d16y4 motorunu turbolamak ne kadar mantıklı sizce, uğraşmaya değer mi ? yüksek basınçlarla ciddi güçler elde etmek mümkün sanırım, linkte de örnekler var..
http://www.turbod16.com/viewtopic.php?f=3&t=4140
piston kol gömlek vs. değiştirerek sağlıklı olacak şekilde ne kadar yüksek basınçlara çıkılabilir ve tahmini ne kadar güç elde edilebilir ? 1.0 - 1.2 bar civarı bir turbolama işleminin maliyeti aşağı yukarı ne olur ?
aynı zamanda 2 farklı map hazırlanıp bunlar arasında istenildiği anda geçiş yapılabilir mi ? örneğin uzun yolda turbo basıncı düşürüp minimum yakıt sarfiyatı ile arabayı kullanmak mümkün olur mu? hondata s300 bu konuda yeterli mi ?
konu hakkındaki paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.