User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
50 sonuçtan 39 ile 50 arası

Konu: Aracın Az yakması için ne gibi modifikasonlar yapılabilir?

  1. #39
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır değiller,


    biri sabit İngilizce fixed diye tabir edilen turbo kullanıyor diğeri Geometrik turbo ki bu oldukça ciddi boyutda bir farktır.
    Hayır ikisi de aynı tamamı ile.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  2. #40

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır ikisi de aynı tamamı ile.
    Hayir degil kardesim acik dil ile buyuk harflerle yazayim istersen istersende 1001 link yok ywtmedi vw arayip ses kkaydi geceyimmki anla ikisi ayni degil fark ettiysendebayni diyen arkadaslarda farkli olarak kabul etti anladi? Ara vw sor aynimi diye yada az zahmet et arasttir 90lik sabit turbomu 105lik geomettrikmi diye?

  3. #41

    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    Milton Keynes
    Mesaj
    3.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayir degil kardesim acik dil ile buyuk harflerle yazayim istersen istersende 1001 link yok ywtmedi vw arayip ses kkaydi geceyimmki anla ikisi ayni degil fark ettiysendebayni diyen arkadaslarda farkli olarak kabul etti anladi? Ara vw sor aynimi diye yada az zahmet et arasttir 90lik sabit turbomu 105lik geomettrikmi diye?
    geometrik turbo ve sabit turbo nedir konu kirliliği olmazsa pm'den açıklarmısınız rica etsem ?
    Alıntı Berk007 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin gibi adamda kimbilir ne oynatıcılar vardır, bunu da indiriver

  4. #42
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @yarbay tezinizi kolay yoldan çürükcek örnek veriyim
    Benim 2.0 tfsi leon sport up bwa motor kodlu 185hp aracım var
    Aynı motor 211hp fr da çıkıyor(golf 5 gtida aynı)
    Audi tt 225hp
    Vw golf gti pirelli edition 230hp

    Bütün civatalarına kadar aynılar ama aralarında 45hp var ?
    Yada daha basit bir örnek audi b8 1.8 tfsi 120hp ve 160hp tamamaen aynı motor peki neden böyle bi üretim stratejisi var ?
    Cevap basit yıllık vergilerin motor gücüne göre sınıflandığı ülkeler var
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  5. #43
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yuhhh diyorum artık

    1.4 tsi 122hp-140hp-160hp-180hp bunların hepsini aynı motor sanan arkadaşlarımız var ise burada onlarla amacım tartışmak değil ama kesinlikle bu chip yazılım veya araç modifiyesi konusunda yiyecek çok ama çok daha çok ekmekleri olduğunu net söyleyebilirim

    arkadaşlar bunlardan kimisinde tek turbo var o turboda fındık diye tabir edilen gayet sıradan turbo ve lt başına güç olarak 85hp üretiyor.

    diğeri Subaru stidaki gibi büyük turbo + oda yetmiyormuş gibi alt devirleri canlandırmak için superchargerlı vede oda yetmiyormuş gibi ağır farkı olan yüksek devir odaklı eksantrik milli motor.

    bunların her ikisine aynı motor demek sadece komik olur




    bu yazılım konusu ilk trend olduğu 90lı yıllarda yazılımcılar 122hp ile 160 hp aslında aynı motor biz bu 122hpyi şimdi 160 yapacaz gibi saçma sapan komik yorumlar yapıldığı yıllarda otohaber dergisinde Onno ustaya çok güzel bir soruyu 15 yaşında olduğunu belirten bir afacan sormuştu.

    soru tabiki başka motor içindi o yıllardaki bir araç içindi ama sizin anlayacağınız dil ile madem 1.4 tsi 122hp ile 160hp aynı motorlar ve tek fark yazılım ise neden hemen hemen yazılımcıların %100 bu ikisinede yazılım uyguladıktan sonra farklı vede ciddi farklı değerler elde ediliyor?


    122hpde 160hp de aynı ise yazılım sonrası ikisininde mesela 170-180 hp olması gerekmezmidi neden biri 150hp diğeri 190hp oluyor gibi bir soruydu.

    Onno ustanın yanıtı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum


    asla ama asla aynı motorlar değiller arkadaşlar, motorlar sadece blok,silindir başı ve pistron kranktan ibaret değildir arkadaşlar, motorların toplam gücündeki en büyük etkiler enjektör,turbo, püskürtme metodu (direk enjenksion), sıkıştırma oranı ve eksantrik dereceleridir.

    aynı şekilde diğer arkadaşında sandığı gibi BMW 2lt 136 hp ile 170hp uçuk derecede farklı motorlardır tek aynı olan yanları motor kodları (ki buda yukardada belirtiğim gibi blok,silindir başı,krank vs)

    asıl fark birinin sabir turbo diğerinin geometrik turbolu olması, enjektörler ve pompada farklı.


    bu motorları sadece yazılımsal fark asla sanmayın.


    yazılımsal farklar 3-4hp yi geçmezler ve genelde belli pazarlardaki yakıt kalitesi odaklıdır en fazla %5 fark ederse eder.

    mesela megane 2 1.5 dci 86 hp ile 82hp aynı motordur.

    mesela Ford focus,Volvo s60-v40 1.6 tdci motorları 115hp iken citroende aynı motor 1.6 hdi adı altında 112hp dir bunlar yazılımsal farklılıklardır ötesi yalandır arkadaşlar.


    Renault 1.5 dci motorunda 1.5 dci 90 hp yi 110hp yapabilmek için sabit turbı yerine geometrik turbo takmıştır, intercooler büyütülmüştür, enjektör basıncı, pompa basıncı değiştirilmiştir, piston ve piston kolu değiştirilmiştir vede eksantrik mili değiştirilmiştir en önemliside silindir başı değiştirilmiş.

    sizce Renault eşşekmi neredeyse kendisine bedava gelecek yazılım yerine sırf 20hp alacam diye binlerce Euro çöpe atsın ?

    http://www.team-bhp.com/forum/techni...-variants.html
    Siz yuh demeye devam edin. Beyefendi siz motor kodları cav, cth, cavx diye motor komple farklımı sanıyorsunuz? Wikipedia ya gir. Bak motor kodu farklı, eee herşey farklı öylemi?. Bence sizin daha alacağınız baya yol var gibi.

    Vw de bu motorlar. Beyin işletimine göre bile isim değiştiriyor. Modlaması aynı. Yazılım yapsan aynı gücü alıyorsun. Pistonu turbolu hetbirboku aynı yahu. Dışardan taktığımız aftermarket parçalar dahi aynı. Vwcc de kullanıyorum, cupraya. İkisininde herşeyi aynı.

    Bmw de m50-m52-m54 motor kodları farklı dahi olsa. Motor farkı sadece döküm blok, döküm blok al kapak ve hem al blok hem al kapak diye değişiyor. Birde vanos var, tek vanos veya duble vanos. Geri kalan tüm motor ölçüleri gene aynı. Yani öyle motor kodunu farklı gördün başka motor diye bişi yok
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  6. #44

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @yarbay tezinizi kolay yoldan çürükcek örnek veriyim
    Benim 2.0 tfsi leon sport up bwa motor kodlu 185hp aracım var
    Aynı motor 211hp fr da çıkıyor(golf 5 gtida aynı)
    Audi tt 225hp
    Vw golf gti pirelli edition 230hp

    Bütün civatalarına kadar aynılar ama aralarında 45hp var ?
    Yada daha basit bir örnek audi b8 1.8 tfsi 120hp ve 160hp tamamaen aynı motor peki neden böyle bi üretim stratejisi var ?
    Cevap basit yıllık vergilerin motor gücüne göre sınıflandığı ülkeler var


    söylediğiniz araçlar içersindaki motorları bilmiyorum ama ne yazılım öncesi sonrası değerleri birbirini tutuyor, dilerseniz istediğiniz firmanın yazılım sonuçlarınada bakabilirsiniz.

    nede bu araçlardaki parçaları aynı deniliyor, mesela aşağıdaki forumdan alınma yazıyı okuma şansınız olursa ufak tefek birçok farklılıkların olduğunu okudum:

    http://www.seatcupra.net/forums/show...php?p=2191259i


    1.8 tfsi madem 120dede 160dada aynı motor o halde nasıl oluyorda yazılım sonrası biri 214hp 343tq ve bu torque 2950 rpmde veriyorda diğeri 208hp 300tq ve 4100 rpmde veriyor? arada 1100rpm ve 43tq dan söz ediyoruz?

    http://www.superchips.co.uk/curves/V...0TSi%20160.pdf

    http://www.superchips.co.uk/curves/18tfsi%20120ps.pdf

  7. #45

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Siz yuh demeye devam edin. Beyefendi siz motor kodları cav, cth, cavx diye motor komple farklımı sanıyorsunuz? Wikipedia ya gir. Bak motor kodu farklı, eee herşey farklı öylemi?. Bence sizin daha alacağınız baya yol var gibi.

    Vw de bu motorlar. Beyin işletimine göre bile isim değiştiriyor. Modlaması aynı. Yazılım yapsan aynı gücü alıyorsun. Pistonu turbolu hetbirboku aynı yahu. Dışardan taktığımız aftermarket parçalar dahi aynı. Vwcc de kullanıyorum, cupraya. İkisininde herşeyi aynı.

    Bmw de m50-m52-m54 motor kodları farklı dahi olsa. Motor farkı sadece döküm blok, döküm blok al kapak ve hem al blok hem al kapak diye değişiyor. Birde vanos var, tek vanos veya duble vanos. Geri kalan tüm motor ölçüleri gene aynı. Yani öyle motor kodunu farklı gördün başka motor diye bişi yok


    arkadaşım yanlış anlama ama burada bu konuya hakim sadece ben değilim pmdende bunu arkadaşlar teyit etti, buradaki birkaç yazıdada bunu arkadaşlar doğruladı.


    siz vw 1.4 tsi 180hp ile 120hp aynı turboyu,aynı intercoolerı, aynı işletim sistemi vs kullanıyor sanıyorsanız cidden okumanız hatta çok ama çok okumanız lazım arkadaşım sırf adı 1.4 tsi diye aynı motor değiller nede dediğin gibi turbolar vs vs vs aynı

  8. #46
    metin_1989 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul- Silivri
    Mesaj
    1.240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belkıde cok dusuk devırde kullanıyorsunuz ve arac daha ıyı gıtmek ıcın zengın calısıyor? cunku yokus cıkıyoruz dolu demısınız dusuk devırde kullanılıyor demısısnız bence bırde normal 2.5 3 bın rpmde vıtes degıstırıp denesenız?

  9. #47
    fyildiz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

    çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.
    Peki hocam bunların bize maliyet olarak hesabı ne olur ve ne kadar vakit alır ?


    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

    çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.
    Alıntı SiMaO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nerde kullandığınada bağlı bi şekilde şu mazot fiyatlarına göre çok değil yakıt.
    Bendede Sprinter ve Crafter var ikiside aynı yakıyor birisi extrauzun şase olmasına rağmen .

    Yol bilgisayarı var araçta sıfırlıyorum fulledikten sonra tekrar fullediğimde diyelim 500 km yaptıysam aldığım mazota böldüğümde bilgisayardaki ile eşleşmiyor 1-2 litre yanılıyor.
    Yazılım bende düşünüyordum ama ömrü kısalı gibi şeyler duyduktan sonra vazgeçtim. Yaptığımız işe göre üzerinde 15 16 yolcu koyduktan sonra okadar yakması bence normal, he azaltırken baskı balata , turbo vs parçalarda zarar görebilir mi onu tam öğrenmek lazım aslında.

    Ben 3 tane okul 1 tane fabrika çekiyorum günde 8 tek servis 180 km yol yapıyorum genelde sokaklarda kapı kapı öğrenci topluyorum 50-55 kuruşu geçmiyor. Düz yolda farkediyor şuan sadece fabrikada mesela 1 depoda 70 km daha fazla gidiyor..
    Yapıcağın işleri iyi yerlere yaptır sende iyi biliyorsun 1 gün aracın servis yapmaması demek büyük zarar bizim için


    kesinlikle büyük zarar hocam Benimde çekindiğim zaten tasarruf yapacağız derken İyice batırıp büyük masraf açmak istemiyorum



    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    165 bin km.yapmış mazotlu ticari bir aracın varsa dpf-egr-kat hepsi iptal edilsin.tabi bunlar sadece mekanik olarak degilde yazılımsalda iptal edilsin.zamanında yagı,yag filtresi,hava filtresi ve mazot filtresi degişsin.emme ve cooler temizlensin.araç hem 165 bin km.nin verdigi yükü ve kurumu atar üzerinden hemde daha az mazot yakar.

    çevremden 2013dpf li 1.3 linea ticari takside 20binden sonra yukarda yazdıklarım yapıldı.yakıtı ve gidişi bariz degişti.bildigim kadarıyla ist.teki çogu sarı (renault trafic)dolmuşlarda kat.egr. iptaldir.


    Alıntı İbrahim33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok koşan araba için yazılımı tavsiye etmem ben. Kısa vadede sorun çıkarmasa da , uzun vadede motorun ömründen yiyecektir bence. Şimdi bu arabayı yapan mühendisler bilmiyor muydu 25-30 hp 60-70 nm fazla yapmayı. Motorun uzun vadeli olmasını sağlamak için performanstan çok sağlamlığa önem veriyorlar bence. Araç'taki %15 - 20 lik gücü ise yazılım ortaya çıkarıyor ama , motorunda ömründen yiyor bence.
    Katılıyorum Teşekkürler


    Alıntı metin_1989 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belkıde cok dusuk devırde kullanıyorsunuz ve arac daha ıyı gıtmek ıcın zengın calısıyor? cunku yokus cıkıyoruz dolu demısınız dusuk devırde kullanılıyor demısısnız bence bırde normal 2.5 3 bın rpmde vıtes degıstırıp denesenız?
    O cümleyi tasarruf odaklı kullanıyoruz dedim Direk rampada en düşük devir demedimki ben oda nereden çıktı anlamadım zaten


    Hepinize teşekkür ederim
    Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok.
    -Mevlânâ

  10. #48
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reno 90-110 luk ciddi farkli ama neresi?
    Emme manifoldu-turbo manifoldu vs farkli. Ama uretim amaclari farkli.
    Motorlar birbirine cok benzer ve kucuk nuhanslar aradaki guc farkliliklarini cikariyor.
    Mesela bmw nin 3 ve 5 serisinde kullandigi 170'lik motorlar. Bir cok suprizle karsilasip,millete farkliliklari ogrenerek gosterdik....

  11. #49
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayir degil kardesim acik dil ile buyuk harflerle yazayim istersen istersende 1001 link yok ywtmedi vw arayip ses kkaydi geceyimmki anla ikisi ayni degil fark ettiysendebayni diyen arkadaslarda farkli olarak kabul etti anladi? Ara vw sor aynimi diye yada az zahmet et arasttir 90lik sabit turbomu 105lik geomettrikmi diye?
    Parça numaralarını verirmisiniz o zaman farklı ise.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  12. #50
    fyildiz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhabalar

    Aracımızı bakıma soktuk enjektör kalibrasyonu vs yapıldı tüm filtre yağlar (şanzıman ve diferansiyel dahil) değişti aracın sesi değişti yakıt tüketimide ciddi oranda düştü şuanda fabrika verisinden 2-3 Lt fazla yakıyoruz galiba

    Herkese cevapları için teşekkür ederim
    Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok.
    -Mevlânâ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •