User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
52 sonuçtan 39 ile 52 arası

Konu: fakir kırar, zengin kırar ama niye kırar?

  1. #39
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AFR - fuel press - water temp - boost - egt - oil press - oil temp laguna
    AFR - boost - egt - oil press - oil temp nissan
    AFR - vacuum - water temp - oil temp - oil press honda
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  2. #40
    sportinger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    06
    Mesaj
    943
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı öskür Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kışın dogal olarak soguk hawanın etkısyle yanma daha ıyı olucagı ıcın fakire dogru gecicek afr ler..yanlız 12-12.5 afr ler atmosferık bı arac ıcın cok zengın bılgıne
    bilgi için teşekkür ederim, arabam atmosferik degil...

  3. #41

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki turbo arabada Egt'nin en iyi yerleşim yeri neresidir?
    Turbomun eksoz salyongozu tarafı eksoz manifoldu ile birleşik ve bu nedenle sensör için delik açılırken metal parçalarının turboya zarar vermesinden korkuyorum.
    Eksoz salyangozunun çıkışına downpipe'a egt sensörü koymanın ne gibi bir sakıncası olur?

  4. #42
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiç bir sakıncası olmaz sadece 50 ila 100 derce eksik okursunuz bunuda siz hesaplıyarak ona göre hareket etmelkisiniz

    collectore koymak içinse turboyu falan sökmeniz lazım
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  5. #43
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıklamaya çalışan, bilgilerini aktaran herkeze BÜYÜK BİR ALKIŞ. Özellikle minikse!!!

    Bir soru daha ekleyeyim hemen.

    AFR nin yakıttan, hava sıcaklığından, yükseklikten çok etkilendiği söyleniyor. Ozaman target map olarak wideband kullanabilen bir piggy-back kullanmak, motoru ziyan etmemek ve uzun ömür için en mantıklı çözümdür diyebilir miyiz?

  6. #44
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iyi ellerde tune edildiyse Evet diyebilirriz

  7. #45
    LEVİN
    Misafir
    Alıntı öskür Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kışın dogal olarak soguk hawanın etkısyle yanma daha ıyı olucagı ıcın fakire dogru gecicek afr ler..yanlız 12-12.5 afr ler atmosferık bı arac ıcın cok zengın bılgıne

    12 - 12.5 afler atmosferik bir araç için çokmu zengin?

    Benim afr 14.0 co da1.8-1.5 arasında geziniyor.

    Fabrika değerimde afr 15.0 sınır co.1.5 12-12.5 nasıl çok zengin anlamadım.

  8. #46
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    cem abi ztn sen demiyomuydun zengin çalıştırıyorum benim nevini diye ?

  9. #47
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferik arac için 14.0 afr altı zengin demektir

    13.0 altı baya zengin
    12.0 altı cok zengin demektir

    14 üstü cok iyi gider arac ama piston kenarlarından yuvarlama ihtimaliniz yüksek
    15 ve üzeri gazlarken makinayı kırarsınız demek
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  10. #48
    LEVİN
    Misafir
    Levo benzin otomatiği arızalı iken 15.7 afr ve 15 derece avansla kullandım .

    Şuanki değerlerim fabrika değerlerinde sayılır disbirütördeki ufak sorun nedeyle değerler pek stabil değil,12.0 ve 12.5 çok zengin olunca merak ettim nasıl oluyor diye.

  11. #49
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EGt ve boost saati yeterli ada$ Eğer olanak varsa Widebandda ho$ olur. Turbotimer çok önemli bir $ey değil yani kendinde biraz zamanından fedakarlık edersin olur biter yani 150+50=200 dolar edecek bir olayı yok

    marka olarak défi oldukça kaliteli bir üründür ancak link unit i ile fln bayağı pahalı olacaktır. 3saatten a$ağı alırsanız link-unitten zarar edersiniz , anlamsız para bağlamı$ olursunuz diye dü$ünüyorum. Onun yerine apex'i & hks gibi sade ve ho$ ürünleri tercih edebilirsin..


    tt pek gerekli diil görkemin dediği gibi,

    egt,wideband,oil temp,oil pressure gerekli olanlar başta boost o kadar önemli diil bunlar kadar tabi olması iyi bişi
    körler sağırlar

  12. #50
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EGT : piston gaz sıcaklığı
    Wideband : Benzin hava karışım ölçmeğe yarıyan Sensor

    fakir kırar evet ama çeşit çeşit kırmak var
    1- leanden pistoın un kendi sıcaklığı arttığı için eteklerden şişme yapip etekleri ve gömlekleri param parça etmesi
    2- buji patlamasından dolayı olağan hasarlar piston subab turbo vs vs (herzaman fakirden dolayı patlamaz)
    3- LEandan dolayı Detenasyon ile segman segman kanalı vb. gibi şeyleri kırmak

    Zengin de ise zarar şudur hadddinden fazla zenginse pistonu benzinle yıkarsınız gereksiz basıncı yakabiliceğinden fazlasını doldurduğunuz için segmanlara güç biner zararlıdır 1 diyeride pistonu benzinle yıkaddığınız için kropaj(sanırım doğru yazdım) yaptırarak pistona zarar verirsiniz.


    soğukluk sıcaklık olayına gelince BÜTÜN beyinlerde (orjinal yada Standalone) Correctionlar yani düzeltmeler vardır barometric basınca içeri giren sıcaklığa Su sıcaklığına göre değişimler gösterir eğerki hava sıcak ve içeri giren havanız 40 derece ise ona göre kısar yada açar Standalonelarda Daha kapsamlıdır bunları yaparsanız bir sorun olmaz mesela bu konuda 2003-2005 subarular 2008 subarular (yeni version ssm3 beyinler) aşırı şekilde hasssastır bir çok şeyi corrrectiona göre yapar avansını bile correctionlara göe yaparlar ondan dolayı piggy back ile müdahale etsende atıyorum 12.5 sa corrrection lar sayesinde Beyin 12.5 a kada rçekmeye çalışır zenginse yada fakirse LEarning yapar kısacası ondan dolayı stock arabalarda çok dert olmaz hafif modifiyelilerdede Ama orjinal beyini söküp atıp Aem Motec hydra vb. gibi markalar taktığınızda size kalmış olarak değerler verirsiniz dersinizki kardeşim ben yarışa giriorum çekme bişi ben ne dediysem onu yap o da paşa paşa uyar

    Beyinler O2 sensorler tarafından en hızlı bilgi alarak işlemler yaparlar genelde bu işler ekonomik yönler içindir beyinlerin %99u, %80 throttle dan sonra devreden çıkarlar O2 Sensor den bilgi almayı keserler. doal olarak beyindeki mapinizi ve corrrectionlar sayesinde yürümeye başlar ondan dolayı feedback çok işinize yaramayacaktır

    EGT : arabalara egsozt ve emme sistemlerine göre bu değerler mapping yaparken değişir ideal eGt 800 ~850 yi kesinlikle aşmamalıdır benim kanımcabu arabadan araya takıldığı yerlderden takıldığı yerlere göre değişirr. bu faktörlere Backpressure oranıda çok önemlidir

    Wideband : her araba fakiri her araba zengini sewer diye bir konu yoktur s2k zenginden nefret eder ama k24 zengini çok sewer Ewo çok zenginden nefret eder f430zengini çok sewer tamamiyle mappinginize bağlı mapping yaptırırken değerlerin neolması gerektiğini sorunuz


    tabiki şöyle litaratüre bağzı değerler vardır Atmosferik ve aşırı besleme araçlar için bütün atmosferikler 14 te yürümez bütün turbolar 12 de yürümez demek istediğim bu
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #51
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki havadaki soğuma değerlerde ne kadar etkili olur örneğin intercooler a nos spray edenler var yada abartıp başka bi şekilde dışarsı 38 derece diyelim bir şekilde -60 derecelere falan düşürülürse oranda nasıl bir değişiklik gerekir tahminen?

  14. #52
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    correctionlar bu işe yarıyor yanma çok daha kaliteli oluyor -60 a gelemez intercoolerin üstüne bastıığın nos la intake temo le ama ona göre benzin ve avans verebilirsin yada çekebilirsin o işi dediğim gibi corrrectionlar hallediyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •