valla aynı paralara çıkıyor hemen hemen, pd130 da hard yazılım intercooler egsoz filtre ekibi ile 200 alınır, 110 lukta turbo büyütmek gerekli aynı güç için.
110 da vnt 15 çıkıyor pd130da gt1749va çıkıyor :)
Printable View
200+ da nasıl yürünür merak ediyorum:D :D
ben bu kıydırık halimle kalkamıyorum 2.vites 2000dd küsürlerden sonra basabiliyorum adam akıllı , sarıp duruyor
motor kulağı şanzıman kulağını yeni değiştirmeme rağmen yük biniyor sıkıntıda
110 luk makinelerde forged kolları odun gibi mübarek :) çok büyük turbolarla ciddi basınç basıcaksanız sadece arp saplama gerekebiliyor ama pek kullanan yok .. 90 lık veya 110 luk olarak motor içi fark yok dayanıklılık açısından ikiside güzel yükleniyor
dayanıklılık olarak pd ıle vp nın b farkı yok ıkısı de domuz gıbı:) ama olaya pd ıle baslamak daha mantıklı benım fıkrım cunku en hıc bsy yapılmasa en azından turbo ıle oynayıp hybrıd sekılde yazılım egsozla 200 ustu gorulebılır pd130 ıle.
Neden kimse şanzıman konusuna değinmiyor.
Sonuçta pd lerde 6 ileri şanzıman avantajı var.
Ki bence çok büyük avantaj yanılıyor muyum?
hangi pdlerde o avantaj ufuk ? benim arabanın 6. viteste 304 km yaptıgını biliyomusun ? :D
pd130 ibizanın akıl almaz derecede uzun bir şanzımanı var.. gerçi 5 ileri olan 110lukların şanzımanları da hayvan gibi uzun ama 6 ileri olmasının bir avantajı olmadıgını belirtmek istedim :)
alıpta stock turboyla 200-205 hp civarlarında aracını yürütmek isteyen arkadaşlar pd130 makinaya sahip bir araç alsalar işleri daha kolay.. çünkü 110lukları 200 civarlarına cıkarmak için devreye büyük turbo enjektör falan da giriyor ;)
oha okadar hız nasıl yapıoyr bızım arabada 6 vites ama 4750 de kestıgını dusunursek 250 gecıcegını sanmıyorum fakrlı sanırım bora ıbıza
Saol dou.
Ya zaten 110 lukların tek cazip gelen yanı sunroof lusunu uygun fiyata alıp yavaş yavaş yüklemek
Peki ileride pd enjektörlerine geçmek bizi çok uğraştırır mı
Uygun fiyata sunroof lu :D 110 luk yaz gibi turbo enjektör mü girsek :D
dizelciler bana bi araba bulak be yaa.
Şimdi bu konuyu hortlatmanın vakti geldi.
Aklıma gelen fikir şu yönde. ;
vw caddy'de 1.9 105 lik motor var.Aynı motor transpoerterda da var.Transporterda birde 174lük motor var.Şimdi transpoerter hakkında düşünürsek.105lik motor ile 174 lük motor aynı şasiye sığıyor.E o zaman caddy'de sığmaz mı? Şanzımanda bir yol bulunup 6ileri yapılır.Sonra şaka makinesi stock 174 sadece chip+düzboru ile 220 olur. oh mis. :D :D
caddy kasa olarak havayı yaracak şekilde dizayn edilmemiş nede olsa ticari. swap yapılabilir illaki ama 3.vitesden sonra araç 130 dedimi havayla direnmek zorunda kalıcak kasa olarak daha başarılı bir model seçilmeli ayrıca caddy yol tutuşu olarakda hiç iyi değil :)
Bu 1.9 tdi motor transporter caddy golf jetta da yokmu.Golfe veya jettaya oturtulmaz mı :D Coil over sway bar gergiler falan birşekilde yol tutş güçledirilir.
fantaziye gerek yok, golf bora jetta toledo hepsine sığar o 2,5 motor :)
bu arada transporter ile caddy şasesi aynı değil , ordan yana kıyaslamak yanlış.
105 lik caddy de 6 ileriye çevrilebilir pd130 şanzımanı ile. pd105 diye geçer caddy deki mevcut olan motorda.
ama yine fantaziye gerek yok pd130 lu pd150 li bora , golf , toledo varken 2.5 swap çok üst güçler amaçlanıyor ve hacim gerekliyse mantıklı bence.
almanyada arkadaşım 105lik caddy motorunu mk2 golf e swapladı yazılım ve düz boru var 3.vites dip gaz yapamıyor :) mantıklı kasalar varken hem hafif hem yol tutuşu ve süspansiyon, pushing kitleri bol araçlar caddy macera olur. bu arada caddy için sway bar nereden temin etmeyi düşünüyorsunuz?
Ben uçuyormuşum bunu anladım :)
Bu arada sway'leri golf jetta için demiştim.
T6 mı T5 mi diye bir soru daha atıyorum ortaya 180 mi 174 mü?
Şimdi bi sorum daha olucak bir arkadaşım izletmişti t6 videosu.
Yeşil renkte koltukların hepsi yarış koltuğu falandı.Epey güçlüydü sanırım arkadan itişti.Varmıdır o aracın videosunu bilen? t1'den başlayıp hepsini yanyana koymuşlar gazlıyorlardı.
Pd makinalar hala en iyi en sağlam dizel makinası bana gore.. 105 130 150 160 fark etmez.. 105 lik alıp turbo intercooler egzoz ve pd130 enjektor memeleri falan takip guzel bir yazılımla 2.0 bar gibi basınçlarda 220-225 hp güçler hayal değil.. Ama bahsettigim parçalar yanıltmasın sizi yani kabaca bir hesap yapınca işçilik dahil 3000-3500 lira gibi biter diyorsunuz ama evdeki hesap çarşıya uymuyor.. Pd130 da olsa pd105 te olsa 5000 lira gibi bir rakamı gözden çıkarmak lazım.. Pd130 260 hp pd105 220 hp gibi güçlere çıkar ve ikisi de fena halde keyif verir..
Pd130 da stock basinc nedir? Stock haliyle chiple beraber kac basabilir saglikli
Allah'ım esirgerse ve sorun sıkıntı yaşamazsak araba tamam gibi.. Bakacaz yürürüne artık..
gönlüne göre olur inşallah.
serdar bana bi timer yolla ya varsa
hoob beyler beni unuttunuz :)
Selamlar konuyu baştan sona okudum baktım 11 gündür icraat yok hortlasın diyerekte yorum yapıyorum...
1992 model golf mk3 AAZ 1.9TD var elimde
1 ay kadar önce İngiltereden AUY motor aldım yakın zamanlarda yaklaşık 1 haftaya kadar gelmesini bekliyorum
AUY PD 115hp 310Nm 6 ileri 60-63 mil de Motor+şanzuman+ecu+elektirik tesisatı
ASZ ile aynı torku vermekte 310Nm çok bilgim olmamakla beraber tek farkın yazılım olduğunu biliyorum.Yanlış ise düzeltiniz.
Haziran ayı içinde nasipse swap gerçekleştireceğiz.benim takınacagım nokta elektirik konusu Mehmet Gazihan bu konuda sağolsun elektirik konusunda arkadaşı olduğunu belirtti rica ettim yardımcı olabileceğini söyledi motoru aldıktan sonra aramıştım :) Fakat İngilteredeki arkadaşım ben elektirik işini halledeğim için rahat olsun diyerek bana bi nebze huzur kattı.
Ben extrem güçler şuanda düşünmüyorum.Bugüne kadar 1981 mk1 1.6d ,1987 ve 1991 2 adet golf mk2 1.6 TD diğeri cooler oldu :) sonradan ve son olarak golf mk3 e sıcradım ama AAZ motor beyinsiz ve aman aman elde edebileceğim bişey yoktu Kartalda Rüzgar Ahmet abimizi bilen var mıdır bilmiyorum kendisinin bana teklifi oldu parçam eksikti aracımda şanzumanımda oynama yapıp ve mazot pompamı değiştirip aracımı 90-100hp lere çıkarıp torkta güzel elde edermişim max. hızımı 200km/h yapmayı teklif etti :)
Bende bu tekliften hoşnut olmadım isteği rakamda maşallahlıktı.Bir cacık olmayacagını aracın sadece çok yakmaktan başka bişey yapmayacagını düşündüğüm için güzelce reddettim.
AUY motor denk getirdik bizde işte 60-63 K mil de onu aldık bu şekilde günlük kullanılabilen bir araç yapma hedefindeyiz. TR de sanırım bu şekilde bir swap olayı olmamış bilen varsa o yapılan güzelliklerden nasibimi almak ve sizlerin görüşleri önerileri ile hareket etmekten memnuninet duyarım.
Birde memelerle oynadık fazla işeme yaptı ve pistonumun biri delindi motorum sıfırlanalı 1200km oldu ama arabam yaklaşık 16 gündür yatıyor motor naklini bekliyoruz elimi dahi sürmedim bu sebepten.
Teşekkürler şimdiden...