User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
52 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: fakir kırar, zengin kırar ama niye kırar?

  1. #20
    sportinger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    06
    Mesaj
    943
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi havalar sıcak afr 12. 12,50 larda yarın soguyunca bu degerler kaçları görecek. yada fakire dogrumu zengine dogrumu hareket olacak...

  2. #21
    öskür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    942
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kışın dogal olarak soguk hawanın etkısyle yanma daha ıyı olucagı ıcın fakire dogru gecicek afr ler..yanlız 12-12.5 afr ler atmosferık bı arac ıcın cok zengın bılgıne

  3. #22
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı öskür Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kışın dogal olarak soguk hawanın etkısyle yanma daha ıyı olucagı ıcın fakire dogru gecicek afr ler..yanlız 12-12.5 afr ler atmosferık bı arac ıcın cok zengın bılgıne
    13.8 atmosferıkde iyimdir özgür hocam

  4. #23
    tipo16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    497
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tipomda subab vurma sesi dedikleri şıkırtı şeklinde bir ses oluyor 2000 devre kadar. Normal chipte sadece aracı kaldırırken duyardım bu sesi superchiple 2000 e kadar geliyor gaza çok yumuşak basmazsam. Acaba o devirlerdeki zengin çalışmadan dolayı mı?
    http://img17.imageshack.us/img17/2066/tipoctbr.jpg
    __________İŞTE SAPIK MANİSALI!__________

  5. #24
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gorke Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki wideband kullanımı şart mı bu durumda sürekli... yoksa aracın verilerine göre mi davranmak gerekir.. ya da widebandi al dursun aklın için rahat olsun mu? bu konu çok verimli. kafamda tam anlamıyla yüzde 100 oturmuş durumda değil, gelecek bilgiler ve fikirler hem bana hem arkadaşlara çok yararlı olacaktır eminim...
    eger ultimate de feed back yaptırtıcaksan widebandın olması şarttır

    genel anlamda da turbo bir aracta uzun yola giderken boost saati - afr ve egt saatleri büyük önem taşır

    hatta Ankaraya giderken daglarda basıncınızın yükseldigini görüceksiniz internal wastegate li araclar için söylüyorum

    aslında egt saati yeterli wideband sadece ayar için lazım egt de sana belli eder arac fakirmi zengin mi

    ama mesela küçük vuruntuları duyamassın ( heleki external wastegate li arabada duyman cok zor) egt en normal olması yerde degilse wide band ın varsa ordan AFR yi takip ederek aracın avans vurdugunu yada başka bişeyin oldugunu örenip ayagını gazdan cekersin

    cünkü AFR normal olablir ama vuruntu varsa ve fazlaysa egt gene yükselir ki bizim lagunada başımıza gelen olay budur
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  6. #25
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde sormak istediğim birkaç şey var.

    atmosferik olarak yüklü araçta EGT ve Wideband'in ne gibi yararı olabilir.Türkiye'deki gördüğüm uygulamalar genelde Turbo araçlarda bu ikisinin kullanıldığı.Ancak atmosferik aracında AFR'si ve EGT'si olduğuna göre,bunların std. değerleri ve yapılan modifikasyonlara göreki değerleri ne olmalıdır,nasıl hesaplanır?

    şimdiden teşekkürler.
    şimdi şöle izah edeyim sana efe
    turbo araclarda korkusuz olanlar mesela miata burak gibi egt sensorunu collector e koyar net dereceyi görebilmek için bazıları ise down pipe a koyar

    şimdi ikisi arasında rahat 50 ila 100 derce fark oluşur yanma odasında da bu fark 100 ila 200 arasında degişir

    normal turbo bir aracta maksimum egt down pipe da 700 - 750 yi gecmeelidir
    collectorde ise 800 - 850 diyebiliriz

    şimdi atmosferik aracta afr cok işe yarar heleki ust devirlerde gezen bir arc için cok lazım AFR nin her daim kontrol edilmesi iyi bişidir buna göre avans artırılabilinir veya kısılabilinir buda atmosferik aracın ilacıdır

    EGT için atmosferik bir aracta 4 tane saat alıp takmak lazım ki yeni projemde bunu yapıcam ozaman gercek egt yi atmosferik bir aracta görebilirisin yoksa
    4 silindirinde karışımının aynı oldugunu görmen imkansızdır vede EGT saatini gidip collectore takmanın hiç bir mantıgı yoktur cünkü oraya kadar zaten gazlar soguyacak ve gercek egt ni göremiceksindir
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  7. #26
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel bilgiler, teşekkürler..

  8. #27
    C A N
    Misafir
    yaw bu turboda ne bela bişeymiş be

  9. #28
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla ya, neye bakçağımı, neyi alcağımı, napçağımı şaşırmış durumdayım... turbon mu var amannn

  10. #29
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sulhi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    13.8 atmosferıkde iyimdir özgür hocam

    ben b20 ile vtec öncesi 13.0 vtecten sonra 12.6 gidiodum cok daha iyi verim alıyorsun ama sıkıştırma yuksekti yani her atmosferikte aynı deger olucak diye bişey yok

    mesela miata burakla bir prelude a bluebox yaptık afrsi aracın 11.50 yakıtı cok seviyor H22
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  11. #30
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı C A N Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaw bu turboda ne bela bişeymiş be
    aslında bela degil düzgün ve güsel ayarlar ile cok saglıklı uzun ömür binebilceginiz ve gazlıyabilceginiz bir aracxınız olucak

    tabi ileri yıllarda kaşınmassanız
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  12. #31

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.042
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi şöle izah edeyim sana efe
    turbo araclarda korkusuz olanlar mesela miata burak gibi egt sensorunu collector e koyar net dereceyi görebilmek için bazıları ise down pipe a koyar

    şimdi ikisi arasında rahat 50 ila 100 derce fark oluşur yanma odasında da bu fark 100 ila 200 arasında degişir

    normal turbo bir aracta maksimum egt down pipe da 700 - 750 yi gecmeelidir
    collectorde ise 800 - 850 diyebiliriz

    şimdi atmosferik aracta afr cok işe yarar heleki ust devirlerde gezen bir arc için cok lazım AFR nin her daim kontrol edilmesi iyi bişidir buna göre avans artırılabilinir veya kısılabilinir buda atmosferik aracın ilacıdır

    EGT için atmosferik bir aracta 4 tane saat alıp takmak lazım ki yeni projemde bunu yapıcam ozaman gercek egt yi atmosferik bir aracta görebilirisin yoksa
    4 silindirinde karışımının aynı oldugunu görmen imkansızdır vede EGT saatini gidip collectore takmanın hiç bir mantıgı yoktur cünkü oraya kadar zaten gazlar soguyacak ve gercek egt ni göremiceksindir


    sagol abi tesekkurler,turbo araçlarda 1 atmosferiklerde 4 EGT bulunmasının sebebi nedir acaba?

  13. #32
    trequal
    Misafir
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi şöle izah edeyim sana efe
    turbo araclarda korkusuz olanlar mesela miata burak gibi egt sensorunu collector e koyar net dereceyi görebilmek için bazıları ise down pipe a koyar

    şimdi ikisi arasında rahat 50 ila 100 derce fark oluşur yanma odasında da bu fark 100 ila 200 arasında degişir

    normal turbo bir aracta maksimum egt down pipe da 700 - 750 yi gecmeelidir
    collectorde ise 800 - 850 diyebiliriz

    şimdi atmosferik aracta afr cok işe yarar heleki ust devirlerde gezen bir arc için cok lazım AFR nin her daim kontrol edilmesi iyi bişidir buna göre avans artırılabilinir veya kısılabilinir buda atmosferik aracın ilacıdır

    EGT için atmosferik bir aracta 4 tane saat alıp takmak lazım ki yeni projemde bunu yapıcam ozaman gercek egt yi atmosferik bir aracta görebilirisin yoksa
    4 silindirinde karışımının aynı oldugunu görmen imkansızdır vede EGT saatini gidip collectore takmanın hiç bir mantıgı yoktur cünkü oraya kadar zaten gazlar soguyacak ve gercek egt ni göremiceksindir
    4 saat yerine aircraft lar için kullanılan 4 sensörlü sistemler var aklında bulunsun boşa onca saate para verme diye dip not olarak belirteyim ...

  14. #33
    C A N
    Misafir
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında bela degil düzgün ve güsel ayarlar ile cok saglıklı uzun ömür binebilceginiz ve gazlıyabilceginiz bir aracxınız olucak

    tabi ileri yıllarda kaşınmassanız

    inşallah, burda özgün kardeş giriyo devreye o zaman

    bu arada daha şimdiden kaşıntılar başladı valla, taraftarlar motora gir diye tezahürat yapıyolar

  15. #34
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı trequal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 saat yerine aircraft lar için kullanılan 4 sensörlü sistemler var aklında bulunsun boşa onca saate para verme diye dip not olarak belirteyim ...


    hocam yazmışında link versene iyi oldu bu dedigin hiç böle bir üründen haberim yoktu
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  16. #35
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe-E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sagol abi tesekkurler,turbo araçlarda 1 atmosferiklerde 4 EGT bulunmasının sebebi nedir acaba?

    turboda bütün gazları okursun cünkü egt sensorunun erimesinden korkuldugu için en sıcak yere koyamassın

    ama atmosferikte taa collectore koyarsanda bu sefer gercek egt yi göremessin
    bu yüzden 4 tane ilk cıkışlara koyucksınki net egt yi göresin
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  17. #36
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki aracım için kullanmam gereken gösterge ve kontrol panellerini öncelik sırasına göre nasıl planlayabiliriz? turbo timer+ egt devamı nasıl gelmeli, tabi bütçe mevzusuda var.. hangi markalar kullanılmalı? mesela defileri tek tek alsam. öneriler neler..

  18. #37
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walla bende turbo tımer, egt ,wıde band, oıl temp, oıl press ,boost olarak gıdıyor...

  19. #38
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EGt ve boost saati yeterli ada$ Eğer olanak varsa Widebandda ho$ olur. Turbotimer çok önemli bir $ey değil yani kendinde biraz zamanından fedakarlık edersin olur biter yani 150+50=200 dolar edecek bir olayı yok

    marka olarak défi oldukça kaliteli bir üründür ancak link unit i ile fln bayağı pahalı olacaktır. 3saatten a$ağı alırsanız link-unitten zarar edersiniz , anlamsız para bağlamı$ olursunuz diye dü$ünüyorum. Onun yerine apex'i & hks gibi sade ve ho$ ürünleri tercih edebilirsin..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •