Hesap basit
Tam depo için 40lt pompa + 10 lt Ethanol= 50lt
10/50 =%20
Bakalım bugün bir tanıdıktan özel yakıt istedim
en çok İncirlik te kullanılıyormuş PO nun özel ürünü
1lt deneme gelecek. PO nun ürününü bilen kullanan war mı
Gelince buradan paylaşırım
evet %20 :d
@TaGo baskan 20 de 5 litre olması %25 dir 15 litre benzine 5 litre bu %25 olur Totalin %20 si yakıtolucak
@ghibli06 Jette Yag olmadıığından dolayı sıkıntı çekersin
@ahk programını yapanın nasıl yaptığına bağlıama enjektorlerin %85 leri kaldırmaz
@Cem.B hacim ne diim şimdi%100 tolien die birsey yok onu bilde
Not: tolien yanarken cok cidddi sekilde kurum cıkarır bu kurum da ciddi şekilde valvelerinizde birikir direct injection makinelerde sorun cıkarır
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Sayın @Oz' , aşağıda yazdığım/sorduğum posta cevabın nedir özellikle son paragraf ?
30 litreye bir kutu VP atmak nereden baksak 150 TL civarlarında maliyeti var kutusunun piyasada. 30 litreye 7.5 litre etanol koymak E20 demek ki 7.5 lt etanol da 50 lira civarlarında. Her 30 Lt de bir 100 lira da iyi para açıkçası. Mantıken E20ye devam etmek gerek o halde
Çeyrek kutu meselesi de, açıkçası torconun arkasındaki tabloda yer alan +4 oktan değeri için yazmıştım. Sonuçta E20 ile de ortalama 3-4 oktan artırabiliyorsak 95 oktan benzinimizi, 20 litreye dökeceğimiz 243 ml yani çeyrek kutu Torco da aynı oranda artıyorsa verdikleri tabloya göre, hem maliyet olarka e20 ile aynıya geliyor hem de hamallık yaptırmıyor
E20 ile 0 Retard olan araba, T30 ile retard veriyordu bende. Bu da o zaman yakıtlar arasındaki anti knock value meselesinden mi kaynaklanıyor ? Ayrıca 0 retard yürüyen araba daha stabil ve sağlıklı yürüyen arabadır diyebiliyorsak, loglara göre E20 daha verimli ve güçlüdür T30 dan diyebilir miyiz ?
@Gokhan43 T30 la vuran E20 ile aynı oıalamaqz senin Tolien indemi sorun var acaba %30 tolien ciddi rakam civic turbolarda mesela +6 derecelerden bahsederizöyle diyeyim sana
Tfsi larda +3 +4 lerdenm bahsederiz
20 ye 1 torco ceyrek hesabını ben bilmem![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Peki bir soru da benden 2.0 tsi motorda piste çıkarken vuruntu engellemek için ne kullanmalıyız? Performansa katkısını da hesaba katabiliriz tabi yazılım var diyelim pist şartları belli ısınacak enjektöründen turbosuna kadar ne kullanmak lazım sağlıklı olması açısından? E20 yeterli gelir mi mesela ya da faydası olur mu
Toluen = knock doctor. Vuruntuyu en iyi alan erisilebilen yakit. Ethanol eger enjeksiyon ve hat sikintisi yoksa direk yakit olarak ta kullanilabilir. Toluen belli derecenin ustunde yarar saglamiyor.
ısınmayı E20 ile engelleyemessinE40 in E50 nin altı kesinlikle görülebilir bir soğutma yapmaz ama senin yeirnde olsam e20 işini görür
toluen yakıt katkısıdır klesinlikle En iyi kesebilenlerden biri değildir Ethanol En güzel avansı engelleyendir
bunun yanı Sıra MS 109 q16 gibi direk yaıtlar knock değerleri cok ciddi şekilde %100 toluen bile olsa o knock degerine giremez
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Bu yeni nesil vag grubunun fabrikasyon e30 a kadar uyumlu olduğu lafları geçiyor ben herhangi bir yerde okumadım ama doğruluk payı var mı? Yani kaliteli ethanol şu orana kadar enjektörüne pompana hattına zarar vermez diyebileceğin bir limit var mı?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Aractan araca cok farkediyor. Ethanol cok guzel aslinda. Ama ideal afr si cok farkli benzine gore ve yuksek oranda kullanildiginda mutlaka yakit ayarlanmasi gerekir. Toluen vs ethanol durumunda ise, ikiside benzine gore daha zengin yakita ihtiyac duyarlar fakat toluen ethanole gore daha az zengin orana ihtiyac duyar. Ve yakit ayari yapilmadan sadece knock almaksa amac bence toluen daha iyi sonuc veriyor. Ama arac yakita gore tune edilecekse ve enjektorler imkan taniyorsa, ethanol guzel tek basina
Dizel için vp racing in cetanium unu kullanan oldu mu hiç?
Konu psychologist tarafından (12-09-2018 Saat 15:47 ) değiştirilmiştir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)