Merhabalar,
Daha öncesinde konu açýp D16–B16 swap konusunda soru sormuþtum. Aracým kol çýkartmýþtý. Ankara’dan bir çýkma D16Y4 motor alýp aracýma taktým ve ruhsata iþlettim.
Ancak motor yatmýþ olduðu ve kilometresine baðlý olarak aþýrý yað yakýyordu. Bu yüzden motoru kendim sökmeye karar verdim.
Motorun üst kapaðýný söktüm, subap contalarýnýn sertleþmiþ olduðunu gördüm ve onlarý deðiþtirdim. Bu kadar sökmüþken alt tarafý da açýp sekman–piston durumunu kontrol etmek istedim. Silindir içerisinde çizik yoktu ancak aþýnma ve ovalliði ölçtürmek için motor yenilemeci ustamý çaðýrdým ve evimin önünde blok ölçümlerini yaptýrdým.
Blok yüzeyinde eðrilik yoktu
Ovallik kurtaracak deðerler içerisindeydi
Silindir aþýnmasý mikron olarak sekman atmakla kurtarýlabilecek seviyedeydi
Bu sonuçlara göre aracýma:
Sekman
Ana yatak
Kol yatak
Gezi yaylarý
Subap contasý
Eskimiþ tüm contalar
olacak þekilde alt motora ufak bir yenileme yaptým.
Motor daha önce hiç açýlmamýþtý. Ölçümleri yapan motorcu, mikron deðerlerine bakarak motorun yaklaþýk 200.000 km civarýnda olduðunu tahmin etti.
Bu süreçte talihsizlikler yaþadým ve iki kere üst kapak açýldý:
Birincisi hararet nedeniyle
Ýkincisi geçici olarak kullandýðým eski triger kayýþýnýn kopmasý nedeniyle
Ancak þu an güncel bir sorunum yok.
Bir süredir uðraþmak istemiyordum ama biraz turbo hevesi sardý.
Alt tarafý þu þekilde toparlamayý düþünüyorum:
YCP D16 turbo piston
SpeedFactory H-beam Honda D16 kol
ACL yatak
Yað pompasýna shim + porting
ARP saplama
Döküm veya el yapýmý manifold
Küçük–orta boy bir turbo
Üst tarafta ekzantrik vs. girmeden,
GT25 / GT28 gibi bir turbo ile 0.7 – 0.8 bar basýnçta
200–220 HP civarý,
günlük binebileceðim, saðlýklý bir araç istiyorum.
Eski bloðum N/A iken kol çýkardýðý için turbo konusunda biraz çekiniyorum;
saðlýklý olur mu olmaz mý diye tereddüt ediyorum.
Mekanik iþçilik tamamen bana ait
Elektronikten anlýyorum
Alt motoru komple kendim yaptým
AFR ve yazýlým kýsmýnda gerekirse bir ustaya baþvurabilirim
Tesisat, sök–tak, montaj gibi iþlerin hepsini kendim yapacaðým
Bunlarýn dýþýnda kaçýrdýðým ekstra maliyet / parça var mý?
D serisi turbo konusunda tecrübeli abilerimin yorum ve tavsiyelerini almak istiyorum.
Amacým uçuk kaçýk deðil, biraz hýzlý ama öðrenci iþi bir araba yapmak.
Yanlýþ anlaþýlmaya sebep olduysam veya konuyu yanlýþ yere açtýysam kusura bakmayýn.




Alýntý


