User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
66 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: :soru: EGR Hatası veTemizlik

  1. #20
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada faydalı bilgiler için teşekkür ederim Phantom
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  2. #21
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi senin ilacın bende
    telefon numaram var

  3. #22

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada faydalı bilgiler için teşekkür ederim Phantom
    rica.

    bu motorda boğaz kelebeği olmuyor (ancak başka dizel motorlarda vakum kontrolü için olabiliyormuş). fotoda koruma kapakları mevcut, bu nedenle EGR valf sistemi var mı, net değil. ana kapağın solunda küçük bir kapak görüyorum, bana yeni sistemli gibi geldi.

    servis EGR tipini anında söyler.

  4. #23
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rica.

    bu motorda boğaz kelebeği olmuyor (ancak başka dizel motorlarda vakum kontrolü için olabiliyormuş). fotoda koruma kapakları mevcut, bu nedenle EGR valf sistemi var mı, net değil. ana kapağın solunda küçük bir kapak görüyorum, bana yeni sistemli gibi geldi.

    servis EGR tipini anında söyler.
    cmtsi günü izmir de bir peugeot citroen servisine gösterdim euro5 motor dedi ama bana pek inandırıcı gelmedi , 10 yaşında araba intercooler vs yok nası euro5 olacak. Belkide yeni sistem demek istemiştir.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  5. #24
    sinanbaysal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    2.402
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar tekrar konu acmak ıstemedım. benzınlı arac ıcın egr yı kendım ıptal etmek ıstıyorum ecu dan da arıza verırımı yoksa bagımsızmıdır. Bırde emme ve boğaz kelebegı, rolantı motoru ve debımetre yı de balata spreyı ıle temızlemek ıstıyorum arac 250 bın km de dıkkat etmem gereken bır nokta varmıdır ? emmeyı sokmeden temızlemek zararlımdırı yavas yavas arac calısır vazıyette balata spreyı sıksam ıcıne ?

  6. #25

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sinanbaysal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar tekrar konu acmak ıstemedım. benzınlı arac ıcın egr yı kendım ıptal etmek ıstıyorum ecu dan da arıza verırımı yoksa bagımsızmıdır. Bırde emme ve boğaz kelebegı, rolantı motoru ve debımetre yı de balata spreyı ıle temızlemek ıstıyorum arac 250 bın km de dıkkat etmem gereken bır nokta varmıdır ? emmeyı sokmeden temızlemek zararlımdırı yavas yavas arac calısır vazıyette balata spreyı sıksam ıcıne ?
    manifoldu söktürüp temizle. öbür türlü uyduruk bir iş olur.
    motor kodunu öğren, kodu vererek servise danış veya web'de araştırma yap. ECU kontrollü/kontrolsüz bir sürü motor mevcut.

  7. #26
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün servise götürdüm bilgisayara bağladı usta arıza vermiyor dedi manifoldu falan temizleme işine de yanaşmadı. Benim araç neden fazla yakiyor konusuna hala bir açıklık getiremedim. 90 kmyi hic gecmiyorum yaklaşık %60otoban+%40sehir içi 1 depo=650km yapıyor. 150 -200 km daha az yol gidiyor sanki
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  8. #27

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 1 depo ile şehiriçi ~900km yapıyorum. kontrol için aklıma gelenler;
    - hava filtresi
    - lastik havaları
    - lastik & jant ebatları standart dışı mı?
    - emme manifoldu temizliği (formalite icabı yazayım )
    - yakıt filtresi
    - egzos sistemi kontrolü (çatlak?)
    - katalitik konvertörün kırılmış olması gerekir, 100,000km gitmiyor.
    - bagajda gereksiz ağırlık var mı?
    - enjeksiyon sisteminin temizliği; enjektörlerin performansı nasıl, hepsi eşit seviyede püskürtüyor mu?
    - EGR düzgün çalışıyor mu?
    - silindir kompresyonları iyi durumda mı?

  9. #28
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava filtresi+yakıt filtresi yeni Bagajda ağırlık yok, Würth yakıt sistemi temizleyici koydum depoyu fullerken
    Egzosta çatlak var mı bilmiyorum ancak aracın sesi normal. Kompresyon ve enjektörler ne durumda bilmiyorum meşakkatli diye pek ölçmeye yanaşmıyorlar.
    Araçta 17" RC jant ve 205 lastik bulunuyor lastik havaları normal (ancak bu %25 etkiler mi bilmiyorum)
    Benim konvertör çatlaktır ozaman büyük ihtimalle, iptal mi edilmesi mi gerekir yenilenmesi mi, iptali muayenede sorun olur mu?
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  10. #29
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    50
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kat.içini boşalt,yaptırabiliyorsan içinden düz boru geçirt bu şekilde muaynede sorun olmaz.egr yi iptal ettir.nasıl bir ustan var bilmiyorum ama emmeyi temizlet. yakıt filtreni degişmediysen whürt enjektör temizlicinin anlamı yok.

    17 jant lastik buyuk etken.aracıda yurutmez.hem agır hem geniş.

  11. #30
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Mikelazi

    olaya el atıp hdi leri yürütüyoruz abi

  12. #31
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    50
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @Mikelazi

    olaya el atıp hdi leri yürütüyoruz abi
    kia kullansakta içimizde bir pug culuk var.

    isteyene reçete belli

  13. #32

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egr işlevini yerine getiremediğinde "Depollution system fault" hatası alırsınız, yol bilgisayarı olan araçların ekranında yazar artı olarak aracınız motor arıza ikazı yakar. ELM cihazından aldığınız "Exhaust gas recirculation system fault" hata kaydını EGR'nin iptal edildiği durumlarda alırsınız. Aracın ilk sahibi değilseniz EGR daha önce iptal edilmiş olabilir.

  14. #33

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava filtresi+yakıt filtresi yeni Bagajda ağırlık yok, Würth yakıt sistemi temizleyici koydum depoyu fullerken
    Egzosta çatlak var mı bilmiyorum ancak aracın sesi normal. Kompresyon ve enjektörler ne durumda bilmiyorum meşakkatli diye pek ölçmeye yanaşmıyorlar.
    Araçta 17" RC jant ve 205 lastik bulunuyor lastik havaları normal (ancak bu %25 etkiler mi bilmiyorum)
    Benim konvertör çatlaktır ozaman büyük ihtimalle, iptal mi edilmesi mi gerekir yenilenmesi mi, iptali muayenede sorun olur mu?
    yakıt sistemi temizleyicisi basit bir çözüm. pro çözümde enjeksiyon sistemi sökülüp kendisini çalıştıracak bir sisteme bağlanıyor. enjektörlere sıvı gönderilip her enjektörün altına test tüpü konuyor. biraz çalıştırdıktan sonra tüplerin seviyeleri karşılaştırılarak enjektörlerin birbirlerine göre püskürtme performansları belirleniyor, tıkalı olan varsa müdahale edilebiliyor.

    egzos sisteminin kontrolü arabayı lifte alıp dikkatli bir inceleme ile yapılabilir. küçük çatlaklardan ses oluşmaz. çatlak mevcutsa motorun çalışmasına olumsuz etki eder, verimi düşürür.

    kompresyon ölçümü basit bir olay, belli ki servis üşenmiş.

    17" RC jantı ve 205 lastik bu araba için çok büyük. lastik tam ebatını yazmamışsın, ancak tabana ek olarak lastik çapının da büyüdüğünü tahmin ederim. 70HP'lık motor için o lastik+jant kombinasyonu bir çeşit safra. görünüm hariç herşeye olumsuz etki eder.

    katalitik konvertör çatlamaz, tıkanır. bu modelde kat sökülüp içindeki konvertör levye ile kırılarak çıkartılıyor, yani içi boşaltılıyor. [I]kat olsun[I] dersen yenisini alman gerekir. muayene & emisyon kontrolünde sorun çıkmıyor. dizel olduğu için oksijen sensörü yok, yani arıza ışığı yakmaz.

    anladığım kadarıyla mevcut servis ilgisiz, izmir'de düzgün bir "pecot" servisi bulman iyi olur .

  15. #34

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EGR'nin tipini, doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmek de önemli.

  16. #35
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egr işlevini yerine getiremediğinde "Depollution system fault" hatası alırsınız, yol bilgisayarı olan araçların ekranında yazar artı olarak aracınız motor arıza ikazı yakar. ELM cihazından aldığınız "Exhaust gas recirculation system fault" hata kaydını EGR'nin iptal edildiği durumlarda alırsınız. Aracın ilk sahibi değilseniz EGR daha önce iptal edilmiş olabilir.
    Aracın ilk sahibi değilim. Çok can alıcı bir noktaya değindiniz. iptal edildiğini nasıl anlayabilirim
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  17. #36
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yakıt sistemi temizleyicisi basit bir çözüm. pro çözümde enjeksiyon sistemi sökülüp kendisini çalıştıracak bir sisteme bağlanıyor. enjektörlere sıvı gönderilip her enjektörün altına test tüpü konuyor. biraz çalıştırdıktan sonra tüplerin seviyeleri karşılaştırılarak enjektörlerin birbirlerine göre püskürtme performansları belirleniyor, tıkalı olan varsa müdahale edilebiliyor.

    egzos sisteminin kontrolü arabayı lifte alıp dikkatli bir inceleme ile yapılabilir. küçük çatlaklardan ses oluşmaz. çatlak mevcutsa motorun çalışmasına olumsuz etki eder, verimi düşürür.

    kompresyon ölçümü basit bir olay, belli ki servis üşenmiş.

    17" RC jantı ve 205 lastik bu araba için çok büyük. lastik tam ebatını yazmamışsın, ancak tabana ek olarak lastik çapının da büyüdüğünü tahmin ederim. 70HP'lık motor için o lastik+jant kombinasyonu bir çeşit safra. görünüm hariç herşeye olumsuz etki eder.

    katalitik konvertör çatlamaz, tıkanır. bu modelde kat sökülüp içindeki konvertör levye ile kırılarak çıkartılıyor, yani içi boşaltılıyor. [I]kat olsun[I] dersen yenisini alman gerekir. muayene & emisyon kontrolünde sorun çıkmıyor. dizel olduğu için oksijen sensörü yok, yani arıza ışığı yakmaz.

    anladığım kadarıyla mevcut servis ilgisiz, izmir'de düzgün bir "pecot" servisi bulman iyi olur .

    205/40/17

    Haklısınız büyük bir jant ancak yakıta bu kadar etki eder mi acaba özellikle uzun yolda
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  18. #37

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    205/40/17

    Haklısınız büyük bir jant ancak yakıta bu kadar etki eder mi acaba özellikle uzun yolda
    eder. üstelik yolun uzun/kısası olmadan etkiler.

    önceki sahibi bu arabanın orasını burasını mıncıklayıp biraz yamultmuş diye anlıyorum. sonuçlardan biri fırlayan yakıt tüketimi. 206 1.4HDi nazik ve çok sağlam olmayan bir araba. motor tam bir ekonomi tasarımı. çok oynamaya gazlamaya gelecek bir araba değil.

    yerinde olsam düzgün bir servis bulup EGR'nin çalışmasını kontrol ettiririm. ECU reflash yapılmış mı kontrol ettiririm. orijinal lastik ebadını kullanım kılavuzundan öğrenir, tam o ebatta ve orijinal sac jantlarıyla tamamen yenilerim.

    fotodan şunlar rahatlıkla söylenebilir;
    - (orijinal taban olan) 185mm ---> 205mm sürtünmeyi ciddi şekilde arttırır.
    - 205/40R17 ile lastik çapı & jant büyür. tekerlek ağırlığı ciddi şekilde artar ki bu artışı 4 ile çarpmak lazım.
    - şanzıman ve direksiyon kutusunda gereksiz bir zorlanma yaratırsın, ileride sorun çıkma ihtimali artar.
    - artan ağırlıkla tekerleğin döngüsel momentumu artacağı için fren performansı düşer.

    200-300HP'lik arabalarda bu değişiklikler daha az etki yapar ama 70HP'lik arabada fatal hata oluyor .

  19. #38
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eder. üstelik yolun uzun/kısası olmadan etkiler.

    önceki sahibi bu arabanın orasını burasını mıncıklayıp biraz yamultmuş diye anlıyorum. sonuçlardan biri fırlayan yakıt tüketimi. 206 1.4HDi nazik ve çok sağlam olmayan bir araba. motor tam bir ekonomi tasarımı. çok oynamaya gazlamaya gelecek bir araba değil.

    yerinde olsam düzgün bir servis bulup EGR'nin çalışmasını kontrol ettiririm. ECU reflash yapılmış mı kontrol ettiririm. orijinal lastik ebadını kullanım kılavuzundan öğrenir, tam o ebatta ve orijinal sac jantlarıyla tamamen yenilerim.

    fotodan şunlar rahatlıkla söylenebilir;
    - (orijinal taban olan) 185mm ---> 205mm sürtünmeyi ciddi şekilde arttırır.
    - 205/40R17 ile lastik çapı & jant büyür. tekerlek ağırlığı ciddi şekilde artar ki bu artışı 4 ile çarpmak lazım.
    - şanzıman ve direksiyon kutusunda gereksiz bir zorlanma yaratırsın, ileride sorun çıkma ihtimali artar.
    - artan ağırlıkla tekerleğin döngüsel momentumu artacağı için fren performansı düşer.

    200-300HP'lik arabalarda bu değişiklikler daha az etki yapar ama 70HP'lik arabada fatal hata oluyor .
    Anladım. Ecu reflash dediğiniz beyne yazılım atılması gibi bir şeymi oluyor.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •