Merhabalar,
Geçen sene 122lik tsi almam ile başlayan serüvende Konya da amerikayı yeniden keşfettik. Bu süreçte çok fazla gereksiz parça harcadık çok kez söktük taktık. Stage2 seviyesinde yaptığımız değişiklikleri ve etkilerini sizlerle sırasıyla paylaşmak istedim. İstedim ki 1.4tsi yapacak arkadaşlara kısa bir rehber olsun. Bu arada kendi aracımda edindiğim tecrübeler üzerinde konyada bir çok tsi kullanıcısının da aracına destek vermiş mekanikleriyle ilgilenmiş tecrübelerimi pekiştirmiş oldum.
1. Filtre olarak pamuklu tel örgülü açık hava filtresi kullandım sesi ve emişi çok iyiydi. Fakat gördüm ki ses harici pek bir tadı yok kutu içi spor filtre çok daha mantıklı.
2.PCV valfi dediğimiz kartel havalandırma kimisi krank havalandırma diyor bu valfden gelen yağ buharı aftercoolerı balçıkla sıvıyor ve subapların üstünü dizel gibi kurum bağlatıyor. Valf iptal edilerek yağ yakalama tankı kullanılmalı. Subapların üstünü temizlemeyi şiddetle tavsiye ederim. İster manifoldu söküp araç sentede iken temizleyin ister üst kapak açıp temizleyin.
3. Egzoz'u asla freeflow birşey yapmayın. Hepsini denedim en iyi verimi orijinal susturucularla cat iptali yaparak aldım. Downpipe kalanı orijianl olarak ne egt yükselir ne aracı sıkar nede altları öldürür. Gidip saçma sapan egzozlara veya varexlere para vermeyin derim tabi popcorn vs yapılmayacaksa. Eğer popcorn vs istiyorsanız mecbur açık egzoz kullanacaksınız.
4.Buji bobin; herkes tutturmuş r8 bobin bkr7 buji diye. Hiç gerek yok bence tsi orjinal bobin ve bujisi oem motora yüklenecek her gücü kaldırıyor. Hatta bkr7 buji kullandığımda aracın rölantisinde arada bir patırdama oluyor ve 2000-2500 devir aralığında boşta yavaş gaz verince titreşim yapıyor. Orjinal bobin buji ile gap aralığını 0,7 yaparak en verimli ayarı yakalabilirsiniz.
5.Dumpvalve konusu öneri üzerine gfb dv+ aldım ama aracın orijinal dv'si pistonlu tipmiş zaten basınç falan kaçırmıyordu. Ölü yatırım oldu benim için.
6. Turbo seçimi ve westgate ayarı. Bu ayarı ne adı namlı firmalar nede yerel firmalar bir türlü tutturamıyor. Gerçek anlamda uğraştırıyor biraz şans işi giriyor devreye. Çevremde 10 hibrit yaptıranın 4-5i overboost, basınçta dalgalanma veya basıncın isteneni yakalayamama sorunları ile uğraşıyor. Genelliklede turbo daha çok bassın aman kanatçık çok olsun diye girilen hibritler gaza aniden basıldığında basınç atlamaları yapıyor.
7.Forge westgate actuator, forge'un kendisi ile iletişim kurduğumda selenoid kontrollü araçlara yazılımcı önermediği süreyle wg actuator önermiyoruz illa takılacaksa da orijianal wg ile aynı sertlikte olan mor yay ile öneriyoruz dedi. Ben sarı yayla denedim bana daha keskin tepkileri varmış gibi geldi.
8.Etanol kullanımı olarak ben araca günlük binerken bile E10 M10 olarak kullanıyordum. Faydası oluyor kesinlikle. Çevremde E40'a kadar kullananlar tavsiye edenler oldu ben hiç denemedim en fazla E20 yaptım.
Kısacası, sağlıklı bir aracınız varsa iyi bir turbo seçin iyi bir yazılımcı seçin kesinlikle. Bir çok firmanın bayisini tanıyorum bir çoğuylada iş yaptık tsi yürüten bir elin parmaklarını geçmez emin olun.
Onun dışında egzoza dp
Filtreye kutu içi
yağ yakalama tankı
ve subap üstü emme aftercooler temizliği
antifirzsiz binilmiş bir tsi asla almayın hele çeşme suyu kullanılmışsa. yağ sıcaklığı iat sorunları kesinlikle yaşarsınız. kireç her yeri tıkıyor. anlamak kolay soğutma suyu borularından herhangi birini sökün içi bembeyazsa sizi uğraştırır temizliği. bazı meşhur katkı firmalarının radyatör temizleyicileri hiçbir işe yaramıyor endüstriyel kireç çözücü kullanmanız lazım.(plastik kauçuk krom alüminyum gibi maddelere zarar vermeyenlerden)
Bunların dışında stage2 seviyesinde 1. bar civarına kadar iat 50 dereceleri geçmiyor. Daha yüksek basınçlarda yaz ayarında iat 50 dereceyi geçmeye başladığı an retardlarda beraberinde gelecektir. Bu yüzden intercooler dönüşümü farz olacak. 125-140-150hp olan versiyonların aftercoolerı 122lik olanlara göre bir nebze daha büyük onlarda 1,2bara kadar sorun olmuyor.