User Tag List

Sayfa 4/7 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
126 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: a3 1.8t 180hp aldım yardım

  1. #58
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar bu konu aslında tartışmaya cık bir konu değil. No exhaust best exhaust olarak soylensede, gunluk kullandıgımız ufak tefek modifiyeli araclar için bu gecerli değildir. Zira eksoz borusunun (downpipe dan bahsediyorum) buyuk olması eksoz gazının dısarıya daha rahat atılıyor olmasını gerektirmiyor malesef. Downpipe ve eksoz sistemi yapılırken, aractan cıkan gazın ne kadar hızlı dısarıya atıldıgı, yani akış hızı da oldukca önemlidir. Mühendislik okuyanlar bilirler... Akışın laminer, yani belli bir duzende ve okla gosterilebilecek sekilde duzgun olması istenir. eger siz 60mm cıkıslı bir eksoz manifoldundan 76 mmm lik bir cıkısa baglantı yaparsanız akış burgaçlı, yani düzensiz olacaktır. gaz eksoz borusunun ceperlerine carpıp çıkış yavaslayacaktır... bunu sekille gostermek isterdim ama üşendim su an isteyen olursa daha sonra eklerim..

    kısacası, ileride daha buyuk bir setup dusunulmedigi takdirde 60mm lik downpipe ve eksoz daha iyi sonuc verecektir.

  2. #59
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu konu aslında tartışmaya cık bir konu değil. No exhaust best exhaust olarak soylensede, gunluk kullandıgımız ufak tefek modifiyeli araclar için bu gecerli değildir. Zira eksoz borusunun (downpipe dan bahsediyorum) buyuk olması eksoz gazının dısarıya daha rahat atılıyor olmasını gerektirmiyor malesef. Downpipe ve eksoz sistemi yapılırken, aractan cıkan gazın ne kadar hızlı dısarıya atıldıgı, yani akış hızı da oldukca önemlidir. Mühendislik okuyanlar bilirler... Akışın laminer, yani belli bir duzende ve okla gosterilebilecek sekilde duzgun olması istenir. eger siz 60mm cıkıslı bir eksoz manifoldundan 76 mmm lik bir cıkısa baglantı yaparsanız akış burgaçlı, yani düzensiz olacaktır. gaz eksoz borusunun ceperlerine carpıp çıkış yavaslayacaktır... bunu sekille gostermek isterdim ama üşendim su an isteyen olursa daha sonra eklerim..

    kısacası, ileride daha buyuk bir setup dusunulmedigi takdirde 60mm lik downpipe ve eksoz daha iyi sonuc verecektir.
    Teşekkürler bu açıklama yeterince tatminkardı.

  3. #60
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rica ederim..

  4. #61
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FaBeRgE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ok şimdi oldu Atakentte oturuyor ve askerdiniz sanırım. Bi ara görüşelim mutlaka
    walla arabanızı görüyorum da sizi sima olarak tanımıyorum yoksa sohbeti severim

  5. #62
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kutahyada olupta İboyu tanımamak olmaz

  6. #63
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilerde bir turbo büyütmesi gözükmüyor arkadaşlar. ben tartışmalarınızdan sonra en son ne aradığımı ve neler yapacağımı söyleyim siz de bana tahimini sonucu söylerseniz ve tabi ki şöyle yapsan daha ii olur derseniz daha güzel bir sonuç alırım.

    konuya gelirsek turbo orjianl kalcak, sadece kat iptali komple düz boru çekilcek, bir adet dv alıncak ve bunlar yapıldıktan sonra yazılım upgrade edilcek. bu set up bana ne verir acaba? bir de turbo değişimi olmayacağı için egzos 60mm mi olacak??

  7. #64
    ogunozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rica ederim..
    sakatat...

  8. #65
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aviator35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilerde bir turbo büyütmesi gözükmüyor arkadaşlar. ben tartışmalarınızdan sonra en son ne aradığımı ve neler yapacağımı söyleyim siz de bana tahimini sonucu söylerseniz ve tabi ki şöyle yapsan daha ii olur derseniz daha güzel bir sonuç alırım.

    konuya gelirsek turbo orjianl kalcak, sadece kat iptali komple düz boru çekilcek, bir adet dv alıncak ve bunlar yapıldıktan sonra yazılım upgrade edilcek. bu set up bana ne verir acaba? bir de turbo değişimi olmayacağı için egzos 60mm mi olacak??
    pardon bi an aklım 150 hp lik motora gitti.. k03s ile bahsedilen uygulamalarla 240-250 hp arası mümkün

    Alıntı ogunozcan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sakatat...
    Ayagım duzelsin gostericem sana o sakat atı Atın intikamı olcak

  9. #66

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    denizli
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ZeNDeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum üstü kapalı olarak uyardım senı yazılımcın konusunda !! kaç senedir uzman olan adamın yaptığı netten ındırme yazılımlarla kaç araç patlattığı hakkında hiç bilgin varmı? bence iyi araştır ıstersen sana referans olarak bı kac mağdurun telini vereyım ara konuş ?
    Bende merak ettim doğrusu

  10. #67
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ZeNDeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum üstü kapalı olarak uyardım senı yazılımcın konusunda !! kaç senedir uzman olan adamın yaptığı netten ındırme yazılımlarla kaç araç patlattığı hakkında hiç bilgin varmı? bence iyi araştır ıstersen sana referans olarak bı kac mağdurun telini vereyım ara konuş ?
    muzaffer abı benım alısverıs yaptıgım bır ınsan degıl ,tanırım sadece kendısını,eskıden bırkac sefer gormuslugum vardır babam vasıtasıyla.ınternetten ındırılen yazılımlarla veya kac tane aracı patlattıgıyla alakalı bısey bılmıyorum ,duymadım, magdur arkadasların telefonunuda yazılım yaptırmayı dusunen arkadaslara verebılırsın benım referanslık bır ısım yok.zaten yazdıgım posttada superchıpsle alakalı bılgı verdım dıkkat ettıysen.yınede sagol tabıkı ınsanları bılgılendırdıgın ıcın.

    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orhanım çeşme suyunda bulunan su tazyiki ile çeşmeyi açmışsın hortumun itfaiye hortumu işe yarar mı? sence ambiyane tabiri ile söledim ki kolay anlaşılsın..
    mustafa senın verdıgın ornekten gıdelım o zman , cesme nın ucuna cap olarak cesmeden ufak hortum baglayalım ıyıcene akısı hızlanacak kesıt daraldıgı ıcın.turbodada 60lık olan boruyu 42lık yapalım , guc alırız dıyorsun o zman ? senın mantıkta eksık olan su ; egzozdan cıkan gazın hızına baktıgımız gıbı mıktarınada bakıyoruz.

    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu konu aslında tartışmaya cık bir konu değil. No exhaust best exhaust olarak soylensede, gunluk kullandıgımız ufak tefek modifiyeli araclar için bu gecerli değildir. Zira eksoz borusunun (downpipe dan bahsediyorum) buyuk olması eksoz gazının dısarıya daha rahat atılıyor olmasını gerektirmiyor malesef. Downpipe ve eksoz sistemi yapılırken, aractan cıkan gazın ne kadar hızlı dısarıya atıldıgı, yani akış hızı da oldukca önemlidir. Mühendislik okuyanlar bilirler... Akışın laminer, yani belli bir duzende ve okla gosterilebilecek sekilde duzgun olması istenir. eger siz 60mm cıkıslı bir eksoz manifoldundan 76 mmm lik bir cıkısa baglantı yaparsanız akış burgaçlı, yani düzensiz olacaktır. gaz eksoz borusunun ceperlerine carpıp çıkış yavaslayacaktır... bunu sekille gostermek isterdim ama üşendim su an isteyen olursa daha sonra eklerim..

    kısacası, ileride daha buyuk bir setup dusunulmedigi takdirde 60mm lik downpipe ve eksoz daha iyi sonuc verecektir.
    erhan 60mm cıkıstan 76ya gectıgın zaman akıs hızında kayda deger bır sıkıntı olacagını sanmıyorum.atmosferık ıcın konussak tamam ama turbo aracta egzoz tahlıyesını tartısıyoruz.egerkı gaz 60mm den cıkıp hıc donuslerı olmayan dumduz 60mm bır borudan ve susturucu olmayan bır sıstemden cıksa tamam derım ,o zaman cap buyutmeye gerek yok ama malesef gunluk bınılecek araclarda bu tarz sıstemler mumkun olmadıgı ıcın ,arac modıfıye edılıp bır sekılde egzozdan cıkan gazın mıktarı arttırılıyorsa ,turbo arac ıcın egzoz borularının capını buyutmek en makul takvıyedır.senın son cumlelerınde yazdıgın hıc susturucu ve donus olmayan dumduz 60mm boru ıcın %100 dogru ama dedıgım gıbı o sekılde bır egzozla gunluk araclarımızı kullanma ımkanımız yok.

    senınde dedıgın gıbı k03ten daha buyuk bır turboya gecmedıkce 60mm dp ve potsuz ara borular gayet yeterlı olacaktır tabı kac susturucu kullanılacaksa hepsı freeflow olacak sekılde

  11. #68
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.220
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aviator35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    walla arabanızı görüyorum da sizi sima olarak tanımıyorum yoksa sohbeti severim
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kutahyada olupta İboyu tanımamak olmaz
    Konuyu hiç ettik kusura bakmayın istediğiniz zaman önümü kesebilir konuşabiliriz no problem

    Erhan'ım seviyorum seni

  12. #69
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu mağdurları ve mağdur edeni merak ediyorum doğrusu. çünkü konu muzaffer abiyse biz 1.8t 150hp bir audi a3ü kendisine upgrade ettirdik sonuç gayet güzeldi. fakat her zaman el elden üstündür bunu kabul ederim. yine de çıkıpta üstü kapalı eleştiri yapmak doğru değil, daha iyisi varsa şu adrese gitsen daha iyi olur referansı da budur dense çok daha dostane olur kimsenin de ekmek kapısına mani olmamış olmaz mıyız.

    şu an benim için ilk adım egzos sistemi o yüzden yazılım konusuna çok kafamı veremiyorum. şu anki tartışmalardan hala çapı kafamda oluşturamadım arkadaşlar. a3ün altı vtec2 gibi rahatta değil, yapılacak boru baya kıvrımlı ilerleyecek sanırım, honda kadar etki alamayabilirim sanırım.

  13. #70
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    76 mm le 60 lık arasında aslında cok bi fark yok gibi gorunsede birkac arabada bu sıkıntıyı yasadık. Özellikle küçük turboya sahip fiat 1.4 tjetlerde oldukca buyuk sıkıntı yarattı. 76 lık downpipe ve 70 lik borular kullanıldıgında aracın gidişi orjinal eksoz sisteminden yaklasık 3-4 boy geriye dusmustu..

    atmosferik arabada backpressure bir miktar istenilen birseydir evet ama turbo arabada da ne kadar buyuk eksoz koyarsanız o kadar rahat cıkıs demek değildir. akıs hızının çeperlere carpıp yavaslaması da, turbo arabalarda eksoz paline back pressure olusturacaktır. belki dip gaz kullanımda ust devirlerde cok sıkıntı yaratmasa da, alt devirlerde mutlaka farkedecektir. Alt devirler dahada zayıflayacaktır...

  14. #71
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim şu ana kadarki kullanım tecrübem zaten 1.8t motor alt devirlerde canlı üst devirleri alt gibi değil yani ya da bana öyle geldi

  15. #72
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    genelde stock turbolu araclar bu sekildedir zaten..

  16. #73
    TorqueTuning - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul/Türkiye
    Mesaj
    986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stok turbo ile devam edeceksen, 60mm ideal, kat iptali son susturucuya kadar düz 60mm Tercihe göre ufak bir orta susturucu ve son sustucu tercih edilmeli. Ben bu makinayı yüklücem 2.kere egzoz maliyetim minimumda olsun diyorsan da 70mm ve üstü bir uygulama tercih etmen daha mantıklı olur..

  17. #74
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    K04-02x için öneriniz nedir peki ? merak ettim ben 2.5" 63mm kullanacağım mesela.

  18. #75
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    70-76 kullanabilirsin..

  19. #76
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    70 belkide 76 çok büyük diye düşünüyorum, gt2x yada 3x kullananlar ne kullanmalı sorusunun ucu çok açık kalıyor Birde şu back pressure olayında turbo milinin dönme limitine ulaşma hızının önemli oldugunu söylüyorlar yurtdışında.Bir miktarda olsa back gerekli diyorlar turbo ömrü ve verimliliği için.ama bu bir miktarın ölçüsünün nasıl hangi egzost setup ı ile sağlabilir fikrim yok,ölçülebilir bir değer yok ortada.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •