220 T ler de hondanın bir motoru kullanılmış ve 0.8 bar ile yürüyor diye biliyorum.
Printable View
220 T ler de hondanın bir motoru kullanılmış ve 0.8 bar ile yürüyor diye biliyorum.
7 yıldır 220 kullanıcısıyım. Aracı garaja çekip kendime 2011 Lancer almak istedim ama Lancer'ı garaja çektim. 0 km araç yatıyor çünkü 220 den aldığım keyfi vermiyor. 220 nin motor bloğu hondalar gibi aliminyum değildir dökümdür ve genişlik olarak k20 den 10 cm daha geniştir. İki silindirin arasında 2 cm mesafe var anlıycağın çok sağlam. Bu Bloğa daha zarar veren adam görmedim, Kapağa gelince araç harareti sevmiyor çelik contada varsa kapak çatlıyor, alıcağın aracın üst kapağında çürük olmaması çok önemli 15 yıllık kapak antifirizsiz kullanılmışsa ilk hararette kapak çatlatır. Virajlarda çok iyidir gözü kapalı istediğin viraja gir 7 yıldır daha araca spin attıramadım. Parça konusunda ;
http://www.yedekparcabizde.com/index...og/show2&p=553
fiyatları bir incele bence doğan fiyatına sürekli değişen parçalar.... Ayrıca mesela az önce yağ müşürü siparişi verdim Ebaydan kargo dahil 14 tl ye geliyor. ebay.co.uk onuda bir incele...
Açık açık söylemek gerekirse alıcağın araba çok önemli 220 var 220 var açık konuşuyum ben aracımı çok ucuza almıştım ama değiştirmediğim yeri kalmadı saymaya yazmaya kalksam okuması bile saatler alır 20-25 milyar para harcadım.
350 beygir için ;
1- Piston
2- Standalone Beyin
3- Pompa
4- Enjektör
5- Regulator
6- Turbo
7- Eksoz Manifoldu
8- İntercooler büyütmesi
9- Eksoz
10- Radyatör
11- Wastegate (ext)
gerekir , ama zaten bunları değiştirmişken kollarıda değiştirip 1.5 barda 600 beygir yapabilirsin aracı ...
1- Piston
2- Standalone Beyin
3- Pompa
4- Enjektör
5- Regulator
6- Turbo
7- Eksoz Manifoldu
8- İntercooler büyütmesi
9- Eksoz
10- Radyatör
11- Wastegate
ile demiş adam...
Aslında iyi ayarlanırsa tam olarak da doğru orantı oluyor bu işler teorikte .
Aynı teknoloji le üretilmiş iki araçtan örnekle gideceğim
Seat İbiza 1.4 tdi ve Seat leon 1.9 Tdi
seat leon 1.9 tdi
1896 cc
çap x strok 79,5 x 95,5 4 silindir
Sıkıştırma oranı 19:1
105 ps @4000
250 Nm @1900
Seat ibiza 1.4
1422 cc
ÇAp x strok 79,5 x 95,5 3 silindir(yani üstteki bloktan 1 silindir kesilmiş)
Sıkıştırma oranı 19,5:1
80 ps @4000
195 Nm@2200
1896/1422 :1,330
4/3 : 1,33 Yani ikisinde de turbo aynı basıyorsa güç de tork da 1,9 luk motorda 1,4 motorun 1,33 katı olmalı bakalım öyle mi?
105/80 1,315
250/195 1,282 yani yaklaşık olarak aynı Sıkıştırma oranı ikisinde de aynı olsaydı değerler birbirine daha çok yaklaşacaktı.
En basit kimya denklemi bile böyle P.V:n
Yani kapalı bir kapa 200 gr hava sıkıştıralım ve basınçP olsun. Şimdi Aynı kaba 200 gr daha hava sıkıştıralım şimdi basıncımız TAM OLARAK 2P kadar olur.
Yani hacim,basınç demek emilebilecek hava demek. Bu havayı da aynı şartlarda işleyebilirsen bu da tork demek. Torku da aynı devirde döndürürsen bu da güç demek .Yani 2 litre motora 1 bar turbo basarsan 2+2:4 litrelik motorun emdiği havayı emer. E bu motorların karakteristiği de aynı yapıdaydı 2 litreden 200 hp cıkaran motor, 2litre 1 bar basan aşırı beslemeyle 400 hp cıkarır.
atm basıncı 1 bar alınırsa
Buna göre yukarda 0,7 barda 200 hp veren motor turbo olmasaydı 200/1,7=117 hp verecekti. 1,5 bar basan turbo ile 117*2,5= tam olarak 294 hp verir.
Tabiki bu hesaplamalarda diğer bütün değişkenler sabit kabul ediliyor. Ama gerçek hayatta bu da imkansız olduğu için 428 den daha az bir güç elde edecek ama bu değere yine de çok yakın olacak.
Yakın zamanda aracını satmış motorunu dahil komple yaptırmış (250 hp) ve daha önce 50 ye yakın araba kullanmış biri olarak 95 model artık aksaraydaki parçacıların elini çekmeye başladığı (çıkma parçası bol ama neden çıktığıda *****) dediğin gibi 200 beygir ama her alan gazladığından ömrünü tamamlamaya başlamış bir araba. her yanını incik incik biliyorum. Şahsi görüşşüm onunla uğraşacağına yeni jenerasyon hafif bir araba alıp onunla uğraş. parana zamanına yazık. her türlü bilgiyide paylaşırım. istersen arayabilirsin 0533 651 55 22 bora
hatta işi abartayım ben hazır böyle şartlara sahipken:). tork ve beygir gücü grafiği dahi aynı şekilde artarak gider :)
Ama öyle bir dünya yok tabiki.En basitinden ne turboyu aynı şekilde dolduracak flow var ne de egt sinden tut iat ına kadar güç çıktısına direkt olarak etki eden faktörler aynı olacak.
Bir başka konudaki postum
Yukarıdaki postun bulunduğu konu..
okumak için tıklayınız
aşağıdaki linktede, subaruyu modlamak için bi konu.. Basınç seviyleri ve motorun ulaşacağı güçler çeşitli kişiler tarafından belirtilmiş..
okumak için tıkla
Ben benim araca göre cevap vereyim....
3400 devirde 1.5 barı alıyorum ve 7500 devire kadar 1.5 barda sabit gidiyorum ....
Bu aracın hava yakıt karışımı map'i nedir onuda açıklayabilirmisin, basınca göre gücün doğru orantılı olduğunu açıklamışsın teşekkürler. 0,7 barda 200 se 1.4 te 400 :)
www.anracing.com linki incele bence linkteki 220 demekki 800 beygiri almak için 3 bar basmış :) Vay anasını ne makina ya 3 bar basıyo ...
abi yaşına hürmeten üsluba bişey demiyorum ama saldırgan olmaya gerek yok..
Sen kendin söylemişsin arabam 7500 devire kadar 1.5 bar sabit gidiyor diye, bende hemen sorumu sorarım senin araban 600 hp diye mi?
Bu arada 7500 e kadar 1.5 bar sabit basınç gidebiliyorsan, turbon da orjinal turbo değil di mi? Neyse konumuz bu değil bu detaya girmeye gerek yok..
sen orantı meselesinde hatalısın, şöyleki araç 0.7 bar pozitif basınçsa (yani gösterge 0.7 bar gösteriyorsa) bu mutlak olarak 1.7 bar demektir.. 1.7 bar mutlak basınçta 200 hp güç çıkartan bir motor, mutlak 2.5 bar da (yani gösterge de 1.5 bar) teorik 300 hp güç üretir.. (dip not: aynı devirde). Tabiki bu teorik, aracın hava soğutması, yakıtın oktanı, bujilerin ateşleme derecesi vs. ortaya çıkan gücü değiştirir elbette.. ama bu fark atla deve olmaz yani..
Tekrar soruyorum senin aracın 1.5 bar basınç seviyesinde kaç beygir güc çıkartıyor?
Turbo araçlarda chip tuningle gücün çoook artmasının tek nedeni basınç seviyesinin artmasıdır, daha fazla basınç= daha fazla hava = daha fazla güç..
Ama şuda değişmez bi gerçek, rover 220 turbo, 2.0 turbo motor, 7500 devirde, nossuz ve normal bir yakıtla 1,5 barda hiç bir şekilde 600 hp güç çıkartmaz..
2 kere 2 dört, fizik kuralları sabittir..
yaparsın 10000 - 12000 devir, sıkıştırmayı 8:1 lerden 11:1 lere çıkartırsın, nos, uçak yakıtı kullanırsın, yüksek basınçlara hava yetiştirebilecek büyük bir turbo kullanırsın o zaman olur, ama bunlar da senin yazdığın listede yoktu ;)
yukarıdaki mesajda yazdım.. teorik 300 hp.. aralık vermek gerekirse 300 - 350 hp derim ama nokta atışı cevap vermek imkansız gibi bişey.. zaten öyle bi iddiam da yok ;)
orjinal turbo ile 1.5 bar basamamak çok normal zaten, orda da alınganlık yapmana gerek yok.. Ben sadece tahmin yapmak için devir ve basınç seviyesini anlamaya çalışıyorum..
Peki bende sana sorarım evet kaç beygir senin canavar, 1.5 bar ve 7200 devirde..
Bu arada ben bunları yazarken samimi bi şekilde yazıyorum, kimseyi, kötülemek, karalamak gibi bi amacım yok..
Bu forum teknik bilgi olarak türkiyedeki en iyi forum.. Dolayısıyla burada bulunmamızın amacı, öğrenmek ve bildiklerimizi paylaşmak, değil mi yoksa?
Tartışmak gibi bir amacım tabiki yok yalnış anladın beni .. Ben gücü direk bara bağlama derim, sadece 1 manifold + eksozla aynı barda 3 haneli beygir artışları yaşanabiliyor,
onuda geçtim ekzantrik + kapak modifiyesi ile de aynı şekilde 3 haneli güçler alınabiliyor. Benim tepkim sana göre herşey kaç bar o kadar beygir, başka şekilde güç artmaz. Madem öyle atmosferikleri nasıl 2 kat güçlere çıkarıyorlar . ..
600hp lere gerek yok bence bu bir yaşam tarzıdır ama 300 hp lerde çok büyük bir güçtür.Az olsun rahat nefes alsın.Ben bu mantıkla yaklaşıyorum.Gökhanda biliyor bende aracıma bayağı masraf ediyorum.Ben bu yatırımların sonucu dynoda 260-270 hpleri hiç zorlanmadan göreyim dünyada benden mutlusu yoktur.:D
muhakkak alınır 3 haneli artışlar ama daha büyük motorlarda daha yüksek basınç seviyelerinde o zıplamaları görürüz..
2.0 turbo motorlarda 300 den 400 e yada 400 den 500 e atlatacak artışı manifold + eksoz değişikliği sağlayamaz çünkü günümüz arabalarının motorlar zaten yeterince yüksek VE ye sahip..
Atmosferik araçlarda da güç arttırmanın yolu deviri arttırmaktan geçiyor, kit car araçlar vardı eskiden şimdide super 2000 sınıfı var rallilerde, o araçlara baktığımızda görüyoruz ki yol araçlarına göre çok yüksek devirlere çıkarak o güçlere ulaşabiliyorlar ancak.. Yüksek devire çıkmak demek motora daha fazla hava girmesi demek, tabi orda üst seviyede mühendislik çalışmalarıyla motorun VE si arttırılarak güç de artıyor ama atmosferik araçlara uygulanan işlemler turbo araçlara uygun olmaz.. En basitinden egzantrik profilleri farklıdır..
Bu arada arabada sadece basıncı değiştirip 2 farklı ölçüm yaparsan gücün basınçla orantılı olduğunu göreceksin.. Tabiki diğer söylediğin şeyler etkileyecektir.. 0.5 barda senin arabanın gücü 3 birimse, 1 barda 4 birim çıkar.. (bunu deneyebilirsin dyno ölçümü sırasında) Ama muhakkak bunu aksi örnekler olabilir, basınç arttıkça intercooler yetersiz kalabilir dolayısıyla sıcak havada verim düşeceğinde orantı tam sağlanmaz..
Ama benim en başta dediğim gibi, 2 litre bir motorda, hemde düşük sıkıştırmada, 1.5 barda 600 hp ye ulaşmak çok kolay değil hala iddiamın arkasındayım
tamam biraz abartı olabilir :)
ama 1.6 barda dahi 8.5:1 sıkıştırmada, 2 litre motordan 600 hp çıkmaz istersen daha da büyük turbo tak 1.6 bar, 1.6 bardır (ufak sıcaklık farkları dışında), motora giren hava hemen hemen aynı olacaktır.
turbo beslemede litre başına 300 hp güç üreten araçları incele internette çok var örnekleri, ya sıkıştırma yüksektir yüksek oktanlı yakıt kullanılıyordur, yada düşük sıkıştırmada abartı basınçları (1,5 bardan fazladır) vardır..
Bu bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşım benim aklıma turbonun basıncını artırınca gücün atıcağı hiç gelmemişti ... Konuyu kapatalım artık istersen kör dövüşü oluyor ...Sen Devir arttırarak güç arttır. Biz başka yöntemlerle kendi çapımızda arttırırız ...
benim açımdan hiç de kör dövüşü değil..
söylediğin siteyi buldum ve baktım, linkteki araç 2.1 litre, 800 hp ama ne basınç seviyesi, ne sıkıştırma, ne de kullandıkları yakıt yazmıyor, istersen soralım vatandaşlara, öğrenmiş oluruz böylece görmek isteyenler tıklayabilir
bana bildiklerim yeter de artar diyorsan , bildiğin yöntemlerle güç arttırmaya devam o zaman..
O vatandaşlar Rover.uk forumdan arkadaşlarım sormana gerek yok... Sıkıştırma ile basınç seviyesi motor sağlığı açısından ters orantılı olmalıdır bu arada ... Yakıta gelince uçak benzini kullanıcak hali yok NOS kullansa olsun hadi sana 100 beygir ... Geri kalan 700 ü nereden çıkarıyor bu arkadaş taş devrindeki gibi arabanın altından yabadabaduuu yapmıyorya ...
sor arkadaşlarına da öğren o zaman..
bakkal hesabı yapmayalım bu teknik forumda.. 100 hp nosdan, filtreden 50, eksoz manifoldu da 100 desek..
ben de biraz senin gibi konuşayım hatta:
"basınçla sıkıştırma ters orantılı olacağını bilmiyorduk, aklıma hiç gelmemişti, öğrenmiş olduk sayende, neyse sen bildiğin gibi yap biz bildiğimiz gibi yaparız he he he"
Dediğim gibi tartışma saçma sabalak yerlere gidiyor. Sana haksızsın demiyorum tabiki haklısın sıkıştırma ve basınçla güç artar ama daha fazla basınç basmak için sıkıştırmayı düşürmek lazım aksi takdirde gümler makina.. 1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir AMA SADECE BASINÇLA GÜÇ ALINMIYOR ARKADAŞIM anlatmak istediğim ve tartışmanın başlangıcı bu şekilde ...
Burda değil gerçekte bu konuşma olsaydı hemen hemen aynı şeyleri söyleyeceğimiz için tartışma olmazdı, sen konuya hoppadanak dalınca tartışma oldu ...
bak şimdi ama basınç vvar basınç var
hiç bir zaman daha fazla basarksak gümler falan demeyelim balonmu bu yaw?
motor içini niye daha dayanıklı malzemeden yapıyorsun daha fazla basınçta sıocaklıkta daha iyi şekilde sağlam şekilde çalışması için
burada senin asıl yapman gereken şey statik sııkıştırma değil dinamik sıkıştırmayı düşünerek hareket etmen statik sıkıştırmayı düşür dinamik sıkıştırma eğer yine yüksekse ve malzeme dayanımı kötüyse yine motor kırılabilir ayrıca 8:0 gerçekten düşük bir sıkıştırma 8:5 ideal, basınç basmak için sıkıştırma düşüreceğine forged olarak topla daha iyi sonuç alırsın, sıkıştırman düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak atıyorum 1 psi artış sana 20hp getiriyorsa 8:5 sıkıştırmada(sallıyorum tamamen) bunu 8e düşürdüğünde bu artış düşecek bunu niye istiyorsunki?
eski grup b zamanlarında değilizki 6 sıkıştırma 7 sıkıştırma:) gerek yok günümüz motorları için bu kadar düşük sıkıştırmaya
aşırı besleme makinede gücü uygun sıkıştırmayla yakıtla basınçla alırsın yukarıda okudum ama sanki basınçla olmuyor gibi şeyler anladım, düşük hacimle güç çıkarmak yüksek basınç ister kompresör haritasında zaten direk yüksek PRlardan başlarsın hacim arttıkça PR düşer aynı güç istediğinde
niye 7lt ls1le 10 12 psi bastığında 1100 1200whp alırken 3lt 2jzde bunu almak için aynı turboyla 36 37 psi basıyorsun? o turbodan gücü hangi koşullarda çıkaracağın belli sadece denklemde katsayıları değiştiriyorsun değiştirdiğin dinamikler değişkenler sana neyi nasıl yapman gerektiğini söylüyor zaten
aslında başlangıç noktası 1.5 bar basınçta 600 hp güç alınamayacağıydı.. ki hala iddialıyım, sende zaten en son post ta demişsin ki "1.5 basınçla standart bir 2000 motorda en fazla alıcağın 400 beygirdir" diye.. dolayısıyla benim mesajlarda fazla, saçma sabalak, anlamsız hiç birşey yok..
sadece basınçla güç alınır demedim dememde, post larımda bunları tekrar tekrar yazdım zaten..
bu arada gereksiz bi gerilim olduysa ben kendi adıma özür dilerim..