benimde merak ettegim stock bi motora yaz aylarında ses o güzel sesinden dolayı uygulansa aynı zamanda güvenlik açısından ne yapmak gerekir? borozanlar sürekli açık kalması illa ki zararı olacaktır gündelik bi araç için sanırım?
benimde merak ettegim stock bi motora yaz aylarında ses o güzel sesinden dolayı uygulansa aynı zamanda güvenlik açısından ne yapmak gerekir? borozanlar sürekli açık kalması illa ki zararı olacaktır gündelik bi araç için sanırım?
itblerin orijinalinde kazan olur zaten kazan yapıp 70-80 mm arası bi yuvarlak çıkış yapılıp herhangi bi custom cai ile desteklenebilir.. örnekkk
http://www.toda-europe.com/catalog/t...a0403871642afa
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
teşekkürler kardeşim fikir vermesi açısından güzel bi resim oldu. kafamdaki tek soru işareti buydu benim aslında.. İTB candır
bazı arkadaşlar işi abartmış sanırım 1 tl yakıt falan
Ama takan arkadaşların verdiği fikirler için teşekkürler 1 hafta takıp kullanıldıysa sanırım bizdede sıkıntı yaratmıcaktır. Geç çalışma vs gibi şeyler şuan pek önemli değil beyin ile ufak sorunlar giderilcektir zaten biz merakımızı giderelim ilk önce
Ben de aynısını yapmayı düşünüyorum ama şimdilik araştırıyorum. İngiltere de ergenler benim aracımda en düşük maliyette en iyi gücü stock motora 600rr karbüratörü takarak alıyorlarmış. Tabi hala araştırıyorum, forumlarda söylenen ile gerçek aynı mı daha sonra deneyerek öğreneceğim
''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK
benim şahsi görüşüm araç itb ile giren havayı doğru hesaplayıp ona göre benzin verebilirse yada yetiştirebilirse diyim yani olmaması için bir neden yok denildiği gibi aslında iş yazılımda bitiyor
hepsine toplu şekilde cevap vereyim, f7r da oem sıkıştırma 9.5 cr (yanlış hatırlamıyorsam) oldugundan dolayı itb ile verim elde edemezsin diyoruz, sıkıştırma orana ne kadar yüksek olursa o derecede güç artışı olacak sonuçta. takacağın itb üzerindeki tps, rölanti motoru iptali enjektör tanıtımı gibi konularda zaten sıkıntı çekeceksin oem ecu zaten sana değiştirme fırsatını pek vermiyor. hadi aracın üzerindeki parçaları oldu bir şekilde itb'ye uyarladın, oem ecu ile de afr dengelemek için benzin verdin bu sefer içerde yeterli ateşleme olmayacağı için aracın fazla yakacak, istediğin gibi de gitmeyecek. herkes tecrübelerini seninle paylaşıyor ki boşa zaman ve para harcama diye; seni baltalamak yada başka bir amacı yok kimsenin.
karbüratörde herşey manuel olarak ayarlandıgı için bir nebze de olsa daha kolay.
sıkıştırma 10.1
rolanti motoruna gerek yok rolantiyi ayarlamak en basit mesele benim için
tps itb üzerinde hazır yeri var orjinalini oraya uyarlayıp takıcaz
tek sıkıntı afr onuda Allah ne verdiyse artık tabi bu sadece 1-2 haftalık bir süreç emin ol bende bu şekilde zaten birşey beklemiyorum
ben konuyu takipteyim tecrübelerini paylaşırsan sevinirim kardeşim benimde merak ettiğim bi konuydu...
şuan emmeyi çıkardık itb için uygun bir flanş yapma uğraşındayız bayramdan sonraya kalcak sanırım buralarda bu işlerden anlayan usta bulmak zor kendi çabamızla birşeyler yapıyoruz sonuçları detaylı olarak paylaşırım
sen itb yi takmayı kafana koymuşsun tak kendin görerek birşeylere kanaat getirmen daha iyi olur. ben sana neden olmayacağını biraz detaylı anlatayım.
benzin yetişmez diye birşey yok aracın şu anki halinden kat kat fazla benzin çekmeyecek içeri ve emin ol çok çok fazla havada çekmeyecek motorunun yapısı için şu andaki emme manifoldun zaten yeterli bu yüzden içeri manifoldun çektiğinden çok fazlasını çekemeyeceksin yararı olacakmı elbet olacak buraya kadar herşey normal bundan sonra yazılımın geliyor sen aracın gazına atıyorum %10 bastığında oem manifoldun içerdeki vakumu görüp buna göre haritadan benzin ile avansı seçip çalıştırıyor. fakat sen buna itb bağladığında %10 gaz verdiğinde manifoldtaki basınç direk düşerek normalde senin dip gazda çalıştıracağın kısmı görüp onu çalıştıracakyani normalde haritanın 5 inci sütunu diyelim çalışması gerekirsen sen son sütunu çalıştıracaksın dahada açalım normalde %10 gazdayken atıyorum 20 derece avans 100 birim benzin gönderecekken dip gaz göreceği için 10 derece avans 200 birim benzin yollayacak buda kertinme kapanma hoplama zıplatma tarzında hareketler yapar bu yüzden itb uygulamalarında yazılım tps üzerinden yapılır aracı istediğin gibi çalıştırırsın oem ecu ile itb takmayı kafana koymuşsun o yüzden tak motorun falan kırılmaz merak etme çünkü tüm avans haritadan olması gerekenden daha düşük şekilde çalışacak tek sıkıntın buna bağlı olarakta tüm benzin haritan olması gerekenden daha zengine kayacak buda kısa vadede zararı olmaz uzun vadede gömleklerini benzin ile yıkayıp yağ filmini kaybeder ama bunun aşırı birşekilde olacağını tahmin etmiyorum
yukarda verdiğim değerler varsayılan değerlerdir kimse kalkıp değerlere takılıp yorum yapmasın arkadaş konuyu kavrasın diye verdim değerleri..
(OKAN)
Itb devir donmedikce bir anlam ifade etmez
Boşa devur dönmek güç elde edilmez
Stock ekz. Stok beyin orj sıkıştırma ile araç kafandaki gibi yürümez...
Arz ederim
Sahsi fikrim turboya daha müsait
eyvallah saolasın geniş bilgi için ama şu %10 gazdayken beyinin dip gaz görme olayına pek katılmadım çünkü zaten tps nin görevi kelebeklerin açısını belirleyip giren havayı buna göre hesaplayıp beyine iletmek en azından ben böyle biliyorum o yüzden tek sorun sanırım orjinal kelebekten o açıda girmesi gereken havadan fazla hava içeri çekileceğinden yani %10 hava gircek diye hesaplayıp %20 hatta daha fazla hacimde hava emişi olacağından aracın oem haritada tps nin bu açıdayken verdiği benzinle hava karşımı giren havayı karşılamıcak ve sanırım araç bu noktada fakire düşecektir. Bu olayında tabiki çözülmesi için yeni map hatta bi beyin şart bakalım bende merak ediyorum çalışması nasıl olacak
Şuan itb kelebeklerinin çekeceği hava normal kelebeğin çekeceği havanın tam 3 katı kadar daha fazla
arkadas manifold basıncından dolayı fazla benzin gelir diyor
yani motora benzini sadece tps göndermiyorki
yani gaz kelebeği ne kadar açık o kadar benzin değil olay bildiğimm kadarı ile
Bu problemi bilen pek yoktur diye düşünüyordum ama elpadre doğru noktaya parmak basarak beni şaşırttı. İngilizcen yeterliyse bir okumanı tavsiye ederim, altın değerinde bilgiler:
ECU - Engine Management
Flanş yapmaya başlamışsınız ama ondan önce motora girecek havanın miktarını doğru olarak ECU'ya nasıl bildireceğini düşünmek gerekirdi. Bu gidişle yakıt yıkamasına bağlı krepaj hiç de sürpriz olmayacak.
If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.
1-oem beyinle olmaz rölantidede durmaz
2-şuan zaten aracın 450-500tl yakar tam gazda itbyi takarsan sonucu bnde merak ediyorum.
3-ms takarsanda yine standart oldugun için aracın verim alamazsın mertcan belirtmiş yakılamayan benzinden dolayı bi müddet sonra aracın kitlenir.
ben yanlış biliyor olabilirim,sizden ricam takarsanız itb yi ne zorluklarla karsılastınız burda yazılanlardan farklı olarak neler oldu yakıt ne oranda düştü bizimle paylaşmanız 1tl misal olarak verdigim bi rakam 900de olur 950de )
ms le birlikte hic bi sorun cikmaz. cok az da olsa guc alir bence. rolanti ayari kelebekten yapilacak zaten zor kismi o ama yapilmicak bisey degil.
oem beyin le de widebanddan kontroledilerek ne oluyor denemek icin takilir.
zenginmi oluyo fakirmi gorulur. tecrube olur.
peki itb nin çıkışına bi kutu yapılsa normal manifold gibi olsa o basınç yine sağlanmazmı bizimde düşüncemiz vardı debimetreyi çalıştırmak için böyle bişey düşünüyorduk basınç kısmını yeni öğrendim
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)