Bendede VW motoru var ama ben sitede bulamadım benim motoru.. 1.4 16v motor BBZ kodlu sitede kodlar vermiş ama tam bilemedim.. Bu emme Corsa B GSI daki gibi güç versin çok fena olur o kadar diyorum.. :)
Printable View
dbilas'a türkçe email atabilirsiniz, orada bir türk bayan çalışıyor ama hergün orada değilmiş, ingilizce yazsanız türkçe cevap olarak da geri gelebilir bana olduğu gibi:)
şu baskı balata işine de biri birşey yazsa:)
organik olandan güç alırmıyım onu merak ediyorum ya da orjinalden kaybolan güçler geri gelir mi? pazarlık yapıyorum sachs ile bir ihtimal 850 tl'ye kargo dahil alabilirim...
http://www.sachsperformance.com/EU/s...1099/index.htm
nette bir alıntı buldum, baskı balata da epey önemliymiş:)
"Arkadaşlar benim yüklü bir 206 gti ım var.Aslında ilk yapılması gereken işi yani performans balatasını son aldım ve bu işi neden sona bıraktığıma çok pişman oldum.arabam chip yapıldığında bu kadar performans kazanmamıştı diyebilirim.Normal balatalarda yüzde 25-30 arası kayıp oluyomus.Bunlarda ise yuzde 3 cıvarında bır kayıpla kurtarıyorlarmıs.Çok araştırdım almadan önce Ankarada bir üretici buldum.OtoDebriyaj firma adları.Adamlar DA motosporta renonun f2000 takımına grup n araclarına falan yapıolar.fiyatıda ole tahmın ettıgım gıbı pahalı cıkmadı.servısten balata almıs gıbı oldum"
sachs'dan organik baskı balatayı da sipariş ettim, şimdilik 2200 tl gitti, bir sonraki adım ya rotrex supercharger olacak ya da yüksek sıkıştırmalı piston, sonrasında yazılım ...
Balatanın fotoğrafını bekliyorum. :)
Hayırlı olsun s/c de yaparsanız inilmez o arabadan :)
rotrex harici minik, hatta daha ucuz sc var mı? ya da bunun çıkmasını bulmak mümkün mü? illa rotrex'e mi bayılacağız?
kit olarak aldım, vergiyi düştüler, 478,51 euro yani 950 tl, pazarlığa yanaşmıyorlar:)
http://www.sachsperformance.com/EU/s...lung-set-2.htm
bunların ömrü daha fazla yazmışlar, 220 nm'ye kadar gücü kayıpsız iletiyormuş, orjinal ekipman gibi konforluymuş, normalde 10-15 hp arası bir değer aktarma organlarında kayboluyor diye biliyorum, bu kaybın ne kadarı baskı balataya aittir acaba, buradan birşey çıkacak mı diye merak ediyorum, ben en çok tork artsın istiyorum, bu yüzden bu parçayı aldım, SC olayını da tork için istiyorum, çabuk hızlansız 200 yapsın yeter bana, fazlasını özellikle virajlarda zaten arabanın aerodinamiği kaldırmıyor, bu konuda ve alternatif SC markası konusunda bildikleriniz varsa öğrenmek isterim, ayrıca bu parça ömrünü tamamladı diyelim, bu parçaya sizce revizyon yaptırmak mümkün olur mu? o kadar para verdik kaldırıp atmak istemem :)
İyi yapmışsın bu parçayı almakla çünkü normal debriyajlar zayıf kalabiliyor. 45'lık Polo'da aynı debriyaj var 125'likte de...
Eaton M45 takan var.
http://www.clubpolo.co.uk/forum/inde...68386&hl=eaton
yüksek sıkıştırmalı piston için fiyat almam lazım, bu konuda birşeyler bilen varsa:)
bu pistonlarla motor hacmi artar mı? kol da değişmek gerekir mi? sadece pistonla güç artışı olur mu? başıma sorun açacak büyük işler çıksın istemiyorum
"Pİston değişir
Blok o pistona göre açılır
Piston kolları değişir
Büyük hacimli aracın karnkı genelde daha ağırdır oda değişir
Yataklar ve Sekmanlar yapılır
Motor toplanır
Büyük motorun enjektörlü yada o hacme uygun enjektörler takılır
Bunlara doğru orantılı büyük ihtimalle olarak beyin değişir
İşçilik var bide
Elektrik tesisatında ufak değişiklikler gerebilir
Şanuzman ve diferansiyel osranları yeni büyük hacimli motrun gücünü yeterince kullandırmaz ise onlarde değişmek ister
Yağ poması yeterli gelmez ise oda değişir
Egnzatrik milleride değişmek gerekebilir"
"piston kolu kısaltılması + orjinal kapak + orjinal piston
pistonun üstünden torna ile alınması + orjinal kapak + orjinal kol
kapak ile blok arasına önce normal conta sonra çelik conta sonra tekrar normal conta konulması + orjinal kol + orjinal piston"
Hacım artırmak için piston çapını büyütmen lazım. 77.00mm pistonlar var piyasada kullanırsan 1598 biraz üzerinde hacim elde edebilirsin. SC yapacaksan zaten yüksek sıkıştırmalı piston yerine düşük sıkıştırmalı piston lazım sana...
Manifold geldi mi? Geldiyse fotoğraflarını merakla bekliyorum:)
Benim bildiğimde s/c olacaksa sıkıştırmanın motor sağlığı açısından düşürülmesi gerekiyor. Kalın contayla belirli bir miktar olabiliyordu sanırım bu.
ürünler gelince elbette fotolarını koyarım, dyno kağıdını da eklerim, bende ne çıkacağını merak ediyorum:) en geç 3 haftaya en erken 1 haftaya kadar gelmesi lazım...
onno usta yüksek sıkıştırmalı piston takma motorun ömründen çok gider demiş, şu an atmosferikte son noktayı arıyorum, SC için şu an beklemeye geçicem, rotrex 2500 euro+yol parası istiyor, oralara yolum düşerse belki elden alırım...
2. haftayı da devirdik, iki parça da dhl.de ile gönderilmiş, gönderi numalarına göre %60 proses görünüyor, muhtemelen hala parçalar yurt dışında konteynırda :)
bugün dbilas emme manifoldunu aldım, 222.5 TL gümrükte vergi ödedim, yarın sabah inşallah montajını yaptıracağım, spor baskı balata da gelince apexi neo ile ayar yaptırıp dyno ölçümü olacak
http://img185.imageshack.us/img185/9625/dsc00017oz.jpg
http://ressim.net/a/upload/9ee09921.jpg
hayırlı olsun sonuçları merakla bekliyorum. :)
Bende merak ediyrum bakalım gerçekten 18hp yi vericekmi
Hayırlı olsun. Vallahi çok cesaretlisiniz :) Merak ediyorum sonucu.
arkadaşlar bujilerin yeri birinci fotodaki 4 adet delikler mi olacak acaba? araya bir parç orjinal manifolddan takmamız lazım mı? elimdeki bujilerin çapı o delikler için çok küçük!!
emme manifoldu ile beraber bujilerin tipi de mi değişecek sizce? daha geniş buji mi bulucam, ya da tornada ara parça yaptırmam mı gerekecek, splitfire buji ve kabloları var, onlara kıyamıyorum :)
Sanıyorum enjektör demek istediniz.hava yakıtı ayarlamak ıcın ya yazılım yaptırmanız gerekıcek veyahut afc select gibi bir cihazla aracınıza uygun olanını alıp ayarlamanız hıc tecrube etmedım ama o delıkler ilerikı projelere taban olusturmak ıcınde konulmus olabilir.parcanız hayırlı olsun...
aracın enjektörleri mi o deliklere oturacak :)
firmayla olan yazışmalarıma göre ürünü direk kullanabilecekmişim, araçta benim dereceli egzantrik miline göre yazılmış onno chip var, chip sonrası header, 44 mm den 48 mm'e ara boruların genişletme, sebring kat ve orta susturucuları taktırmıştım, artık apexi neo ile bir deneme yaptırıcam, mümkün olmazsa çaresine bir şekilde bakıcaz
enjektörler olacak tabiki :) bu arada çok kazma bir soru sormuş gibi kendimi hissettim:)
hayırlı uğurlu olsun bende orj. mantzel aldım opel'e bakalım 7400 limitör'lü chip ile bizimki neler yapıcak :)
Hadi hayırlısı olsun.. Meraklı bekleyiş devam ediyor.. :)
birz önce montaj bitti, rölanti vs güzel ama afr değerleri bana fakire doğru fazla gibi geldi, apexi neo inşallah derdimize deva olur..
filitreden 2000 devirden sonra muhteşem bir ses geliyor artık:) önceden ses çıkmıyordu, benzinde yaptığımız denemede 2000 devirde 2. viteste araca yüklendiğimiz zaman epey bir fark olduğunu hissettik, lpg de deneyemedim henüz ama sanki daha cansız gibi geldi ama bir düzlükte henüz deneyemedim, akşama fotoları atarım...
şimdi spor baskı balata sonrası apexi ayarı ve dyno yaptırıcam, kafamda vwtech ve paşaoğlu var, hangisine ayara gitsem diye düşünüyorum, biri yolda diğeri dyno da ayar çekiyordu
http://img245.imageshack.us/img245/2032/dsc00022jw.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/3799/dsc00023ee.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/9318/dsc00025fb.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/3284/dsc00026wx.jpg
http://ressim.net/a/upload/78aef14d.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/6282/dsc00028yc.jpg
masallah ilk mars basıldımı sonuçları merakla bekliorm
Hayırlı olsun araçla epey uğraşıyorsunuz.100bg lik modellere uyuyormu bu manifold acaba?
bu 1.6 8v ler için ama 16v olanları da var, kendilerine türkçe bile email gönderebilirsiniz, bir türk bayan orada çalışıyor
products-flowtec-vw olarak arayacaksınız
http://www.dbilas.com/dbilas_eng/index.htm
chip ile desteklemeniz lazım araç şuan fakir'e düşüyodur :) chipden sonra güzel bir egzost sistemi ile çok güzel yürür :)
mantıklısı bu şekilde olur heralde, dyno yanlış ölçsede yüzdesel olarak iyileşme görülebilir, paşaoğlunda apexi neo ayarıyla beraber o iş olabilir diye düşünüyorum, mehmet gazihan'ın garajında da dyno var galiba, orada da olabilir, önce baskı balatanın gelip montajı lazım
Bence düzgün olmayan afr ile çok sürme aracını. Ayrıca ayar için debriyajı beklemene gerek yok. Debriyaj motorun ürettiği gücün yola aktarılması ile alakalı. AFR vs. düzeltmekte hiçbir fark yaratmayacak. Bir an önce ayarını yaptırmanı tavsiye ederim. Bu arada ayar yerine Paşaoğlunda dyno üzerinde üzerindeki chip okunup tekrar düzenlenip yeniden araca yüklenirse Apexi den vs.vs. çok daha iyi olur. Daha sonrada yeni chipin ile LPG istasyonunda baştan kalibrasyon yapıp güzelce kullanırsın.
Hayırlı olsun, sonuçları ve sesi çok merak ediyorum :)
her zamanki gibi çok yoğunlar, maşallah diyeyim, apexi için salı gününe "150 tl mi 150 dolar mı" diye bir ifade kullandılar, chip olayı için de "salı gel bir arkadaş (bekir miydi acaba) baksın dediler"...
onno usta chip için 800 tl dedi
mehmet gazihan'ın sahibinden.com da 500 tl ilanları var
helphelp diyesim geldi :) uygun fiyata hem apexiye hemde chipe ayar çekecek bir tanıdık yokmudur?
Mehmet Gazihan'ın garajına gittim, 50 tl'ye apexi neo'ya ayar yaptılar, güzel oldu, vwtech de muhtemelen (3-4 ay önce öyle demişlerdi) aynı rakama yapacaktı ama şampiyon poloyu görmek için oraya gittim:)
karar verdim rotrex sc için kasıcam, yurt dışına çıkınca oradan alıcam, 200 hplik modeli 3 kg, 300 hplik modeli 5 kg, diğer parçaları tr den temin edicem, oradaki en büyük problem beyin diyorlar ama düşük basınçta orjinal ekipmanla da gerekir mi merak ediyorum, apexi neo ile devam edilir mi? bazı turbo araçlarında var, avans benim onno chipden ötürü yükseltilmemişmidir acaba? 0.5 barda 130-140 hp olur heralde, ön frenleri de yakında büyütücem, seat cupra olur denmişti öyle hatırlıyorum
işte ülkemizin gelmiş geçmiş en hızlı polosu:) ayıklamadığı araç yokmuş, 450 hp'lik bir araca geçildi diye okumuştum, o da olsun o kadar, nazarlık:)
http://img214.imageshack.us/img214/2366/dsc00031hn.jpg
Uploaded with ImageShack.us