User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dohc motora turbo takılabilir mi?

  1. #1
    nuxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    sakarya
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Dohc motora turbo takılabilir mi?

    ne zamandır aklımda kime soracağımıda bilemedim ...

    dohc motora turbo montaj edilirmi ( piston krag vs. gibi şeyleri değiştirmeden )
    aracın orjinal parcalarını zorlamayacak şekilde bir turbodan bahsediyorum

    kia procee'd
    1,6 benzin
    126 hp



    böyle birşey olabilirmi yoksa sacmalıyormuyum

    montaj edilir ise hangi yollar izlenmeli kime gidilmeli bunu yapabilecek delilikte ve bilgide birileri varmı



    şimdiden teşekkürler ...
    çatlasın replikalarım ...


    http://www.vimeo.com/nuxi/videos

  2. #2
    Cimmeria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3.478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doch herhalde dohc tur diye tahmin ediyorum, ve edilir tabiki neden edilmesin turbo civic si lar falan vardı bir çok

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doch motor ama hangi motor ? dünyada yapılan modların hatrı sayılır kısmı doch zaten ama araç ne ?

  4. #4
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üstten çift egzantirikli olan motorların hepsi Dohc tur
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #5
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Edilir tabikide edilmemesini sormanız garip geldi.Yani şöyle.Yapılırsa sonuç iyi mi olur değer mi falan diye soruyorsanız ilk önce marka model alsak daha iyi olmaz mı?

    Aracın parçalarını zorlamayacak diye birşey yok illaki zorlayacak başka çaresi yok.Tek sorun sizin motorunuzun kondisyonunda eğer motor içi işleme girmeyecekseniz.Tabiki besleme organlarınıda ister istemez değişeceksiniz.Soru biraz kapalı olmuş bence açarsanız daha yardımcı olacak arkadaşlar çıkar
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  6. #6
    ufy
    Misafir
    standart motor üzerinde 0.3-0.4 bar da canavar gibi olur

  7. #7
    nuxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    sakarya
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç kia procee'd
    1,6 benzin
    126 hp
    çatlasın replikalarım ...


    http://www.vimeo.com/nuxi/videos

  8. #8
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    modifiyeli krankı gömleği yayı şapkası , manıfoldu , saplaması vs vs malzemeleri olduğunu sanmıyorum ama küçük bi turboyla 0.5 barda piggyback bi beyinle 150 -160 hp lik bişi alınabilir

  9. #9
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    modifiyeli krankı gömleği yayı şapkası , manıfoldu , saplaması vs vs malzemeleri olduğunu sanmıyorum ama küçük bi turboyla 0.5 barda piggyback bi beyinle 150 -160 hp lik bişi alınabilir
    Peki125hp bir motoa 25 hp için o kadar masraf etmeye değer mi malzeme olarak...

    Daha yüksek güç için motoru mutlaka açmak ve iseğe uygun değişimleri yapmak şartı ile güç daha yukarıya çıkacaktır ... Diye düşünüyorum ben...
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  10. #10
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence olaya sadece 25 hp değil de kazanılacak olan yuksek tork açısından da bakmak lazım.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  11. #11
    nuxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    sakarya
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    küçük bi turboyla 0.5 barda piggyback bi beyinle 150 -160 hp lik bişi alınabilir
    evet, demek istediğim buydu

    peki. 150 160 hp dediğiniz 126 stoğun üzerine mi 150 yani toplamda 300 filan :S

    yoksa toplam 150 160 mı ?

    piggyback beyinsiz bu iş olmaz mı ?
    çatlasın replikalarım ...


    http://www.vimeo.com/nuxi/videos

  12. #12
    Bluttbeton - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana / İstanbul
    Mesaj
    922
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toplam 150 dir
    1.6 motorla 300 hp almak için yüksek basınç gerekir0.5 bar az gelir 300 hp için.
    PROJECT01 GARAGE

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stockta 126 hp uretiyorsa o motor sıkıstırmasının biraz yuksek olması gerekir... bolt on bi turbo islemi (motor icine girmeden) 0.5 0.6 bar basınc basılca eminim cok guzel gucler elde edilebilir cok da keyifli olur ama neresinden bakarsanız bakın bu tarz bi islem bile 5000 liradan assagı tutmaz...
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    126 hp atmosferik bir arabada eğer kapak açılmadan yarım bar civarı basılırsa 170 üzeri beygir bekleyin. Öyle 150 hp falan olmaz alet.. Ben mondeoda SC ile üst devirde 0.4 bar basıyordum 170 çıkartmıştı.. Ki son derece apaçi bir tune ile.. Yarım bar falan basmaya gerek yok bence. Sonuçta 1.6 olduğuna göre kafadan 150-160 nm torku vardır. 0.25-0.3 sürekli basabilecek bir turbo ile çok keyifli bir makine olur. 200 nm torku hafife almayın. Ama EVC lazım...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  15. #15
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hasan çağri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki125hp bir motoa 25 hp için o kadar masraf etmeye değer mi malzeme olarak...

    Daha yüksek güç için motoru mutlaka açmak ve iseğe uygun değişimleri yapmak şartı ile güç daha yukarıya çıkacaktır ... Diye düşünüyorum ben...

    amaç 25 hp değil 125 hplik bi araba 125 beygiri nasıl veriyor yola ne gibi kayıpları war ... arkadaşa yetmıo demekki amaç beygır değil serilik ve tork sanırsam bide hyundai ve kia ların bazı motorlarında benzin geri dönüşü yok diye biliyorum turboda çok büyük bi sıkıntı açıyor söleyim ona göre yap bence işlemlerini

  16. #16
    Tansu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul/türkiye
    Mesaj
    128
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uğraşma bu işlerle sat git bi turbo al bin..

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cgr328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amaç 25 hp değil 125 hplik bi araba 125 beygiri nasıl veriyor yola ne gibi kayıpları war ... arkadaşa yetmıo demekki amaç beygır değil serilik ve tork sanırsam bide hyundai ve kia ların bazı motorlarında benzin geri dönüşü yok diye biliyorum turboda çok büyük bi sıkıntı açıyor söleyim ona göre yap bence işlemlerini
    Benzin geri dönüşü olmaması gibi bir ihtimal yok. Bazı arabaların basınç regülatörü fuel railin üzerinde olur bazılarınınki ise direk deponun içinde pompanın hemen sonrasında. Eğer yakıt basıncı ile oynanmayacaksa bununla uğraşmaya gerek yok bence. s2000 ile ilgili bir sıkıntı olduğunu bende duymuştum ama benim eski arabada hiçbir sıkıntı olmadı. walbro pompa ile gayet sorunsuz kullanmıştım..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    +0.5 barda, atmosferik 125 hp lik motor için + 25 hp düşük bir rakam değilmidir..

    Not: devam postlarını okuyunca merruse abimizin yazılarını gördüm..

  19. #19
    nuxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    sakarya
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdilik aşırı beslemeye giremiyecez gibi gözüküyor... haritamı ona göre çizeyim bende

    bundan sonraki aracım allah nasıp ederse tsi bir araç olacak sanırım ...

    değerli yorumlarınız için teşekkür ederim...
    çatlasın replikalarım ...


    http://www.vimeo.com/nuxi/videos

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •