1.7 dti'da bu konuya dahil mi ?
Printable View
1.7 dti'da bu konuya dahil mi ?
mevlana'nında dediği gibi ne olursan ol gel.
iyi mazot nedir ? Ben genelikle pro dizel alıyorum (Motorin) zararı yararı nedir tam bilmiyorum ancak euro dizel'den daha iyi gidiyor araba :)
DİZEL YAKITLAR
Akaryakıt dağıtım şirketleri; Opet eurodizeli, Petrol ofisi prodizeli, BP Ultimate, Total performa ‘yı ve diğer firmalar; dizel yakıtın içerisine katkı koyarak veya çeşitli işlemlere tabi tutarak kendi dizel yakıtlarını kullanıcılarına sunmaktadır. Bu dizel yakıtların kendi aralarında da küçük farklılıkları mevcuttur, kendi aralarında ki farklara geçmeden önce; normal dizel yakıt ile yeni çıkan dizel yakıtlar arasındaki farklara bakacak olursak; en belirgin fark setan sayılarının yükseltilmiş,içerisindeki kükürt miktarının azaltılmış olmasıdır.
Setan sayısı ;dizel yakıtın kendi kendine tutuşabilme kabiliyetini gösteren bir ölçüdür. Setan sayısı yüksek olan yakıt kolay tutuşabilir ve hızlı bir şekilde yanabilir.
Dizel motorlarda yakıt silindir içerisinde yanma zamanında herhangi bir kıvılcım olmaksızın basıncın ve sıcaklığın etkisi ile kendiliğinden tutuşur. Setan sayısının önemi burada ortaya çıkar çünkü motorlarda yapılan hesaplamalar sonucu yakıtın yanmasının en verimli olduğu motor zamanı( pistonun üst ölü noktayı krank mili cinsinden 4-5 derece geçtiği an ) belirlenmiştir. Yakıtın tutuşma kabiliyeti (setan s¬¬ayısı) yüksek olmalıdır ki yanma zamanında kendiliğinden kolayca tutuşabilsin ve istenilen zaman içerisinde yanma olayı olup bitsin. Eğer setan sayısı yeteri kadar yüksek değil ise yakıtın tamamı yanması gereken zaman aralığında yanamaz. Yanma zamanından sonra yanan yakıt fazla verimli olmaz. Yani piston aşağıya doğru uzaklaştığı için yanmasının oluşturduğu basınç pistona fazla bir itme gücü sağlayamaz.
Setan sayısının yüksek olması büyük dizel motorlarda istenmez hatta bu motorlarda uygun olan setan sayısı düşük olandır. Fakat küçük silindirli, yüksek hızlı motorlarda yani dizel yakıt ile çalışan binek araçlarda setan sayısı önemlidir çünkü bu motorlarda yanma süresi 0,01 ile 0.001 saniye arasında değişir. Bu küçük zaman aralığında yakıtın yanabilmesi için setan sayısı yüksek olmalıdır. ¬
Setan sayısı gerektiği kadar yüksek olmayan bir yakıt kullanılan motorda şunlar gözlenebilir:
Motor ilk harekete daha zor geçer.
Çalışmaya başladıktan sonra beyaz duman atma süresi artar.
Vuruntu yaparak güç kaybına ve malzeme yorulmasına yol açabilir.
İstenilen verim elde edilemez.
Setan sayısı hakkında unutulmaması gereken en önemli husus; yakıtın setan sayısının motorun hızına ve silindirlerin büyüklüğüne göre olmasıdır. Gerekmediği halde yüksek setan sayılı yakıt kullanılan motorun verimi düşer.
Motor sanayindeki gelişmeler ile ateşleme sistemleri de gelişmiştir. Bu da setan sayısının önemini azaltmaktadır. Şu anki son model dizel araçlarda kullanılacak yakıtın setan sayısının yüksek olmasının motor verimine ve ekonomisine faydası ihmal edilecek kadar azdır.
Sonuç olarak: akaryakıt firmaları setan sayısını ortalama % 5-6 arttırmış oldukları yeni dizel yakıtların motorumuza vereceği fayda göz ardı edilebilecek kadar azdır.
Yeni çıkan dizel yakıtlarda kükürt oranı önemli bir miktarda düşürülmüştür. Kükürt miktarı düşürülmüş yakıtlar aracımıza vereceği fayda çok önemlidir. Ayrıca bu yakıtların aracımıza vereceği faydanın yanı sıra doğaya da daha az zarar verirler. Kükürt miktarı düşürülmüş yakıtın kullanıldığı motorlarda emisyon değerleri yarı yarıya düşmektedir.
Kükürt yakıt içerisinde istenmeyen bir maddedir. Fakat üretimde yakıt içerisindeki kükürt oranını sıfıra düşürmek çok zordur. Emme ve egzoz sisteminde ki korozyonun başlıca sebebi yakıt içerisindeki kükürt ve kükürt bileşenleridir.
Yakıt içerisinde bulunan kükürt; yakıt ile yanıp oksijenle birleşerek kükürt dioksit veya trioksiti oluşturur. Ayrıca yakıtın yanması ile bir miktar su buharı oluşmaktadır. Su buharı kükürt dioksit veya trioksit ile birleşerek sülfürik asiti meydana getirir. Sülfürik asit çok şiddetli bir aşındırıcı olduğu için motor elemanlarının aşınmasına sebep olur. Egzozdan dışarıya atıldıktan sonra asit yağmurlarının oluşumuna fayda sağlar, bitki örtüsüne ve insan sağlığına zarar verir. Bu sebepten dolayı yakıttaki kükürt miktarı mümkün olduğu kadar az olmalıdır.
Yeni çıkan dizel yakıtlarda kükürt ve setan sayısının yanı sıra çeşitli katkı maddeleri de konulmuştur. Bu katkılar:
Deterjan katığı: bu katkı sayesinde yakıtın dolaştığı her noktada faydalı sayılabilecek derecede temizlik sağlar.
Yakıtın soğuk havalarda akışkanlığını koruması için donma noktasını düşürücü katkılar konulmuştur.
Yanmanın daha iyi olması ve kurum bırakmaması için katkı konulmuştur.
Her akaryakıt firması kendine özel bir dizel yakıt çıkarmıştır. Bu yakıtların kendi aralarında pek fark olduğu söylenemez her firma kendine yakışanı yapmış desek doğru olur.
Kaynak: //www.otomobul.com/
(Ç)ALINTIDIR.
iyice öğrenmiş olduk sağolun.. Peki bu setan sayısının ibaresi nedir ? Misal oktan gibi bir derecesi var mıdır ?
snn aracta ısuzi motor var ve oldukca sağlam her türlü dizelle çalışır,
şimdi çözdüm niye bozuk attığını bnm orda kullandığım bir tek dedim ibare olarak, ben yaptım tekim kralım ağayım paşayım olmadı, olsada farketmez sen bnm yaptığım bi uygulamayı yaparsanda bnm için farketmez, sonuçta sen yapmasan elbet bigün yapan çıkar o yüzden bu konulara fazla takma takılma, insanız sürterde sürçerde
kardeşim sen hala yanlış kavşakta sürekli dönüyorsun aynı kavşakta takılma, herkes her yaptığını başkasında görse çıkışacak olsaydı 3.cüsüde biter 4.cü dünya savaşı ortaya çıkardı
bendekını yapmanda bıse yok bırader sen anlamıyosun bırtek bende gıbı cumleler kurmana kıl oldum anladınmı sımdı
yüklü 1.3 multijet ile kimleri rahatsız edebiliyorsunuz peki ?
arkadaşlar sayfaları genel olarak okudum ağırlık olarak 1.3 multijet vb. motorlar var galiba. bendede şu anda bravo 1.6 multijet 105hp var büyük turbo ve chip düşünüyorum ama çoğu kesimin sorunu bendede var maddi açıdan pek rahat bir durumda değilim. Bu konuda neler önerebilirsiniz bana ? yapan veya yapanı gören duyan varsa burda paylaşırsa inanın çok sevinirim :)
merhaba, aracına alanında kendini duyurmuş biri tarafından yazılım yaptırmanı tavsiye ederim kutu içi filtre ve yazılımla çok keyifli bi hale gelecektir yazılım fiyatları 650-750 lira arasında
öncelikle teşekkür ederim cevabın için yakuza. chip konusunda biraz dertliyim izmirden adı pek duyulmamış bir elemana yaptırdım alt devirler harikaydı üst devirerdede gidiyodu bence ama 120lik stock multijet bravoyla deneyip kafa kafaya gidince bütün moralim bozuldu ne yaptıysak kafa kaaya gitmekten öteye geçemedik bende sinirlenip orj.döndüm. Şimdi adını duyurmuş bir yere yaptırmayı planlıyorum ama senin gibi deneyimli kişilerden isteğim benim bravo gibi bir araca yapmış olan varmı ve maliyetleri konusunda aşağı yukarı bir fikir edinmek istiyorum. Chip filtre büyük turbo haricinde maliyeti abartmadan ne yapabilirim bir bilgin varmı?
uzun oldu biraz ama kusura bakma :)
dediği gibi bende izmirden ismi lazım olmayan bi arkadaşa yaptırmıştım 7 hp ekstra çıkmıştı ve araç istediğim gibi yürümüyordu parçalayarak hatta powerboxlu albeayla aynı yürünce soğudum arabadan sonra mehmet gazihana yaptırdım 97 hp 215 nm aldım oldukçada memnunum işin açıkçası
aynen bende aşırı soğudum arabadan hatta satılığa çıkardım sadece bu yüzden. Beni çok iyi anlarsın o zaman...
merak etme sıkıntın çözülmeyecek gibi değil aynı aşamalardan bende geçtim şu an çokta memnunum sana gerekenleri ben pmledim ;) gerisi tefferruat
çok sağol kardeş yardımın için :)
Arda bende varım izmirde 1.3 sahibi şuan kutu içi filtre ve gazihan yazılım var araçta yakın zamanda kat iptali yaptırmak istiyorum ve egr iptal etmedim hala acaba etsem ne değişir diyede düşünüyorum bunun yanında çok hard core olmuycak bi turbo değişimi cooler ve enjektör değişimi var maliyet ve alıcağım güç ne olur onun bilgisini verirsen bende kendimi ona göre hazırlarım:)
aynı şeyleri bende bravo için sorcaktım burak hislerime tercüman oldun :) Arda kardeş cevap bekliyoruz senden :)
1.3 mjet ile 130-140 baya iddiali,ölçülen dyno hatalı bence. Küçük hacim sonuçta 1.3den bahsediyoruz. :) TDI motordan bahsetmemiş kimse,asıl chip onlara yarıyor.Öğrencilikten sonra benim 1.6 TDI makineyede yazılım şart oldu.
Dobloda sorun var bence. o araba yüklüyken bile az yakan arabalardandır kaldıki m.jet motorun cok yakması şaşırtıcı.
egryi iptal edin daha iyi olur egzos işine hiç girmeyin valla :)
valla kat iptali ile 51 lil bi düz boru sonada bi tüp ideal dedi herkes ama neden girmeyelim egzos işine anlamadım biraz açarsan daha iyi olucak:)
peki bu işlemlerden sonra yakıt ne durumda oluyo ? :)