ortalama 5000 tl koy cebıne..malıyet bu
Printable View
ortalama 5000 tl koy cebıne..malıyet bu
Benim asıl düşündügüm şey. bu arabalarda artık birer klasik sayılır. en önemli unsuruda parçaları ucuz. bunu cok seviyorum ve böyle bişey yapmamamın sebebini baştan acıkladım yane toplasan 10bin liraya alınacak pek iyi arabalarda yok anca gene 80 hplik eski model araçlar yane ben elimde hazır olanla bu yuzden yapmak istiyorum cunku belli bi bütcem var. elimdeki nimetleri degerlendirmek istiyorum . yoksa araba almak toplarım parayı alırım bir araç 10 11bintl veririm. ama deger aynı deger. cunku güç aynı fark yok he diceksinki onu yükle. oda ekstradan masraf. sonuçta bence eger İşimiz ve sevdigimiz şey modifiye ise. aracın ne olduguna bakmamak lazım nasıl yüklendigine bakmak lazım sonuçta burda bir çok kişi vardır. yüklü bir evo yu ferrariye tercih edecek yada ne bileyim kendi aracını bile başka araçlara tercih etmeyecek insanlar eminimki vardır. yane eger sevda modifiye ise. o ne olursa olsun modifiyedir. ben kendi elimdeki aracımı yürütmek istiyorum. kuş serisinide seviyorum. sonuçta kalite ve isim dışında hepsi bi karoser bi motordan ibaret. sende yanlış anlama sanada cıkışmıyorum ama. sonuçta 150 beygirlik makina 150 beygirlik makinadır yane . bence. sence nasıl bilmiyorum :) diyorum ya buraya gelmemin sebebi ekonomi ve performans olarak en iyi yapabilecegim şeyleri bulmak benim tavsiye almak. hatta olabilirse Daha önce bu işi yapan yerlere yönlendirilmek. yapan var ise onunla fikir alışverişi yapmak. varmı daha önce tofaş turbolayan yada ne bileyim atmosferik yukleyen yada ne bileyim şuradaki şu usta bu işten anlar ona ugra işini görür denilebilecek kişiler varsa çok iyi olur.
kardesim sen ne yapmak ıstedıgını bıle bılmıyosun..varsa paran cebınde olur,sana herkes bı yol gosterdi,hala bı karar veremıyosan bos yere patınaj cekıyosun demektır..
O zaman sana şunu söylemek istiyorum. Turbo Tofaş dedin mi akla önce ankara sonra antalya gelir forumda arkadaşlardan bilgi al :icon_tup: her antalyaya gittiğimde psikolojim bozuluyor boooooom cıksss diyen şahinleri gördükçe :D:D:D:D:D yakasım geliyor arabamı. :D:D:D:D
VBalla bende aksini söylemiyorum. EN saglıklı olucak ve beni üzmicek şeyi yapmaya calışıyorum emin ol kafama yatan uygun şeyi buldugumda kendimden emin bir şekilde onu yapmya cabalıcagım. ben ztn başından beri bunu söylüyorum. buradaki insanlarda yanlış düşünmesinler ben 23 yaşına girecek insanım cocuk cocuk düş hayal kurma peşinde de degilim. bu civarda varsa forumda takılan arkadaşlar falan yanlarına ugrayabilirim. o şekildede fikir alışverişi yapabliriz yane tek istedigim sorunsuz sıkıntısız başımı agrıtmayacak bi işlem. he ben ilk başta atmosferik olur diye dşündüm bu sistemi ama öyle degilmiş sanıyorumki.
antalya çakıroğlu performansa gel hem antalyada tatilde yapmış olursun :D o adamın 131ine hastayım. :D
Bir Tuning07 & Çakıroğlu Performance Filmi- YouTube Yaptım olacak :icon_tup: :D:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=im5_D...eature=related
Çakıroğlu Performance(aNTaLYa) - YouTube bu videolar herşeyi anlatır sanırım :icon_tup:
o adam antalyada fenomen olmuş tüm tofaşçıların idolü o adamın yaptığı tofaş turbo fabrika çıkışı gibidir. sen dedin ya 5000 tl bütçe diye o bütçeni ayır 3500 tlni ver kalan paranla jant tak bide 3-4 gün tatilini yap cumarteis günüde konyaaltı beach parka inen yolda driftini yanlamanı yap diğer turbo şahinlerle polis geldiğinde cıkslayarak polisten kaç ondan sonra dön evine olay bu :D sonra her yaz gelirsin artık antalyaya :D
http://www.sehirler.net/data/media/7/konyaalti1.jpg kaçak driftlerin yapıldığı yer antalyanın geceleri en riskli inilen yeri şimdi aracıma vuracaklar diye korkulan yer :D :D :D
Patlamaması için ne yapabilirim? bu işte en büyük rölü sanırım piston kolları oynuyor?
benim antalyada bir arkadaşım var aslında ama oda okuyor şimdi ANK da izin işim yaş bu sene. sıkıştı ortalık biraz haftaya bi çanakkale yapıcam 2 3 gün sonrası bayramdan sonra iznin :/
burda muğla/ortacada bile örneği vardı üzerinde 2.0 tempra motoru vardı 11 bin tlye satıldı şahindi. esad adında bi abimizindi elektronik tamircisiydi araç sağlam gidiyordu şahsen 2-3 kere esad abimizin yanına binmişliğim vardı 10 numaraydı araç 4 ay önce satıldı. şimdi kimde bilgim yok.
hahahaa konu nerden nereye geldı...
valla benim iş böyle cözülmüş gibi durmuyo bana dedigim gibi benim daha zamanım cok. ben böyle bol bol özlemle yaşayıp neler yapacagımı düşünecek du bakıyım. ocak desek bi 5 ayım var. ve bu 5 ayda bol bol cıldırma geçirecegim. Kupa olarak aracım cok saglam aslında daha yeni tüm şasesi onarıldı desteklendi. şu anda böyle ufak tefek işleri ortadan atmaya calısıyorum bi yandan da bütçeye destek . aslında benim iş şöyle bir yandan gidiyor bir yandan geliyor. acele de etmek istemiyorum geç olsun sorunlu ve guç olmasın ama aslında içim durmuyor. garip bi heyecan hep var :D
vazgec kardesım vazgec bosver..cıkar elınden gıtsın..baska arabaya bak,sen kendını ayarlayacanda,ondan sonra arabada kendını hazırlayacak :) yaptıgın masrafı, sarfettıgın emeği karsılayacakmı..daha dogrusu değecekmi...bu konuyla alakalı son mesajımdı bu :)
valla zor olan beklemek. Dedigim gibi ben ilk defa böyle bir işe girişiyorum bu forumda belki 10 defa bu işi yapmış insanlar oldugunuda biliyorum. belki ben acele ediyorumdur dereyi görmeden paçaları sıvıyorumdur ama. neyse
Saolasın. sen dolapderede dolapdere cd.demisin Ramada'nın orada? dükkanın falanmı orda?
ramadanın ordan inerkende 200mt solda sanırım :) Orada müslüm usta var tanıyormusun? şaseci kaportacı eksozcu vs vs ? benm şaseyi o yaptı.
tanırım tabii tanımammı sivaslı müslüm :D valla hala o adamın ne ıs yaptıgını anlamıs değilim :D
unutmadan tam karsı komsum oluyo kendısı:)
belki benim arabayı görmüşsündür. 1 1.5 ay oluyor olmuyor 2 gün kalmıştı orda. altını komple yapmıştı arabanın boyanın rengi sönmüş beyaz kartal :D NVF plakalı hatta arabayı cıkarırken buna bide pasta cila yap tamam demişti :D
kımsenın ustalıgına laf etmek haddimiz değil ama,,dolapderede cok sanatkar ustalar vardır,yenı, elektronık arabalara belkı kafaları basmaz ama,yoktan var ederler,
amerıkancılıktan gelmedır cogu ve türkiyede oto tamırcılıgınde cok kısının ustaları olan ermenı ustalar tarafından yetıstırılmıs sanatkar ustalar mevcuttur...
Yapan kişiler fabrika değiller,mühendislik hesap yapılmıyor.Allah yapısı değil,kul yapısı bozulcak illaki.Ayrıca Performans'lı araba ekonomik olamaz.Aslan besleyen yemine katlanır.Atmosferikte lpg kullanırsanız 60 75 krş yakacaktır.Turbo olursa lpg ile 30 krş yakacaktır.Düşük basınç ile güzelce binilir.Uzun ömürlü olması kullanımınıza bağlıdır.
131 motoruna uygun turbo uygularken takabilecegimiz kol yada piston ve kol bilen varmi?
Yokmu bilen?
Alfa romeo q4 pistonuyla senelerce binenler var.
84mm 318 i pistonu cuk diye oluyo kol orjınal kalsın ama sıkıştırman 6.5 - 7 arası oluyo o pistonlarla . istediğin kadar nos ve basınç basabilirsin avansını düzgün ayarladıkdan sonra hiçbişey olmaz
Yane sıkıştırmayı düşürürsek kol kırma cıkarma patlatma riskimizde düşüyor.? olarak anlamalımıyım bunu? birde avansı düzgün ayarlamak derken normal avans tabancası ile yapılacak olan orjinal avans. uygun olurmu? yoksa motorun o anki durumuna göre. Piston tam üon iken ateşleme yapacak bir avans ayarımı olmalı :D kafam karıştı bak
sıkıştırmayı düşürmekle alakalı değil 318 pistonu direk cuk diye oluyo ve turboya dayanıklı ben td04 turbo ile 1.7 bar ve 50 shot nos bastım bişi olmadı pistonun sağlamlığı şöyledir forged piston bile olsa avansı görünce biter sen avansını ustanla iyi ayarla gerisi kolay karburator ,wesgate vs vs ayarları ile araban güzelce yürür ama çok araştırman tespit etmen tecrube kazanman lazım emeklemeden yürünmüyo burdan püf noktaları öğrenirsin işin kaba tarafını iyi bi ustayla halledersin yoksa kafan karışır benden sana tavsiye ilk önce bütceni ayarla listeni çıkar atıyorum xx para ustalık torna parça vs vs bütün herşey listeledin parayı hazırladın ya herzaman cebince bi xx daha olması lazım bu faktörleri es geçme hadi kolay gelsın
anlıyorum olayı yavaş yavaş. Ayarlar derken nelere dikkat etmek gerek özellikle wideband yok iken hava yakıt karışımını nasıl güzel ayarlarız? avans ayarı orjinalmi olmalııı motorun durumuna göremi olmalı. şuanda bunlar merak konusu bnde
ve komple sorunsuz bi turbo için düşük bütce ile neler yapmam gerek nasıl bir kit olmalı OLMAZ ise olmazlar neler bunlarıda bir liste halıne sokarsanız. iyi olr bnm için
wideband olmadan hava yakıt karışımını ayarlamak ustalık ister. avansıda o anki havanın durumunua göre ayarlarsın çünkü avans değişkendir.şehir merkezinde avansı ayarlıyorsun otobana çıkıp gazladığında avans vuruyor.bunun için dikkatli olmak lazım avans konusunda demirden piston yapsan avansa yine dayanamaz ;)
Turbo zevkli olur ancak mutlaka iki şekildede uğraşacaksın atmosferikden işi bilenler güç alamayacağını söylemiş bizim burdada bi kaç tane turbo doğan var sürekli gazlıyolar bişey olmuyo. bana göre en mantıklısı bı motor swaplamak olurdu tipo ve tempralarda kullanılan cat 16 v 175 bg motor o kasayı uçurur ha yetmedi o derseniz üstüne bi yazılım egzoz hava flitresiyle uzun kilometreler binilebilir ama genede ustalar konuşmuş onların fikirleri doğrultusunda ilerleyin bence
Esasen o Super Cat lerdeki motorlar 140 hp civarı gerçek SediciValvole motoru 155 hp yıllar önce SediciValvole motorundan atmosferikte 192 hp almıştı Oktay diye bir abi ama baya uğraşmıştı sanırım 20 valfli kapak takmıştı.
Bence swap olacaksa Tjet swaplayın :)