User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Dizellerde 8V mi, yoksa 16V mi?

  1. #20

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8v altlarda daha sağlam olabilir.pump duse vag 1.9 tdi larda 8v

  2. #21
    oğuzk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    PD130 lar kaç valf?

    Şehir içi 10 litre :ramo

  3. #22
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8v olmalı,öyle biliyorum
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  4. #23
    Kubi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Girne
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 luk Fluence ler kaç V ?

    megane : karışık 4.8 basarsan 6 civarı yakıyor

    Fluence : işte o yakıyor basmazsan 6.5 basarsan basarsan 9 ları görmek bile mümkün gerçi daha 8 binde daha tam açılmadı

  5. #24
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kubi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 luk Fluence ler kaç V ?

    megane : karışık 4.8 basarsan 6 civarı yakıyor

    Fluence : işte o yakıyor basmazsan 6.5 basarsan basarsan 9 ları görmek bile mümkün gerçi daha 8 binde daha tam açılmadı
    16v 110luklar
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  6. #25
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    16v 110luklar
    Renault'un 110 hp 16v motoru yok,

    Hepsi 8v motor, 105 ile 110 hp arasında yazılım farkı var, 110 luklarda partikül filtresi var.

    Renault'un 1.5 motoru sınıfının en ekonomiği, açık ara. Eğer aranan şey ekonomiyse. Sadece bugün istanbul şehir içinde 255 km yol yaptım toplam 13.5 litre yakıtla mesela, gerçi benimki yazılımlı standart araç biraz daha fazla yakabilir.

    Fakat Ford'un 16v motoru daha lineer tork eğrisine sahip günlük kullanım için, biraz fazla tüketiyor ama.

  7. #26
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oğuzk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    PD130 lar kaç valf?

    Şehir içi 10 litre :ramo
    8 valf

    (10 krkter)

  8. #27
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Renault'un 110 hp 16v motoru yok,

    Hepsi 8v motor, 105 ile 110 hp arasında yazılım farkı var, 110 luklarda partikül filtresi var.

    Renault'un 1.5 motoru sınıfının en ekonomiği, açık ara. Eğer aranan şey ekonomiyse. Sadece bugün istanbul şehir içinde 255 km yol yaptım toplam 13.5 litre yakıtla mesela, gerçi benimki yazılımlı standart araç biraz daha fazla yakabilir.

    Fakat Ford'un 16v motoru daha lineer tork eğrisine sahip günlük kullanım için, biraz fazla tüketiyor ama.
    evet pardon,baktığım kaynak yanlışmışrenault sitesindede 8v diyor zaten.

    edit:kafam karıştı şimdi tekrar bakınca.ransada 16v bir kapak mı kullanılmaya başlandı acaba?yoksa sadece yazım yanlışımı?

    2010 model 1,5 dci lere sahip bütün araçlara 16v yazılmış,2009 ve öncesi bütün 1,5 dci araçlara 8v yazılmış

    2010 megane cc

    http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=214940


    2009 fluence
    http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=209913

    2. edit:

    renault fransa sitesinde de 1,5 lere 8v diyoryani carfolio yanlış biliyormuş
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  9. #28
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizelde az tüketmek tamamen sürüş karakteriniz ile alakalı
    bir de aracınızın tork eğrinisin iyi bilmeniz lazım , verimli devir aralıklarının altına veya üstü kullanmadan ve diğer standart olan "az tüketim teknikleri"ni yerinde ve verimli kullanarak kendi rekorlarınızı egale edebilirsiniz
    bütün olay sizde
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  10. #29

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizelde az tüketmek tamamen sürüş karakteriniz ile alakalı
    bir de aracınızın tork eğrinisin iyi bilmeniz lazım , verimli devir aralıklarının altına veya üstü kullanmadan ve diğer standart olan "az tüketim teknikleri"ni yerinde ve verimli kullanarak kendi rekorlarınızı egale edebilirsiniz
    bütün olay sizde
    ben beceremedim bi türlü dizelde az yaktırmayı

  11. #30
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vti'a typeR'a az yaktırmış biri bunu söylemesin bence
    Tesla Model Y Juniper Sr / Togg T10x v2-Lr

  12. #31

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vti'a typeR'a az yaktırmış biri bunu söylemesin bence
    napam panpa hayatımın ilk dizeli alışamadım devirsizliğe

  13. #32
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DRaGGeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Meg3 8v mi yuh. 8v daha az yakabilir ama 16v daha performanslidir.
    Abi benim 1.9 ibizada 8v

  14. #33
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim 1,9 da 8v
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  15. #34
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valf sayısının az yakması veya performanslı olmasıyla birebir ilgisi yok çünkü değişken turbo vgt ve değişken subap zamanlaması teknolojileride var günümüzde Basit bi mantıkla 8valf alt deviri ,16 valf üst deviri güçlü diyebiliriz ama bahsettiğim diğer durumlar sonucu tam tersinede çevirebilir aradaki farkı açabilirde...Dolayısıyla 0-100 değerleri ve ortalama yakıt tüketimini baz almamız daha doğru olur.

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca dizeller benzinli gibi devir çevirmiyor ve üst devirlerde tork dramatik bir şekilde düşüyor. Belki de PSA'da 16V den 8V e dönüş birazda bu yüzden...

  17. #36
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizellerde 8v uygulamaları gayet iyi çalışıyor. Swirl hareketini tek ve büyük bir valf ile gayet iyi yaratabiliyorlar, hatta bazı durumlarda 2 tane küçük valften daha avantajlı. Benzinlilerde ise bu hareketi kullanmadığımızdan işin boyutu biraz değişir.

    Ford yeni 1.6 TDCI 115 lik motorlarda 8v e geçti ama diğer yandan 6.7 v8 de silindir başına 4 subap var bu biraz da silindir çapının büyüklüğü ile alakalı. Optimum alev yayılımını sağlamak amaç.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  18. #37

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kac kg megane bu arada? dizelin tasarrufu yavas kullanımda gizli, 150-180 arasını kullanmaya baslarsan hic avanatajı kalmıyor.
    hocam eski sirket aracım mondeo idi tdci 07 model duz 6 ileri ankaraya giderken sıfırlardım 180-200 sabit hızda 8 lt civarı ortalama tuketim ile giderdim .
    simdiki astra da otomatik 6 ileri 180 sabit zor gidiyor hemde aynı veya fazla yakıyor
    diyecegim yuksek hızda surekli uzun yapıyorsan dizel kesinlike cok avantajlı diyorum ben ..

  19. #38
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.258
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim atmosferik 1.9D turbosuz'da 8V.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •