Boya işinin içinde olan biri olarakta söyliyim, Portakallaşma sadece sonradan boyanan araçlarda olmaz. Bazı araç üreticilerinin araçları fabrikadan çıktıktan beri portakallıdır bu tamamen üreticilerin isteği dahilinde yapılan bir uygulamadır. Kimizi kendi aracını cam gibi sever kimiside tatlı bir portakallık ister.
Otomomobil tamir boya süreçlerinde ise sizlerinde dediği gibi en önemli noktalardan biri doğru sertleştirici, doğru tinerdir. Bunlar mevsime göre hızlı veya yavaş olarak seçilmeli ve mutlaka takım olarak kullanılmalıdır. Son olarak portakallığa etkenlerden biri kullandığımız verniğin High Solid bir vernik mi ? yoksa Medium Solid bir vernik mi ? olduğudur. Bu ve bunun gibi ufak detaylar gerek oto tamir ve gereksede komple araç boyama süreçlerinde son elde ediceğiniz kaliteyi ve görüntüyü etkiler.
ayrıcada yukarda gösterilen kaynaktaki "Boya" olarak geçen yerlere ayrıcada "Vernik" eklenmesi bu işe okadar hakim olmayan kişilerin daha rahat anlaması açısından daha iyi olur diye düşünüyorumUmarım konuyu baltalamamışımdır
![]()






Alıntı
Bildiklerimiz paylaşarak büyür. Dediğin doğru boya yerine vernik demek gerekiyor 
İçini 15 dakika inceleyip nasıl bir yol izleyiceğime karar veriken bu kadar zaman pis bir şekilde nasıl binilir diye düşünmeden edemedim.Haftaiçi vaktim kısıtlı olduğundan cumartesi teslim gününe kadar aracı bölümlere ayardım.











































































