Çözülür çözülmesine de ben ekstra uğraşmak istemiyorum yoksa direk Koray'ın yaptığı gibi tampon ortasına konulabilir.
Printable View
abi renodada aynı sıkıntı var coolerlı olanlarda borular başka yerden gidiyor coolersız olanlarda başka biz takarken klima borularını kanırtarak yer açmıştık kıştı yazın klimayı açtığım ilk gün dumanlar çıkmaya başladı boru patlamış :) tamir ettirip geri taktım ama araya sünger sıkıştırdım eğer öyle bişey yaparsan aklında olsun kasıntılı olunca heralde titreşimle zamanla deliniyo
görüntüde böyle ama benim borular krom değil galvaniz parlaklık aleminyum banttan el atmışken filtre borusunuda sardım güzel oldu :)
http://i.hizliresim.com/l0Evkp.jpg
http://i.hizliresim.com/g4XZXR.jpg
coolerda 1.6 hdi coolerı 160 liraya 0 bulunca hemen aldım orjinalede çok benziyodu :)
http://i.hizliresim.com/ydP3o0.jpg
Arkadaşlar; Yazılım+dp+egr iptali+intercooler
Standart 68hp sonrası ne oldu bilmiyorum henüz dynoya çıkmadım..
(Dp den sonra orjinal borular ve orjinal susturucu duruyor+filtre sisteminde henüz değişikliğe gitmedim kağıt kullanıyorum)
40-140 km/h - 18 sn. iyimidir ?
http://www.youtube.com/watch?v=cJ521shWQdY
Gördün 18 sn yi hemen atladın :D biraz daha iyileşecek o çünkü henüz filtre yok + olarakta maf sensörüm kirli sanırım sıkmadan giderken 2000-2300 arası silkelenme yapıyor, turbo hortumu yada vasgate ile alakalı bi durumda olabilir,bugün sorunu çözecem inşallah.
o sorun bendede var :(
http://www.youtube.com/watch?v=EqAirjmI-8A&list=UUJo0ROwbX_nY5oCKMGgJFEQ&index=5
Dik pozisyonda duran intercoolerda turbodan çıkan ve emmeye giren borular daha kısa oluyor, fiestadaki yatay konumlandırılan intercooler montajında daha uzun borular kullanılıyor bu durumda iki cooler montajı arasında performans açısından artılar eksiler oluyor mu acaba bilgi sahibi arkadaşlar bu konuda ne düşünüyor ?
Uzun tutulan boruların çapları dar tutulduğunda aradaki fark biraz minimize oluyor.
Ben uzun olan boruyu 40mm lik diğer kısa olan boruyu 45mm lik kullandım ve yazılım güncellemesinin ardından lag yaşamıyorum, herhangi bir sıkıntı yok yani.
Yatay ve altta olan cooler bence daha iyi soğuyor ve dik olandaki kısa boru avantajını daha iyi soğuma ile tölere ediyor, diye düşünüyorum..
yatay konumlandırılanın boru uzunluğu ve dikeyın neredeyse iki katı belkide daha fazla. farzedelimki iki katı. 45lik boru 22lik olması lazımki borudaki hacimler bir olsun:) öylede birşey olamayacağından kısaca dikey cooler herzaman daha erken gelir. Lakin yatay olan coolerın hacmide önemli.
dikey olan 1.6hdi coolerı 3.2 1.4hdi ın 2.8 gibi hatırlıyorum. yatay coolerda 2-2.5lt olmalıki borudaki hacmi tolere edebilsin.
e yatay coolerıda ufak koyunca soğutma hacmi azalacak ve coolerdan sonra emmeye gidene kadar tekrar bi miktar sıcaklık artışı olacak.
Eğer imkan varsa dikey cooler bence daha iyi.
Yakıtım sürekli sıkıştırdığım için arttı :D normal kullanımda daha az bile yakabilir belki..
Genel mantıktan bahsettim sadece, zaten benim dik konumlandırmam mümkün değil :) Alta koyduğum coolerda zaten büyük bi cooler değil o yüzden şimdilik coolerdan sonraki performanstan memnunum ve turbom hemen hemen aynı devirlerde geliyor..
yatak mı dikey mi derken ? giriş çıkış bir olan mı yoksa farklı olan mı ?
Peugeot ve citroendeki uygulamalarda dikey duran cooler var yani iki çıkış aynı taraftan, fiestada ise yatay yani coolerın iki ucunda ayrı ayrı çıkışlar mevcut.
Bu arada benim aracımda fiesta yatay kullanılan intercoolerı kullanıcam, umarım bahsedilen gecikmeleri yaşamam.
9lt çok degilmi.
Oncelikler araclariniza masallah 18 sn olayindan sonra bugun bende bos bir yola denk gelip 40-140 denemk istedim onume arac ciktigi icin 120 de biraktim 12 sn gorunuyor isteyene whatsappla video gonderebilirim
Arac stock 90 lik getz
2012 BMW F30 320d 40-140 km/h acceleration - YouTube
F30 320D de 12 sn civarında yapmış 40-140'ı ama ?
Videoyu dikkatli izlersen 4.sn de 40 da baslayip 12.sn de 120 de bitiyor yani 8 saniye benden 4 saniye hizli dedigim gibi elimde video var bugun yarim yamalak cekebildim bir iddiam yok tamamen merak edip denedim
Yiğit deneyelim mi kanka :D
Haha denemek isteyen sen oldugun icin gel kanka antep e deneyelim :D ama bu saniye olayini anlamadim ben senin arabanin suresi ne 40-140 ?
Mesaj kutun dolu sana videoyu gondereyim izle bi bakalim surelerden pek anlamiyorum yanda bir arac olmali :)
Arkadaş 40-120 arasını 12 sn de görüyorum demiş, ben inanmıyorum falan diye bişey demedim zaten..
184 lük 3.20 d ise 40-140 ı 12 sn yapmış sadece varolan anormalliği çözmeye çalışıyorum, ya getz stok değil yada bmwci mal :) hoş otomatik viteste sadece gaza basarak ne derece bi mallık söz konusu olabilirki...
Bide sadık 100-170 denemesi biraz mantıksız,hangi viteskerde sıkıyorsun ? 5. viteste 100 den 170 e sıkabilirsin mesela ?
2 de 40 ta başlayıp 4. Vitestede 170 i görürsün.
100-170 dünya genelinde öngörülen bi ölçme aralığı değil zaten. 40-140 yada 50-150 genel olarak dizellerin ölçtükleri.. 2 de turbon açıkken sıkarsın 4 ün sonunda zaten 150 yi görürsün...
Atmo değilsinki 100-200 sıkasın ;)
Aracim stock stepne dahil hersey uzerinde 40-140 denedigimde 14 sn cikacagini dusunuyorum
Arkadaşlar bu arada bugün dyno ya çıktım topkapıda 114 hp çıktı, beni tatmin etti açıkcası, bu saatten sonra yapacağım iş turbo değiştirmek olur, şu ankini kucağıma almadığım sürece bu şekilde binmeye devam etmeyi düşünüyorum :)
Allah hepimizin gönlüne göre versin.
Masallah guzel guc yazilim dumanli mi soft sekilde mi ? Biraz daha gideri vardir elbet kat iptali, duz boru gibi seyler var miydi
Ortalama 45 hp almissiniz ben begendim gucu duz boru vs ile daha keyifli olur sanirim
Söz vermiyim ama fırsat bulursam koyarım, 40-140 videsu var önceki sayfalarda, 17-18 sn gibi bi süre.
Aracımda şu an silkelenme problemi var yüksek ihtimalle maf sensöründen kaynaklanan, sorunu çözüp filtre sistemine el attığım zaman çeşitli videolar ve denemeler yapacağım zaten..
+ olarak baskımda sıyırmaya başladı, güçlendirdikçe başımıza iş aldık :)
Bence bronz isine girmeyin sehir icinde cok sıkıntı yasarsiniz :) bronzlu bi araba kullanip oyle karar vermelisiniz