User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arasý

Konu: D16 turbo projesi Hk. Bilgi alýþveriþi

  1. #1

    Üyelik
    Jun 2020
    Þehir
    Antalya
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    D16 turbo projesi Hk. Bilgi alýþveriþi

    Merhabalar,

    Daha öncesinde konu açýp D16–B16 swap konusunda soru sormuþtum. Aracým kol çýkartmýþtý. Ankara’dan bir çýkma D16Y4 motor alýp aracýma taktým ve ruhsata iþlettim.
    Ancak motor yatmýþ olduðu ve kilometresine baðlý olarak aþýrý yað yakýyordu. Bu yüzden motoru kendim sökmeye karar verdim.

    Motorun üst kapaðýný söktüm, subap contalarýnýn sertleþmiþ olduðunu gördüm ve onlarý deðiþtirdim. Bu kadar sökmüþken alt tarafý da açýp sekman–piston durumunu kontrol etmek istedim. Silindir içerisinde çizik yoktu ancak aþýnma ve ovalliði ölçtürmek için motor yenilemeci ustamý çaðýrdým ve evimin önünde blok ölçümlerini yaptýrdým.

    Blok yüzeyinde eðrilik yoktu

    Ovallik kurtaracak deðerler içerisindeydi

    Silindir aþýnmasý mikron olarak sekman atmakla kurtarýlabilecek seviyedeydi

    Bu sonuçlara göre aracýma:

    Sekman

    Ana yatak

    Kol yatak

    Gezi yaylarý

    Subap contasý

    Eskimiþ tüm contalar

    olacak þekilde alt motora ufak bir yenileme yaptým.

    Motor daha önce hiç açýlmamýþtý. Ölçümleri yapan motorcu, mikron deðerlerine bakarak motorun yaklaþýk 200.000 km civarýnda olduðunu tahmin etti.

    Bu süreçte talihsizlikler yaþadým ve iki kere üst kapak açýldý:

    Birincisi hararet nedeniyle

    Ýkincisi geçici olarak kullandýðým eski triger kayýþýnýn kopmasý nedeniyle

    Ancak þu an güncel bir sorunum yok.

    Bir süredir uðraþmak istemiyordum ama biraz turbo hevesi sardý.



    Alt tarafý þu þekilde toparlamayý düþünüyorum:

    YCP D16 turbo piston

    SpeedFactory H-beam Honda D16 kol

    ACL yatak

    Yað pompasýna shim + porting

    ARP saplama

    Döküm veya el yapýmý manifold

    Küçük–orta boy bir turbo

    Üst tarafta ekzantrik vs. girmeden,
    GT25 / GT28 gibi bir turbo ile 0.7 – 0.8 bar basýnçta
    200–220 HP civarý,
    günlük binebileceðim, saðlýklý bir araç istiyorum.

    Eski bloðum N/A iken kol çýkardýðý için turbo konusunda biraz çekiniyorum;
    saðlýklý olur mu olmaz mý diye tereddüt ediyorum.



    Mekanik iþçilik tamamen bana ait

    Elektronikten anlýyorum

    Alt motoru komple kendim yaptým

    AFR ve yazýlým kýsmýnda gerekirse bir ustaya baþvurabilirim

    Tesisat, sök–tak, montaj gibi iþlerin hepsini kendim yapacaðým

    Bunlarýn dýþýnda kaçýrdýðým ekstra maliyet / parça var mý?
    D serisi turbo konusunda tecrübeli abilerimin yorum ve tavsiyelerini almak istiyorum.
    Amacým uçuk kaçýk deðil, biraz hýzlý ama öðrenci iþi bir araba yapmak.

    Yanlýþ anlaþýlmaya sebep olduysam veya konuyu yanlýþ yere açtýysam kusura bakmayýn.
    Konu Khemani tarafýndan (13-12-2025 Saat 22:40 ) deðiþtirilmiþtir.

  2. #2
    turboman - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaþ
    39
    Þehir
    antalya
    Mesaj
    2.143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorun b serisi bir motor olsaydý sonuna kadar git derdim ama Yapacaðýn masrafý ve istediðin gücü göz önüne alýrsak,bu motoru söküp k24 takman daha mantýklý olur.ama illa turbo yapacaksan kesenin aðzýný açacaksýn
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  3. #3

    Üyelik
    Jun 2020
    Þehir
    Antalya
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi onu d16 blok almadan önce sordum bulaþma maddiyatý yüksek olur dediler.Dyi alttan toplamak puzzle gibi zamanla daha da geliþtiririm diye düþündüm ama tabii sizler daha tecrübelisiniz parça olarak harcayacaðým para ile k24 parasýnýn arasýnda baya fark çýkýyor.þanzýman k24 falan derken tutar baya yükseliyor.

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaþ
    41
    Þehir
    Ýstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olmaz deðil para harcarsan 800 hp bile olur D motor ama mantýklý deðil. B / H / K serileri gibi deðil D motor. Türkiye'de D ile çok ciddi güçler alanda oldu. Ama sanki inat uðruna yada farklý olmak için yaptýlar. Mantýklý deðil maalesef. Kendi motoruna ilan koyup piyasayý yokla. Maliyet çýkar. Swap ile devam et. Tabi bu bencesi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2020
    Þehir
    Antalya
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanii 800 hplere gerek yok yabancý forumlarda d16y8lere 200-220whplerde stock internals ile ulaþýlýr-limit yazýlmýþ ben kol piston girsem 200-220 bandý benim için gündelik kullanýmda güvenilir olur mu?

    saplama 12.500
    vitara piston 11.740
    kol 25.610
    pompa 9.100
    acl yatak 8.700
    ecu 20 bin bütçe
    manifold birazcýk karýþýk kýsým ve intercooler falan girmedim maliyet açýsýndan ama 40 onlara desek.
    126-130 bin gibi bir tutar çýkýyor.
    Konu Khemani tarafýndan (15-12-2025 Saat 20:29 ) deðiþtirilmiþtir. Sebep: maliyet tahmini güncellemesi

  6. #6
    turboman - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaþ
    39
    Þehir
    antalya
    Mesaj
    2.143
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alýntý Khemani Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    yanii 800 hplere gerek yok yabancý forumlarda d16y8lere 200-220whplerde stock internals ile ulaþýlýr-limit yazýlmýþ ben kol piston girsem 200-220 bandý benim için gündelik kullanýmda güvenilir olur mu?

    saplama 12.500
    vitara piston 11.740
    kol 25.610
    pompa 9.100
    acl yatak 8.700
    ecu 20 bin bütçe
    manifold birazcýk karýþýk kýsým ve intercooler falan girmedim maliyet açýsýndan ama 40 onlara desek.
    126-130 bin gibi bir tutar çýkýyor.
    Bu yaptýðýn liste kadar daha malzemen eksik turbo intercooler wesgeyt rektefiyeci eksozcu derken bi 150 daha harcarsýn iþçiliðini kendin yaptýðýn halde.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  7. #7
    KÖROÐLU - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaþ
    40
    Þehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    135 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Listede ecu + egsoz iþleri için eksik gördüm bende. Bu ikisi için ecu + montaj konusunda 65k bi rakam almýþtým zamaýnda.

    Elektronik anlýyorum diyorsun ecuyu taksan remap için yine 10-20 gidecek.

    Egsozun ucu açýk, krom dediðin anda rakamlar yükselecek, + olarak manifold da custom yapýlacak ise yine dýþarýda yapýlmasý lazým, oldukça külfetli olacaktýr.

    Bende swap ve k serisi bi motor ile devam etmen daha maliyetsiz ve sorunsuz olur diye düþünüyorum.

  8. #8
    8.000rpm - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaþ
    48
    Þehir
    Türkiye/Ýstanbul
    Mesaj
    6.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    swap en mantýklýsý diy için
    k bulabilirsin iyice araþtýr mutlaka
    bazen baþlangýç yatýrým maliyeti biraz daha yüksek olan projeler , ilerleyen günlerde toplamdan çok çok daha ucuza gelebiliyor
    Tesla Model Y Juniper Premium Sr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Þu an 1 kullanýcý var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •