User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: MK3 GTI atmosferik çalışması yardım

  1. #1
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lightbulb MK3 GTI atmosferik çalışması yardım

    Arkadaşlar aracım bildiğiniz üzere golf mk3 GTI 16V 150 hp.Aracım ilk gün dynoda 145 hp çıkan daha sonra üzerinde bi kaç ufak tefek şeyler yaptığım sade bir araç.Araçta şu an komple 51 lik düz boru,CAİ ve all car racing chip var tahminimce 170 hp civarı dolanıyo olması lazım.Kasım sonu kısmetse askere gidiyorum ama aracı satma düşüncem olmadığı için çok kasmamak şartıyla bi iki ufak bişey daha yapıp öyle gitmeyi düşünüyorum.Araca öneri olarak atmosferikde yüklemek için neler yapılabilir bu konuda tecrübeli arkadaşların bilgisini almak istedim.Sokağa çıkıpta yüklemek istiyorum diyince her kafadan bi ses çıkıyo o yüzden bilgilerinize muhtacım. Örneğin 4-2-1 headers,hafifletilmiş volan takma veya üzerindekini hafifletme,ince conta takma vesaire bi dünya fikir atılıyo ortalığa ama bu araca uzun yıllar binip satmak yerine en azından daima 2. aracım olarak saklamayı düşündüğüm için herşeyin en sağlıklı olması benim için çok önemli.Düşünce fikir ve önerilerinizi bekliyorum.Şimdiden Sağolun...

  2. #2
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzantrik ( yay, şapka ) portpolish ile remap... Yani kısaca güzel bir kapak dizicen kendine...

    ABF kapak iyidir de, egzantrik dereceleri çok düşüktür, büyük vites yüksek devirlerde özellikle bitmez o devirler. Egzantrik çözer o işi.Egzantriğe göre yay ve şapka da alırsan daha emniyetli olur.

    Orj headers'ın 200HP lere kadar sorunsuz üfler... Volan ağırdır ama durup dururken hafifletmek gereksiz. Bunların üzerine en son hafifletirsin.

    2.0 makina 170HP diyorsun 51'lik düz boru?
    60 olsun o... Daha iyi olur...

  3. #3
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fikrine en çok ihtiyac duyduğum kişilerden biri sendin abi sağol öğütlerin için.Aracın orta sustucusunun o kısma ufak bi sesi kessin diye susturucu attık ordan itibaren son susturucuya kadar 60 lık zaten borular ama dediğin gibi gerçekten farkedecekse ortanın o kısma kadar olan bölümüde 60 lığa çevirebilirim.Ama aracın böyle daha iyi sündüğünü söylemişlerdi. Peki bu ince conta felan iyi oluyo diye bi duyum almıştım aslı var mıdır acaba?

  4. #4
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rolanti fazla bozulmaması için çıtır bi egz exhaust fazla yüksek olmuyan.
    Buna birde kısa difransiyel takarsan çok iyi devir çevirir araban
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  5. #5
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın icin kısa ayna mahrutide mevcut bilgine forumdan bir arkadasımız getirmisti kendi aracına.

  6. #6
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sierra_rs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın icin kısa ayna mahrutide mevcut bilgine forumdan bir arkadasımız getirmisti kendi aracına.
    G60 Osman Biliyorum iyi devir çevirdiği söylenmişti ama böyle aracın uzun uzun yürümesini seviyorum sadece amacım devir ibresini sonlara bu uzun dişlilerle birazda olsa daha hızlı yatırmak.Kullanımı zevkli bayılıyorum bu araca Hadda bi kaç kişi dereceli + güncel yazılım (7800 rpm) + headers ile tamami ile stock bi type-R a kafa tutabileceğimi söylemişti... Pek zannetmiyorum ama öyle olsada fena olmaz hani

  7. #7
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten bence de ekzantrik ve kısa hoş olmuyor güzel dönebilen uzun oran her zaman makbuldur benim icin.

  8. #8
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar bi kaç yerden aldığım bilgiler doğrultusunda bi liste gerçekleştirdik bu konuda bilgili bir arkadaşımla.Listeye göre öncelikle üst kapağı 1000 de 20 oranında taşlayalım,süpersprint 4-2-1 headers takalım,yazılımıda güncelleyip 7100 rpm den 7400 rpm ye çekelim dedi.Sizin artı ( + ) ve eksi ( - ) olarak görüşleriniz ne yönde olacaktır bu benim için çok önemli.Bu aracı gerçekten seviyorum zevkle kullanıyorum.İnanın her dakika gazlayıp arabasını üzen biri değilim ama Kayseri gibi bi şehirde sadece aracın adı geçtiğinde bir golf 3 GTI'a göre aşırı sağlam yürüyo diye anılması ve kayseride bulunan 4-5 VTI a göre fazlasıyla üstünlük sağlaması.Askerlik öncesi biraz daha hevesimi alıyım ***** 15 ay yaylalar yaylalar

    Orjinal egzantrik ve pistonlarla yazılımı 7400 rpm ye çekersem piston kırılabilir ve gömlek vesaire yırtabilir diye bi duyum aldığım için yazılımı 7400 rpm ye çekme işinden vazgeçildi.Azda olsa kapağı taşlamayı düşünüyoduk o da işin profesyonelce olup olmamasına bağla sanırım titizliğim sebebi ile ondanda vazgeçilecek.Süpersprint 4-2-1 headers takılacak. Başka önerisi olanları düşünce ve fikirlerini bekliyorum dostlar...

  9. #9
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4-2-1 Üstlerini pek açmaz yanlız, Orta devir bandında farkını hissedersin CEM... Orj Headers 200HP ve az üzerine kadar yeterli derecede üfler... Eğer yüksek devirlere oynayacaksan 4-1 kullanacaksın...

    Kısa son dişli, oda bir çözüm... Devir bandını çekmekle neler olur neler olmaz bilemiyorum ama ABF stroklu bir motor çokta yüksek devire egzantrik olmadan gerek yok bence...

    ABF kapaktanda almak konusunda, ben kendi arabamda sorun yaşamadıkça kapak taşlamam... Tercih meselesi.

    İnce conta ben hiç görmedim ABF için, bulursan kullan... Kapak taşlamakla aynı hesaba gelicek zaten... Kapak daha aşağıda duruyor, sıkıştırman artıyor ( mantığı bu )

    Gerçekten verim almak istiyorsan kapak doldurup, hazır yazılım yerine remap ya da MS , Motec tarzı birşey ile yeniden kurulum yapaksın. 200HP üzerine çıkarsın, devir bandın da ztn yukarılara çekilir ( hidrolik iticileri kullanabileceğin ve orj emmeyi kullanabileceğin derece olması önemli ama, mekaniğe dönmek günlük kullanım için saçma olur )

    Kısa son dişli... Sendeki şanzımanın kodu ne?

    Ne istersen neyden memnun kalacaksan onu yap, kapak dizmek dediğim gibi en güzel uygulama... Ama maliyet ve strees olarak kaldırmak zor olabilir.

  10. #10
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla abi inan şanzıman konusunda hiç bir bilgiye sahip değilim ama uzunluk olarak yazmamı istersen 1 de 60 2 de 105 3 de 155 4 de 200-205 tam dikkat etmedim 5 zaten Allah kerim uzunluklarına sahip Uygulamayı yapalım diyen arkadaş kendi contasını inceltebiliriz demişti. Kapağa bende dokunmak istemiyorum çünkü sıfırı olsun 2. eli olsun bulmanın imkansız gibi bişey olduğunu biliyorum. Zannedersem ben yine içime sinmeyeceği için uygulama programını geniş bir zaman ve maddiyat için masaya yatırma konusunda heralde askerden gelince gündeme getircem 4/4 lük olması açısından :S

  11. #11
    gni_GTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzantrik ( yay, şapka ) portpolish ile remap... Yani kısaca güzel bir kapak dizicen kendine...

    ABF kapak iyidir de, egzantrik dereceleri çok düşüktür, büyük vites yüksek devirlerde özellikle bitmez o devirler. Egzantrik çözer o işi.Egzantriğe göre yay ve şapka da alırsan daha emniyetli olur.

    Orj headers'ın 200HP lere kadar sorunsuz üfler... Volan ağırdır ama durup dururken hafifletmek gereksiz. Bunların üzerine en son hafifletirsin.

    2.0 makina 170HP diyorsun 51'lik düz boru?
    60 olsun o... Daha iyi olur...
    60'lık boruyu döşersen atmosferik arabaya geri beslemeyi nasıl sağlayacaksın???

  12. #12
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardesim konuyu okumuştum antalyada vw den anlıyan bi abimiz var...

    ss 4-2-1 hedırsı ve 60lık düz boru var...ortada susturucu var...port polish...beyin...

    bence güzel bir kısa bu aracın işini çözer diye düşünüyorum...çünkü vites araları gerçekten uzun

  13. #13
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CeM öZeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla abi inan şanzıman konusunda hiç bir bilgiye sahip değilim ama uzunluk olarak yazmamı istersen 1 de 60 2 de 105 3 de 155 4 de 200-205 tam dikkat etmedim 5 zaten Allah kerim uzunluklarına sahip Uygulamayı yapalım diyen arkadaş kendi contasını inceltebiliriz demişti. Kapağa bende dokunmak istemiyorum çünkü sıfırı olsun 2. eli olsun bulmanın imkansız gibi bişey olduğunu biliyorum. Zannedersem ben yine içime sinmeyeceği için uygulama programını geniş bir zaman ve maddiyat için masaya yatırma konusunda heralde askerden gelince gündeme getircem 4/4 lük olması açısından :S
    Kısa şart evet sizde, bende o sorun yok... Bence motoru açmadan önce bir kısa dene, eksoz borularını 60mm düz kullan, gene 60mm spor tip orta susturucu ile. Bunlarla zorlanan yüksek devirlerin farkedilir derece rahatlar.

    Contayı falan incelttirme boşver... Varsa orj ince al... Yada ben önermiyorum diyim, işine karışmiyim.

    Alıntı gni_GTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    60'lık boruyu döşersen atmosferik arabaya geri beslemeyi nasıl sağlayacaksın???
    Soba borusu demedik 60mm dedik ... Sorun olmuyor...
    ABF eksoz sistemine çok duyarlıdır... Ztn alacağınız herhangi bir headers in son çıkışıda 60mm olacaktır. Çoğu marka kitlerde borular 60mm gelir.

  14. #14
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kusura bakmayın bilmediğim bi konuyu yeni konu açmak yerine burdan soruyum istedim port polish denen uygulama tam olarak ne oluyo nasıl yapılıyo maliyeti ne civarlarda ve araca artısı eksisi ne oluyo ?
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  15. #15
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapaktaki emme ve egzoz portlarının genişletilmesi ve parlatılmasıdır. daha pürüzsüz yüzey elde edilir. sadece portları genişletmek değil gerekli yerlerde genişletme yapmak doru olanıdır. kafaya göre genişletmenin yararı değil zararı bile olabilir.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •