User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
55 sonuçtan 39 ile 55 arası

Konu: Ep3 turbo projesine önerileriniz..

  1. #39
    YH199 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    bu-R-sa
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence de sc her zaman n/a karakteristiğine daha yakın gibi geliyor. Her ne kadar karşı çıkan çok olsa da bu benim görüşüm. Alttan itibaren sürekli tork var ve her şekilde daha lineer tork eğrisi sunuyor (vgt li turbolara nazaran bile.)

    6000 de dolduracak 8500-9000 de cutoff a giricek, 3000 devir öküz gibi yürüyecem anlamı kalmadı
    şuanda bindiğin typer 2 bin devirden itibarenmi sapık gibi yürüyor

    sana göre süt bana göre çikolata doucum.

    senin ilk typerın olduu için sana gayet tatminkar geliyor muhtemelen.

    bana şuanda 1.6 ies gibi geliyor.

    sıkıntı burda işte.
    ,

  2. #40
    type-RRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6000 de dolduracak 8500-9000 de cutoff a giricek, 3000 devir öküz gibi yürüyecem anlamı kalmadı

    bencede evo'dan subaru'dan cupra'dan tokadı yiyince anlamı kalmıyo 2000 devirden itabaren yürümüşsün hem b serisi deil bu 6000de doldursun gt35i 4500de üfler o rollingide 2000 devirde yapıcak deilsin ya
    Sc da arabanın motoru rolentiden itibaren basınçlı hava görüyo dolayısıyla sürekli bir yüklenme var motora
    turboda 3000-3500 devirde turboyu devreye sokmadan yani motorunu yormadan istediğin yere git
    bana göre turbo hem daha güçlü hem daha sağlıklı
    rüyalarını gerceklestirmenin en kolay yolu uyumaktır

  3. #41
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ademe yolladığım parcalardan kol piston düş maaliyeti belli olur..

  4. #42
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı YH199 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şuanda bindiğin typer 2 bin devirden itibarenmi sapık gibi yürüyor

    sana göre süt bana göre çikolata doucum.

    senin ilk typerın olduu için sana gayet tatminkar geliyor muhtemelen.

    bana şuanda 1.6 ies gibi geliyor.

    sıkıntı burda işte.
    Hayır 2000 devirden itibaren sapık gibi yürümüyor ama olabildiğince lineer bir eğriye sahip (rbc yokken ki dyno).

    bkz



    Demeye çalışıyorum ki, siz anatomik olarak insan kafatası hacminden buyuk bi turbo koyarsanız oraya, ne viraja girebileceksiniz, ne de günlük olarak kullanabileceksiniz. Çünkü inanılmaz dik bir tork eğrisi olacak tahminen 5500-6000 gibi (yada neyse) doldurup ancak 8500 devire kadar yürüyebileceksiniz.

    Turbo tabiki daha zevklidir ama superchargerin sunduğu lineer tork eğrisi muhtemelen benim daha çok hoşuma gidecektir demek istiyorum.

    Saygı duyuyorum görüşünüze, ama anlatma üslubunuz yanlış. Bu da benim kendi görüşüm sonuçta.

  5. #43
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.753
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tolga-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Typer da her ikisinide kullanmış biri olarak turbo diyorum ... ne demek istediğimi ancak 5 vitesde kadranı devir gibi indirirken anlarsın
    en sağlıklı yorum en doğru kişiden geldi
    bu arada , hep söylediğim gibi , sc veya tc seçimi tamamen beklentilerle alakalı...

    öte yandan , dou'nun söyledikleri de çok mantıklı kesinlikle...
    ama dedim ya , aşırı beslemeye geçmek istemekteki esas amacı doğru belirlemek lazım..
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  6. #44
    Cimmeria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3.478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tolga-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Typer da her ikisinide kullanmış biri olarak turbo diyorum ... ne demek istediğimi ancak 5 vitesde kadranı devir gibi indirirken anlarsın
    bi biz göremedik şu kadranı

  7. #45
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabi ya aşırı besleme dediğin bence illa turbo
    çatara patara yürücen
    SC'de de çatara patara yürüyebilirsin SC'de şöyle bir güzellik var anlık gelmiyor güç bir anda. Daha doğrusu pistte çok güzel işe yarıyor. "Dou"nn dediklerine o yüzden katılıyorum.SC'nin sesi bile benim için çok ayrı bir güzellik. Beklentiyle alakalı sonuç olarak. Devir saati niyetine hız göstergesi kullanmak da ayrı bir beklenti işte O kadar çok güç FWD araç için benim gözümde fazla max 300 falan iyidir derim.
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  8. #46
    YH199 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    bu-R-sa
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır 2000 devirden itibaren sapık gibi yürümüyor ama olabildiğince lineer bir eğriye sahip (rbc yokken ki dyno).

    bkz



    Demeye çalışıyorum ki, siz anatomik olarak insan kafatası hacminden buyuk bi turbo koyarsanız oraya, ne viraja girebileceksiniz, ne de günlük olarak kullanabileceksiniz. Çünkü inanılmaz dik bir tork eğrisi olacak tahminen 5500-6000 gibi (yada neyse) doldurup ancak 8500 devire kadar yürüyebileceksiniz.

    Turbo tabiki daha zevklidir ama superchargerin sunduğu lineer tork eğrisi muhtemelen benim daha çok hoşuma gidecektir demek istiyorum.

    Saygı duyuyorum görüşünüze, ama anlatma üslubunuz yanlış. Bu da benim kendi görüşüm sonuçta.

    doucum alınmana gerek yok.

    ben gayet dosthane yazdım.

    ha birde şu var.

    eğrin güzel evet.

    ama sana şunu söyliym

    bir k20a2 asla headers cai egsoz kpro ile 248 hp 241 nm veremez.

    bak şimdi.

    bendede hıdır cai egsoz rbc kelebek kpro vs vs parçalar var.

    ben diyorumki iyi bir ayar ile alıcağım max güç 240 hp civarıdır.

    bak vb typerı biliyor herkes.

    249 hp dyno su var.

    geldi bursada debriyajı bitikti cc stage 2 mi ne takıldı sıfır.

    2 ye 2 denedim 2-3-4-5 sonuna kadar yarım boy öndeyim (ki ben yarım boyu önde olmaktan saymam)

    eee nerde o 249 hp ler.

    burda arkadaşlarımızın arabasıydı

    sanırım minik kardeşlerimizin ismi geçiodu sahibi olarak veya arkadaşlarının arabası olarak.

    yaw benim denediğim typerda cai hıdır egsoz vardı

    versin versin 212 hp 215 hp mx.

    nerde o aradaki 35 hp ?? yıllık iznemi çıkmış ??

    yani demem oki okadarda fazla takılma dyno sonucuna.

    bence bir typer stock internal ile 240 hp nin üstüne çıkamaz.nos hariç.

    hele hele o nm de neyin nesi

    192 nm çıkmış 241 nm ye 50 nm ya.

    ya bak bu araba canım ciğerim yılmaz kardeşimindi ayarlarını yapan güneş ise sohbetim az çok olmuş sevdiğim bir insan.değer veriyorum her ikisinede.

    haaaa yalanmı asla değil.ozaman sıkıntı nerde dynoda çarpanda vs vs

    bendede vardı o hp lerde typer 250 hp deniliodu.

    varmı öyle bi dünya ya.

    bana sorarlardı kaç hp diye derdim tüm bursaya 235 240 arasıdır maxxx.

    yani k20a2 de öyle hıdır 10 hp cai 10 hp stage 1 cams 15 hp kpro 10 hp yok artık le bravn ceyms.

    tr deki bu benzin ile 10 yaşına girmş araçlarımızla eyvah diyorum.

    cai takıosun dynoya çıkıosun 215 hp

    ya yok böyle bişe.

    cai typerda sadece 4 sonu itibari ile etki etmeye başlıyor.

    dc headers takılıo 3 boy denilio ya yok böle bişe.

    artık kesin olarak iddia ediyorum ve kabul ediyorumki buzamana kadar bize flim izletmişler sonu hüsranla biten.

    gel doucum bursaya dynoya sokiym seni o araba 235 hp max vericek.

    benim hazırladıımda öyle.

    sakın alınma darılma.bu sana değil genel yapılmış bi değerlendirme.
    ,

  9. #47
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya ben rakamlarda değilim,

    Rakamdan kesinlikle bahsetmedim. Hiç bir type-r o rakamları vermez, benim stock dizel aracım "referans" sayılan dynoda 10 hp yukarıda veriyorsa hiç bir dynoya güvenmem ben. 100 küsür hp de 10 hp oynuyorsa, varın siz düşünün ekstrem güçteki araçların ne kadar oynayacağını.

    Ben eğriden bahsettim tamamiyle o eğri neyse o dur, tamam vtc nin etkisiyle altlar tabi ki dolu olacak -ama- lineer bir eğri benim için daha önemli. Zaten dynonun amacı aracım ne gücü veriyor meselesi değil, eski ile yeni arasındaki fark olmalı bence.

    Yoksa tabi ki turbo daha iyidir, daha fazla güç alınır, yakar, yıkar, coşar atlar zıplar 5. viteste km telini koparır kim nasıl betimlemek isterse betimleyebilir.

    Ben diyorum ki, fwd bir araçta günlük kullanım için, viraj kabiliyeti için: N/A > SC > TC. Özellikle Type-r gibi bir araç için bunu savunuyorum. Bana kimse fwd bir araçta 4500-5500-6000 de aniden gelen 400-500 nm tork ile viraj kasabileceğini savunamaz, hele ki type-r gibi sürüş hissiyatı *** gibi olan-ancak yol tutuşu koni yada coil ile biraz adam olabilen bir araçta hiç hoş olmaz, kimse kusurabakmasın. 4 çeker araçta bile *** baş ayrı taraflarda olabilir bu durumda.

    Kısaca ne orada yazan beygirleri savunuyorum, ne de dynonun doğruluğu-geçerliliğini.

    Ha yarın öbür gün kendime eğlence arayıp-kafayı kırıp ben de turbo yapabilirim, bunu yapmayacağım anlamına gelmiyor. Ama aracın kullanışlılığı bir noktada mutlaka kısıtlanıyor genetiği ile oynarsanız : 2+2 = 4, bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Eğer aracınızı yapacaksanız da bunu göz önünde bulundurmanız bir dost tavsiyesidir.

    Saygılar.

  10. #48
    YH199 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    bu-R-sa
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kzasız belasız kardeşim.

    bu arada ep3 ün yol tutuşu kötü değildir çok iyidir.

    pistte 2001 wrx ile olan videosunu izlemeni tavsiye ederim 1.2 sn önce tamamlamıştır

    alışınca bütünleşince bence mükemmel yol tutuyor.haksızlık etme beyaz büyüne.
    ,

  11. #49
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amin teşekkür ederim, cümlemize;

    Hothatch sınıfında daha iyi yol tutan araçlar var

  12. #50
    YH199 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    bu-R-sa
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hotheç teki tek araç bence typer.

    bir cuprayı meganeyi focusu o sınıfa asla sokmam.

    adı üstünde hot

    s350 gibi hızlanan arabalar hot olamaz.

    beni 5 boy geçsinler nemaproblema

    ben geçilirken bile duyduğum ses ile yaşatığım vibrasyon ile dadmin olurum.

    fakir ferrarisi typer ya.

    bu işe n/a 106 katmıyorum

    onlarda nallet arabalar yapılınca.çok yırtık oluolar.
    ,

  13. #51
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı YH199 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hotheç teki tek araç bence typer.

    bir cuprayı meganeyi focusu o sınıfa asla sokmam.

    adı üstünde hot

    s350 gibi hızlanan arabalar hot olamaz.

    beni 5 boy geçsinler nemaproblema

    ben geçilirken bile duyduğum ses ile yaşatığım vibrasyon ile dadmin olurum.

    fakir ferrarisi typer ya.

    bu işe n/a 106 katmıyorum

    onlarda nallet arabalar yapılınca.çok yırtık oluolar.
    Bu söz sakat olmuş ya

  14. #52
    Tolga-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkistan
    Mesaj
    1.678
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neyi tartışıyorsunuz ya hepsini tadın na sc tc tavsiye ederim
    cheap & fast = not reliable
    reliable & cheap = not fast
    fast & reliable = not cheap

  15. #53
    YH199 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    bu-R-sa
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında doğrusun tolga.
    ,

  16. #54
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tolga-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neyi tartışıyorsunuz ya hepsini tadın na sc tc tavsiye ederim
    Sırayla inş

  17. #55

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır 2000 devirden itibaren sapık gibi yürümüyor ama olabildiğince lineer bir eğriye sahip (rbc yokken ki dyno).

    bkz



    Demeye çalışıyorum ki, siz anatomik olarak insan kafatası hacminden buyuk bi turbo koyarsanız oraya, ne viraja girebileceksiniz, ne de günlük olarak kullanabileceksiniz. Çünkü inanılmaz dik bir tork eğrisi olacak tahminen 5500-6000 gibi (yada neyse) doldurup ancak 8500 devire kadar yürüyebileceksiniz.

    Turbo tabiki daha zevklidir ama superchargerin sunduğu lineer tork eğrisi muhtemelen benim daha çok hoşuma gidecektir demek istiyorum.

    Saygı duyuyorum görüşünüze, ama anlatma üslubunuz yanlış. Bu da benim kendi görüşüm sonuçta.
    rbc li dynoda gormek isteriz.
    seko sende turbolada herkes kurtulsun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •