gayet basarılı bır arge olmus merakla beklıyorum yapım asaması fotolarını 3 adet arabada uyguladık kendı arabalarımızda gayet basarılı sonuclar aldık ems ile kontrol edıyoruz.a dan z ye herseyını kendımız yaptık super bır olay ıtb hem ses hem gorunus hemde verdgı performans basarılar dılerım
et giren yere dert girmez.
projenizde başarılar dilerim allah yardımcınız olsun çap olarak 38 ile 42mm arası kullanın derim 1.6 arabaya onun haricinde üzerindeki çaplar çok büyük gelicektir rölanti için felan bence uğraşmanıza gerek yok siz nekadar yerini ayağını bilmemnesini yaparsanız yapın çaplarını yada mesafesini düzgün ayarlıyamadıktan sonra soğukken çok yüksek çalışma yapabilir bence gaz kelebeğinin stop vidasından ayarlıyabilirsiniz bende ewde 600 lük bi throttle war onun üzerinde o şekilde illa orj malzemeleri kullanıcaksınız diede bişi yok bmw lerde vw lerde felan on-off valveler çıkıyo sürülmeside gayet basitonlardan takıp tutabilirsiniz rölantiyi tutmasanız ne olur sadece soğukken stop eder okadar ısınınca yine durur
ikili gazkelebeği bana mantıklı gelmedi zaten amacınız içeri daha fazla hava sokmak engellemeye gerek yok bence son olarak safc ile çok bi randıman alacağınızı sanmam çünki kullanıcağınız algoritma farklı olucak map yardımcı olarak kullanılıcak o yüzden düzgün bi setup için bi standalone gerekebilir
sağolun teşekkürler.
port genişliğinden hesabını yaptık.
orj portlarımız elips şeklinde ve 42mm genişlik 30mm yükseklik.
biz ölçüleri 44mm ye 32mm olarak değiştirdik. bu ölçüye göre hesap ettiğimiz zaman kulanmamız gereken kelebek çapı 38mm ye denk geliyor.
rolanti olayı bizim için önemli. günlük kullanılack bi araç çünkü. rolanti valfinin deliğinide ufaltıp genişletebileceğimiz bi şekilde yapacağız.
2. kelebeği yapmamızın sebebi dediğim gibi günlük kullanımda biraz ekonomi sağlamak
2. kelebeğin tam açık olması full throttlda bu motr için çok bi eksi olaağını düşünmüyorum
ama standalone şart gibi![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
ilk Gaz kelebeğini gaz teli ile yönetilicek.peki 2.kelebeği nasıl yöneticeksiniz. mishal gaza %50 bastım diyelim1.kelebek %50 açıldı 2.kelebek %50 açılmıyacakta %30 mu açılıcak?
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
2. gaz kelebeği manuel olarak orjinal olan map e yakın olan 2. map e geçiş yapılmak istenildiğinde elle ayarlanacak. tabi bunun önce açısını ayarlamamız orj map e uyabilecek uygun açıyı tespit etmemiz gerek. daha sonrasında ise bi sınırlandırıcı kullanarak yani istem dışı 2. gaz kelebeğinin hareketini engellemek için sabitliyeceğiz. aynı işlem 2. gaz kelebeğinin %100 açık kalması içinde yapılacak.
2. map e uygun açı atıyorum %60 throttle ise orada sabit kalabilecek bi sınırlandırıcı yapılacak istem dışı %60 ın altına ve üstüne hareket etmeyecek. manuel olarak elle %60 ve %100 olarak ayarlanacak.
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
bu tarz bi gaz kelebeği yapsak olur mu acaba yada randımanlı olur mu ? bunu yapması daha basit gibi.
![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
Bende araştırmıştım vaktim olduğunda üretmeyi planlıyorum.
Roller barrel olanları yapması bence daha zor olacaktır. tam gazda ise daha iyi performans alırsınız rölanti işi daha zor.
sizin aracınıza 40 42 mm ideal.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
bunları görünce aynı şekilde kelebeklisini yapmak geldi aklıma
çizimini yapmak vs daha kolay bunun. sadece işleme süresi ve malzeme biraz artar. bu şekilde oval çıkmasıda kapakla ve flanşla aynı ölçüde prüzsüz çıkması için çok iyi olur.
yani elispten giderek yuvarlağa dönen bi boru yapmaya gerek kalmaz. elips tede kelebekli sistem olabilir.
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
şöylede bi kaynak buldum. hazır alıp kendi yapmak isteyenler için yardımcı olabilir.
d-series.org tan alıntıdır.
MOTOR CYCLE
SUZUKI
Make/Model: GSXR600
Year: -02
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 38mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm
Overall Length: 83mm
Outside Diameter (intake): 44mm
Outside Diameter (filter): 45mm
Separate casting: Yes
Injector Make/Model: Keihin KN4, 0J07 AAA A
Flow Rate (45psi/100%): 240cc/min?, 13Ω
Fuel Rail: Alu casted, Inside diameter 6mm (9mm in the ends)
Additional Info: sec. throttles controlled by ECU.
Make/Model: GSXR750
Year: -98, -99
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 46mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm
Overall Length: 91mm
Outside Diameter (intake): 54mm
Outside Diameter (filter): 54mm
Separate casting: Yes
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): 240cc
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: No sec. throttles.
Make/Model: GSXR1000
Year: -02
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 42mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): 230cc/min
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: sec. throttles controlled by ECU.
Make/Model: GSXR1000
Year: -03
Number of Tb: 2
Inside Diameter: Tapers from 50 to 42mm
Center-Center (left to right from behind):
Overall Length: 90mm
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter): 53mm
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): 230cc/min
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: Pic without secondary butterflies and fuel rail.
Make/Model: GSXR1300 (Busa)
Year: pre 2002 ?
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 42mm at injector end, tappered from 51mm at air horn end
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80
Overall Length: 90mm
Outside Diameter (intake): 55mm
Outside Diameter (filter): 53mm
Separate casting: Yes
Injector Make/Model: Keihin,
Flow Rate (45psi/100%): ?
Fuel Rail Inside Diameter: PA66-G35
Additional Info: no secondary butterfly
KAWASAKI
Make/Model: ZX6R 636 B1
Year: 2003
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 38mm
Center-Center (left to right from behind): 75-75-75mm
Overall Length: 90mm
Outside Diameter (intake): 52,6mm
Outside Diameter (filter): 50,8mm
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: BOSCH 280031V
Flow Rate (45psi/100%): 245cc/min
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: Z1000
Year:
Number of Tb:
Inside Diameter:
Center-Center (left to right from behind):
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting:
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: GPZ1100
Year: 1981-198?
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 32mm
Center-Center (left to right from behind): 80-100-80mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake): 40mm ("serrated")
Outside Diameter (filter): 40mm ("olived")
Separate casting: Yes
Injector Make/Model:
Flow Rate (36psi/100%): 180-200cc/min, 2,5Ω
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
YAMAHA
Make/Model: YZF-R6
Year: 2003-2004
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 38mm
Center-Center (left to right from behind): 72.5-72.5-72.5mm
Overall Length: 95mm
Outside Diameter (intake): 52mm
Outside Diameter (filter): 44mm
Separate casting: Not exactly, but can be cut apart easily (fuel rail)
Injector Make/Model: Keihin ?? # 250031F
Flow Rate (XXpsi/100%): XXXcc/min, 11.7Ω , 12mH
Fuel Rail: Alu casted
Make/Model: R1
Year: -04
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 43mm
Center-Center (left to right from behind): 78-78-78mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
HONDA
Make/Model: CBR F4i
Year:
Number of Tb:
Inside Diameter:
Center-Center (left to right from behind):
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting:
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: RC51
Year: 2000
Number of Tb: 2, 2 injectors per TB
Inside Diameter: 48mm
Center-Center (left to right from behind): 24mm (TB's are not parallel)
Overall Length: approx 40mm
Outside Diameter (intake): 60mm
Outside Diameter (filter): 70mm (not sure how filter fits)
Separate casting: Yes, TB's are independent, mounted to linkage bracket. Modification needed of fuel pipe and linkages to change spacing.
Injector Make/Model: ?/?
Flow Rate (XXpsi/100%): XXXcc/min, approx 11Ω , ??mH
Fuel Rail: Alu casted, 1 per injector, joined by solid fuel lines
Additional Info: Comes with MAP, fuel regulator, TPS. Has a manual choke mechanism synchronized to both TBs. Not sure how it works - fast idle bleed perhaps?
Make/Model: CBR600RR3
Year:
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 37mm
Center-Center (left to right from behind): 75-75-75mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting:
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: Injectors mounted in cylinderhead.
Make/Model: CBR600FSi
Year:
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 36mm
Center-Center (left to right from behind): 75-75-75
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´)
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: CBR 929
Year:
Number of Tb: 4
Inside Diameter: 40mm
Center-Center (left to right from behind): 80mm-80mm-80mm
Overall Length of casting 70mm
Outside Diameter (intake): 49mm
Outside Diameter (filter): - flat flange for airbox
Separate casting: 2 twin body castings
Injector Make/Model: ?? Marked as OK24 B
Flow Rate (45psi/100%): not sure. RUns at 50psi
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info: produces 150bhp at 11,500rpm from 74x54 929cc. 11:3.1 comp ratio, 10 litre airbox.
Make/Model: CBR900 954 Fireblade
Year:
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 41mm
Center-Center (left to right from behind): 80-80-80
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model:
Flow Rate (45psi/100%):
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
Make/Model: CBR 1100 Blackbird
Year: ??
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 42mm
Center-Center (left to right from behind): 85-85-85mm
Overall Length:
Outside Diameter (intake):
Outside Diameter (filter):
Separate casting: No (dual Tb´s)
Injector Make/Model: Keihin
Flow Rate (43psi/100%): ~335cc/min, 13Ω
Fuel Rail Inside Diameter:
Additional Info:
SNOW-MOBILE
ARCTIC CAT
Make/Model: ZR600 Snowmobile
Year: 1998
Number of Tb: 2
Inside Diameter: 46mm
Center-Center (left to right from behind): 134.5
Overall Length: 105mm
Outside Diameter (intake): 52mm
Outside Diameter (filter): 70mm
Separate casting: Not exactly, but can be cut apart easily (fuel rail)
Injector Make/Model: ??
Flow Rate (XXpsi/100%): XXXcc/min, 2.9Ω , 5.8mH
Fuel Rail: Alu casted
Additional Info: 2-stroke snowmobile, parallel twin 600cc, 105hp
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
bırcet sana yenı araştırmalar yapmayı yasaklıom bune yavv dün akşam saat 8 den beri 40 tane model değiştirdik gaz kelebeğini oval çift kelebeklı ve port genişliğinden 2şer mm buyuk yapıyoruz o kadar, haa ıstersen sen arastırma yapmaya devam et sen yenılerını arastırana kadar ben bahsettıgımı benım arabaya takar senın yanından gazlarım![]()
evet flanş tasarımı iş güç arasında anca bitti
ufak tefek değişiklikler mutlaka olacak. şu anlık bu şekilde ilerliyor.
DENON yusufun eline sağlık
![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
kısmetse yarın itb nın son halını anımasyonlu olarak koymayı planlıyorum çalışma son hızla devam edıyor
allah kısmet ederde bir terslik olmassa en geç 1 aya kadar marşa basarız
çıkarsa,sorunsuz çalışıp güzel bi verim alınırsa hakikatten sizden çok sevinirim beylerALLAH yardımcınız olsun, vtec2'lerle uğraşmanız bile başlı başına size saygı duymam için bi sebep..
kolay gelsin..
valla inşallah güzel sorunsuz çalışır. map konusunda kafam takılıyor sadece. diğer konular halledilir benim gözümde. parçanın cnc de direkt üretilmeside port yüzeyinin iyi olması açısından bizim için iyi bir şeykendinden porh polis li
amaç vtec2 ile uğraşmak değil. elimizde bu araçlar olduğundan haliyle imkanlar dahilinde insan elindekine birşeyler yapmak istiyor![]()
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
Hadi hayırlısı olsun Emre ve Yusuf hep destek tam destek![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)