Bayramdan sonraya sartkı flanş işi arkadaşlar (bu flanş bizi en çok zorlayan iş olcak sanırım ) ama sonuçları burada paylaşacağım
Bayramdan sonraya sartkı flanş işi arkadaşlar (bu flanş bizi en çok zorlayan iş olcak sanırım ) ama sonuçları burada paylaşacağım
ben sana açık birşekilde yazdım ama sen tahmin ederek bunları yazdığımı düşündün sanırım bunlar benim tecrübelerimdir.
Aracın düşündüğün gibi tps üzerinden çalışmaz aracın yapısına göre debimetre maf map gibi havanın debisini veya basıncı-vakumunu ölçen sensörler senin haritanı belirler tps ect iat gibi sensörlerde düzeltmeleri yapar bu yüzden debimetreli sistemlerde runner ların önüne bir kapak yapılarak tüm hava belirli bi borudan geçmesi sağlanır debimetrede üzerine takılarak geçen havanın miktarı hesaplanır fakat map lı sistemlerde işin rengi değişiktir manifoldun basıncını görerek çalışırlar buda kelebeklerin arka kısmından ölçüm yapılması demektir buna bağlı olarakta gaza ufak dokunman tüm basıncı yok edeceğinden haritan istenmeyen şekilde farklı çalışır
birde şu itb nin 3 kat fazla hava çekeceğini nerden çıkardınız onu anlamadım. çünkü havayı çeken motordur manifold veya itb havayı en verimli şekilde motora vermek için tasarlanan malzemelerdir. o itb nin kelebekleri 100cm de olsa motorunuz kendi çekebileceği havayı çekecek içeri itb nin akış kapasitesinin yüksek olması motorun içeri fazla hava çekeceği anlamına gelmez sizin motorunuzun hava çekme kapasitesi atıyorum max. 12 ise üzerindeki manifold ile 10 çekiyordur siz itb takınca 11-12 olur gibi düşünün olayı
en son olarakta kendi tecrübelerimden yola çıkarak söylüyorum 300 derece üzeri egzantrik ve minimum 12.5cr sıkıntırma ile yüksek devir dönmenizdir. en iyi verimi bu specler üzerinde aldım
(OKAN)
itb sesi iyi hoş ama emişini yükseltedikçe gerek yok ses duymak için yapmaya.
egzantrik koymadan ki bu egz 290+ derecelerde yüksek lift değerli olmalıki oem ekipmanla itbnin arabanı geri düşüreceği kesin.
kendi manifoltun zaten fazla fazla yeterli bu iş için.
ha ilerde motora gircem sıkıştırma yükseltip egz koycam dersen yap dursun kenarda.
imal ettiğin flanş ın runnerlarının kapağa olan açısınıda düzgün yapmanız lazım.amaç direnci azaltmak olduğu için fazla açı verirsiniz az açı verirsiniz bu olayda hüsran olur.
kolay gelsin.
arkadaşlar bazıları yine farklı anlıyor olayı ben tabiki itb yi takıp o şekilde yürütmeyeceğim aracı
ben sadece bu speclerde itb den ne alırız ne kaybederiz onu görücem sadece sizede riski varmı yokmu onu sormak istedim sonrası tabiki gelcek 300 derece olmasada kafamda hidrolik iticinin destekleyebileceği max 286 derece egzantrik ve beyin ile beraber ayrıca 12.5cr sıkıştırma zaten bunlar olmadan itb nin bana bişi getirmeyeceğini iyi biliyorum aracı sadece denemelik kullandığım için sanayide kalması bile sıkıntı değil biz elimizde itb varken değerlendirelim kenarda dursun takılı olarak diye takıyoruız ama fikirler ilginç bazıları tecrübesiyle konuşuyor bazıları düşünce ve mantığıyla hareket ediyor her araç tabiki aynı değil türkiyedede f7r a itb deneyen sanırım hiç olmadı ilk olarak yapacaz inş bakalım sonuçlarıda sizlerle paylaşacağım
Bu arada geçen gün yurtdışından eprom yazılım entegre geldi denedik fakat beyin kodu farklı olan bir yazılımı göndermişler adamla bi ton kavga ettik sanırım olayı ms2 ile kökten çözme vaktide geldi.
Bende herkesin akşi olan görüşümü söyleyeyim. Çok eski 8-9 sıkıştırmalı araçlar hariç 10-10.5 üstü bütün sıkıştırmalı araçlarda ITB iş yapar. Stok motorda ve stok egzantrikle dahil iş yapar. Mutlaka güç alırsınız. Ama 3 hp ama 5 hp alırsınız. Araba geri gitmez.
ANCAK (büyük harfle ancak) bunu destekleyecek bir işletim sistemi olması lazım. Bu çok profesyonel hazırlanmış Alpha-N destekli bir chip olur yada komple beyin olur fark etmez.
Eğer bu işletim sistemi yoksa işte o zaman beyin yüzünden arabanız geri düşer. Gitmez. Ben bundan 5-6 sene önce 106 sahiplerine ITB yapın diye bir taraflarımı yırtarken ITB ile araba yürümüyor geri düşüyor diye o kadar çok profesör çok bilmişler vardı ki bu gün hepsi ITB'li kullanıyorlar. Zamanında kimse yapamıyordu bu işleri. Beyinlerde pahalıydı. Chip yapamadığı neyi yapıyor beyin gereksiz o para diyorlardı ya neyse eski defterleri açmayalım.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Arkadaşlar İTB yi bu akşam itibariyle bitirdik ve taktık. Sanırım Türkiye'de F7R da ilk defa denenmiş oldu.
Stock motora İTB konusnuda takip eden arkadaşlara umarım yararlı bilgiler vermiş ve örnek olmuş olur..Videosunu aşağıda izleyebilirsiniz. İlk izlenim olarak araç şuan patırtılı çalışıyor. TPS sensörünü tam oturtamadık yarın ince ayarlarını yapıcaz çiğ benzin kokusu geliyor aşırı şekilde ama sensörlerin hiç biri neredeyse devede değil. Aynı şekilde map sensörüde itb nin üstündeki hava kanalına taktık fakat yeterli hava çekemediği için sanırım oda düzgün görev yapamıyor. İşte ilk marş..
Sormak istediğim ms2 beyin ile bu sensörlerin hepsi iptal edilip düzgün bir çalışma sağlanabilirmi map sensörü rolanti valfi ve diğer emme üstündeki iş yapan sensörler..
Maşallah. vay be ıtb'm artık f7r de kazasız belasız kullanmak nasıp olsun.
Burak Karagöz
' BE ' 106 GTİ
ms2 ile düzgün çalışmasını ve gitmesini sağlayabilirsin yapabiliyosan sıkıştırmayı biraz düşür kapaktan al mesela conta tak,hakkıyla gitsin makina
teşekkürler sıkıştırmayı arttır demek istedin sanırım
Zaten 12.5cr piston düşüncemiz var
kısmetse yapılacak işlemler 12.5cr piston, 286 egzantrik, portpolish işlemi ve ms2 v3.57 beyin ayar işlemleri
yurtdışından örnek aldığımız araçlar var yakaladıkları güçler sadece bu işlemlerle 200-210 dan yukarı inş sorunsuz bizde bitiririz yavaş yavaş
tps olarak bu itbinin orijinal olanını takabilirsin motorcularda var.itbinin üzerinde demirden borular varya küçük onların hepsine hortum takıp sonunada mapı bağla patırdamam ve map okuması düzelir iatıda herhangi bi yerde dışarı sal
Powered By Demir Garaj Fast N' Loud
instagram brkdiinc-facebook burakdiinc
tps yi aracınkini bi şekilde uydurduk ama doğru okuyormu bilemem çünkü çok hafif bi boşluk oldu.
Asıl sorun map. Map e 4. silindire giden hortumdan hava aldırıyoruz ama yine patırdama gitmiyor tek silindir hava çekmesi yetmediği içinmi bilmiyorum. Siyah duman ve çiğ benzin kokusu cabası.. Birde map e o dediğim gibi tek silindirden hava okutunca rolanti çok yükseliyor. Boruyu çekince rolanti düşüyor. Senin dediğin gibi 4 silindirden aynı anda hava aldırabilsek düzelirmi dersin ? hem patırdama hem rolanti
Şuan gazlayınca sanki araç 3 silindir gibi patırdayarak 1.6 araç gibi gidiyor.
başka bi merak ettiğim konu ise ms2 beyini bağladığımızda bu map maf tps gibi sensörleri kullanacakmıyız ? Yoksa beyinden custom olarakmı ayarlanıyor bu ayarlar manifolt basıncı vs vs
dostum senin aracın normalde map based olarak çalışır buna speed density denir itb ye geçtikden sonra tps based olan alpha-n e geçmek zorundasın örnekle anlatmak gerekirse ki daha önce yukardaki postlarda başka bi arkadaşda bahsetmişdi ama sanırım gözardı etmişsin senin aracın normalde rölantide tahmini 30kpa vacuum yapıp gaza bastıkça lineer bi şekilde 100kpa ya doğru gider tps sensöründende gaza bastığın anlarda düzeltme verir yani esas bilgiyi tps den almaz sadece düzeltme vermek için kullanır
throttle da bu iş tam tersdir tps sensörü ile kelebeklerin nekadar açık olduğunu okur mesela rölanti %10 dip gaz %100 ve mapdanda düzeltme verir çünkü throttle rölantide veya gazlarken çok az vakuum oluşturur rölantide 60 - 70 kpa gaza dokunur dokunmaz 100 kpa olur
Yani demem odurki bu şekilde aracını orjinal beyinle çalıştırman çok ama çok zor cünki aracın rölantideyken beyin onu nerdeyse dip gaza yakın algılıyo ve saçmalıyo gelelim ms konusuna ms i takıp sistemini alpha-n üzerine kurdunmu sıkıntısız olarak aracını kullanabilirsin bunun için çok hassas çalışan bir tps sensörü yeterli throttle ın üzerinde tps zaten vardır hiç uğraşıp kendi sensörünü takmaya çalışıp orjinalini bozma ms için sensörün önemi yok önemli olan sağlıklı çalışsın yeter bunun yanında map olsada olur olmasada olur ki zaten msin üzerinde kendi map sensörü var extradan başka bir map veya maf sensörüne ihtiyacın yok ama iat takarsan iyi olur
yani kısacası rolanti ve gazlamada bu aracı biz normal emme gibi kullanamıyormuyuz ?
Daha önce forumda bi araştırma yaptımbuna benzer denemeler yapanlar olmuş d16 da vs.vs başka araçlardada hepsi benim sorumu sormuş yani map sensörüne biz nasıl emme vakumu gibi bir vakum okutabiliriz itb de asıl sorun bu gibi duruyor ms olmadan tabiki!
Diğer sorumuda cevaplamış oldun ayrıca teşekkürler ms2 yi taktığımızda sanırım map sensörünü atmış olcaz kendi ms2 kendikini kullacak ve istediğimiz şekilde vakum ayarı ve buna göre benzin ayarı verebilecez anladığım kadarıyla..
Sonuç olarak biz kesinlikle map sensörüne orjinal emme vakumu okuma değerini veremiyoruz yani düzgün çalışması imkansızmı diyorsun bu şekilde ? bu şekilde patırdama ve rolanti içindüzeltme imkansız gibi algıladım yazından..
birde kafama takılan dğer konu araç full throttle gibi görüyor diyorsunuz şuan rolantide
peki bu şekilde benzin veriyorsa araçla yola çıkıp dip gaz yaptığımızda yani itb de full throttle konumunda iken neden hala patırdama var ?
Throttle ın yapısından dolayı ne yazıkki senin aracında şuan vacuum yok bu sebepten mapı kullanman çok zor
Kısmen evet ms taktığında map a göre teğil tps temelli bir sisteme geçiceksin map yine olucak ama esas işi tps yapıcak harita tamamen tps ye bağlı olucak vacuum olsada olur olmasada ama zaten ms le geliyo takmamanın alemi yok
Evet çok zor dediğim gibi şuan araç rölantide olmasına karşın beyine gelen sinyaller araç yarım gazın üzerindeymiş gibi algılamasına neden oluyo bu sadece yakıtlada ilgili değil şuan avansda rölantiye göre çok yüksek
Çünki içeri soktuğun havanın volümü stock emme manifoldundan fazla şöyle düşün bi gt25 ile 0.5 bar basmak var birde gt35 le ikisininde 0.5 barı aynımı ? Aracın dip gazda fakirde kaldığından patırdıyodur
Son olarak bu throttleların 4ününde çektiği vacumu eşitlemen gerekli yoksa biri zenginde biri fakirde kalıyo ne rölanti tutuyo nede düzgün gaz yiyo
bu kısmı tam olarak anlamadım
biz zaten normal düz şekilde emmenin aynı girişşekli gibi flanş yapıp 40mm itb yide aralarında kısa bir hortum vekelepçelerle (emme girişleri veitib girişleri eşitolmadğı için) bağlayıp çalıştırdık. Bunların çektiği hava ztn eşit değilmi hepsi40mm çapında kelebekten geçen havayı çekiyor yani bu yüzden patırdama mı yapıyor yoksa asıl neden map mi
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)