çok sağol, sonuçları paylaşırız karşılıklı. ben de şu boğazı bir genişleteyim bu arada.
Printable View
Açıkçası benim sensörüm 50.000 km'den sonra bozuldu. Ama bu her sensör 50.000 km'de bozulacak demek değil elbette. Bu araçlarda senin de bahsettiğin gibi 2 sensör mevcut. 1. sensör headersın üzerindeki deliğe, 2. sensör katalizörün arkasına monte ediliyor. 2. sensör için yanıltıcı şart lakin 1. sensör için herhangi bir yanıltıcı kullanılması gerekmiyor. Headersın çıkış noktası, yani 4'ün 1'e döndüğü nokta 51 olması lazım, o bölgeyi tam ölçmedim ama devamı 51 gittiğinden o noktanında 51 olması mantıklı olacaktır.
Hocam şimdi şöyle, benim headers oldukça kısa üstüne 1. sensörü yerleştirecek bir yuva yok. bu durumda yaptıracağım yeni boruya yuva monte ettirecem sanırım kaçaksız bir şekilde. http://img39.imageshack.us/my.php?image=img1055.jpg despe arkadaşımın bu fotosunda gördüğüm iç çap asıl kafamı karıştıran. fotoda gördüğüm fana bakılacak olursa bu orjinal borunun hemen headersa bağlanan kısmı. ben hiç iç çapına dikkat etmemiştim değiştirirken, üstelik kendim değiştirdim. yani diceğim benim headresın 4ten bire döndüğü nokta direk bağlanıyor ve 4ten direk orj boru ile devam ediyor. senin o devamı 51 gidiyor dediğin yerin iç çapı bildiğimiz borular gibi mi yoksa benim gördüğüm görüntü gibi dar bir iç çap mı anlayamadım?? sensör konusunda da artık biraz şans sanırım.
Benimki biraz daha farklı, 4 boru bir noktada birleşip bildiğimiz borular gibi oluyor. Bu fotoğraftaki değişik birşey tam anlayamadım.
o resimde görünen 4 borudan 1 i nin deliği. oda orjinal headers ın. zaten orjinal headers ın boruları bloktaki deliklerden daha ufak.
ayrıca şunuda belirteyim headers tan sonra orjinal boru kaçlık tam hatırlamıyorum 51 yada 48 lik olabilir. katalizörden sonra inceliyor boru
:) şimdi oldu hocam ya, aracın altından çekilmiş bir kare sanırım. ben neler yaptım bilisayarı bile ters çevirdim anlayamadım ama şimdi oldu, illahi. bu durumda benim devam eden orj. 51 lik boruyu değiştirmem gereksiz olur heralde. önce despe style port denicem, olmadı evren arkadaşımın dediği gibi viper tarzı bir kit. orta susturucuyu da sadece denemek için düz bir boruyla by pass edip görmek istiyorum.
eğer sen şu ana kadar aracın orjinal egzoz sistemini ellemediysen eğer bence headerstan sonraki katla birleşen orjinal boruyu hiç elleme kesip biçme katalizörle birleşik çünkü. o borunun katalizörle beraber servis fiyatı 2500 tl cik :) sen bence elindeki headers ın alt kısmına göre bi flanş yaptır. daha sonra dirsekle döne döne gidersin arkaya kadar. orjinal parçalarını elleme bence.
hocam şöyle, mevcut durumda benim arabada headers + cat a bağlanan 51 lik (veya 48 lik) orjinal boru + cat iptal tüpü (malesef catı oksijenle keserek çıkarttık) + komple 51 lik boru + el yapımı orta susturucu + sessiz tip sebring son susturucu (bu son susturucudan da şüpheliyim aslında) . flanş olayını akıl edemedim yani. ama kesip biçme dışında 51 lik olmasından dolayı performansı ters etkilemiyordur en azından ki bu beni çok rahatlattı. yalnız ortadaki el yapımını mutlaka denicem, ve senin portları tabiki. bu esnek boruları nerden temin etmiştin, alırken ne demek lazım çap falan?
bu arada benim son susturucu çok acayip bi görüntüye sahip. içinde civatalar varmış gibi. sebringin hiç görmediğim bir modeli. biraz da suçu ona atıyorum bazen ama alırken bu ses yapmaz performans tipi dediler, yalnız ne hikmetse aynısından başka da yok ?? akşam bi fotosunu çekip gönderim olmazsa
http://img39.imageshack.us/img39/3315/dscn2883y.th.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/2043/dscn2884.th.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/8281/dscn2886.th.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/9210/dscn2887m.th.jpg
arkadaşlar benim son susturucunun resimlerini ekledim yukarıdaki linklerde ve arkadan gelen 51 lik boru tabi. susturucu ile ilgili yorumlarınız fikirleriniz veya bildikleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
http://img39.imageshack.us/img39/6539/dscn2889.th.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/2540/dscn2890.th.jpg
yanlış bişey yapmamak için bu resimleri de çektim Despe arkadaşıma danışmak için. portu bu ızgaradan geçircez dimi, çok dar bir aralık bendeki sanırım tampon farkı da var. bir de tekrar sorim, boruların satış yeri ve tipi çapı ile ilgili ne demek lazımdı?
teşekkürler..
abi sen yap bakalım alacagın verim bana örnek ve teşvik olacak :D hahaha safc2 yide burak abi ile arastırmıstık bizde zamanında ama şimdilik gereksiz olacagını düşünüp bırakmıstık...bide flans olayını anlamadım ben orjinale dokunmayıp döne döne nasıl gidilcek arkaya ? kafamda canlandıramadım ?
merhaba Erhancım. aldığım verim fena değil aslında. bir tek senin port olayında eksiğimiz var :) baba engeline takıldık, ama ne yapıp edip canlandıracam. önce despenin dediği küçük portları bi görmek istiyorum. orjinaline dokunmadan dönme olayını da şöyle açim kardeşime, orjinal headresın hemen altından devam eden 51 lik boru catalitik ile birleşik, bu boru ve catı olduğu gibi çıkart ve yepyeni bir boru (aynı şekle sahip, dönerek gitmeden kasıt bu) koy bu borunun her iki ucunada flanşlar koy. bir flanş headers bir flanş ta cat iptal tüpüne bağlantı imkanı tanıyacak yani.
orta susturucuyu iptal ederek de bir deneme yapacam, filtrede planlar belli zaten bir de şu son susturucu ile ilgili bir yorum gelirse rahatlicam ama pek gören duyan yok sanırım
abim son susturucu ile olan sorun nedir? Bide bu model haikaten şu ana kadar görmediğim bir model :D Özelmi seçtin abim :D
Valla abim benim montajcı ısrarla tavsiye etti. bi sorun yok aslında somut olarak, sessiz ve performans tip diye sattılar bana ama pek görmediğim için tedirginim açıkçası . acaba yanlış bir seçim mi diye. çünkü benim aracla aynı modlar yapılmış ama son susturucusu farklı bir model kullanan bi araç test etmedim. karşılaştıramıyorum yani. ben kendim farklı bir susturucu denesem o da çok meşakatli iş. o yüzden yorum ve yardım bekler durumdayım yani :)
Anladım abim.Valla keşke honda konusunda diğer araçlar kadar tecrübem olsaydı :) Açıkcası benim düşünceme göre boru+dc+cat iptali gibi bileşkeler olmadığı sürece sadece son susturucunun fazla bir etkisinin olacağını düşünmüyorum. Gerçi son susturucunun katacağı performansıda hiç görmedim :beuj: Keşke hepsini aynı anda yapmayıp parçaların stock olanına göre olan değişimini izleseydin diyecem ama benimde elimde aynı imkan olsa aynısını yapardım :D Buradan konuşmak kolay geliyor heralde :P
yok abicim estağfurullah olur mu öyle şey. :) aşkolsun :) benimkiler hepsi aynı anda olmadı zaten. önce cat iptali, bişey değişmedi sonra ara boru ve son susturucu, bişey değişmedi hepsinden önce aem dry flow ve pipercross short ram zaten vardı yine değişiklik yok. yalnız 1 hafta önce dc 4-1 takınca biraz farketti. yalnız tatmin olamadım. konunun benzerleri daha önce de açılmış ama işlemler yapılmadan önce sorulmuş fakat uygulandıktan sonra neler yaşandığını pek göremeyince bi daha canlandırmak zorunda kaldım. bir de benim ki biraz sorunlu bir durum özellikle son susturucunun hiç tanınmayan bir model olması ???