User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 20 ile 28 arası

Konu: 4afe throttle body (İTB)

  1. #20

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bodrum/Adana
    Mesaj
    458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşin zor adamım o kadar basit değil bu 4A-FE ile uğraşmak
    Birini yapsan diğeri olmuyor bu motorda en iyisi o motora port polish,Headers,Egzoz,Gaz kelebeği gibi uygulamalar ile birşeyler yapmak aksi takdirde parça sıkıntısı çekersin
    Gaz kelebeği hariç dediğin specler mevcut araçta zaten
    Ama işte daha farklı yollar arıyorum

  2. #21
    ercuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Runner ölçüsü için nette hesap makineleri var,runner gerçekten çok farkediyor kafadan yapmamak lazım
    .......

  3. #22

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bodrum/Adana
    Mesaj
    458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde böyle bir örnek var




  4. #23
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    blacktop itb si daha rahat takılıyor gaz kelebeği halatı bağlantısı fln daha kolay oluyor

    batu nerdesin gel cvp yaz

    araya parça dediğimde motorla itb arasına runner yapmak gerekiyor, yukarıdaki fotolardada kapak 4afe ye benzemiyor ayrıca berbat bi plenyum yapmışlar

  5. #24

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bodrum/Adana
    Mesaj
    458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ercuz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Runner ölçüsü için nette hesap makineleri var,runner gerçekten çok farkediyor kafadan yapmamak lazım
    Zaten araştırmalarımda bu yüzden kafadan yaparsak sorundan başka bişe çıkmaz

  6. #25

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bodrum/Adana
    Mesaj
    458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    blacktop itb si daha rahat takılıyor gaz kelebeği halatı bağlantısı fln daha kolay oluyor

    batu nerdesin gel cvp yaz

    araya parça dediğimde motorla itb arasına runner yapmak gerekiyor, yukarıdaki fotolardada kapak 4afe ye benzemiyor ayrıca berbat bi plenyum yapmışlar
    Reismdeki kapak 4 afe olmasına 4 afede sanırım o kapağı kobay olarak kullanmışlar
    Batuyla daha önce bu konuyu msnden çok konuşmuştuk Zaten 4afeden onun kadar anlayan birini daha görmedim ben

  7. #26
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle söyliyim, 4age throttle ı alırsan daha az uğraşırsın.

    Portları 1e1 oturmasada en yakın odur. Lazerle 1 flanş kapağa 1 flanşta ITB ye kestirip arasına güzel kaynak işçiliğle takılır.

    Rölanti motoru, Westhinghouse ve FPR için vakum portları üstünde. EGR yide mekanik iptal edersiniz olur biter. Gaz teli için eski kasa 4wd Tercellerin gaz kelebeği bire bir oturur. Ebay üzerinden temin edebilirsiniz.

    Mekanik olarak pek bi olayı yok yani. Enjektörleri OEM beyin sürebilir. Ama Rölanti motorunu, TPS i süremez.

    O yüzden ilk önemli kısım Beyin. Öncelikle MS beyin tertibatını kurmanızı tavsiye ederim.

    4afenin portları silverın veya blacktopun yarısı kadar. Bu yüzden güzel bir port işçiliği lazım. en azından gelen havayı duvara çarpma etkisinden kurtarmak için.

    4afenin top end gücü (egztiriklerden dolayı) ve ateşleme sistemi epey zayıf bunlara da el atmak gerekiyor.

    Yani mekanik ve elektronik olarak ITB takılsada stock Egz. ve sıkıştırma ile sesten fazlasını vermez.

    4afenin supap açılarından tutunda egzantiriği sıkıştırması yazılımı supap boyları vs. tamamiyle kompak sorunsuz bir ekonomi motoru için tasarlanmış. Dolayısıyla bunların hepsini elden geçirmek gerekir güzel güçler için. Ayrıca devir için kol saplamaları ilk fire vericek kısımlardan.


    Benim önerim güzel mild bir egzantirik + MS ile orjinal emme manifoldunu işlenmesi. Dediğim gibi 4afe de itb son takılacak şey bence. Hepsini yapıcam derseniz ok uğraşın ama ITB takıpta manyaklar gibi böğürmesi dışında başka bişey beklemeyin derim.

    Kolay gelsin.

  8. #27

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Bodrum/Adana
    Mesaj
    458
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle söyliyim, 4age throttle ı alırsan daha az uğraşırsın.

    Portları 1e1 oturmasada en yakın odur. Lazerle 1 flanş kapağa 1 flanşta ITB ye kestirip arasına güzel kaynak işçiliğle takılır.

    Rölanti motoru, Westhinghouse ve FPR için vakum portları üstünde. EGR yide mekanik iptal edersiniz olur biter. Gaz teli için eski kasa 4wd Tercellerin gaz kelebeği bire bir oturur. Ebay üzerinden temin edebilirsiniz.

    Mekanik olarak pek bi olayı yok yani. Enjektörleri OEM beyin sürebilir. Ama Rölanti motorunu, TPS i süremez.

    O yüzden ilk önemli kısım Beyin. Öncelikle MS beyin tertibatını kurmanızı tavsiye ederim.

    4afenin portları silverın veya blacktopun yarısı kadar. Bu yüzden güzel bir port işçiliği lazım. en azından gelen havayı duvara çarpma etkisinden kurtarmak için.

    4afenin top end gücü (egztiriklerden dolayı) ve ateşleme sistemi epey zayıf bunlara da el atmak gerekiyor.

    Yani mekanik ve elektronik olarak ITB takılsada stock Egz. ve sıkıştırma ile sesten fazlasını vermez.

    4afenin supap açılarından tutunda egzantiriği sıkıştırması yazılımı supap boyları vs. tamamiyle kompak sorunsuz bir ekonomi motoru için tasarlanmış. Dolayısıyla bunların hepsini elden geçirmek gerekir güzel güçler için. Ayrıca devir için kol saplamaları ilk fire vericek kısımlardan.


    Benim önerim güzel mild bir egzantirik + MS ile orjinal emme manifoldunu işlenmesi. Dediğim gibi 4afe de itb son takılacak şey bence. Hepsini yapıcam derseniz ok uğraşın ama ITB takıpta manyaklar gibi böğürmesi dışında başka bişey beklemeyin derim.

    Kolay gelsin.
    Bu işten verim almamız için bu motoru açmalıyız yani

  9. #28
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    batunun dediğine bşy eklimek istiyorum

    böğürmesi ve gereksiz fazla benzin yakması dışında bşy beklememek lazım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •