User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 20 ile 27 arası

Konu: Punto Evo 1.3 75 hakkında yardım

  1. #20

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zyxtellow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo uprage düşünmüyorum bugün irtibata geçtim bir yerle egr iptali ve yazılım hakkında bir fiyat aldım nasipse bu ay sonu veya eylülün ilk haftası işlem tamam, yalnız bir kaç şey sormak istiyorum sizlere şimdi egr yazılımla iptal edilecek hani ona mekanikte de bir şey yapmak gerekir mi, bir de katalizör iptali çok çok farkedermi aracın gidişinde yani attığım taş ürküttüğüm kuşa değermi bir de iptal etmezsek bir sıkıntı falan çıkarır mı ileride başıma

    diğer arkadaşların yorumunun aksine bende tam tersi kati iptal etme sakın diyeceklerdenim.

    kat iptali her devirde güç katmaz araca, özellikle alt devirleri öldürür çünkü araç back pressure kaybeder, araba biraz his mevzusudur ve psikolojik etkisi çoktur.

    arabası biraz seslice çalışan,motoru biraz daha rahat devirlnenlere his olarak aracı daha güçlü gelmiş olabilir.


    fakar gerçek şuki dynoda (dpf iptali değil) kat iptallerin %90ında 1500rpm altında hatta araca göre 2000rpm altında bırakın güç kazanmayı güç kaybedersiniz çünkü çıkan gazlar çok rahatça serbestçe dağıldıkları için egsoz aşamasından sonra gelen emme aşamasında valfler açıldığında yanma odasına geri dolar ve bu hiçte iyi bir durum değildir.

    tam gazlamalarda, 2000rpm üzerinde elbetde güç kazancı olur, özelliklede araçta 100bin km üzeri ise ve kat dolu ise fark dahada hissedilir ama alt devirler cansızlaşır.


    bunun yanısıra kat iptali hem daha fazla masraf olacaktır çünkü ya katin içi boşaltılacak yada düz boru çekilecektir vede yazılımsal anlamda müdahale gerekecektir.


    son olarakta kat iptali ile aracın sesi egsoz sesi azda olsa yükselecek çevreye zarar vereceksiniz, aracınızda arıza varmışçasına arkadan kara duman çıkacak, muyane den geçme derdi olacka vs vs


    ve bunların hepsi topu topu kazanılacak 1-2 hp için açıkçası bence değmez oğlu değmez, adamlar 1.3 multijetlerde dyno ile göstermişler bırakın 75liği 90lıkta bile bırakın kati koca dpf iptal edip kazandığı 5hp, 75likte kat en fazla 2 hp fark ederse eder derim ben

  2. #21

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendi aracımdan bahsedeyim 1.4 TDI Fabia.BoosterPerformance yazılım var.Katı söktükten sonra alt devirlerde hissedilir hiç bir değişme olmadı.Araba daha rahat devir çevirmeye başladı sağ koltuktaki kişiler tarafından bile hissedildi bu durum.Araçta olumsuz hiç bir değişme olmadı.Km 70küsürdü hatırlamıyorum tam.Çıkan katta aracın kmsine göre bı tık fazla dolu dendi.Kat iptalinin yaptığı ses araç içinden hiç duyulmuyor.Ama dışarıdan çok ince hoş bir tını var.Duman olayına bir şey diyemem çünkü aracımda kat takılı iken de duman atıyordu.Tüvden geçmiyor zaten.Bu ayın13ünde muayene vardı.Gittim taktırdım geçtim.Bugün gene söktürcem 2 sene rahatım.Kısaca ben olumsuz bir durumunu görmedim.

  3. #22
    zyxtellow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    29
    Şehir
    Türkiye/Tokat
    Mesaj
    267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla şöyle bir video gördüm nette ondan kat iptali düşünür olmuştum acaba etkisi çokmu fazla diye buyrun linki : https://www.youtube.com/watch?v=bu9Rma4XRyY
    benim araç 50 bin kilometrede henüz kat çok dolmamıştır sanırım

  4. #23

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zyxtellow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla şöyle bir video gördüm nette ondan kat iptali düşünür olmuştum acaba etkisi çokmu fazla diye buyrun linki : https://www.youtube.com/watch?v=bu9Rma4XRyY
    benim araç 50 bin kilometrede henüz kat çok dolmamıştır sanırım

    abi mantıklı ol, 120hp-320 tq 1.6 jtd multijet puntolar var yurtdışında onlar bile 0-100 9.6 sn söz ettiğimiz araçlar 120hp-320tq ve 6 vites.


    videolara asla kanmayın, çoğunda binbir hile bulursunuz lastikler patlayacak kadar şişirilir,depo sonuna kadar boşaltılır ve araç kadranda çokta belli olmayacak kadar yokuş aşağı sürülür.

    bu hileler yapılalı 20 sene oldu artık kimse yemez

  5. #24

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi dediğim gibi kat iptali ile ilgili iyice bir araştır, fark etti diyenlerin çoğuna dikkat ederseniz neredeyse %99u yaşlı araçlarda (tıkalı kat) ve yazılımlı araçlarda yorum yapmışlar.

    şimdi şunu sormanız lazım temelde 75 hp olan araç yazılım ile 95 olup kat iptali ile 90a düşüyorsa ve bu arkadaş sadece temeldeki 75hp olan halini biliyorsa 90 için nasıl bir yorum yapacak sizce?

    yada 50bindeki tıkalı olmayan katin etkisi ile 2004 model 11 yaşında muhtemelen 200bin kmde bir çorsa c deki kat aynı etkiye sebeb olurmu, herhalde ondaki kat iptal edilirse fark olacaktır



    size şöyle iki güzel örnek verim, biri açıklamalı egsozun neden alt devirlerde cansızlaşacağını yazmış mühendislik anlamında diğeri birebir istediğimiz örnek adam yazılım atmadan önce kat iptal etmiş ve bu sayede katin nasıl bir etki ettiğini canlı bu arkadaştan okuyabilir olmuşsuz.


    yine dediğim gibi sizi yanlış yönlendirmek istemem ama bırakın googledan aramayı sırf bu sitede hemde taze daha 2 ay içinde tam 3 arkadaş biliyorum kat iptal edip alt devirler öldü diyen ve sırf o sebeb ile alt devirlerde back pressure sağlamak için extra orta susturucu takan vs biraz araştır ve daha taze araçlardaki yorumları gözet derim.

    https://kursataksakalli.wordpress.co...si-gerekenler/

    http://www.turbofsi.net/forum/showth...0-TDI-Downpipe

    ayrıca 1.3 multijetler kat takılı halde stock yazılım ile bile duman atabiliyor, yazılım ile dahada dumanlı oluyor ve kat iptali ile resmen kara kara duman atan fargo kamyona dönüyor kim dumansız derse resmen yalan söyler.


    buyrun size 1.3 multijet 75lik ve kati takılı halde attığı duman yazılım yapıldıktan sonra, emin olun kati iptal ederseniz arkanızda siyah tampon eksik olmayacak herkes aracınız arızalı sanacaktır derim ben

    https://www.youtube.com/watch?v=DxoDfW-qkXI

  6. #25
    zyxtellow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    29
    Şehir
    Türkiye/Tokat
    Mesaj
    267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için o zaman yalnızca egr iptali ve yazılım kafi olacaktır bende ben birde egr iptalini sormuştum sizlere ama görmediniz sanırım yani yazılımsal iptal edilecek mekanik olarakta bir iptal ediş söz konusumudur nasıl yapıyoruz ?

  7. #26

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zyxtellow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için o zaman yalnızca egr iptali ve yazılım kafi olacaktır bende ben birde egr iptalini sormuştum sizlere ama görmediniz sanırım yani yazılımsal iptal edilecek mekanik olarakta bir iptal ediş söz konusumudur nasıl yapıyoruz ?

    egr valfi iptali özelliklede emmesinin portları küçük olan 1.3 multijet için hele hele birde yazılımlı olacağı göz önünde bulundurulursa kritik seviyede önemlidir.
    yazılımsal olarak iptal etmek mümkün ve sakıncası yok ama mekanik olarakta sökülüp oraya bir sac'dan plaka ile kapatılırsa daha sağlıklı olur.


    yerinizde olsam 2 şeye dikkat ederim:


    1) sizin için 90hp ile 95 arası çok büyük fark olmayacaktır emin olun buna 5hp dediğiniz etki 1100kgluk arabada 55kg lık bir bayanın arabaya binmesindeki etkisi ile aynıdır ve emin olun 55lik bir hatun arabanıza bindimi yada indimi farkı fark etmeyeceksinizdir güç olarak

    o sebeble sırf 3-5 hp fazlasını alacam diye enjektörleri,turboyu,pompayı zorlama ve dışarıda soft olarak tabir edilen yazılım attır derim ben bu sizin aracınız için muhtemelen 90hp civarı bir değer olacaktır


    2) yapılan yazılım sonrasında aracınızdaki baskı balata hız ile aşınabilir bunu sadece bilinizki ileride baskı balata biterse sürpriz olmasın, genelde yerine takılan ikinci ve yeni baskı balatada biraz daha sağlam kaliteli yada bronz bir baskı balata olursa sorun gideriliyor.

    fakat bu bir genelleme fiat 1.3 baskı sağlamlığı belkide daha yüksektir gerek olmaz ama sadece paylaşmak istedim.

  8. #27
    zyxtellow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    29
    Şehir
    Türkiye/Tokat
    Mesaj
    267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç uygulama sonrası 95 100 beygir arası olur dediler soft hard ben bişey demedim şimdiden yüzyüze gelelim onlar konuşulur artık hepinize yardımlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •