür. Tabi bunun maliyeti şu $ kuru ile 20 bini bulur, bence macera ararsın :)
Cee'd i satıp (eğer olay dizel benzinli olayı ise) üzerine harcayacağın parayı koyarak Scirocco, mk1 TT, Ibiza Cupra veya Polo GTi a yönelmeni öneririm ben.
Hohoho 20 bini bulursa hiç kalkışmam böyle bir işe :( ben sadece 109 hp yi 150 hp yapsam yeter, çok az anlıyorum işin kötüsü bu işlerden, tek bildiğim insanın elini sanayiye kaptırmaması :)
Yetmez çünkü o işin sonu yok :)
Kafamda "acaba" ile gazlamayayım dersen 20 bin TL gider şu günkü kurdan hesaplarsak.. 6-7k $ uygun bi rakam aslında.. Düşündüğümüzde dolar 1.2 tl iken bu hesap 8 lira tutuyordu :D Ki piste de çıktın, çıkmaya devam etmeyi düşünüyorsundur illa ki kafanda sürekli bir ? olacak :)
Bence dizeli değiştirip hızlı bişey almak daha mantıklı. Polo GTi , Fabia VRS gibi hatta direk olarak. Parçası da bol internette. Tek büyük ihtiyacı fren, piste devam etmeyi planlıyorsan eğer.
Bence siz dediğim yere uğrayın.Hazır Ankaradaymışsınız zaten.2 tane şu an turbolanmış 1.6 Lancer var zaten yaptıkları.
atmosferik araba turbolamak ogrenci adami asar.
Bu iste genellikle zaman kafanda yatirdigin parayi hep gecersin , sürekli yeni masraf cikar
Yapilirmi tabiki yapilir ama herkesin dedigi gibi gerek yok fanteziye
Çok dikkat etmen gerekiyor bencede.En önemlisi ustanı iyi seçmen gerek
Herkes 10-15 demişte şöyle diyeyim. Motor içi 150 hp yi kaldırır mı değil turbodan doğacak 250 nm civarındaki tork u kaldırır mı onu iyice araştır. Atmosferik olarak belki kaldırabilir ama tork işin içine girdiği zaman çok değişir. Kaldırıyorsa o zaman 10 15 falan tutmadan çıkma temiz bir turbo ile o güçleri alabilirsin uygun fiyatlara da mal edebilirsin. Piyasada dünya kadar çıkma TD04 turbo var. Egzoz manifoldu yapılacak bi yerde. enjektör ve beyin ve egzoz revize edilecek. 15 bin lirayı bulmayabilir bile. Tork garaj Korhana git bence o sorununu çözer. Adam gibi adamdır ve ustalarıda çok iyidir.
ben özgüre daha öncede söyledim.elindeki stock pro ceed ile pistte çıktı.
bence düşük maliyetle elimdeki 55bin km.deki 6 ileri gt1444vz li araç ile ugraşırdım.yol tutuş için lastik,yay,amortisör kombinasyonu.motor için kesinlikle big cooler ve ekstra yag sogutucu,dp,yazılımla 180-185hp de bence çok iyi ve zevkli araç olur.isteyen daha buyuk turboda takar.şimdi bu saydıklarım ile lancerda yapılacakların maliyetini karşılaştırın,buna ilaveten sorunsuz binme ihtimallerini düşünün.
pro ceed crdi nin tek kötü yanı agırlıgı. pist günlerindede nevar ne yok evde bırakmak(ön arka koltuk yedek lastik ve aparatlar) artısı olur bence.sonuçta kuru agırlıgı 1270kg :)
Abi benim araba dolu olduğu için katalog verilerine göre galiba 1440kg(1358-1440 yazıyor katalogta), gerçekten çok ağır araba, frenleride komple değişmek gerekiyor, coiloverda yapmak lazım, bi ara arka koltuk-stepne ne varsa söktüm yazılım varken, pek etki etmedi, ya insan aşık olur ya, böyle baktığında için titrer, pro ceed'e bakınca değilde lancer'a bakınca içim titriyor, hem lancer 1250 kg :)
Beyler ilk İba otomotive, ardından tork garaja, sonra booster performance gideceğim, içime sinmezse turbolama işinden vazgeçeceğim.
Kardrsim 200-250 hp arasi bi setup i aracina anahtar teslim uygulayabilirim kafandaki dukkanlari gez cözüm bulamazsan özelden konusalim
Yukarıdaki mesajdaki gibi 200-250 olacak şekilde teslim ederim diyen yerlerden de koşarak değil uçarak uzaklaş. Arabanın ne alt yapı bilgisi vardır ne kullanacağı turbo bilgisi vardır. Şanzıman baskı balata üst kapak radyatör yağ soğutma var oğlu var. CZT ile bile 250 hplik setup için dünya para harcanırken atmosferik lancerda oof.
Haa şu da var sınırsız paran varsa deneme yanılma yoluyla yaparsın. Kırarsın bi daha yaparsın bi daha bi daha sorun değil yani. Paradan ve sabırdan haber ver. 150 hp evet makul bir istek yapılabilir ama 250 hp için ciddi para harcaman gerek. Sadece turbo tak bitti gitti değil. O kolay kısmı. Önemli olan kısmı sağlıklı olarak uzun süreli yürütebilmek ve masraf işte o zaman ortaya çıkıyor.