VP Racing mi, Tolienmi?

Thread: VP Racing mi, Tolienmi?

  1. VP Racing mi, Tolienmi?

    ahk said:
    Quote Originally Posted by Oz` View Post
    hangi araba için soruosun ciceğim
    tayyar için soruyorum
     
  2. ZX-636R's Avatar

    ZX-636R said:
    Hesap basit
    Tam depo için 40lt pompa + 10 lt Ethanol= 50lt
    10/50 =%20
    Bakalım bugün bir tanıdıktan özel yakıt istedim
    en çok İncirlik te kullanılıyormuş PO nun özel ürünü
    1lt deneme gelecek. PO nun ürününü bilen kullanan war mı
    Gelince buradan paylaşırım
     
  3. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by ZX-636R View Post
    Hesap basit
    Tam depo için 40lt pompa + 10 lt Ethanol= 50lt
    10/50 =%20
    Bakalım bugün bir tanıdıktan özel yakıt istedim
    en çok İncirlik te kullanılıyormuş PO nun özel ürünü
    1lt deneme gelecek. PO nun ürününü bilen kullanan war mı
    Gelince buradan paylaşırım
    jet yakıtı koyup da pistonlarını eritme de

    Not: başına gelen arkadaşım var...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  4. Oz`'s Avatar

    Oz` said:
    Quote Originally Posted by Gokhan43 View Post
    Yalnız o oran %20 olmaz, %16 olur. Yaptığınız karışım 5/30 dur. Sizin %20 karışım için 20 lt benzine 5 lt toluen koymanız gerekir ki 5/25 oranından %20 yi yakalayasınız.
    evet %20 :d


    @TaGo baskan 20 de 5 litre olması %25 dir 15 litre benzine 5 litre bu %25 olur Totalin %20 si yakıtolucak

    @ghibli06 Jette Yag olmadıığından dolayı sıkıntı çekersin

    @ahk programını yapanın nasıl yaptığına bağlıama enjektorlerin %85 leri kaldırmaz
    @Cem.B hacim ne diim şimdi %100 tolien die birsey yok onu bilde


    Not: tolien yanarken cok cidddi sekilde kurum cıkarır bu kurum da ciddi şekilde valvelerinizde birikir direct injection makinelerde sorun cıkarır
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
     
  5. Gokhan43's Avatar

    Gokhan43 said:
    Sayın @Oz' , aşağıda yazdığım/sorduğum posta cevabın nedir özellikle son paragraf ?

    30 litreye bir kutu VP atmak nereden baksak 150 TL civarlarında maliyeti var kutusunun piyasada. 30 litreye 7.5 litre etanol koymak E20 demek ki 7.5 lt etanol da 50 lira civarlarında. Her 30 Lt de bir 100 lira da iyi para açıkçası. Mantıken E20ye devam etmek gerek o halde

    Çeyrek kutu meselesi de, açıkçası torconun arkasındaki tabloda yer alan +4 oktan değeri için yazmıştım. Sonuçta E20 ile de ortalama 3-4 oktan artırabiliyorsak 95 oktan benzinimizi, 20 litreye dökeceğimiz 243 ml yani çeyrek kutu Torco da aynı oranda artıyorsa verdikleri tabloya göre, hem maliyet olarka e20 ile aynıya geliyor hem de hamallık yaptırmıyor

    E20 ile 0 Retard olan araba, T30 ile retard veriyordu bende. Bu da o zaman yakıtlar arasındaki anti knock value meselesinden mi kaynaklanıyor ? Ayrıca 0 retard yürüyen araba daha stabil ve sağlıklı yürüyen arabadır diyebiliyorsak, loglara göre E20 daha verimli ve güçlüdür T30 dan diyebilir miyiz ?
     
  6. Oz`'s Avatar

    Oz` said:
    @Gokhan43 T30 la vuran E20 ile aynı oıalamaqz senin Tolien indemi sorun var acaba %30 tolien ciddi rakam civic turbolarda mesela +6 derecelerden bahsederiz öyle diyeyim sana Tfsi larda +3 +4 lerdenm bahsederiz

    20 ye 1 torco ceyrek hesabını ben bilmem
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
     
  7. Zero's Avatar

    Zero said:
    Peki bir soru da benden 2.0 tsi motorda piste çıkarken vuruntu engellemek için ne kullanmalıyız? Performansa katkısını da hesaba katabiliriz tabi yazılım var diyelim pist şartları belli ısınacak enjektöründen turbosuna kadar ne kullanmak lazım sağlıklı olması açısından? E20 yeterli gelir mi mesela ya da faydası olur mu
     
  8. erh's Avatar

    erh said:
    Toluen = knock doctor. Vuruntuyu en iyi alan erisilebilen yakit. Ethanol eger enjeksiyon ve hat sikintisi yoksa direk yakit olarak ta kullanilabilir. Toluen belli derecenin ustunde yarar saglamiyor.
     
  9. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by erh View Post
    Toluen = knock doctor. Vuruntuyu en iyi alan erisilebilen yakit. Ethanol eger enjeksiyon ve hat sikintisi yoksa direk yakit olarak ta kullanilabilir. Toluen belli derecenin ustunde yarar saglamiyor.
    senin fikirlerini de merak ediyorum sence ne kullanmak lazım?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  10. Oz`'s Avatar

    Oz` said:
    Quote Originally Posted by Zero View Post
    Peki bir soru da benden 2.0 tsi motorda piste çıkarken vuruntu engellemek için ne kullanmalıyız? Performansa katkısını da hesaba katabiliriz tabi yazılım var diyelim pist şartları belli ısınacak enjektöründen turbosuna kadar ne kullanmak lazım sağlıklı olması açısından? E20 yeterli gelir mi mesela ya da faydası olur mu
    ısınmayı E20 ile engelleyemessin E40 in E50 nin altı kesinlikle görülebilir bir soğutma yapmaz ama senin yeirnde olsam e20 işini görür



    Quote Originally Posted by erh View Post
    Toluen = knock doctor. Vuruntuyu en iyi alan erisilebilen yakit. Ethanol eger enjeksiyon ve hat sikintisi yoksa direk yakit olarak ta kullanilabilir. Toluen belli derecenin ustunde yarar saglamiyor.
    toluen yakıt katkısıdır klesinlikle En iyi kesebilenlerden biri değildir Ethanol En güzel avansı engelleyendir

    bunun yanı Sıra MS 109 q16 gibi direk yaıtlar knock değerleri cok ciddi şekilde %100 toluen bile olsa o knock degerine giremez
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
     
  11. Zero's Avatar

    Zero said:
    Bu yeni nesil vag grubunun fabrikasyon e30 a kadar uyumlu olduğu lafları geçiyor ben herhangi bir yerde okumadım ama doğruluk payı var mı? Yani kaliteli ethanol şu orana kadar enjektörüne pompana hattına zarar vermez diyebileceğin bir limit var mı?
     
  12. Oz`'s Avatar

    Oz` said:
    Quote Originally Posted by Zero View Post
    Bu yeni nesil vag grubunun fabrikasyon e30 a kadar uyumlu olduğu lafları geçiyor ben herhangi bir yerde okumadım ama doğruluk payı var mı? Yani kaliteli ethanol şu orana kadar enjektörüne pompana hattına zarar vermez diyebileceğin bir limit var mı?
    uyumlu derken benzin hattı pompalar Euro normları olduğu için min%30 a kadar destekliyor ama şöyle bildireyim sana %30 enjektorlerine cok gelebilir Dutysine bakmanı tavsiye ederim vagcomun varsa
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
     
  13. erh's Avatar

    erh said:
    Quote Originally Posted by ghibli06 View Post
    senin fikirlerini de merak ediyorum sence ne kullanmak lazım?
    Aractan araca cok farkediyor. Ethanol cok guzel aslinda. Ama ideal afr si cok farkli benzine gore ve yuksek oranda kullanildiginda mutlaka yakit ayarlanmasi gerekir. Toluen vs ethanol durumunda ise, ikiside benzine gore daha zengin yakita ihtiyac duyarlar fakat toluen ethanole gore daha az zengin orana ihtiyac duyar. Ve yakit ayari yapilmadan sadece knock almaksa amac bence toluen daha iyi sonuc veriyor. Ama arac yakita gore tune edilecekse ve enjektorler imkan taniyorsa, ethanol guzel tek basina
     
  14. VP Racing mi, Tolienmi?

    psychologist said:
    Dizel için vp racing in cetanium unu kullanan oldu mu hiç?
    Last edited by psychologist; 12-09-2018 at 15:47.