Punto Evo 1.3 75 hakkında yardım

Thread: Punto Evo 1.3 75 hakkında yardım

  1. zyxtellow's Avatar

    zyxtellow said:

    Question Punto Evo 1.3 75 hakkında yardım

    Arkadaşlar 2. araç olarak punto evo 1.3 multijet aracımız var 75 beygir standart 49000 kilometrede aracın herşeyinden memnunum ama gidiş olarak gerçekten vasat yani diğer aracımız fluence 1.5 dci edc 110'luk ona göre attan inip eşeğe binmek gibi geliyor tamam arada sınıf farkı var ama ben sadece performans olarak diyorum, arabamı yazılımlatmayı düşünüyorum önümüzdeki ay İstanbul'a geleceğim ben modifiye hakkında çok bilgili değilim aracımı yazılımlatsam diğer konularda gördüğüm kadarıyla 95 beygir civarı oluyormuş peki ağırlık olarakta yaklaşık 250 kg daha hafif fluence'a göre gidiş olarak o açığı kapatabilirmi dersiniz, birde yazılımla beraber şunuda yap derseniz öneriye açığım ama ben arabayı çok hırpalamak istemiyorum öyle kat iptali falan biraz ürkütüyor beni ve son olarak nereyi önerirsiniz yani 1.3 multijette şurası en iyidir İstanbul'da diyebileceğiniz yer neredir reklam olmasın derseniz mesaj olarakta atabilirsiniz şimdiden yanıtlarınız için teşekkür ederim.

    Bu arada benim fluence ile arkadaşımın astra 1.3 aracını denemiştik videoda vites atışları yavaş gibi görünüyor ama çektiğimiz kameradan öyle yani 0-100'ü 12,5-13 saniye civarı çıkıyor normalde benim puntoylada kafa kafaya giden bir araç astra buyrun videosunun linki: https://www.youtube.com/watch?v=l6zcXf-rp-s
     
  2. By CrAzY's Avatar

    By CrAzY said:
    Egr sanirim 75 lerde vardi iptal et, Katalizoru sok at sikinti olmaz, saglam yazilim, 1.9 mjet hava akismetresi tak, 49 duz boru ilerisine gitmeye gerek yok tahmini 105 felan olur fluenceyi gidiklar ama 160 a kadar hacim isi degistirir.
     
  3. zyxtellow's Avatar

    zyxtellow said:
    Egr iptali ve dumansız yazılımla sonuç nasıl olur yani demek istediğim arabayı öyle fazla hırpalamak istemiyorum ama dediğinize bakılırsa öyle üstüne düşsek bile stock fluence kadar yürümeyecek, peki arabaya yazılım atsak egr'yi iptal etsek 1.9 mjet hava akış metreside taktık diyelim orjinal haline göre ne kadar hızlanır yani yapmaya değermi dersiniz çünkü anlaşılan bu 1.3 motorlar yürümeye pek meyilli değil
     
  4. By CrAzY's Avatar

    By CrAzY said:
    Orginale gore 10 12 boy daha hizlanir 1.3 yuklemeyi sevmez ama dediklerimle seni mutlu eder.
     
  5. zyxtellow's Avatar

    zyxtellow said:
    Anlıyorum peki yazılım+egr iptali+1.9mjet hava akışmetresi toplamda ne kadara mal olur aşağı yukarı.
     
  6. By CrAzY's Avatar

    By CrAzY said:
    1200+ olur...
     
  7. Ome_RS's Avatar

    Ome_RS said:
    75hp araca 30hp ilave edildiğinde çok ciddi hissedilir değişimler olur.
    1500tl civarına bu güç alınabiliyorsa yukarıda verilen reçeteyle bence hiç beklemeden yaptır.
     
  8. Yarbay said:
    Quote Originally Posted by By CrAzY View Post
    Egr sanirim 75 lerde vardi iptal et, Katalizoru sok at sikinti olmaz, saglam yazilim, 1.9 mjet hava akismetresi tak, 49 duz boru ilerisine gitmeye gerek yok tahmini 105 felan olur fluenceyi gidiklar ama 160 a kadar hacim isi degistirir.

    yazılım ile 1.3 multijetdeki orijinal akışmetre zaten gerektiği ve olan tüm potansiyeli kadar yeniden haritalandırılacak kandırılıyor,müdahale ediliyor.

    bu araca 1.9 jtd akışmetresi takmanın ne gibi faydası olacak onu anlamadım?



    bu araçların orijinal akışmetresi sorunlu olmasıyla ün salmış acep siz 1.9 jtd akışmetresini sorunlu bir 1.3 multijete takıp onda sonuç almış olmayasınız?

    sağlam çalışan bir orijinal 1.3 multijet akışmetresi yazılımlı bir 1.3 multijet araçta ne gibi yönde eskik kalacakki 1.9 jtd akışmetresi fayda etsin?
     
  9. mikelazi's Avatar

    mikelazi said:
    kat-egr iptal dumansız yazılım paşa paşa sorunsuz binin derim
     
  10. zyxtellow's Avatar

    zyxtellow said:
    Kat iptali çok gereklimidir birde mjet konusunda nereyi önerirsiniz ben pek bilmiyorum tamam bildiğim bir kaç yer var ama iyi bilmiyorum, bir de muayenede vs sıkıntı çıkıyormu ?
     
  11. dqn said:
    Quote Originally Posted by zyxtellow View Post
    Kat iptali çok gereklimidir birde mjet konusunda nereyi önerirsiniz ben pek bilmiyorum tamam bildiğim bir kaç yer var ama iyi bilmiyorum, bir de muayenede vs sıkıntı çıkıyormu ?
    Kat iptali arabayı rahatlatıyor.Aracınızın kmsi yüksekse daha çok faydası olur.

    Kat olmadan muayeneden geçmez.Tuv zamanı geri takarsınız.
     
  12. Yarbay said:
    Quote Originally Posted by dqn View Post
    Kat iptali arabayı rahatlatıyor.Aracınızın kmsi yüksekse daha çok faydası olur.

    Kat olmadan muayeneden geçmez.Tuv zamanı geri takarsınız.


    benim kafam karıştı, bu 1.3 multijetlerde yada grande puntolarda evo larda dpf mi var katmi çünkü ikisi çok benzesede çalışma prensibi olsun iptali olsun sonradan etkisi olsun bambaşkalar.
     
  13. zyxtellow's Avatar

    zyxtellow said:
    Arabam daha 50 bin kilometrede yani bilmiyorum kat iptali beni ürkütüyor, euro 5 lerde dpf olması lazım benimkisi euro 4 diye biliyorum 2011 evo
     
  14. mikelazi's Avatar

    mikelazi said:
     
  15. OrcunInce's Avatar

    OrcunInce said:
    burada bir arkadaş çektiğiniz çileyi anlatmış sanırım

    http://arabalisozluk.com/baslik/2006...3-mjet-yazilim

    Derhal yazılım diyorum.
    Megane 3 RS / 2.17 @İstanbulPark
    Golf 8R / 48.40 @Körfez
    Fiesta ST MK8 / 2.23 @İstanbulPark
     
  16. zyxtellow's Avatar

    zyxtellow said:
    Sormayın valla araba yürümüyor ya adam çok doğru yazmış gitmemesi mevzusunda araba kıvrak falan ama performans sıfır sayılır

    Arabayı ilk aldığımda böyleydi

    Şimdi böyle

    Valla herşeyiyle uğraştım ettim ama bu gidişi beni bezdirdi bide buna bir çözüm bulursam arabayı hırpalamadan tamamdır
     
  17. aposport's Avatar

    aposport said:
    95 lik turbosu koyup, gerekli iptalleri yaparsan mutlu olursun. 2000 tl civarı paran gider.
     
  18. Yarbay said:
    Quote Originally Posted by aposport View Post
    95 lik turbosu koyup, gerekli iptalleri yaparsan mutlu olursun. 2000 tl civarı paran gider.
    sabit turbo kullanan bir araca nasıl geometrik turbo takacakki?
     
  19. zyxtellow's Avatar

    zyxtellow said:
    Turbo uprage düşünmüyorum bugün irtibata geçtim bir yerle egr iptali ve yazılım hakkında bir fiyat aldım nasipse bu ay sonu veya eylülün ilk haftası işlem tamam, yalnız bir kaç şey sormak istiyorum sizlere şimdi egr yazılımla iptal edilecek hani ona mekanikte de bir şey yapmak gerekir mi, bir de katalizör iptali çok çok farkedermi aracın gidişinde yani attığım taş ürküttüğüm kuşa değermi bir de iptal etmezsek bir sıkıntı falan çıkarır mı ileride başıma