User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
49 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: 1.6 mjet , turbo upgrade

  1. #20

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AliDogukan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mehmet Gazihan yapmıştı diye hatırlıyorum yanlışım var ise affola.

    Sonra kaza yaptı pert oldu o araç.
    Bende baya baktım konuyu bulamadım heralde yanlış hatırlıyorum.

  2. #21
    güneşbalkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı t-jet ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 mjet lerde kullanılan 1446 ile ss de kullanılan 1446 aynı mı? Ben farklı diye biliyorum.En azından içi farklı olması lazım.
    benim pek bilgim yokta farkları neler ?
    El yumruğu yemeyen kendi yumruğunu balyoz sanırmış

  3. #22
    AliDogukan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana/KKTC
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://forum.donanimhaber.com/m_65564205/tm.htm

    Bravo 1.6 Mjet 200 hp

    Belki konu sahibinin işine yarayacak bilgiler çıkar.

    Bu arada yanlış anlaşılma olmasın bu araç motor kırmadı diye biliyorum.

  4. #23

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biri sabit geometrili, diğeri değişken. Dizel inki tamamen farklı diye biliyorum, siz yine de araştırın.Boşuna uğraşmamış olursunuz.
    Revizyonlu isterseniz sizi bir yere yönlendirebilirim, sıfırları çok pahalı.
    Arkadaşın konusunu kirletmeyelim fazla, kusura bakmasın.

  5. #24
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı ozoozo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gtb1549 taktık 170 civarında güç aldık daha snora gtb1549 u gt17 ye çevirdim , Mustang dyno da 206 hp aldık. 1.6 mjet Giulietta , şuanda yurt dışındayım döndüğümde gtb2... li bir şeyler için setup araştıracağım ne olur ne biter diye ve Wat&Meth kit ile destekleyeceğim.

    Hazır konusu açılmışken 1.6 dizel motorda gtb2056vk veya gt2052 vs takan oldumu daha önce ? Dolar dolmaz muhabbeti ne olur , mantıklı mı ?



    Bahsettiğin olaylar öyle sadece turbo büyüterek olacak işler değil zaten yorumlarda bahsetmişler.

    Büyük Intercooler
    Büyük turbo
    DP
    Komple egsoz
    K&N air filter





    https://vimeo.com/129272428

    @Mpower
    Ayrıca DH de konusunu gördüğünüz araç Ankaradaydı 200 hp deydi motor falan kırmadı , insanları yanlış bilgilendirmeyin. Araba pert oldu.
    GTB1756 da düşünebilirsin, bulması hem 2056 dan daha kolay, hem 1.6 motorda 20 takınca spool baya baya gecikecektir diye düşünüyorum. 2052 ben düşünmem çünkü eski nesil oluşu etkisi ile de birlikte 2056 dan daha da zor doldurabilirsin, 2056 ile ise biraz altlarda agresif avans değerleri ile yine spool up zamanı mümkün olan en erkene çekilebilir gibi geliyor bana, yani olay çoğunlukla mapper da bitecek

  6. #25

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı t-jet ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biri sabit geometrili, diğeri değişken. Dizel inki tamamen farklı diye biliyorum, siz yine de araştırın.Boşuna uğraşmamış olursunuz.
    Revizyonlu isterseniz sizi bir yere yönlendirebilirim, sıfırları çok pahalı.
    Arkadaşın konusunu kirletmeyelim fazla, kusura bakmasın.
    hayır gt 1446 aynı ; sizin söylediginiz vnt'ler.. 1446 ,1446'dır neticede 2side aynı abarth ss ile 1.6mjet 105in turbosu aynı yani

  7. #26

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O tork egrisi niye dag gibi olmus ki Birden sonmus

  8. #27
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O tork egrisi niye dag gibi olmus ki Birden sonmus
    Motor karakteri ile ilgili olabilir, 1.6 mjet ilk çıktığında test ederken de kafayı kaldırıp kaldırıp indirmesine sinir olmuştum, araba 2500-3500 arasında şahlanıyor birden dibe düşüyordu sonra.. Ben lineer seviyorum, tork düşse de o kadar sert düşmemeli bence..

    Gerçi arkadaşın araçta şimdi tam tork düşerken güç bandı hemen hemen sabitleniyor o bakımdan baya akıcıdır diye tahmin ediyorum

  9. #28

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır gt 1446 aynı ; sizin söylediginiz vnt'ler.. 1446 ,1446'dır neticede 2side aynı abarth ss ile 1.6mjet 105in turbosu aynı yani
    benim araçta ss takılı , emme pallerinde aşınma oluştu revizyona verdim turbocu tutup dizelin pallerini takmış, sonuç 1 km. gittim bir gazladım turbo cort ve bir duman sorma.300 tl. lik iş oldu 1000 tl.
    bir de ss turbosu 270-280 hp. ye kadar önü açık, benzin dizel farkını bilmiyorum, doğrudur belki ben yanlış biliyordurum, hayırlısı olsun.

  10. #29

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba,
    3 yıl önce Mehmet Gazihan tarafından yapılan aracımı 70.000km dir Hunharca kullanıyorum roll drag pist fark etmeden 200Hp 440nm olarak
    Motor kirmayi birak marsa bastığımda almadığı olmadi
    Gt1749
    WeWhoAreNotAsOthers

    Diesel İnside

    MegaChips

  11. #30

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakıttan bahsedeyim şehir ici gazlamali 5.8 lerde. Geçen hafta didime geldim ortalama 110 120 km ile ortalama yakıt 4 litre
    WeWhoAreNotAsOthers

    Diesel İnside

    MegaChips

  12. #31

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı t-jet ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim araçta ss takılı , emme pallerinde aşınma oluştu revizyona verdim turbocu tutup dizelin pallerini takmış, sonuç 1 km. gittim bir gazladım turbo cort ve bir duman sorma.300 tl. lik iş oldu 1000 tl.
    bir de ss turbosu 270-280 hp. ye kadar önü açık, benzin dizel farkını bilmiyorum, doğrudur belki ben yanlış biliyordurum, hayırlısı olsun.
    Turbocunuz revizyonu biraz kacirmis herhalde turboda bi farklilik yok gt1446 , simdi 270 280 beygir onu acikta neye gore kime gore ? S2000e tak o turboyu olur sana 250 260 beygir , he puntoya tak olsun sana 180 beygir aracina motoruna gore degisir ama gt 1446 150 ile 300 beygirlik verim alinabilecek bir turbo ***** kendi specleri bu sekilde zaten garettin sitesinde daha fazla bilgii bulabiliriz..

    Alıntı kubilayk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    3 yıl önce Mehmet Gazihan tarafından yapılan aracımı 70.000km dir Hunharca kullanıyorum roll drag pist fark etmeden 200Hp 440nm olarak
    Motor kirmayi birak marsa bastığımda almadığı olmadi
    Gt1749
    Gt1749a kac litre intercooler kullandiniz ?/

  13. #32

  14. #33

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İntercooler değiştirmedik
    WeWhoAreNotAsOthers

    Diesel İnside

    MegaChips

  15. #34
    oabayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AliDogukan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mehmet Gazihan yapmıştı diye hatırlıyorum yanlışım var ise affola.

    Sonra kaza yaptı pert oldu o araç.
    draglarda sonları oynayan bravo
    leyleğiz

  16. #35
    oabayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    200 nasıl alıyon o arabadan hiç anlamadım reis dragda geçmeyen kalmadı seni hala 200 diyosun
    leyleğiz

  17. #36

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi sadece egzos housing bolumu ve air vac bolumu fiziksel yapisi farkli turbonun specler ayni fiziksel yapisinin farkli olmasinin sebebide dizel motorun egzos manifoldundan kaynakli vacumu peeki countu tamamen ayni zaten garrette kod usulu bandrol oldugu icin 14 (airvac) 46 (egzost housing) gt (garrett) : gt1446 seklinde eger yanlisim varsa beni uyarin ; ben bu sekilde biliyorum..

    Alıntı kubilayk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İntercooler değiştirmedik
    Neleri degistirdini peki ? İntercooler ndn degistirmediniz yeterli buyukluktemiki?

  18. #37

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oabayram Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    200 nasıl alıyon o arabadan hiç anlamadım reis dragda geçmeyen kalmadı seni hala 200 diyosun
    Ayni soruyu ben soracaktim , utandim yanlis anlasilirim diye

  19. #38

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.161
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım buradaki bir takım sorunların sebebi yayınlanan veriler, spesifik belli bir model marka turbo için konuşamıyorum ama genelde belli bir turbo benzinde 150hp üretebiliyorsa dizelde aynı yada aşağı değil daha yüksek bir değerde güç üretir tabi bu değer yada fark için yorum yapamıyorum çünkü spek yok.


    sebeb şudur aynı turbo benzinde mesela 120,000rpmde dönerken afaki konuşuyorum 10 birim sıcaklığına ulaşır çünkü bir kendi dönmesinden dolay oluşan ısı vardır iki bide benzinli motorun kendi üretiği sıcak egsoz gazından dolayı aldığı sıcak vardır.


    fakat aynı turbo dizele takıldığında benzinlinin üretiği ısıyı 120,000rpmde değilde mesela 140,000 rpmde üretir çünkü dizel çok daha soğuk çalışan içten yanmalı motordur.

    özetle (yine örnek olarak veriyorum data yok elimde sadece afaki konuşuyorum) belli bir turbo 200hp üretebiliyorsa bu değer genelde benzin içindir mesela o turbo benzinli bir 1.8 motorda atıyorum 18 psida 200hpde şişiyordur gibi gibi.

    ama aynı turboyu bir 3lt dizel motora tak 20psida mesela 225 hp üretebilir .


    umarım anlatmaya çalıştığımı anlatabildim çok komplike oldu gibi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •