Nasıl yani :soru:
Printable View
tekere kac verdın dynoda ?
Beyler sanırım sorunu çözmek üzereyim kaan hazırlan bu hafta içinde denememiz lazım :D:D:D
neymiş acaba merak ettim bende :)
sorun neymiş?
bir gelişme oldu mu ?
merak ettim cidden sorun nedir :D
Bakmadığımız tek unsurun debimetre ve aracın hava emiş/filtre sistemi olduğunu düşünerek sorunu debimetreye yorduk. Ancak ne ben debimetreye bakabildim ne de kaan müsait olabildi. Sanırım gelecek hafta içerisinde deneme şansımız olacak. Bunun haricinde başka fikri olan varsa buyrun lütfen..
debimetreleri takas edip öyle denersiniz belli olur.
Her iki arabada std. değerlerin üzerinde vermiş.
Dyno doğruluğu yanlışlığı nedir bilemiyeceğim ama her ikiside aynı yerde ölçüldüğünden.
Avantaj ve dezavantajları ortak.Oradan yola çıkaraktan şunu diyebilirim.
Tekerde 2/3kw lik bir fark oluştuğunda.Yüksek süratlerde yavaş yavaş
diğer aracın öbürünü geçtiğini gözlemlemek mümkün.
Teker gücünü etkliyen unsurlar ise araçlarınızdaki sıkıştırma yüksekliği ve emisyon değerleriniz.
Sıkıştırması yüksek aracın tekere aktarımı daha çoğalıcaktır.Bunun dışında benim önerim.
Bir A.F.R alıp emisyon değerinizi ölçmeniz.Dip gazda 12,5 değeri yakaladığınızda mevcut vermesi gereken gücü vericektir.
Bence bütün spor otomobillerde olması gereken birşey.
Ama şunlarıda mutlaka hesaba katın.Lastik,baskı balata durumu,debriyaj ayarı,Elektrik tesisatındaki birinin diğerine olağan veri yolu hızı kaybı gibi.Düşüklükler sözkonusu olabilir.Kompresyon değerleri güzel.Üzerine yapılacak modifikasyonlara cevap verebilecek değerler.Ama bunun dışında değinmek istediğim ;
Motorcuların sıkça yaptıkları hatayı belirteyim.. Ölçüm geyci genelde PSI gösterir.. örneğin ölçtünüz 150 PSI geldi.. hemen 15 bar deyip kesip atarlar.. 150 PSI / 14,123 = 10,5 bar eder.. Bu da motorun aslında 15 bar mukemmel bir değerde değilde 10,5 bar gibi kötüye yakın bir değer olduğunu gösterir.. 10 bar ve altı kesinlikle motor isteyen bir basınçtır.. Çalışırmı çalışır sorun çıkarmaz ama güç almak imkansızdır.. Bazı üniversal değerleri aşağıda veriyorum..
100 PSI = 7,08 bar……………….Motor köfte olmuş
150 PSI = 10,62 bar………………..Kötünün iyisi..
200 PSI = 14,16 bar………………..Yeni yapılmış bir makinede olması gereken değer..
250 PSI = 17,70 bar……………….Modifiye bir makinede olması gerken değer..
sıkıştırma vs tekerlekteki gücü etkiler derken? zaten gücü etkileyecek zaten onları vermişlerki bu konuda çok alakası yok ölçümlerde çıkan sonuç eğer servis verilerinden farklı değilse
AFR nin 12.5 olacağı diye bir kayde yok otomobile göre değişecektir, orijinal motor üzerine konuşuyorsak zaten servis datalarından bu kolayca bulunabilir.
kompresyon değerinin universali olmaz taktığın egzantriğe derecelendirilmesine göre bir kaç faktöre göre değişir ki zaten her motorun kompresyon değeri farklıdır bunun genellemesi yapılmaz
2jz toplanıyor egzantrik koyuluyor yüksek lift ve dereceye sahip 120 130larda çıkıyor şimdi köftemi bu motor?
ayrıca bir bar 14.7 psidır
evet semihin dedigi gibi verilen sayilar referans kabul edilmesin her aracin, hatta motorun ustundeki malzemelere gore cikarmasi gereken deger farklidir. Bu bilgileri referans almamak lazim. cogu turbo arabada 4g63,ej207,ej257,2jz,rb26 vs vs 150 psi ust limittir;) hatta yaris makinelerinde, cok yuksek oktanli yakit kullanilmiyorsa bu deger tercih edilmez, cok daha dusukleri kullanilir. 12.5 de cok genel bir soylem olmus, hicbir afr degeri referans olarak kabul edilmez. 11.5 de yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir veya 13.5 yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir o tarz bir genelleme yanlis olur.
bence sizin sorununuz buyuk ihtimal maf veya baski balatadan kaynaklaniyor.
yeni rolling sonucunu merakla bekliyoruz