günceller geldii:D borularıda hallettik sıra parlatma ve kelepçe işine geldii... hiç kolay bir iş değilmiş 3 - 4saat kadar sürdü...parlatmaya zaman kalmadı.
http://i.hizliresim.com/lY09Pg.jpg
http://i.hizliresim.com/aqy0p7.jpg
Printable View
günceller geldii:D borularıda hallettik sıra parlatma ve kelepçe işine geldii... hiç kolay bir iş değilmiş 3 - 4saat kadar sürdü...parlatmaya zaman kalmadı.
http://i.hizliresim.com/lY09Pg.jpg
http://i.hizliresim.com/aqy0p7.jpg
sonuçları beklıyoruz :)
kolay gelsin, borular harbiden sıkıntıymış :D bende haftaya montajı hallediyorum inşallah.bakalım nasıl olacak.bu arada hazır boruları yaptırırken boost gauge da alın bir tane onunda hazır montajını yaparsınız.
Egr yi keşke bu şekil değilde valf deki contanın yerine kör conta yapıp koysadınız yarın öbür gün satarken falan geri dönmek istediğinizde o iptal ettiğiniz boru biraz pahalı :) geri dönüş yapmıcaksanız problem yok ama yerinizde olsam kör conta ile yapardım, ben öyle yaptım
baya ugrastırıcı olmus anlasılan
Ameliyat yapmis resmen :D kor contayla kapattim bende
o boru 80tl :D
aslında sökerken boruya zarar verdik ince oldugu için katlandı ve ezildi düzelteyim diye ugrasırken ortadan deldik.
yeni boru almak yerine bende bu şekilde iptal yoluna gittim yoksa kör tapa yapmak benmde aklımda vardı :)
Ben zamanında 206 1.4 HDI ıma yapmıştım. Sanırım 1.3 multijet grubunun intercoolerını kullanmıştım. Yatay uzundu. Tam ızgaranın arkasına koymuştuk. Sonuç olarak fazlaca tork gelmişti. :) Yalnız kötü yanı orijinal baskı balatayı çok zorluyor artık tork. Ama stock 206 gti la alttan bastığımızda 120'ye kadar geçemiyordu. :) Bide coolerdan sonra yazılım güncellenmemişti benim.
benimki orjinaller üzerinde zaten :D valla silikon ayarlayabilsem bende öyle istiyordum fakat ayarlıyamadım mecbur paslanmaz yaptık, bu haftasonuda aöf var bakalım zaman ayarlarsam bağlantı noktalarını ayarlıyacağım.
Konunun gizli takipçisiyim ama dayanamdım yazıcam artık yokmu bitiren biri koysun dyno verisini şuraya:)
Baskı balata hakkındaki tecrübem,
Ben önce yazılım yaptırdım, sonra cooler taktım, en sonda egsoz boru çapını büyüttüm. ve bunları yaparken hiç yazılım güncellenmedi. Buna rağmen max. 30Bin Km'den baskım sıyırmaya başlıyordu. Artık 3 bakımda bir baskı değiştiriyorduk.
Bilgilerinize.
Valla tahminimce 105 110 hp çıkarıcaz araç zaten hafif boyuna göre iyi gidecek diye düşünüyorum. benimde baskı sert zamanı geliyor değiştirmişken ne yapmak lazım acaba? 110 olduk diyelim, sürekli gazlamıcaz tabikide arada hakkını vericez kendi çapında...baskıyı ele almıyalım sürekli...çözüm üreten arkadaşlar neler yaptılar illa yapan vardır.
bipper ve nemodaki motor 1.4hdi değil mi?nasıl intercooler oluyor anlamadım.
ben clioya cooler taktım güç falan alamadım aldıysam bile hissedilir derecede değil 1.4 hdi de coolerla güç alınıomuymuş :)
intercooler montajına başladık .yalnız öncesinde intercoolerı takmadan tekrar bi ölçüm daha yaptık.stock motora yazılımla 94 hp 210 tork vermişti araç yaklaşık ay 6 önce.sornasında kat içi boşaltma ve son susturucu iptali yapmıştık.bugünkü ölçümde gene 94 hp 210 tork verdi :)tahmin ettiğim gibi 3-4 hp alamamışım :Dborular bugüne yetişmedi yarın o da hallolup yazılım güncellenecek bir mani çıkmazsa.
http://i59.tinypic.com/er9y81.jpg
http://i58.tinypic.com/2rr76gl.jpg
http://i60.tinypic.com/2ptq69j.jpg
elektrovananın yeni konumu bu şekilde oldu
http://i60.tinypic.com/1zj7u1.jpg
http://i59.tinypic.com/21mvhww.jpg
ayakları bulmuşun süper olmuş bende bulursam daha sonradan onlara geçiş yapacağım. bakalım borularıda bitir direk dyno :D
ayaklar gene bir fatih ali imren klasiği :D tanesi 3 lira :D
Hadi senden haber bekliyorum dynoda 94 den ne ckicak bakalim 105 versn yeter bence
Dyno yu bekliyoruz :)
kat ıptalı ve son ıptalı hıc ıse yaramamıs o zaman dogrumudur?
montaj yapıldı fakat birkaç sorunumuz var maalesef.ama öncelikle şunu belirteyim bariz rahatladı araç, üstüne birde katı söküp 51lik downpipe yapıldı coolerla beraber.hem ses hemde performans farkedilir şekilde değişti.yalnız ankarada doğru düzgün bağlantı hortumu bulamadığımız için yüksek basınca dayanlıkla akaryakıt hortumu olarak geçen hortumlardan kullandık.onlarda ***** pek esnemediği için titremeye neden oldu.rölantide felan hissedilir ve rahatsız edici bir titreme var.ek olarak turbonun ucundaki plastiği iptal edip bağladığımız flanştada kaçak var.40-50 km yol yaptım turbonun ucuyla flanş arasında baya yağ vardı.oldukça can sıktı açıkçası.yarın tekrar bakacağız.turbodan coolera giden boru turbonun çıkışıyla aynı boyutta 32 lik coolerden emmeye giden boru ise orjinalindeki gibi 51 lik.bunlarda resimler,
http://i61.tinypic.com/2cp8b2c.jpg
http://i57.tinypic.com/avgfhu.jpg
http://i62.tinypic.com/vdjqd.jpg
http://i60.tinypic.com/15heuy0.jpg
http://i62.tinypic.com/33nvm0y.jpg
boruları dp yı fln nevzat abı yaptı sanırım :)guzel olmus su dynoya bı gır bakalım neler gorucegız :)
bir güncelde benden borulara henüz polisaj yapılmadı ama araç rahatladı belirgin şekilde. özellikle boost gelirken tork artışı belirgin. ve gaz tepkisinde bozulma vs yok boostda geç gelmiyor. Şu an süper oldu turbodan coolera giren boru ateş gibi oluyor çıkışı hafif ılık.işe yarıyacağı kesin ;) sırada egzoz filtre chip var bakalım ne alıcağız.
http://i.hizliresim.com/4m89Lp.jpg
http://www.kirazcioglu.com/FB,43252,...ami-otosan.jpg
bunlar titremenizi alır arkadaşlar. Ford parçacılarında bol bol var.
Bu hortumların fiyatları nedir abi
Ben denedim hortumu araya biyere sokamiyoruz mesafe cok kisa ve agizlari cok genis
51lik ve 60lık 2 tip var. biri connect biri mondeo diye geçer.
20tl ile 50tl arasında değişir.
büzüldüğünde 10cm lik yere bile sığar
Ben 20 ye aldim 3 tane var evde kullanirim diye aldim evde kaldi. Benim montajda araya biyere sokabilme ihtimalim yokda tuzemen borulari uzun oldugu icin sokabilir. Fakat bende dedigin gbi bir titreme hssetmedim bi tek mars yaparken ve stop ederkrn oynuyor biraz zatrn geri kalan titrmeyi silikon hortumlat absorbe ediyor
bir güncelleme yapayım dynodan ölçtük cooler+ dp ile araç 94 hpden 104 hp ye 210 torktanda 240 torka çıktı.yalnız flanştan kaçak+ esneme olayı pek olmadığı için şimdilik silikon boru bulana kadar orjinal haline çevirdik.orjinal haline çevirmişkende sadece dp ile ne kadar güç aldığımızı ölçtük, o da 98 hp 218 te tork verdi.