2011 6.Ay'dan sonra DPF mevcut. DV4 motor olması lazım.
Fiesta'da hava filtresi motorun üstündeyse eu4, farın arkasındaysa eu5.
2011 6.Ay'dan sonra DPF mevcut. DV4 motor olması lazım.
Fiesta'da hava filtresi motorun üstündeyse eu4, farın arkasındaysa eu5.
Bilgi sahibi yok sanırım. Turbo dan ses gelmeye başladı büyük ihtimal turbo kaynaklı yaşadığım sıkıntı
-_-_-_-
Merhaba,
N13 THP motorda yağ eksiltme sorunu yaşıyoruz.
Turboda pal boşluğu yok intercooler ve boruları temiz. Yeni külbütör kapağı taktık.
Egzozda beyaz duman göremedik. Park halinde yerde yağ yok. Kompresyon testi normal. 250 KM'de 100 ML yağ ekledik.
Yağ nereden eksiliyor anlam veremiyoruz![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
C30 1.6 D yani 109 luk TDCİ HDİ motor için downpipe yaptırmak istiyorum. Nerede yaptırsam fiyat/performans olarak üzmeyecek önerisi olan var mı acaba ? İstanbul Beylikdüzündeyim. Ama Ataşehir e kadar olan bölgede her yere gidebilirim.
Volvo S60 / Volvo C30 / Mercedes - Benz Citan (O Artık Başkalarına Yar Oldu...)
Merhaba arkadaşlar peugeot 308 1.6 hdı otomatik için kullanıp yorumlayacak var mı acaba aracın kilometresi 131 binde debriyaj 30 bin kilometre önce değişmiş araç bayırlarda kaçırma falan yapar mı bayan kullanacak aracı kullanmakta sıkıntı yaşar mı bu konu hakkında bilgi verebilir misiniz acaba ??
Konu salih_560 tarafından (21-05-2023 Saat 01:13 ) değiştirilmiştir.
Evet bu sefer benim bir sorunum var. İşin içinden çıkamadım. Dizelden anlayan arkadaşlardan fikir lazım.
Araç 2018 Peugeot 3008 SUV 1.6 Bluehdi 120 hp ve EAT6 otomatik şanzıman.
Üstünde Garrett GTD1244VZ turbo var. Üstündeki turboyu ellemeden çıkma kırık bir turbo alıp Maslak Turbo da 44mm den 49mm ye emme kısmını billet pal ile hibrit yaptırdım. Yaklaşık 75bin km civarı aracın üstündeki turboyu söküp bunu taktık. İlk taktığımızda wg konum sensörü soketi tam oturmamış arıza yaktı yolda Turbo devre dışı bıraktı. Hemen soketi takıp arıza sildik. Ama araçta alt cr üst devirler gitti ciddi cansızlaştı. Hem alt hem üst gitmesi tuhaf tabi ama bir kaç ay bu şekilde binmek durumunda kaldım. Yazılım ile düzelir diye düşündüm. Ama yazılımcı altları ölse de üstlerine canlanması lazım önce bunu çözmek lazım diyince iş karıştı.
Turbocu kırık turbo yaparken gövdesi de bozuk diye sıfır gövde ile değiştirmişti. Basınç testi yaptım. Dumanlı kaçak testi de yaptık. Bir sorun bulamadık. Araba hiçbir arıza lambası yakmıyor. Zaten yazılım da yok arabada henüz.
Ama Launch marka diagnostic ile yolda baktınca beyinin istediği basınçtan 0.2 - 0.3 bar daha az basıyor. Misal 1.8 yerine 1.5 gibi.
Turbocu gövde biraz renk değiştirmiş egt görmüş sanki. Partikül mü tıkalı dedi ama gene Launch ile bakınca doluluk oranı %25 gözüküyor ve rejenerasyon gerekli gözükmüyor. Orjinal turboyu dışarıdan wg konum sensörü soketini bağlayıp baktık. 2 Turbo da rolantide 3.68volt konum değeri veriyor. N75 valfi dışında fikir tükendi. Oda Peugeot larda benim bildiğim direk arıza lambası yakar.
Sanayi komple Vag ağırlıklı çalışıyor valla. Dizelle alakalı bilgim çok kısıtlı saçma da olsa fikirlere ihtiyacım var.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Peugeot'lar degisik kafada calisabiliyor (yakit gostergesini yol bilgisayarindaki verilere gore dusuren 206'dan sonra sasirtmiyor beni) neyse, standart yazilim hava yakit karisimini gereken hava miktarina gore hesapliyorsa eger, haliyle turbo dusuk basincla calisacaktir. Neticede ufak da olsa buyumus oldu turbo, haliyle daha dusuk basincla motorun map'ine gore gereken hava miktarini yollayacak. Durum boyleyse dusuk basinci aciklamis oluruz.
Bu teorim yanlissa eger, ustunden cikan orijinal turboyu geri takip araci bir incelemek lazim. Eski turbosuyla da yine alt ve ust devirler cansiz ise buyuyen turbo ile limitte cani kalan parcalar cortlamis olabilir.
öyle işte.
LPG takılı PSA araçlarda araç enjeksiyonu yapmaya devam ederken depo düşmüyorsa şamandıra arızası olabilir diye adam yolda kalmasın diye correction yapıyor benzin göstergesine kendince.Saçma ama bilinen birşey bu PSA da.
Turbo daha önceden hazırlandı. Aynı gün bir kaç saat içindeki eskiyi sök yeniyi tak yaptık. Yani 2 saat içinde aşırı basınç ile bozulup cortlayacak birşey yok mantıken. Haftaya tatile gitmeden turboyu sökmeden yapılabilecekleri yapmak istiyorum. Yoksa turbo sök tak en son düşündüğüm şey ve 15 gün sonra olabilir ancak.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Vaktiyle A3 1.8T aracima yazilim yapilinca benzer bir durumla karsilasmistim. Stock yazilimi geri yukleyince de duzelmemisti hatta. Isik, ariza kaydi vs de olmayinca suphelendigimiz her seyi teker teker deneyip, bozuk olanlari degistirmistik. Ondan dedim eskiyi takip bir deneseniz diye![]()
öyle işte.
n75 valfi değiştirdim 2.0 hdi citroen c5 için,
PIERBURG 700968040 şu kodda ürünü taktım.
araçta sürekli bir "vınnnnnnnnnnnn" sesi oldu. rolanti de çalıştırdım 5 dk arızaları sildim dışarı çıktım 1 saat sonra geldim.
baktım araba hala ötüyor, normalde kapıları kitledikten sonra bu ses giderdi.
Ne oldu buna derken dedim n75 e bakayım, bi elledim o kadar sıcak ki el değmiyor.
Neyse direkt söktüm eskiyi taktım, kapıları kitlediğimde o vınnn sesi gidiyor.
iade edip yenisini alacağım, ama n75 neden ısınır bunu bilen yaşayan var mı ?
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Euro 6 1.6HDi için downpipe satan bir yer bilen var mı ? Her yerde Euro5 için olanı var.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Herkese merhaba. Son zamanlarda saçma bir olayla karşı karşıyayım neler yaptıysam olmadı. Alt devirler ve üst devirlerim acayip ölü ve gaza yüklendiğimde bir anda kesiklik yapıyor. Gaza bas çek yaptığım zaman kendine gelip yürümeye devam ediyor lakin 4 bin devirden sonra bildiğin atmosferik gibi oluyor. Özellikle 3. viteste ama her viteste kafasına göre yapıyor kesiklik olayını. Yakın zamanda fren müşürü arızası yaşadım değiştirdim 1-2 gün düzelir gibi oldu ama sonra tekrar kendine geldi dedim heralde düzgün olmadı yine yeniledim ama sorun aynen devam. WG te bakıldı sıkıntı yok. Yine de değiştirdim. Basınç maf sensörlerinin hepsi kontrol edildi hepsi gayet düzgün çalışıyor. Manifold contası yenilendi yine sıkıntı devam. Çatlak kontrolü hem turboya hem manifolda yapıldı yine sorun yok. Bu sorunla beraber duman atmaya başladı enjektörler kontrole gitti yine sıkıntı yok. Egrde bir problem yok. Son çare turboyu değiştirmek kaldı. Ama bilen başına gelen var mıdır? Kafayı yemek üzereyim. Aracım C30 1.6 dizel Euro4 motor. Partikül iptal yazılım var.
Volvo S60 / Volvo C30 / Mercedes - Benz Citan (O Artık Başkalarına Yar Oldu...)
P1166 için reçetesi olan var mı![]()
Selamlar,
Yaklaşık 1 aydır benim de uğraştığım bir problem var. Net bir sonuç alamadım henüz.
3 ay önce kadar DV6 Euro 4 3008 sahibi oldum. Aldıktan sonra enjektör diplerinden kaçırmayı farkettim ve bir süre sonra da sesi değişti arabanın. Peşine enjektör pul-conta vs türevi ne varsa değişti. Onunla beraber turbonun hava hortumunun oringi ve külbütör contası değişti. 1 ay kadar sorunsuz kullandım. Kasım başında işe giderken rampa yukarı arabanın arkasında ciddi bir duman görmeye başladım. Abartılı konuşmak gibi olmasın ama yazılımlı 1.7 gibi duman atıyordu. 1-2 ustaya gösterdim bana mantıklı gelmese de yakıt da etken olabilir dedi. Farklı farklı markalardan yakıt denedim fayda etmedi. En son egr'den şüphelendiler onu emme tarafından körledik. Şuan 1.7 gibi değil ama yine siyah duman atıyor. Körlemeden önce elmden baktığımda maf arızası ve kızdırma bujisi arızası gözüktü. Egr'yi körlerken maf'ı da temizledik. Yazılımdan egr hala aktif. Sabah soğukken ilk marşta bir duman yok. Arıza yakmıyor, kesiklik yapmıyor. Yüke bindirince veya sıkıştırınca atıyor duman, normal devirlerde 90-100 giderken bişey yok. Turbonun hortumunu söküp pallere baktık yerinde duruyor. En son @mikelazi Gökhan abi bi akıl verdi mazot filtresini değiştirip enjektör temizleyici atıp deniycem. Ek olarak yağ ve su da eksiltme yok. Turbonun dışında bir yağ atma durumu var ama o da şarıl şarıl değil. Sorun turbo mudur yoksa başka bişey mi bilemedim. Akıl verebilirseniz sevinirim.
Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)